Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 20:25
woezel
woezel is offline
voor bijna 20 mensen..? Weten jullie een simpele, maar toch niet te alledaagse, maaltijd of een menu eigenlijk..moet wel haalbaar zijn om voor zoveel mensen te maken.
ohja en vegetarisch.
Oud 07-02-2006, 20:27
Bloem
Bloem is offline
Hier staan wel al wat tips in maar of alles geschikt is voor 20 mensen weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:48
Verwijderd
Is net zo 'makkelijk' als met vlees koken voor 20 mensen, want meestal gooi je dan toch alles door elkaar

Rijst met groentensaus kan altijd. Voor de saus neem je sojasaus, water en wat maizena of bloem om 't te binden, en je gooit er kleingesneden groenten doorheen, kool kan goed klein (snipperen alsof het een ui is), tijdje laten koken tot de groente gaar is (ohja, de bloem of maizena pas op het laatst doen, anders loop je kans dat het te veel inkookt). Per persoon twee handjes cashewnoten erdoor, kruiden naar smaak en wat peper erbij, zout als de sojasaus niet zout genoeg is, erg lekker, vegetarisch, niet helemaal standaard en toch makkelijk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 22:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
woezel schreef op 07-02-2006 @ 21:25 :
voor bijna 20 mensen..? Weten jullie een simpele, maar toch niet te alledaagse, maaltijd of een menu eigenlijk..moet wel haalbaar zijn om voor zoveel mensen te maken.
ohja en vegetarisch.
Hoop couscous maken
En veel groenten/tofu wokken
En veel tomatensaus
En dan bij elkaar gooien.
Oud 07-02-2006, 23:31
Verwijderd
k moet straks voor ongeveer 40 man vegatarisch koken en ik ga falafels met bulgur (turkse rijst) maken.

voor de broodjes falafel gebruik ik turkse broden (bij de turk hier 80ct p/st en die snij je in 4en. verder heb je nog groente als ijsbergsla, rode ui, wat tomaten en komkommer nodig. die gefrituurde balletjes worden gemaakt van pijnboompitten en die kosten ook geen drol als je ze zelf gaat weken (1 nachtje van te voren). hier ben je dus voor weinig geld zo klaar mee!

(je kan evt nog uitbreiden met meer ingredienten voor in het broodje)

met wat turkse rijst ( en/of frites) + evt groente salade en een sausje serveren
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 07:46
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 08-02-2006 @ 00:31 :
k moet straks voor ongeveer 40 man vegatarisch koken en ik ga falafels met bulgur (turkse rijst) maken.

voor de broodjes falafel gebruik ik turkse broden (bij de turk hier 80ct p/st en die snij je in 4en. verder heb je nog groente als ijsbergsla, rode ui, wat tomaten en komkommer nodig. die gefrituurde balletjes worden gemaakt van pijnboompitten en die kosten ook geen drol als je ze zelf gaat weken (1 nachtje van te voren). hier ben je dus voor weinig geld zo klaar mee!

met wat turkse rijst ( en/of frites) + evt groente salade en een sausje serveren
Falafel van pijnboompitten?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 08:43
Verwijderd
Ik neem aan dat-ie gewoon kikkerwten of kekererwten bedoelt, want pijnboompitten hoeven niet geweekt te worden
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 09:57
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 08-02-2006 @ 00:31 :

damn da klinkt lekker
en falafelballetjes worden gemaakt van Kikkererwten btw
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:16
woezel
woezel is offline
owh oke , wa mn eigen topic btje vergeten
alvast bedankt voor de tips.
Oud 08-02-2006, 16:50
Verwijderd
Pasta- en rijstgerechten zijn makkelijk voor veel mensen te maken en je kunt ze ook makkelijk vegetarisch maken. En de meeste mensen lusten dat ook wel. En voor de mensen die het niet lusten kun je altijd nog stokbrood en kruidenboter erbij zetten ofzo. Of je doet allerlei kleine(re) hapjes, kunnen mensen zelf kijken wat ze lusten ed, is ook leuk. Maar het ligt ook een beetje aan wat voor 'soort' mensen je voor moet koken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:41
Verwijderd
ja kikkererwten
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:05
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 08-02-2006 @ 19:41 :
ja kikkererwten
smaakte het goed? Je moet nog een keer voor mij koken!
Oud 12-02-2006, 09:23
Verwijderd
dat is pas in april maar kheb t vorige week geprobeerd, was eigenlijk perfect gelukt en ja.. jij ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten