![]() |
||
![]() |
Citaat:
IK denk dat je het een beetje over je zelf afroept met je arrogante Amerikaanse houding. Gek he dat mensen een hekel aan je krijgt als je ieder onderbouwt argument wat jou niet zin afdoet als anti-amerikaans? Maar dat met stappen, heb je dat zelf niet uitgelokt door provocerend in je leger pak met je kisten te gaan stappen? Want zo iemand lijk je me wel. Ik heb echt het beeld van jou dat je zo een nationalistische opschepperige militair bent. Hoe weet je zo zeker dat dat fysiek aanvallen was omdat je land in oorlog was en niet omdat het gewoon aan je eigen houding ligt? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de rest heb je een punt, maar bespaar ons de historische argumenten, oude koeien smaken nooit lekker, verder is het maar de vraag of er zonder de dreiging van de SU een Marshallplan was geweest.
||
Citaat:
Zonder de dreiging van de SU zou de VS heel waarschijnlijk ook Europa als afzetmarkt hebben gekozen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
[QUOTE]MightyMarcel schreef op 21-01-2006 @ 11:29 :
[B]ghehe, dat recht hebben Nederlandse militairen wel degelijk. Zeker niet in dienst gezeten mighty??? nee he In het handboek van de militair bij de lessen militaire Ethiek van het NEDERLANDSE LEGER, handboek commando of marinier staatr duidelijk dat de NEDERLANDSE militair niet het recht heeft is laagdunkend uit te laten over zowel het koningshuis of het de gekozen VOLKSVERTEGENWOORDIGERS. Verder mogen zij niet participeren in stakingen en werkonderbrekingen zonder nadrukkelijke toestemming van het leger. GNEGNEGNE dus ze hebben het net zo slecht als ons
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Overigens heb ik wel het geluk in een redelijk intellectuele omgeving te zitten waar zelfs republikeinen/conservatieven voornamelijk worden uitgekotst. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat het niet overal in de States zo is als ik het nu beschrijf, maar laat het duidelijk zijn dat het dus ook anders kan. Dat is ook het hele probleem: Amerika is zo divers dat het nergens op slaat om het alleen maar te prijzen of te haten. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 02:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En hoezo noem je hun acties in Irak ''cordaat optreden''? Zijn de kopstukken van Al-Qaida gepakt? Zijn de aanslagen opgehouden? Het is zó duidelijk dat ze het alleen om de olie enz. ging. Al meer dan een jaar voor die hele oorlog begon, waren al veel Irakese bedrijven, oliebronnen e.d. verkocht aan Amerikaanse bedrijven.
|
Sterker nog, Poolsjewist, al op 11 september, nog voordat men wist wie er achter de aanslagen zat, waren er plannen om Irak binnen te vallen.
Media Silent on Clark's 9/11 Comments; Gen. says White House pushed Saddam link without evidence CLARK: "There was a concerted effort during the fall of 2001, starting immediately after 9/11, to pin 9/11 and the terrorism problem on Saddam Hussein." RUSSERT: "By who? Who did that?" CLARK: "Well, it came from the White House, it came from people around the White House. It came from all over. I got a call on 9/11. I was on CNN, and I got a call at my home saying, 'You got to say this is connected. This is state-sponsored terrorism. This has to be connected to Saddam Hussein.' I said, 'But--I'm willing to say it, but what's your evidence?' And I never got any evidence." Hier het hele artikel: http://www.truthout.org/docs_03/062103A.shtml |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
niemand beweert hier pro-amerikaans te zijn. wat is er hypocriet aan om de vs niet als de grote sinterklaas van de wereld te willen zien ? Citaat:
juist : opa en oma. ook opa en oma amerikaan, die het huidige beleid van de v.s. niet bepalen. gebeurtenissen in het verleden zijn nooit een excuus voor falend beleid in het heden. ik zie de amerikanen ook niet op hun blote knieen de afstammelingen van Columbus danken voor het vinden van het hele continent. Citaat:
vrijheid is een groot goed - en precies datgene wat er in Amerika momenteel te weinig is. Het recht hebben om kritiek te uiten op je eigen regering, en het recht om te zeggen wat je vindt, ongeacht de publieke opinie, is nou net precies wat in Amerika zo ongeveer als doodzonde gezien wordt. Vrijheid wordt pas gewaardeerd als er voor gevochten is, volgens mij. Een land dat mensen zonder proces opsluit, op welke verdenking dan ook, een land dat geestelijk gehandicapten ter dood brengt, is geen vrij, sociaal of humanistisch land. Citaat:
ik heb ontzettend veel respect voor de veteranen uit de tweede wereldoorlog. Weet je wat gebrek aan respect is ? het misbruiken van de daden van je voorouders om je eigen daden te verantwoorden. Citaat:
De russen hebben nooit geprobeerd om andere landen te bezetten. De russen waren nota bene onderdeel van de geallieerde troepen. Zonder Russische troepen was het strategisch onmogelijk dat de nazi's verloren hebben. Citaat:
ons gedachtengoed, onze politieke en vooral onze economische invloed houdt Nederland staande. Wij zijn geen land dat regeert met het geweer, maar met het verstand. Overigens, Nederland 'an sich' stelt wat leger betreft niet zo gek veel voor, maar meer dan jij nu durft te schetsen. Niet in kwantiteit, wel in kwaliteit. Die kwaliteit komt voort uit een professioneel leger in plaats van een enorm leger slechtopgeleide reservisten, en de kracht van het Nederlandse leger zit 'm dr nou juist in dat Nederlanders EERST vragen en praten, en als laatste uitweg pas schieten. Daarom zijn Nederlanders zelfs in Irak welkom. Dat zie ik de VS nog niet voor elkaar krijgen. (waarom denk je dat de vs zo graag wil dat er Nederlanders meegaan naar Afghanistan ? Vanwege de mankracht ? Nee, vanwege de reputatie en vanwege de goede verhoudingen met de bevolking. Omdat Nederlands zaken gedaan kunnen krijgen waar amerikanen niet eens van durfen dromen, omdat Amerikanen zich veel te agressief opstellen.) Citaat:
De v.s. heeft de laatste twintig jaar geen reet betekent voor Nederland. De huidige economische toestanden in Europa zijn zelfs deels toe te kennen aan het beleid van de v.s. Het goedpraten van het beleid van een land op basis van non-argumenten getuigt van een bijzonder simpele geest. Citaat:
wat is er zo prachtig aan de v.s. ? het overtrokken 'christelijke' gedrag, waarbij verdraagzaamheid kennelijk geen christelijke deugd meer is ? het land dat zegt in een God te geloven maar de geboden van hun God overtreed ? De vele veroordelingen per jaar ? Het hoge aantal zwarten in gevangenissen ? Het land waar het nog niet zo lang geleden is dat zwarten maar moesten gaan staan voor blanken ? het land waar homo's als zieke mensen gezien worden ? het land waar men denkt dat drugs schadelijker is dan alcohol ? het land waar er geen fatsoenlijke rij-opleiding is ? het land waar een president regeert waarbij er gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid van zn uitverkiezing ? het land waar grote bedrijven en machtige mensen bepalen hoe de nieuwe regering eruitziet ? het land van de vele financiele schandalen ? het land van de president die keihard liegt over zn seksuele handelingen met stagiares ? het land waar je je mening mag zeggen, zolang het de rest van je omgeving aanstaat ? het land dat jonge mensen naar een zelfverklaard oorlogsgebied stuurt, waar ze vervolgens of gedood of volledig getraumatiseerd worden ? het land dat ooit besloot dat Vietnam wel een leuke oefening zou zijn ? (ow, en het land dat niet durft te erkennen dat ze verloren hebben in vietnam - want verliezen niet toegeven is beter dan er van durven te leren). ik zou het echt niet weten.
||
Citaat:
serieus, pak eens een goed geschiedenisboek erbij, zou ik zeggen. daarnaast, de reden om Irak binnen te vallen was dat Saddam 'weapons of mass destruction' zou hebben. Het weigeren te accepteren dat de rest van de wereld dat niet geloofde, heeft de v.s. permanent gezichtsverlies opgeleverd. serieus, volgens mij geloof jij dat het james-bond-beeld van de Russen realistisch is of zo... terwijl wij Nederlanders onze vrijheid net zo goed aan hun als aan de amerikanen te danken hebben.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Landen gannexeerd door hetzelfde Rusland als dat van WOII: -Oekraine 1921 -Wit-Rusland 1920 -Oost-Polen 1939 -Mongolie 1924 (?) -Estland, Letland, Litouwen 1940 -Georgie, Azerbeidjan, Tadjikistan 1920 Ik vergeet er ongetwijfeld een paar, maar mijn punt is duidelijk denk ik ![]()
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is hier inderdaad wel een feestdag die "Columbus Day" wordt genoemd als je dat bedoelt. Voor de rest interpreteer je me weer verkeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 16:10. |
![]() |
||
Citaat:
Following the Japanese attack on Pearl Harbor, Germany declared war on the United States on 11 December 1941, even though it was not obliged to do so under the Tripartite Pact of 1940. Hitler made the declaration in the hopes that Japan would support him by attacking the Soviet Union
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
over de legitimiteit van het invallen van wit-rusland, oekraiene en mongolie kunnen we denk ik nog wel een heel topic vollullen.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
in grote lijnen wel. Citaat:
hoeze interpreteer ik je verkeerd dan ? omdat mijn argument, dat dezelfde redenering volgt als jouw argument over WW2, net zo goed nergens op slaat als je eigen argument ? Citaat:
dude, het topic gaat nou eenmaal over de houding tegenover de vs, dan had je kunnen verwachten dat ik dat erbij zou halen. Citaat:
'omdat de amerikanen ons geholpen hebben in en na WW2, zouden we respect voor ze moeten hebben'. dat is er vrijwel letterlijk gezegd hoor. Citaat:
(zie vorige post.) Citaat:
op de vraag of de SU daadwerkelijk een bedreiging had gevormd zonder amerikaanse invloed, ga ik even niet in. (dat wordt nogal een kip-en-ei verhaal; zonder amerikaanse dreiging had de SU zich niet zwaar bewapend, en vice versa.) met amerika naast ons ? welke natie heeft de laatste jaren de meeste andere landen aangevallen ? zolang de vs je als hun vriendje beschouwen zijn ze een machtige bondgenoot, dat is waar. (de 'machtigste' zijn ze alleen in aantal wellicht, hoewel china daar over heen kan gaan. de vs is het machtigste westerse bolwerk, dat wel, hoewel de EU zelf ook geen tandeloze tijger is.). Maar wat gebeurd er zodra een land als Nederland verklaart niet langer een bondgenoot van de VS te willen zijn ? zijn we dan net zo goed als al die 'terroristenlandjes' die ze te pas en te onpas menen te moeten 'pacificeren' ? De grootste dreiging naast het terrorisme, is het anti-terrorisme van de huidige regering van de v.s. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jij beweert dus dat het onzin is te stellen dat er gerede twijfels bestaan over Bush z'n uitverkiezing? Helemaal niemand twijfelt daaraan? Iedereen stond en staat er vierkant achter? Waar heb je gezeten dan? Mars ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is overigens wel opvallend dat de enige mensen die amerika verdedigen ook de enige zijn die er daadwerkelijk een tijdje zijn geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Behlave in de fantasiewereldje van een paar stugge Amerikanen die -misschien zelfs tegen beter weten in- liever volhouden dat hun president eerlijk was dan dat ze boos durven te zijn over de manier waarop ze door hun eigen commander-in-chief genaaid zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
maar nu draai je het punt een beetje om. de eerste opmerkingen over WO2 (in dit topic) werden nl. aangehaald als verdediging, om ons respect voor de v.s. 'bij te brengen' en 'niet zo ondankbaar te doen'. Nogmaals, ik heb wel degelijk respect voor de veteranen, maar die regeren het land niet. De mensen die dit soort dingen aanhalen, hebben zelf niet gevochten, en heb ik dus niks te danken. Overigens was de bemoeienis van de v.s. met ww2 wel voor een groot deel gevoed door eigenbelang. Dat kun je misschien niet leuk vinden om te horen, toch is dat vrij simpel aan te tonen. Citaat:
een machtige, maar labiele bondgenoot, welteverstaan. een goede bondgenoot uit geen bedreigingen aan zijn eigen bondgenoten, en raakt niet verwikkeld in kinderachtige ruzietjes met landen die het niet met het beleid eens zijn. (zoals frankrijk.) Citaat:
ik zou zeggen : ga eens naar Irak. Daar verandert je beeld ook behoorlijk van. Het beeld van het beleid van een land zal niet veranderen door een bezoekje.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Boeing, Harley-Davidson, Chrysler, 3M (plakkerige notitieblaadjes), Pepsi, Coca-Cola, Procter&Gamble (van Gilette, Head&Shoulders, Hugo Boss, Oral B, Pampers, Pringles, Swiffer,Tampax, Ariel, Always, MaxFactor, Covergirl en Herbal Essences, om er een paar te noemen.) Whirlpool, Duracell, Kimberly-Clark (kijk maar in de wc's ergens), Texaco, Exxon, Mars, Heinz, Frito-Lay, Kellogs, Kraft, Baker Huges, Halliburton, Calvin Klein, McDonalds, Domino’s, New York Pizza, Discovery, 7 luchtvaartmaatschappijen, Motorola, Texas Instruments, IBM, Compaq, Dell, Microsoft, Amazon.com, Levi's... Zonder al die dingen zouden de winkels en zou het bedrijfswezen in Nederland er heel anders uit gaan zien. Natuurlijk hebben de VS ook negatieve invloeden op Nederland, maar misschien kun je het je voorstellen dat het hier veel slechter af zouden zijn als de VS zich tegen dit landje zou keren. Citaat:
Hiermee kunnen we meteen overgaan naar de zwarten en Vietnamoorlog. Ik betwijfel in hoeverre de Amerikanen vandaag de dag weten over de Vietnamoorlog. Het is een uit de hand gelopen zaak en ik begrijp niet waarom dat af zou doen aan de Amerika van vandaag. Het is decennia en andere oorlogen geleden. (Over oorlog gesproken, jonge mensen die naar een oorlogsgebied worden gestuurd, hebben er zelf voor gekozen in dienst te gaan. Er is geen dienstplicht. En een jong mens die hier in dienst gaat, loopt ook het risico op pad gestuurd te worden. En ja, dan kun je doodgaan.) De relatie tussen zwarten en blanken in de VS is net zo verdeeld als de relatie tussen gekleurde allochtonen en autochtonen hier. Alleen worden in Nederland al die miljoenenbaby gezinnen vaten met kinderbijslag en huursubsidie gestuurd. Ook in Nederland bestaan achterstandswijken en ook in Nederland wordt (heel hard!) gediscrimineerd. Nederlanders hebben de reputatie tolerant te zijn, maar ik begrijp werkelijk niet waar dat beeld vandaan is getoverd. Hoe komen we anders aan de term ‘knuffelMarokkaan’? Als je naar de gevangenissen kijkt: ja, er zijn veel zwarten in gevangenissen. Want er zijn veel zwarten die arm zijn in achterstandswijken, die daarom naar de criminaliteit grijpen. Je kunt wel zeggen dat dat de schuld is van de Amerikaanse regering, maar de mentaliteit in de VS is zo dat je voor jezelf op moet komen, dat je voor je geld moet werken en dat je het aan jezelf te danken hebt als je niet al te ver komt. Daar mogen ze hier wel iets van leren, al kan het in de VS natuurlijk wat gematigder. En veel veroordelingen... tsja. Zorg dan dat je je gedraagt, nietwaar? Je haalt bij het geloof allemaal dingen door elkaar. Het land heeft een grondwet dat gevormd is vanuit een christelijk standpunt. De fundamenten van het Amerika zijn dan ook christelijk. Een groot deel van de bevolking is christelijk en gedraagt zich wel degelijk naar die normen en waarden. Nooit in de Bible belt geweest, zeker? Onverdraagzaamheid komt niet bij hen vandaan (tenzij je het over abortus hebt) maar bij de niet christelijken, die vinden dat het onterecht is om God op geld, de grondwet, de feestdagen en de schoolbanken toe te laten. Voordeel daarvan is dat er met iedere geloof rekening wordt gehouden, nadeel is dat een aantal goeie, vertrouwde zaken verdwijnen. Je kunt niet over Amerika spreken als 1 land met 1 geloof en 1 stem. Dat gaat gewoon niet. Ieder land heeft z'n problemen. MAar dan kan het alsnog een prachtig land zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|