Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 22-10-2005 @ 18:32 :
! ben ik ook van plan ja.
Ben er dit jaar 2 keer geweest, prachtige stad! Mooie architectuur, fijne pleintjes, fijne kroegjes en toffe winkels. Ja, erg mooi.

In Amsterdam en Rotterdam zie ik helaas net iets te vaak drugsdealers, mannen die met hun piemel uit hun broek hangend over straat lopen en veel overige dubieuze figuren die altijd irritant moeten doen. Dus ik weet wel fijnere plekjes op deze aarde te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 17:36
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ZerO schreef op 22-10-2005 @ 18:35 :
@chocLot: zelfs het feit dat er treinen richting antwerpen vertrekken vanuit r'dal maakt het nog niet hip
alles treinen vertrekken vanuit r'daal. iig vanuit ons opzicht dan.
Oud 22-10-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 22-10-2005 @ 18:35 :
@chocLot: zelfs het feit dat er treinen richting antwerpen vertrekken kan roosendaal niet hip maken
Maar niet geheel kansloos. Het zijn de kleine dingen. En helaas is dat bij Roosendaal het enige ding. Ooit eens op dat Atlantis festivalletje geweest, afschuwelijk!
Met citaat reageren
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 22-10-2005 @ 18:36 :
Ben er dit jaar 2 keer geweest, prachtige stad! Mooie architectuur, fijne pleintjes, fijne kroegjes en toffe winkels. Ja, erg mooi.

In Amsterdam en Rotterdam zie ik helaas net iets te vaak drugsdealers, mannen die met hun piemel uit hun broek hangend over straat lopen en veel overige dubieuze figuren die altijd irritant moeten doen. Dus ik weet wel fijnere plekjes op deze aarde te vinden.
ja, ik kom er geregeld omdat het maar een half uurtje rijden is van waar ik woon. ik wil er ook volgend jaar communicatie gaan studeren op de hogeschool en dan op kamers.

en mwaw. ik vind dat altijd wel fijn in r'dam en a'dam. dat chaotische.
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Haligh schreef op 22-10-2005 @ 18:36 :
alles treinen vertrekken vanuit r'daal. iig vanuit ons opzicht dan.
oh lang leven r'daal bij deze
matt trakker
matt trakker is offline
ik heb 19 jaar in het dorperigste dorp van nederland gewoond en toen haatte ik 't maar nu ik in utrecht woon is het wel relaxt om af en toe terug te gaan, zolang ik maar de mogelijkheid heb om weg te kunnen wanneer ik daar zin in heb
woezel
woezel is offline
Citaat:

doe dan je ogen open als je in antwerpen bent
Oud 22-10-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 22-10-2005 @ 18:37 :
ja, ik kom er geregeld omdat het maar een half uurtje rijden is van waar ik woon. ik wil er ook volgend jaar communicatie gaan studeren op de hogeschool en dan op kamers.

en mwaw. ik vind dat altijd wel fijn in r'dam en a'dam. dat chaotische.
Het is bij mij 3 kwartier vandaan. Dit jaar een nachtje in een heel gaaf hotel geslapen, naast het station, voor maar 65 euro ofzo. Alles erop en eraan.

Heb je Any way the wind blows gezien van Tom Barman? Goede antwerpse film
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 22-10-2005 @ 18:37 :
doe dan je ogen open als je in antwerpen bent
Daar vallen ze me niet lastig.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:45
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Jolene schreef op 22-10-2005 @ 16:48 :
Al lijkt het me ook wel chill om in je badjas de vuilnis buiten te zetten en 's nachts wat stiller mis ik ook wel.
Dan moet je dichtbij de stad gaan wonen.
Oud 22-10-2005, 17:46
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 22-10-2005 @ 18:37 :
Maar niet geheel kansloos. Het zijn de kleine dingen. En helaas is dat bij Roosendaal het enige ding. Ooit eens op dat Atlantis festivalletje geweest, afschuwelijk!
nee ik vermijd roosendaal zoveel mogelijk
Oud 22-10-2005, 17:48
biep
biep is offline
beide

Ik woon op kamers/samen in Amsterdam, heerlijke stad om te stappen, studeren en shoppen en met mijn vrienden te eten en naar concerten te gaan etc. etc.

maar als ik even wat rust wil ga ik naar Apeldoorn lekker in het bos, naar mijn ouders. Daar staat ook mijn paard want d'r is veel (wei)land/bos/hei etc.
Als ik ooit kinederen heb wil ik denk ik ook weer terug naar Apeldoorn of iig iets dat rustiger is dan Amsterdam (lijkt me niet relaxt om daar je kids op te voeden) en waar ik lekker nog meer paardjes kan houden
Oud 22-10-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 22-10-2005 @ 18:46 :
nee ik vermijd roosendaal zoveel mogelijk
Ik ook hoor
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:46
Dexter_M
Dexter_M is offline
Stad.
En dan vooral, Barcelona, New York, San Fransisco iets in die trend
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:58
Verwijderd
Zer0 en Haligh, kunnen jullie me uitleggen wat er dan leuk is aan BoZ?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:59
Tom Violence
Tom Violence is offline
De stad, en dan gelijk Amsterdam. Ik wil wonen waar de beste en de meeste muziek komt en waar je de grootste keuze hebt qua shoppen. En ik ga me niet storen aan zwervers en junks, ik heb wel wat beters te doen. Bovendien heb ik geen last van ze, en als ik dat wel heb dan negeer ik ze. Ik stoor me nog eerder aan gezellige dorpsmensen die geilen op routine.
Oud 22-10-2005, 19:01
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 22-10-2005 @ 19:58 :
Zer0 en Haligh, kunnen jullie me uitleggen wat er dan leuk is aan BoZ?
wij natuurlijk
en verder haha de stad is wel mooi alleen valt er niet zoveel te doen
maar het is tig x beter dan roosendaal
Oud 22-10-2005, 19:10
Stevill
Stevill is offline
Net buiten de stad.
Oud 22-10-2005, 19:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Stad, lekker alles centraal.
Al die boerengehuchten, nee, ik vind het maar nix.
Oud 22-10-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Gary X schreef op 22-10-2005 @ 17:33 :
kiss ass.
kom maar eens kijken waar ik woon
verder kust die kont van zero gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:02
Verwijderd
Ik ben geboren in Emmeloord, maar ik woon nu op kamers in Groningen. Lijkt me duidelijk dat het laatste stukken beter is
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:55
HenkMul
HenkMul is offline
Ik hou van de rust in de stad.
Oud 22-10-2005, 21:48
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 22-10-2005 @ 21:55 :
Ik hou van de rust in de stad.
Leiden de lijpste
Oud 22-10-2005, 21:56
Vice
Vice is offline
Ik woon wel in een dorp, maar mijn voorkeur gaat naar een stad. Gelukkig is het geen klein dorp, en is genoeg openbaar vervoer en het ligt vlak bij Den Haag.
Overgens woon ik liever in een dorp met zo'n 20.000 inwoners, dan zo'n gehucht waar iedereen elkaar kent en allemaal volgens rare regels leven.
Oud 22-10-2005, 22:09
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 22-10-2005 @ 19:59 :
De stad, en dan gelijk Amsterdam. Ik wil wonen waar de beste en de meeste muziek komt en waar je de grootste keuze hebt qua shoppen. En ik ga me niet storen aan zwervers en junks, ik heb wel wat beters te doen. Bovendien heb ik geen last van ze, en als ik dat wel heb dan negeer ik ze. Ik stoor me nog eerder aan gezellige dorpsmensen die geilen op routine.
Gesprekken met zwervers en junks zijn veel leuker dan met de rest van de oersaaie mensen in de stad. Het is bijna nog leuker dan het bijwonen van AA-meetings.
Oud 22-10-2005, 22:38
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ZerO schreef op 22-10-2005 @ 20:01 :
wij natuurlijk
en verder haha de stad is wel mooi alleen valt er niet zoveel te doen
maar het is tig x beter dan roosendaal
Hell No.
Alleen al qua winkelen is Roosendaal véél beter
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 23:22
JCG
JCG is offline
de stad, zeker weten.
Daar is altijd wel iets te doen, ik heb noodgedwongen een weekje in een dorp gewoond, en wat verveelde ik me daar.
Oud 23-10-2005, 09:58
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:

Antwerpen is kut
Vanwege de mensen Belgen zijn echt niet zo leuk als ze lijken
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 10:01
innogen
innogen is offline
Beiden.
Stad omdat dat gewoon veel leuker is en veel shows en goede verbindingen met OV en leukere winkels. Maar soms is het ook wel leuk om weer terug naar huis te gaan en even niet zo druk bezig te zijn.
Oud 23-10-2005, 10:47
11568
11568 is offline
Stad
Ik woon nu in een dorp waar ik mijn hele leven aan woon en ik begin me met de dag meer te ergeren aan alles hier. Ik ken elke stoeptegel en je komt altijd dezelfde rotkoppen tegen. Verder is 90% van mijn leeftijd kansloos scootertuig.
Soms kan ik de polders enzo wel waarderen maar ik ruil het zo in voor een of andere stad
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:20
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-10-2005 @ 23:38 :
Hell No.
Alleen al qua winkelen is Roosendaal véél beter
oh shut it Roosendaal is echt camp
Oud 23-10-2005, 12:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Stad is gezelliger, omdat het er lekker een chaos is. Maar ik woon zelf in een dorp en wil hier toch echt niet weg. Iedereen kent elkaar hier, gezellige feesten en het heeft wel wat. Nou woon ik ook precies in de buurt waar vanalles te doen is.
Oud 23-10-2005, 13:31
Gadje
Gadje is offline
Grote stad, alles is in de buurt, lekker anoniem en veel mogelijkheden, goed openbaar vervoer, leuke winkels, lekker chaotisch. Stuk beter dan een dorp of een middelgrote stad.
Bij dat ik utrecht voor oosterhout heb ingeruild. Antwerpen is ook heel
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:46
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
ik zie het al de meeste hiero kiezen voor de stad... nja ik zal er nooit wonen,... hier is gewoon goed mooi zo... zijn weinig mensen voor de multiculturele samenleving... wat betekend dat je hier nog niet veel van die typer hebt wonen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:50
Verwijderd
gast ik snap geen zak van je gebral

maar goed ik ga voor de stad
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:03
Verwijderd
Ik krijg het spaans benauwd van dorpsmentaliteit/cultuur.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:03
Romie
Romie is offline
Ik ga toch na even twijvelen maar voor een dorp, ik hou ook wel van de stad alleen voor een paar dagen zeg maar. En waar ik woon is wel een dorp maar we hebben tog ook gewoon 4supermarkten op 5minuten fietsen, en noujah als je dan uit wil dat is dan wel weer 10 km verderop, das wel lastig.

en jaah ik woon ook niet echt op het "platteland" dus ach..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:05
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 23-10-2005 @ 14:46 :
ik zie het al de meeste hiero kiezen voor de stad... nja ik zal er nooit wonen,... hier is gewoon goed mooi zo... zijn weinig mensen voor de multiculturele samenleving... wat betekend dat je hier nog niet veel van die typer hebt wonen...
Dude, dat ze je in jouw dorp op deze manier kunnen begrijpen oké, maar probeer hier dan eens begrijpelijke zinnen te schrijven.

ontopic:
Stad.
Oud 23-10-2005, 14:07
Romie
Romie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 22-10-2005 @ 20:17 :
Stad, lekker alles centraal.
Al die boerengehuchten, nee, ik vind het maar nix.
een dorp hoeft geen boerengehucht te zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:07
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Oud 23-10-2005, 14:08
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Stad natuurlijk.....
Oud 23-10-2005, 14:09
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 22-10-2005 @ 16:34 :
Titel zegt genoeg denk ik..

zal zelf aftrappen...
Nja doe mij maar het platteland of klein dorpje dan hier in twente... omdat de stad mij nou eenmaal helemaal niks geen aantrekkings kracht geeft... kom dan wel eens bij mijn zus in utrecht maar die weet nog steeds niet hoe de buuren heten terwijl ik gerust durf te zeggen dat ik de meerderheid ken van de mensen wat hier in het dorp wonen... Daarbij heb je hier alle ruimte... minder snelheids controles... geen file gewoon helemaal perfect... onze eigen feesten... zelf gemaakte cafes op boederijen... dat hebben de meeste groepen hiero allemaal wel waar je in het weekend altijd voor het uitgan zit enzo..

Naar aanleiding van het programma kroost is hier op twentse tv en gaat over het uitgaans hier enzo.. voor aflevering klik onderstaande link:
Klik hier om aflevering te zien!
omg, die documentarie, die mensen zijn echt triest !! duidelijk de stad voor mij
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:09
Verwijderd
en over die multicultirele samenleving. Tuurlijk heeft dat nadelen, maar wat mensen vergeten is dat het ook een hoop voordelen heeft
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:17
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Gary X schreef op 22-10-2005 @ 17:30 :
Ik haat dorpen.

walgelijke sfeer, moeilijk met openbaar vervoer, te weinig mogelijkheden, te weinig rock'n'roll.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:21
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik woon zelf half in bergen op zoom en half in antwerpen, en over een tijdje helemaal in antwerpen...

ik vind het een hele toffe stad, maar amsterdam bv ook en dat de mensen in antwerpen veel aardiger zijn valt ook wel mee ? en qua drugsdealers etc hetzelfde... maar toch vind ik het er erg tof
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:25
Verwijderd
Ik woon in Rotterdam centrum en mijn vriend woont in boerendorpje Overloon, das vlak bij limburg zowat.

Ik heb altijd in rotterdam e.o. gewoond dus ik vind het hier wel fijn, ik hou van winkelen en alles in de buurt hebben. Ik woon nu ook in een rustige buurt in blijdorp waar het nooit druk is dus ik hoor geen auto's voorbij zoemen heel de dag.
In het begin toen ik naar mn vriends dorp ging vond ik het te vreemd daar, en veel te afgelegen. Een half uur fietsen eer je bij de trein bent en dan nog een half uur de trein mee (die 1x per uur vertrekt ) voordat je bij Nijmegen bent. Ook de mensen die er wonen zijn zo anders. Wel heel aardig en open en spontaan enzo, maar dat vind ik juist ook verschrikkelijk. Ik hou van rust en met rust gelaten worden, en lekker idd anoniem rondlopen door je buurt of stad. Daar ga je naar de supermarkt en kom je iedereen tegen die dan je vriend kent, en dan willen ze natuurlijk van alles weten over jou zodat ze dat het hele dorp rond kunnen bazuinen.

Ook dat accent/dialect kan me soms zo irriteren. Tuurlijk kunnen ze er niks aan doen dat ze zo praten, maar ik kan het vaak niet helpen het in mn hoofd na te praten en het verschrikkelijk te vinden. Maar ja. Af en toe een weekendje daar zijn is geen ramp, maar merk vaak wel na een dag al dat ik thuis toch fijner vind. Ook bij hem thuis is het altijd druk en zijn ouders zijn van die gezellige mensen die heel de dag praten en zeggen wat er op dat moment door hun hoofd gaat, dus ook door je film heen enzo, en ze wandelen en doen heel de dag druk, dus zitten geen sconde op hun reet te niksen. Nee dan weer wandelen en dan weer in de tuin werken en dan weer argghhh..En dan voel ik me zo verplicht ook van alles te doen, terwijl ik graag lui ben.

Oke, dus wat heeft mn voorkeur. De stad. Heeeel af en toe lekker in de bossen wandelen: platteland. Maar ik zou er nooit gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
klopt ja, ik merk het goed als ik in Venray rondloop ofzo. Veel skinheads en ook gewoon ... ik val op ofzo, ze kijken zo raar naar me al die mensen Heb ik in r'dam nooit.
(voor de duidelijkheid: ik ben aziaat, niet dat ze vreemd naar me kijken omdat ik stads ben ofzo..)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:36
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
HAHAHA ik heb net dat programma gezien.....wat een toppertje!

Ik versta ze ook gewoon niet soms.....echt mooi.
Oud 23-10-2005, 15:58
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Laten we allemaal uit racistisch oogpunt in dorpjes gaan wonen.

Ik woon in Groningen en dat doe ik graag. Het is groot genoeg om een stad te zijn, maar klein genoeg om niet te massaal te zijn. Soms mis ik alleen wel de natuur waarin ik op gegroeid ben.
Oud 23-10-2005, 15:59
tuttebel
tuttebel is offline
ik woon zelf in een dorp, vlakbij een stadje. ik vind het fijn dat je hier meer rust hebt dan in de stad.
In de stad voel ik me vaak heel erg aangekeken, soms heb ik echt geen zin in dat commentaar en die blikken en die drukte en alles.
dan is een dorp echt relekst, want het is hier niet zo opgefokt.
Ik wil later denk ik in een groter dorp, waar wel genoeg winkels en gelegenheden zijn, wonen. Maarr wel in de buurt van een stad, voor t shoppen.
Reageren

Regels voor berichten