Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, ik heb geen eigen huis, luchtvaartuig of geregistreerd binnenvaartschip. Dus hypothecaire zekerheid heb ik niet. Jullie zeggen dus dat ik dan waarschijnlijk geen lening kan krijgen, behalve eventueel bij een kredietbank. Maar stel dat ik er wel een kan krijgen? Waar moet ik dan op letten bij dat soort bedrijven? Want, ook al kan ik er geen krijgen, het is toch handig om dit soort dingen te weten. Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen eventueel. Is er iemand die hier toch iets over kan zeggen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() De tijden dat je zomaar €2000 rood kon staan en eindeloos geld kon lenen wordt steeds minder, dan doen ze om de mensen te beschermen tegen onverantwoord geld uitgeven! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik neem toch aan dat elk gezin een spaarrekening heeft met wat geld? Ik vind €2000,- niet erg veel, dat hebben ouders toch vast wel op een spaarrekening staan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik maak wel een afspraak met m'n bank voor advies. Bedankt voor de reacties |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
oftewel : lekker boeiend dat jij zulke ouders hebt.
||
![]() |
Citaat:
Ik erger me wel vaker aan het feit dat veel mensen in mijn omgeving denken dat ouders geld zat hebben en de mijne dus blijkbaar ook. Dat is niet zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 het zelfstandig zijn => onafhankelijkheid |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
na je P wordt dat verdubbelt, en kun je dus 4000 euro opnemen.
||
Citaat:
in de tussentijd heb ik het allemaal helemaal niet meer nodig, m'n hobby begint nu redelijk geld op te leveren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je uitgaven op een rijtje zetten, kijken of je misschien op sommige punten in verhouding gewoon te veel geld uit geeft, kijken hoe je die uitgaven kan beperken (door bv. niet meer uit te gaan, kleiner te gaan wonen, geen merk-kleren meer kopen, niet meer naar de AH maar naar de Aldi, op zoek gaan naar koopjes) en dan kijken hoeveel geld je daarmee overhoudt. En je moet kijken naar hoeveel geld er binnen komt; kan dat niet meer worden door te gaan werken/ergens anders te gaan werken/meer te gaan werken? Als je studeert is het geen slechte optie om, wanneer bovenstaande dingen op orde zijn, via de IBG maandelijks een vast bedrag te lenen, maar niet om er voor te zorgen dat je wel uit kan gaan, maar écht voor belangrijke kosten (studie, huur, eten, verzekering). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind geld lenen bij ouders/familie een betere optie dan geld lenen via frisia, postkrediet, lenen.nl, etc als het gaat om €2000,-. Dat laatste moet je gewoon nooit doen, als je daar aan begint, dan is het einde zoek. Als werkend persoon, dus niet meer studerend, vind ik ook dat je niet meer van je ouders moet lenen, maar als student lijkt het me meer dan normaal. Zeker wanneer ze het geld hebben. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Is een lening afsluiten tegenwoordig zo makkelijk? deviltjuh17 | 17 | 18-08-2009 15:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Ov-lening ?? JeffreyH | 4 | 15-10-2006 12:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Inkomensgrens voor leningen bepleit T_ID | 45 | 23-10-2005 22:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hypothecaire lening en lening foreverfan | 9 | 21-10-2004 19:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Studenten moeten meer gaan lenen Verwijderd | 73 | 02-11-2003 16:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Leentje Verwijderd | 4 | 29-08-2001 19:33 |