Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 14:51
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik heb net iets ontdekt waar ik me zo nu geen raat meer weet.

Om even een mega verhaal in te korten:

Ik heb 2 jaar MBO dierverzorging gedaan.
Het eerste jaar deed ik het goed, het was tegelijk ook een nieuwe opleiding. Maar het 2e jaar kwam er een andere lerares die de eerste leraren van school af werkte. (door overspanneheid)
Ook trok ze een lijn door de klas: deze leerlingen mag ik, en deze niet. Mij mog ze niet. En ik kon ook maar niks goed doen, alles aan me was fout. En ik kon niks.

Uiteindelijk ben ik van school af gegaan (+mn ouders haalde me daar weg) Deze lerares (+mentrix tegelijk) was ook nog eens mn portfolio kwijt geraakt. En bewwerde dat ik hem had, maar ik weet zelfs nu nog voor 100% zeker dat zei hem nog heeft.

Nu ik dus weg was bij mn droomopleiding wist ik niet wat ik verder nog meer zou moeten doen, welke opleidingen ik nog meer leuk vond wist ik niet.
Dus ben ik naar Havo-4 gegaan. Waar ik het nu prima naar mn zin heb.

Maar vanmorgen kwam de ergste inpakt (dacht dat ik alles wel had gehad):
Nu blijkt dat deze mentrix de cijfers heeft verranderd van verschillende leerlingen die zei niet aardig vond. Om ons zo van school af te werken. En dat ze ook nog eens een psygiesche stornis heeft.

Het komt er dus nu eigenlijk letterliijk op neer dat ik een gekwalificeerd dierverzorger ben, maar het op geen mogelijkheid kan bewijzen, omdat zij toen mn cijfers heeft verranderd, en zogenaamd mn portfolio is kwijt geraakt.
En omdat ik slechte cijfers had kreeg ik geen MBO nivo-2 dierverzrgingsdiploma.

Ik had dus ook helemaal niet nu in Havo-4 hoeven zitten, maar ik hoor eigenlijk thuis in nivo-3 van de dierverzorgingsopleiding.

Wat moet ik hier nu mee.
Moet ik hiervan aangifte doen dan.
Of wat, want nu staat n leven wel ff op zn kop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2006, 15:13
Verwijderd
Werk, Geld en Recht?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 15:31
remy476
remy476 is offline
Citaat:
K9 schreef op 26-02-2006 @ 15:51 :

Het eerste jaar deed ik het goed, het was tegelijk ook een nieuwe opleiding. Maar het 2e jaar kwam er een andere lerares die de eerste leraren van school af werkte. (door overspanneheid)
Ook trok ze een lijn door de klas: deze leerlingen mag ik, en deze niet. Mij mog ze niet. En ik kon ook maar niks goed doen, alles aan me was fout. En ik kon niks.

Uiteindelijk ben ik van school af gegaan (+mn ouders haalde me daar weg) Deze lerares (+mentrix tegelijk) was ook nog eens mn portfolio kwijt geraakt. En bewwerde dat ik hem had, maar ik weet zelfs nu nog voor 100% zeker dat zei hem nog heeft.

Nu ik dus weg was bij mn droomopleiding wist ik niet wat ik verder nog meer zou moeten doen, welke opleidingen ik nog meer leuk vond wist ik niet.

Nu blijkt dat deze mentrix de cijfers heeft verranderd van verschillende leerlingen die zei niet aardig vond. Om ons zo van school af te werken. En dat ze ook nog eens een psygiesche stornis heeft.

Het komt er dus nu eigenlijk letterliijk op neer dat ik een gekwalificeerd dierverzorger ben, maar het op geen mogelijkheid kan bewijzen, omdat zij toen mn cijfers heeft verranderd, en zogenaamd mn portfolio is kwijt geraakt.
En omdat ik slechte cijfers had kreeg ik geen MBO nivo-2

Ik had dus ook helemaal niet nu in Havo-4 hoeven zitten, maar ik hoor eigenlijk thuis in nivo-3 van de dierverzorgingsopleiding.

Wat moet ik hier nu mee.
overspanneheid weet ik niet dus krijg je het voordeel van de twijfel.

ontopic: Ik vind het allemaal heel erg voor je wat er gebeurd is, maar daarbij vind ik het wel allemaal raar. Je kunt je gemaakt werken toch altijd inzien en dat haaden al die leerlingen die zij niet mocht kunnen protesteren. Ik zou proberen contact op te nemen met andere leerlingen die hetzelfde probleem hebben (gehad) en met die mensen actie ondernemen.

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 15:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
[QUOTE]remy476 schreef op 26-02-2006 @ 16:31 :
[QUOTE]K9 schreef op 26-02-2006 @ 15:51 :

Het eerste jaar deed ik het goed, het was tegelijk ook een nieuwe opleiding. Maar het 2e jaar kwam er een andere lerares die de eerste leraren van school af werkte. (door overspanneheid )

Uiteindelijk ben ik van school af gegaan (+mn ouders haalde me daar weg) Deze lerares (+mentrix tegelijk) was ook nog eens mn portfolio kwijt geraakt . En bewwerde dat ik hem had, maar ik weet zelfs nu nog voor 100% zeker dat zei hem nog heeft.

Het komt er dus nu eigenlijk letterliijk op neer dat ik een gekwalificeerd dierverzorger ben, maar het op geen mogelijkheid kan bewijzen, omdat zij toen mn cijfers heeft verranderd, en zogenaamd mn portfolio is kwijt geraakt .
En omdat ik slechte cijfers had kreeg ik geen MBO nivo-2

Wat moet ik hier nu mee.

en verder: moet wat aan te doen zijn dacht ik zo, wat precies weet ik niet, beginnen met klagen bij de directie enzo.
Oud 26-02-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 26-02-2006 @ 16:31 :
Ik ben blij dat je zo'n nuttige en goede bijdrage aan het topic geeft
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 15:48
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2006 @ 16:47 :
Ik ben blij dat je zo'n nuttige en goede bijdrage aan het topic geeft
was nog niet klaar
Oud 26-02-2006, 16:24
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
aangifte?

Ik zou inderdaad eens met de directie van je school gaan praten. Bijvoorbeeld met de coordinator. Maar dan zou ik niet direct je docente overal de schuld van geven.

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 16:57
Verwijderd
Volgens mij is een school verplicht alle toetsen een x aantal jaar te bewaren.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 26-02-2006 @ 16:31 :
OMG, heb je niets beters te doen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 17:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2006 @ 17:57 :
Volgens mij is een school verplicht alle toetsen een x aantal jaar te bewaren.
volgens mij niet alle

maar ik denk dat het een lastige kwestie wordt
Als je geen enkel bewijs hebt
Als je daarentegen kunt bewijzen dat je cijfers onjuist veranderd zijn, kan het wel een leuk verhaal worden.

ps. waarom ging je dan niet naar een andere mbo school met die opleiding, als dat je droomopleiding was?

oja, aan diegene die zonodig enkele taalfouten moest onderstrepen: doe het dan gelijk goed.
In ieder geval voegt het niks toe aan de topic. Alleen jij hebt even laten zijn dat 'mn' eigenlijk 'mijn' moet zijn. Super!

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 09:28
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 26-02-2006 @ 18:03 :
volgens mij niet alle

maar ik denk dat het een lastige kwestie wordt
Als je geen enkel bewijs hebt
Als je daarentegen kunt bewijzen dat je cijfers onjuist veranderd zijn, kan het wel een leuk verhaal worden.

ps. waarom ging je dan niet naar een andere mbo school met die opleiding, als dat je droomopleiding was?

oja, aan diegene die zonodig enkele taalfouten moest onderstrepen: doe het dan gelijk goed.
In ieder geval voegt het niks toe aan de topic. Alleen jij hebt even laten zijn dat 'mn' eigenlijk 'mijn' moet zijn. Super!
Omdat ik het niet voor de 3e keer opnieuw wou doen.
Het eerste jaar heb ik ook veel gedaan, maar de school vond dat het jaar niet goed was verlopen (nieuwe opleding) en dat alles over moest.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:08
Prof
Prof is offline
begrijp ik nou goed da tje je opleiding feitelijk gewoon heb afgemaakt

alleen dat je je vakken niet hebt gehaald omdat de cijfers veranderd zijn door een schizo lerares ?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 13:37
Verwijderd
ge kunt ook wraak nemen op die vrouw, of chanteren ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 26-02-2006 @ 18:00 :
OMG, heb je niets beters te doen?
Idd, ik vind het ook wanstaltig taalgebruik maar om nou alles te gaan onderstrepen, incl. dingen als 'ff' is behoorlijk kansloos .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten