Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals ik zei, in die tijd was er simpelweg geen hond die ook maar iets om Europa of om de rest van de wereld gaf. Pas later is men 'politieagentje' van de wereld gaan spelen en dat bevalt veel Amerikanen kennelijk tot op de dag van vandaag wel. Dus het Amerika wat óns bevrijd heeft (Bevrijd van de Russen natuurlijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik heb de auteur niet gesproken, maar ik weet hoe ik een tekst moet lezen. Tekstverklaring, noemen ze dat. Misschien ook gehad in een grijs verleden op de middelbare school? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zo zag ik een boeiende reportage over armoede in de VS, en dan bedoel ik de armsten van de armsten. Normaal gesproken sluit de Amerikaanse samenleving daar zijn ogen voor, of ze denken allemaal dat het 'hun eigen schuld' is. Oprah belicht een andere kant. Andere reportages die ik zag gingen over issues in Afrika en Azië, die normaliter niet het nieuws halen, omdat dat grotendeels gedomineerd wordt door binnenlands nieuws (ook niet gek met zo'n enorm land, maar mensen vergeten nog wel eens dat er landen buiten de VS zijn). En terwijl de andere zenders maar geen genoeg kregen van het herhalen van de beelden waarop Chirac Saddam Hussein ontmoette, was Oprah de enige die de beelden liet zien van Rumsfeld die Hussein de hand schudt. Natuurlijk zouden de 'serieuze' media dit moeten doen, maar die doen het niet of te weinig. Plus dat veel van die rubrieken de 'gewone Amerikaan' niet bereiken en Oprah doet dat wel. Of toch allenszins het vrouwelijk deel, maar die kunnen het er weer met hun man over hebben en zo raken zij toch ook geïnformeerd. Oprah zou zich kandidaat moeten stellen voor het presidentschap met een onafhankelijke partij. Ze is betrokken, intelligent, weet wat er speelt, en doet goed en zal dat blíjven doen, omdat ze niet afhankelijk hoeft te zijn van corporate America dat haar miljoene toeschuift in ruil voor policy die voor hen gunstig is. Oprah is immers al steenrijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik mocht dat wijf niet...Maar op de 1 of andere manier blijf ik haar programma's toch kijken. Ze is anders dan alle blanke amerikanen en dat maakt haar bijzonder. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, zo vergezocht is het niet. Als een pillen-verslaafde vrouwenjager, een uitgerangeerde B-acteur, een veredelde pindaboer en iemand die niet op een fiets kan blijven zitten zonder eraf te vallen of een pretzel kan eten zonder te stikken, president kunnen worden, waarom zij dan niet? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze kan het wel. Maar ze past er niet tussen. Ze is ongeloofelijk machtig als host Als je dat zou verspesten door middel van politiek. Dan zou ze niet meer bijzonder zijn en dus geen betekenis voor het publiek. Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 21:44. |
![]() |
||
Citaat:
stel, Oprah zou zich verkiesbaar stellen, dan voorspel ik zonder enige twijfel een overtuigende winst.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zou je dat echt willen? Met alle respectvoor OPRAH !! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Oprah heeft tenminste nog enig aantoonbaar intellect ![]()
||
![]() |
Citaat:
En wie was het eigenlijk die Nederland een land vol hoeren en drugs noemde? Oprah of Phil dacht ik, weet het niet zeker meer hoor. Weet iemand dat hier toevallig? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat ik iets anders verwacht had... Kom op man, dit is een discussieforum. Discussiër en kom met argumenten en weerwoord, of houd je mond. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even ervan uitgaande dat het de meest mondige, politiek geïnteresseerde en genuanceerde (??) moslims zijn die op fora als deze zitten, dan belooft dat niet veel goeds voor de dagelijkse praktijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
maar dacht je nou echt dat de afghanen daar op zitten te wachten ? of heb je daar niet over nagedacht ? Citaat:
met het risico dat het eigen beland van je eigen land net zo schadelijk is als 'terreur', en feitelijk gewoon 'semi-gerechtvaardigt'-terrorisme genoemd kan worden ? Citaat:
geen enkele nederlanders vind bush een toffe peer. toch heeft niemand de v.s. binnengevallen, maar voor eventuele geschillen wordt - godzijdank - een diplomatieke oplossing gezocht en meestal gevonden. ('geen bloed, geen vlekken', is wel een mooie omschrijving van een vriend van me.)
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |