![]() |
|||
Citaat:
"The European Union (EU) is the world's biggest provider of development assistance. In 2001, the Community and its 15 member States provided more than $26 billion, which represents more than 50 per cent of the world's total ODA." Niets aan toe te voegen, je loog simpelweg. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Rusland is nog actueel, kijk maar naar het steeds verder uitbreiden van hun macht, met gaskranen, onderhandelingen met Iran etc |
![]() |
||
Citaat:
"The US currently devotes only 0.15 percent of its GDP to development assistance." Zowel in absolute geldbedragen als in percentages loopt de VS dus achteraan. Wat trouwens niet vreemd is, aangezien een op de vijf mensen in de VS ook onder de armoedegrens leeft.
|||
Citaat:
![]() Jullie roepen toch altijd dat je the land of the free bent, maar ondertussen worden burgers afgeluisterd en mensen zonder proces en/of bewijs opgesloten. En ja, als vrij land staan 'we' wel een treetje hoger ja. Ik acht ons land wel een treetje hoger dan Saudi-Arabië or Iran. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede wie bepaalt dat democratie een criterium is voor een beter land. De trouwste bondgenoten van de Vs zijn nog altijd dictaturen of schijn-democratien |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik ben het eens met Churchill, die vond dat democratie de slechtste staatsvorm is, behalve alle andere staatsvormen. ![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook niet de illusie dat de VS democratie over de wereld wil verspreiden, waarom zouden ze |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hoezo moet iemand Rusland en China stoppen? De koude oorlog is toch echt over hoor. En het herstel in de wereldeconomie komt juist door de snel groeiende economien in Azië. Niet door Amerika dus. |
![]() |
||
Citaat:
Op dat tweede punt heb je helemaal gelijk. Blij dat je dat ook inziet. Ikz eg ook niet dat alleen democratie je een stapje hoger op de ladder zet. Vrijheid ook: persvrijheid, keuzevrijheid etc. En beschaving. Dus geen homo's ophangen omdat ze homo's zijn zaosl ze in het Midden-Oosten nog wel eens willen doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het idee van rangorde is geen Nazi Duitsland maar gewoon het recht van de sterkste. Nazi argumenten zijn voor slappelingen. Rusland en China begaan relatief grotere misdaden als land dan de VS doet. Toch heb ik nooit een demonstratie gezien tegen de bezetting van Tibet of over de mensenrechten in russische gevangenissen. Volstrekte willekeur dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is denk ik vooral die eeuwige Amerikaanse hypocrisie, dat net-doen-alsof we zo beschaafd zijn en zo eerlijk, en altijd anderen vertellen wat ze wel en niet moeten doen... MAAR ONDERTUSSEN! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ho, wacht, het principe Internet is terug te voeren helemaal naar de telegraaf en dat hebben we te danken aan Marconi, een Italiaan! *bergt touw en krukje weer op* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
exporttekort van 4 miljard per dag ![]() wat grappig dat mensen veronderstellen dat als handelscontracten met amerika stoppen de hele wereld ten onder gaat volgens mij was er in alle tijd dat mensen leven (10 000den jaren) voor dat we boten die zeewaardig werden bouwden geen enkel handelscontact met wie dan ook wat vreselijk kunnen we dadelijk niet meer stressen om olietekorten, of inzakkende beurscijfers, of natuurlijk een lage dollar jezus wat een klote leven zullen we krijgen
Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 23:38. |
![]() |
||
Citaat:
echt het domme Ludditisme onder sommige linkse jongeren is een doorn in het oog van de rede
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is niet ideaal inderdaad als de VS failliet gaat maar dan handelen we toch gewoon met andere landen, bijvoorbeeld zuid-oost Aziatische landen ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Idealisme lijkt mooi, maar t werkt voor geen ene meter. |
![]() |
||
Citaat:
Het zal er ooit wel van kunnen komen, maar ik denk dat je die landen nogal overschat.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Verder, je mag wel eens ophouden met elke keer als er terechte kritiek geleverd wordt op Amerika te zeggen dat andere landen veel ergere dingen doen. Dat praat niets goed.
||
Citaat:
||
Citaat:
daarbij komt dat zij weinig consumeren niet door het feit dat ze dat niet kunnen, maar meer door het feit dat ze het zelf al in voldoende mate produceren je moet me niet verkeerd begrijpen, uiteraard hebben we voordeel van amerika en andersom, maar het zou niet het einde van de wereld zijn
||
![]() |
Citaat:
En het zijn ook consumenten, van vooral productie goederen. Hoge vraag na staal en machines enzovoorts. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het praat niets goed, maar verklaart een hele boel over de hypocriete houding van veel mensen ten aanzien van de wereldpolitiek. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb principes. Ik zou pertinent weigeren iemand de hand te schudden die de mensenrechten schendt. Net zoiets als Bush die weigerde met Arafat te spreken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat het ene land sterker is dan het andere land is geen Nazi argument. Want dat is gewoon een feit dat het ene land een sterker leger of beter technologie heeft dan een ander land. Maar als jij daaraan koppelt dat een land wat jij sterker vind meer rechten zou hebben (om rechten v an andere te schenden) komt dat verdacht dicht bij Nazi ideeën. |
![]() |
||
Citaat:
Hoezo is Azie nauwelijks een afnemer van westerse producten? China is de grootste afzetmarkt voor de VAG groep. (Volkswagen/Audi), en nergens ontwikkelen nieuwe steden zich zo snel als hier. Op het moment zit ik voor 6 maanden in Thailand, en ook hier zijn ze overal aan het bouwen en verbouwen. Hele steden en bedrijfsterreinen worden hier in no-time uit de grond gestampt om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen. Tuurlijk zijn deze landen nog lang niet op het nieau van westerse landen wat consumptiepatronen betreft, maar je moet niet vergeten dat de meeste van deze landen in een paar decennia hetzelfde hebben bereikt als waar Europa eeuwen over gedaan heeft. Om nog maar eens een voorbeeld te geven: op het moment zit ik op het eiland Koh Samui (Thailand). Zo'n beetje het hele eiland wordt in rap tempo opgekocht door de chinezen, die er vervolgens de meest prachtige en luxueuze hotels neerzetten. Ik weet zo al een stuk of 5 nieuwe projecten te vinden van 5-sterren hotels in aanbouw. En er staan er al genoeg met kamerprijzen van $500 tot $2000 per kamer per nacht.. (met gemiddelde jaarlikse bezettingsgraden van 90% of soms hoger. De meeste hotels bij ons hebben moeite om 40% te halen) Niets als respect voor deze opkomende economien ![]()
||
Citaat:
Geloof me, die stoere rechtse spraak is puur bullshit. Laat die lui hier maar eens komen kijken, dan zie je vanzelf wat voor een geweldig concept inkomensnivellering eigenlijk is. ![]() But having said that, het is ook duidelijk dat de middenklasse nog altijd gestaag groeiende is. Hoger onderwijs wordt voor meer en meer mensen toegankelijk, wat weer uitzicht bied op betere banen, etc. De reclames op TV zijn nu bijvoorbeeld ook al heel anders als jaren terug.. ze adverteren een hoop dezelfde dingen als bij ons, mobieltjes, comuters, auto's, muziek, films etc...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tijd voor de andere mening. mastertime | 57 | 22-07-2004 12:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |