![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
'Kamer wil onderzoek dossiers vreemdelingen'
AMSTERDAM - Alle dossiers van vreemdelingen die sinds 1989 onder gelijke omstandigheden als Ayaan Hirsi Ali hun paspoort kwijtraakten, moeten worden onderzocht. Een Kamermeerderheid van coalitiepartijen CDA, VVD en D66 wil dat minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) de dossiers gaat onderzoeken, meldt De Telegraaf dinsdag. Verdonk moet daardoor naar schatting honderden dossiers opnieuw gaan bekijken. "Ayaan hoeft niet beter behandeld te worden dan de rest maar ook niet minder", zegt CDA-Tweede-Kamerlid Mirjam Sterk in het dagblad. D66-Kamerlid Ursie Lambrechts is het daar mee eens. "Het zou toch te gek zijn als het alleen voor Ayaan zou gelden." http://www.nu.nl/news/738161/11/%27K...lingen%27.html Ik zou graag willen vloeken want dit leidt alleen maar voor enorme vertragingen bij de IND en die zijn al zo traag ![]() |
![]() |
|
Onderzoek naar intrekken paspoorten
DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer dringt aan op onderzoek naar het intrekken van paspoorten. CDA, VVD en GroenLinks willen beter inzicht over de vraag hoe met het intrekken van naturalisatie is omgegaan sinds in 1989 nieuwe wetgeving hierover van kracht werd. Aanleiding is de kwestie Ayaan Hirsi Ali, het inmiddels ex-VVD-Tweede Kamerlid dat volgens minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) ten onrechte het Nederlanderschap verkreeg omdat ze loog over naam en geboortedatum. Verdonk kreeg vervolgens van de Tweede Kamer de opdracht om de naturalisatie van Hirsi Ali opnieuw te onderzoeken. "Ayaan hoeft niet beter of slechter te worden behandeld dan anderen," zegt CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk. "Wij willen weten welke criteria de afgelopen jaren hebben gegolden en hoe daarmee is omgegaan." Wetswijziging Haar VVD-collega Arno Visser wil een "beter inzicht" met het oog op een nieuwe wetswijziging. Hij zegt dat het niet bij voorbaat de bedoeling is allerlei beslissingen terug te draaien. GroenLinks drong eerder aan op onderzoek en riep advocaten op om, desnoods anoniem, gegevens te verstrekken. Fractieleider Femke Halsema wil weten hoeveel vluchtelingen evenals Hirsi Ali valse persoongegevens hebben gebruikt. Verdonk heeft al toegezegd dat als Hirsi Ali het Nederlanderschap niet behoudt, zij dat snel opnieuw zou kunnen krijgen. GroenLinks wil dat dit ook gaat gelden voor "vergelijkbare gevallen". Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken zei zaterdag ook dat vergelijkbare gevallen opnieuw zouden moeten worden bekeken. Naturalisatie Eerder drongen PvdA-Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem en D66-Kamerlid Ursi Lambrechts al aan op een onderzoek naar vergelijkbare gevallen, dat teruggaat naar het jaar 2003. Toen werd een artikel in de wet van kracht dat de minister de bevoegdheid geeft om een naturalisatie in te trekken, voordien was dat niet aan de minister, aldus Dijsselbloem. De commissie Justitie van de Tweede Kamer spreekt hier woensdag over. Dijsselbloem heeft er "op zichzelf geen bezwaar tegen" als het onderzoek verder in de tijd terug gaat dan 2003. http://www.nu.nl/news/738261/11/Onde...aspoorten.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat ze meneer bush maar lastig gaat vallen |
![]() |
||
Citaat:
Plain stupid uiteraard, ik ken mensen die al dik tien jaar bezig zijn met hun zaak afgehandeld te krijgen. Dat is geen vertoning vind ik en het gaat ten allen tijden voor krampachtige pogingen om zonder een dubbele moraal te gebruiken Hirsi Ali het land uit te werken denk ik.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Brieven bevestigen risico's Hirsi Ali
Uitgegeven: 27 mei 2006 11:43 Laatst gewijzigd: 27 mei 2006 11:43 DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali heeft persoonlijke brieven van haar zusje en haar vader geopenbaard waaruit blijkt welke risico's zij liep toen ze in 1992 vluchtte voor een gearrangeerd huwelijk met een verre neef. Ze gaf de brieven eerder deze week aan de New York Times, zo bevestigde de woordvoerster van Hirsi Ali zaterdag. Ze wil zich daarmee verweren tegen de aantijgingen dat ze geen risico's zou hebben gelopen indertijd, aldus de woordvoerster. In 1992, in een Nederlands asielzoekerscentrum, kreeg Hirsi Ali een brief van haar zusje Haweya. Zij waarschuwde ervoor dat de beoogde huwelijkspartner, een neef van Hirsi Ali, met andere clanleden in Duitsland naar haar op zoek was. "De zoektocht wordt gecoördineerd door vader hier", schrijft zusje Haweya vanuit Kenia. Bedrieglijke vos Ook haar vader, Hirsi Magan Isse, schreef een brief aan Hirsi Ali. "Geachte bedrieglijke vos", schrijft haar vader. "Jij heb mij niet nodig en ik jou niet. Ik heb Allah opgeroepen je te schande te maken, zoals je mij te schande hebt gemaakt." Ook meldt hij dat hij geen contact meer wil: "Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog." http://www.nu.nl/news/740969/11/Brie...Hirsi_Ali.html En boem, daar gaat zo ongeveer de hele argumentatie van Zembla en het anti-Hirsi Ali kamp. Ik vraag me af hoelang Kees Driehuis nog werk zal hebben..
||
Citaat:
En ten tweede blijkt uit de gequote zinnen uit de brief niet dat ze bedreigd werd. Het enige wat de vader zegt is: ik heb jou niet nodig, maar hoop wel dat je door God wordt gestraft. Nou poepoe. En die zoektocht door haar (ex-)man vindt pas nadat zij vlucht plaats. Dat was dus niet de reden om te 'vluchten'. Toen die man haar vond, hebben ze alleen maar een gesprek gehad, en zijn toen voor altijd uit elkaar gegaan. De 'zoektocht' valt dus ook wel mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laat ook maar eigenlijk, volgens mij is dit weer zo'n zaak waar geen bewijs overtuigend is omdat mensen al besloten hebben dat ze vinden dat er geen bewijs is.
||||
Citaat:
Zoals ik al eerder zei, stelt die zoekactie niets voor, haar man wou enkel met haar praten, heeft dat gedaan en is weggegaan. Zou jij niet willen weten waar je vrouw is, wanneer ze net na de bruiloft verdwijnt? Citaat:
Citaat:
De titel die Nu.nl aan het artikel geeft vond ik ook opvallend. Een teken van partijdigheid of domheid ? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is ook schandalig dat de kamer een minister dwint onneutraal te onderzoeken in het voordeel van hirsi ali. Zeg maar dag tegen een eerlijke democratie. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens is wat ik zei wel degelijk relevant L&P, want eerwraak is in vele culturen die bedreigingen uiten naar vrouwen toe (waaronder dus de Turkse) een wijdverbreid fenomeen. Als er naar Hirsi Ali gezocht werd met geweld in de zin (wat dus zeg maar zowat 100% zeker is gezien haar afkomst en de taal die haar vader uit slaat) dan is dat sowieso al een reden die alle grond onder het idee om haar liegen bij naturalisatie haar aan te rekenen wegslaat.
Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 21:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geloof je het zelf?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is uiteraard wel het toonbeeld van goede behandeling. Iets dat mensen überhaupt alleen tegen zullen spreken omdat het Hirsi Ali is, en niet omdat ze voor gedwongen huwelijken zijn. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En niet in de kamer kunnen zitten maar wel dwars door europa lezingen en boekpromoties houden waarbij je riant verdient naast het kamersalaris waaraan zij nu echt niets heeft gedaan vind ik idd verrijken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wees daar dan gewoon eerlijk in. Dat er geen politieke inhoud zou zijn is een logisch gevolg van het onbespreekbaar zijn van dingen. Dat was toch echt waar Ayaan nu juist tegenin gaat, of wacht, ging, want na jaren van dreigen met geweld hebben de godsdienstfanaten min of meer gewonnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat was er dan onbespreekbaar? Alles was bespreekbaar maar wel in fatsoenlijke niet polariserende vorm en dat gebeurde ook. Misschien was het niet platvloers en discriminerend genoeg voor bepaalde lage figuren onder ons. ![]() Trouwens is dreigen met geweld door idioten iets waar iedereen in verantwoordelijke functies, die met mensen te maken hebben, mee te maken heeft. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verdonk moet zich echt voorkomen als in een verhaal van kafka, en verder is de hele tweede kamer gewoon hypocriet. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |