Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 20:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2006 @ 21:20 :
De beelden zijn al eerder vertoond hoor.

De hoofdredacteur van Zembla moet zelfs de uitzending verdedigen:
http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuu...376/index.html
http://omroep.vara.nl/tvradiointerne...&subtopic=4177

Leon de Winter schreef een column over alle zaken die hij aan kritiek op Zembla kon vinden. Ik ben het zelden met hem eens, maar hierop heeft hij gewoon gelijk, de subjectiviteit van Zembla is stuitend. De Winter heeft serieus met een minuut of tien googlen het merendeel van de documentaire onderuit gehaald.
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog...d/4/index.html
ik had het niet over zembla, maar over vluchtelingenwerk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 22:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2006 @ 20:36 :
'Hofstadgroep' brengt bloemen bij Vara
[...]
Ik geloof dat ik ergens Rob Hoogland hoor ejaculeren.
Oud 19-05-2006, 22:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-05-2006 @ 23:42 :
Ik geloof dat ik ergens Rob Hoogland hoor ejaculeren.
geeft dat waarneembaar geluid dan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2006 @ 23:43 :
geeft dat waarneembaar geluid dan?
Moet ik het nu echt voor je uitspellen, Gatara?
Oud 19-05-2006, 23:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-05-2006 @ 00:16 :
Moet ik het nu echt voor je uitspellen, Gatara?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2006 @ 20:36 :
'Hofstadgroep' brengt bloemen bij Vara

Oeps, is al geplaatst dus.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:56
Gatara
Gatara is offline
'Kamer wil onderzoek dossiers vreemdelingen'

AMSTERDAM - Alle dossiers van vreemdelingen die sinds 1989 onder gelijke omstandigheden als Ayaan Hirsi Ali hun paspoort kwijtraakten, moeten worden onderzocht. Een Kamermeerderheid van coalitiepartijen CDA, VVD en D66 wil dat minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) de dossiers gaat onderzoeken, meldt De Telegraaf dinsdag.

Verdonk moet daardoor naar schatting honderden dossiers opnieuw gaan bekijken. "Ayaan hoeft niet beter behandeld te worden dan de rest maar ook niet minder", zegt CDA-Tweede-Kamerlid Mirjam Sterk in het dagblad. D66-Kamerlid Ursie Lambrechts is het daar mee eens. "Het zou toch te gek zijn als het alleen voor Ayaan zou gelden."
http://www.nu.nl/news/738161/11/%27K...lingen%27.html

Ik zou graag willen vloeken want dit leidt alleen maar voor enorme vertragingen bij de IND en die zijn al zo traag
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:57
Gatara
Gatara is offline
Onderzoek naar intrekken paspoorten

DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer dringt aan op onderzoek naar het intrekken van paspoorten. CDA, VVD en GroenLinks willen beter inzicht over de vraag hoe met het intrekken van naturalisatie is omgegaan sinds in 1989 nieuwe wetgeving hierover van kracht werd.

Aanleiding is de kwestie Ayaan Hirsi Ali, het inmiddels ex-VVD-Tweede Kamerlid dat volgens minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) ten onrechte het Nederlanderschap verkreeg omdat ze loog over naam en geboortedatum. Verdonk kreeg vervolgens van de Tweede Kamer de opdracht om de naturalisatie van Hirsi Ali opnieuw te onderzoeken.

"Ayaan hoeft niet beter of slechter te worden behandeld dan anderen," zegt CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk. "Wij willen weten welke criteria de afgelopen jaren hebben gegolden en hoe daarmee is omgegaan."

Wetswijziging

Haar VVD-collega Arno Visser wil een "beter inzicht" met het oog op een nieuwe wetswijziging. Hij zegt dat het niet bij voorbaat de bedoeling is allerlei beslissingen terug te draaien.

GroenLinks drong eerder aan op onderzoek en riep advocaten op om, desnoods anoniem, gegevens te verstrekken. Fractieleider Femke Halsema wil weten hoeveel vluchtelingen evenals Hirsi Ali valse persoongegevens hebben gebruikt.

Verdonk heeft al toegezegd dat als Hirsi Ali het Nederlanderschap niet behoudt, zij dat snel opnieuw zou kunnen krijgen. GroenLinks wil dat dit ook gaat gelden voor "vergelijkbare gevallen". Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken zei zaterdag ook dat vergelijkbare gevallen opnieuw zouden moeten worden bekeken.

Naturalisatie

Eerder drongen PvdA-Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem en D66-Kamerlid Ursi Lambrechts al aan op een onderzoek naar vergelijkbare gevallen, dat teruggaat naar het jaar 2003. Toen werd een artikel in de wet van kracht dat de minister de bevoegdheid geeft om een naturalisatie in te trekken, voordien was dat niet aan de minister, aldus Dijsselbloem. De commissie Justitie van de Tweede Kamer spreekt hier woensdag over. Dijsselbloem heeft er "op zichzelf geen bezwaar tegen" als het onderzoek verder in de tijd terug gaat dan 2003.
http://www.nu.nl/news/738261/11/Onde...aspoorten.html
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 11:34
Verwijderd
dat stomme wijf wil beveiliging van de nederlandse staat in amerika
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:48
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 12:34 :
Ik las het. Wat mij betreft kan ze dat op haar buikje schrijven. Niet om haar ofzo, maar ik gun de VS die kosten.
Oud 23-05-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-05-2006 @ 14:48 :
Ik las het. Wat mij betreft kan ze dat op haar buikje schrijven. Niet om haar ofzo, maar ik gun de VS die kosten.
ze zit hier niet in de kamer en ze gaat vrijwillig weg dus de staat hier heeft er geen hol meer mee te maken

dat ze meneer bush maar lastig gaat vallen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-05-2006 @ 11:56 :
Ik zou graag willen vloeken want dit leidt alleen maar voor enorme vertragingen bij de IND en die zijn al zo traag
Had je verwacht dat het Hirsi Ali-bashend deel van Nederland zijn hypocrisie zou toegeven in plaats van zo'n maatregel te bepleiten dan?

Plain stupid uiteraard, ik ken mensen die al dik tien jaar bezig zijn met hun zaak afgehandeld te krijgen. Dat is geen vertoning vind ik en het gaat ten allen tijden voor krampachtige pogingen om zonder een dubbele moraal te gebruiken Hirsi Ali het land uit te werken denk ik.
Oud 23-05-2006, 16:00
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 12:34 :
Sjongejonge, jeetjeneezeg, jémigdepémigzeg.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2006 @ 15:54 :
Had je verwacht dat het Hirsi Ali-bashend deel van Nederland zijn hypocrisie zou toegeven in plaats van zo'n maatregel te bepleiten dan?

Plain stupid uiteraard, ik ken mensen die al dik tien jaar bezig zijn met hun zaak afgehandeld te krijgen. Dat is geen vertoning vind ik en het gaat ten allen tijden voor krampachtige pogingen om zonder een dubbele moraal te gebruiken Hirsi Ali het land uit te werken denk ik.
Nee, ik erger me dan ook mateloos aan de Hirsi Ali bashers die haar bashen omdat ze Hirsi Ali is en niet eerlijk kritiek uiten op het beleid waar ze 'slachtoffer' van is geworden itt vele anderen waar verdonk dan weer de schuld van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:02
T_ID
T_ID is offline
Brieven bevestigen risico's Hirsi Ali

Uitgegeven: 27 mei 2006 11:43
Laatst gewijzigd: 27 mei 2006 11:43
DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali heeft persoonlijke brieven van haar zusje en haar vader geopenbaard waaruit blijkt welke risico's zij liep toen ze in 1992 vluchtte voor een gearrangeerd huwelijk met een verre neef. Ze gaf de brieven eerder deze week aan de New York Times, zo bevestigde de woordvoerster van Hirsi Ali zaterdag.

Ze wil zich daarmee verweren tegen de aantijgingen dat ze geen risico's zou hebben gelopen indertijd, aldus de woordvoerster. In 1992, in een Nederlands asielzoekerscentrum, kreeg Hirsi Ali een brief van haar zusje Haweya.

Zij waarschuwde ervoor dat de beoogde huwelijkspartner, een neef van Hirsi Ali, met andere clanleden in Duitsland naar haar op zoek was. "De zoektocht wordt gecoördineerd door vader hier", schrijft zusje Haweya vanuit Kenia.

Bedrieglijke vos

Ook haar vader, Hirsi Magan Isse, schreef een brief aan Hirsi Ali. "Geachte bedrieglijke vos", schrijft haar vader. "Jij heb mij niet nodig en ik jou niet. Ik heb Allah opgeroepen je te schande te maken, zoals je mij te schande hebt gemaakt."

Ook meldt hij dat hij geen contact meer wil: "Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog."

http://www.nu.nl/news/740969/11/Brie...Hirsi_Ali.html

En boem, daar gaat zo ongeveer de hele argumentatie van Zembla en het anti-Hirsi Ali kamp. Ik vraag me af hoelang Kees Driehuis nog werk zal hebben..
Oud 27-05-2006, 15:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2006 @ 16:02 :
Brieven bevestigen risico's Hirsi Ali

Uitgegeven: 27 mei 2006 11:43
Laatst gewijzigd: 27 mei 2006 11:43
DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali heeft persoonlijke brieven van haar zusje en haar vader geopenbaard waaruit blijkt welke risico's zij liep toen ze in 1992 vluchtte voor een gearrangeerd huwelijk met een verre neef. Ze gaf de brieven eerder deze week aan de New York Times, zo bevestigde de woordvoerster van Hirsi Ali zaterdag.

Ze wil zich daarmee verweren tegen de aantijgingen dat ze geen risico's zou hebben gelopen indertijd, aldus de woordvoerster. In 1992, in een Nederlands asielzoekerscentrum, kreeg Hirsi Ali een brief van haar zusje Haweya.

Zij waarschuwde ervoor dat de beoogde huwelijkspartner, een neef van Hirsi Ali, met andere clanleden in Duitsland naar haar op zoek was. "De zoektocht wordt gecoördineerd door vader hier", schrijft zusje Haweya vanuit Kenia.

Bedrieglijke vos

Ook haar vader, Hirsi Magan Isse, schreef een brief aan Hirsi Ali. "Geachte bedrieglijke vos", schrijft haar vader. "Jij heb mij niet nodig en ik jou niet. Ik heb Allah opgeroepen je te schande te maken, zoals je mij te schande hebt gemaakt."

Ook meldt hij dat hij geen contact meer wil: "Ga naar de hel. En de duivel zal met je zijn. Moge Allah je straffen voor je bedrog."

http://www.nu.nl/news/740969/11/Brie...Hirsi_Ali.html

En boem, daar gaat zo ongeveer de hele argumentatie van Zembla en het anti-Hirsi Ali kamp. Ik vraag me af hoelang Kees Driehuis nog werk zal hebben..
Ten eerste heeft Zembla altijd op een genuanceerde wijze gezegd dat de verklaring van Hirsi Ali niet overeenkomt met die van haar familie, en verder geen conclusies getrokken over wie er gelijk heeft.

En ten tweede blijkt uit de gequote zinnen uit de brief niet dat ze bedreigd werd. Het enige wat de vader zegt is: ik heb jou niet nodig, maar hoop wel dat je door God wordt gestraft. Nou poepoe.

En die zoektocht door haar (ex-)man vindt pas nadat zij vlucht plaats. Dat was dus niet de reden om te 'vluchten'.
Toen die man haar vond, hebben ze alleen maar een gesprek gehad, en zijn toen voor altijd uit elkaar gegaan. De 'zoektocht' valt dus ook wel mee.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2006 @ 16:02 :
Sjongejonge, jeetjeneezeg, jémigdepémigzeg.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 18:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-05-2006 @ 16:20 :
En ten tweede blijkt uit de gequote zinnen uit de brief niet dat ze bedreigd werd.
Oh, dat mensen naar haar liepen te zoeken in Duitsland en dat ze naar de hel verwenst werd boeit dan dus niet? Allejezus zeg, vrouwenopvang Fryslan schreeuwt moord en brand over vervolging van allochtone vrouwen en eerwraak, precies vanuit deze zelfd hoek als bij Hirsi Ali, we weten dat dat soort zaken in Somalië niet op een frisse manier geregeld worden en als dan ook nog eens bewijs opduikt voor deze specifieke zaak, dan is het weer niet zo?

Laat ook maar eigenlijk, volgens mij is dit weer zo'n zaak waar geen bewijs overtuigend is omdat mensen al besloten hebben dat ze vinden dat er geen bewijs is.
Oud 27-05-2006, 19:28
Verwijderd
Waarom legde ze die niet gewoon aan de IND voor dan? Waarom loog zij publiekelijk? Waarom stapt zij opeens met die brieven naar een amerikaanse krant? Hoe kan het dat zij wel gewoon contact met de rest van de familie heeft? Waarom leeft die vader al jaren in een westers land? Nu papa weet waar zn dochter zit, waarom heeft hij de afgelopen 8 jaar niets gedaan? Waarom fraudeerde zij dan bij de asielprocedure? Meer dan genoeg vragen open waaraan een paar brieven niets afdoen.

@T_ID: Volgens mij heb jij nog steeds niet begrepen dat het hele gedoe eromheen niet van dat persoongebonden prive gelul is maar meer een algemene zaak over:
a. De VVD en haar interne functioneren.
b. Het nederlandse asielbeleid.

Maarja, persoonsgebonden politieke spelletjes leiden van het echte probleem af, maar daar zijn ze in nederland toch altijd al heel sterk in geweest.

Misschien is het weleens zinvoller een discussie over het functioneren van de VVD en ons politieke bestel te voeren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2006 @ 19:07 :
Oh, dat mensen naar haar liepen te zoeken in Duitsland en dat ze naar de hel verwenst werd boeit dan dus niet?
Geloof me, verwijzingen naar de hel, of andere gruwelijkheden zijn in vele culturen doodnormale zaken. (iig in de turkse)
Zoals ik al eerder zei, stelt die zoekactie niets voor, haar man wou enkel met haar praten, heeft dat gedaan en is weggegaan. Zou jij niet willen weten waar je vrouw is, wanneer ze net na de bruiloft verdwijnt?
Citaat:
Allejezus zeg, vrouwenopvang Fryslan schreeuwt moord en brand over vervolging van allochtone vrouwen en eerwraak,
Irrelevant.

Citaat:
Laat ook maar eigenlijk, volgens mij is dit weer zo'n zaak waar geen bewijs overtuigend is omdat mensen al besloten hebben dat ze vinden dat er geen bewijs is.
Een bepaald vooroordeel over de betrouwbaarheid van Hirsi Magan zal zeker meespelen, maar het bewijs dat je aanhaalt is ook gewoon zwak. En dan te bedenken dat dit waarschijnlijk de meest smeuïge zinnen zijn uit die brief die voor de familie Magan het meest lasterlijk zijn.

De titel die Nu.nl aan het artikel geeft vond ik ook opvallend. Een teken van partijdigheid of domheid ?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:59
Verwijderd
De IND zal wel oordelen hoe relevant zulke brieven zijn en dan komen we vanzelf weer terug op het echte onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-05-2006 @ 20:59 :
De IND zal wel oordelen hoe relevant zulke brieven zijn en dan komen we vanzelf weer terug op het echte onderwerp.
Ja, maar rechtlijnige Verdonk heeft al toegezegd dat Hirsi mag blijven. Ik betwijfel of de bevindingen van de overheid dan nog betrouwbaar zullen/kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-05-2006 @ 21:08 :
Ja, maar rechtlijnige Verdonk heeft al toegezegd dat Hirsi mag blijven. Ik betwijfel of de bevindingen van de overheid dan nog betrouwbaar zullen/kunnen zijn..
Ik ook, maar als ayaan mag, dan kunnen wij daaruit wel afleiden dat heel veel anderen ook zullen mogen.

Het is ook schandalig dat de kamer een minister dwint onneutraal te onderzoeken in het voordeel van hirsi ali. Zeg maar dag tegen een eerlijke democratie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-05-2006 @ 21:37 :
Ik ook, maar als ayaan mag, dan kunnen wij daaruit wel afleiden dat heel veel anderen ook zullen mogen.
Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-05-2006 @ 20:28 :
Misschien is het weleens zinvoller een discussie over het functioneren van de VVD en ons politieke bestel te voeren.
Ook alleen maar omdat jij ze niet uit kan staan denk ik. Ik kan op mijn beurt me afvragen of de SP een bedreiging is voor Nederland omdat een kabinet van SP ons failliet helpt en heel Nederland dan voor decennia genaait is, maar hoeveel verder brengt dat ons?

Overigens is wat ik zei wel degelijk relevant L&P, want eerwraak is in vele culturen die bedreigingen uiten naar vrouwen toe (waaronder dus de Turkse) een wijdverbreid fenomeen. Als er naar Hirsi Ali gezocht werd met geweld in de zin (wat dus zeg maar zowat 100% zeker is gezien haar afkomst en de taal die haar vader uit slaat) dan is dat sowieso al een reden die alle grond onder het idee om haar liegen bij naturalisatie haar aan te rekenen wegslaat.

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Niemand die het live debat bekijkt en een verslagje kan maken voor deze tv-loze loser?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:18
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2006 @ 22:38 :

Overigens is wat ik zei wel degelijk relevant L&P, want eerwraak is in vele culturen die bedreigingen uiten naar vrouwen toe (waaronder dus de Turkse) een wijdverbreid fenomeen. Als er naar Hirsi Ali gezocht werd met geweld in de zin (wat dus zeg maar zowat 100% zeker is gezien haar afkomst en de taal die haar vader uit slaat) dan is dat sowieso al een reden die alle grond onder het idee om haar liegen bij naturalisatie haar aan te rekenen wegslaat.
Eerwraak bestaat niet in de somalische cultuur
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 20:18 :
Eerwraak bestaat niet in de somalische cultuur
Inderdaad, ze zochten ook naar haar om haar te knuffelen en haar cadeautjes te geven.

Geloof je het zelf?
Oud 28-06-2006, 19:21
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 20:19 :
Inderdaad, ze zochten ook naar haar om haar te knuffelen en haar cadeautjes te geven.
Geloof je het zelf?
Wat jij zei is een feitelijk onjuistheid. Mag ik je er tevens op wijzen dat Hirsi's verklaringen niet juist zijn gebleken wat hij haar ongeloofwaardig maakt
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik heb een site gevonden waar je het live kan beluisteren vanaf den pc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het is ook niet op tv hoor. Zet het net aan (Live Debat) en hoor dat t om half 9 verder gaat.

Ben benieuwd, verwacht weer een boel beschuldigingen, moddergegooi en getouwtrek.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Punt is dat ik nu geen tv tot mijn beschikking heb, zoals ik al had aangegeven.

Ik denk dat het ook wel leuk wordt. Nawijn is aanwezig, dus dat kan bijna niet anders. Wel jammer dat Hirsi Magan haar paspoort al heeft, en er nu niets op het spel staat. Het zal alleen maar gaan over Verdonks handelwijze.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 20:40
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dit is een goede dag voor onderzoekers die graag ambtenaar willen worden.

* wat een schatje toch die nawijn.

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 20:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-06-2006 @ 20:21 :
Wat jij zei is een feitelijk onjuistheid. Mag ik je er tevens op wijzen dat Hirsi's verklaringen niet juist zijn gebleken wat hij haar ongeloofwaardig maakt
Er is wel degelijk vastgesteld dat haar clan naar haar op zoek was hoor. Daarmee is de kous over hun bedoelingen dan ook af, als Hirsi Ali van hen weg wilde komen dan is dat haar goed recht.
Oud 28-06-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 21:47 :
Er is wel degelijk vastgesteld dat haar clan naar haar op zoek was hoor. Daarmee is de kous over hun bedoelingen dan ook af, als Hirsi Ali van hen weg wilde komen dan is dat haar goed recht.
Neemt niet weg dat somalische cultuur geen eerwraak kent, iets wat hirsi ali zelf bevestigt heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-06-2006 @ 21:53 :
Neemt niet weg dat somalische cultuur geen eerwraak kent, iets wat hirsi ali zelf bevestigt heeft.
Dus dan werd ze niet doodgeschoten, maar slechts gedwongen tot een huwelijk.

Dat is uiteraard wel het toonbeeld van goede behandeling.

Iets dat mensen überhaupt alleen tegen zullen spreken omdat het Hirsi Ali is, en niet omdat ze voor gedwongen huwelijken zijn.
Oud 28-06-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 22:03 :
Dus dan werd ze niet doodgeschoten, maar slechts gedwongen tot een huwelijk.

Dat is uiteraard wel het toonbeeld van goede behandeling.

Iets dat mensen überhaupt alleen tegen zullen spreken omdat het Hirsi Ali is, en niet omdat ze voor gedwongen huwelijken zijn.
Ik heb iets tegen gedwongen huwelijken maar ook iets tegen mensen die zichzelf verrijken, tegensprekende leugenachtige verhalen over zichzelf verkopen en facist zijn, en daarmee ook nog eens wegkomen bij het domme plebs die zo'n figuur als het ware aanbidden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-06-2006 @ 22:12 :
Ik heb iets tegen gedwongen huwelijken maar ook iets tegen mensen die zichzelf verrijken, tegensprekende leugenachtige verhalen over zichzelf verkopen en facist zijn, en daarmee ook nog eens wegkomen bij het domme plebs die zo'n figuur als het ware aanbidden.
En je vind dat omdat je iets hebt tegen zelfverrijking (waar je zelf ongetwijfeld aan schuldig bent aangezien je vast wel eens een euro verdient hebt) of omdat je de mening van Hirsi Ali niet uit kunt staan?
Oud 28-06-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 22:15 :
En je vind dat omdat je iets hebt tegen zelfverrijking (waar je zelf ongetwijfeld aan schuldig bent aangezien je vast wel eens een euro verdient hebt) of omdat je de mening van Hirsi Ali niet uit kunt staan?
Welke mening? Misschien is het gebrek aan politieke inhoud juist een van de grootste ergernissen aan ayaan.

En niet in de kamer kunnen zitten maar wel dwars door europa lezingen en boekpromoties houden waarbij je riant verdient naast het kamersalaris waaraan zij nu echt niets heeft gedaan vind ik idd verrijken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-06-2006 @ 22:21 :
Welke mening? Misschien is het gebrek aan politieke inhoud juist een van de grootste ergernissen aan ayaan.
Je kan haar dus gewoon niet uitstaan maar wil dat niet met zoveel woorden zeggen.

Wees daar dan gewoon eerlijk in.

Dat er geen politieke inhoud zou zijn is een logisch gevolg van het onbespreekbaar zijn van dingen. Dat was toch echt waar Ayaan nu juist tegenin gaat, of wacht, ging, want na jaren van dreigen met geweld hebben de godsdienstfanaten min of meer gewonnen.
Oud 28-06-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 22:24 :
Je kan haar dus gewoon niet uitstaan maar wil dat niet met zoveel woorden zeggen.

Wees daar dan gewoon eerlijk in.

Dat er geen politieke inhoud zou zijn is een logisch gevolg van het onbespreekbaar zijn van dingen. Dat was toch echt waar Ayaan nu juist tegenin gaat, of wacht, ging, want na jaren van dreigen met geweld hebben de godsdienstfanaten min of meer gewonnen.
Ik heb nooit ontkent dat ik haar niet kan uitstaan, ik kan zalm ook niet uitstaan, wouter bos ook niet, maar die twee hebben tenminste nog politieke inhoud ookal ben ik het er inhoudelijk niet mee eens.

Wat was er dan onbespreekbaar? Alles was bespreekbaar maar wel in fatsoenlijke niet polariserende vorm en dat gebeurde ook. Misschien was het niet platvloers en discriminerend genoeg voor bepaalde lage figuren onder ons.

Trouwens is dreigen met geweld door idioten iets waar iedereen in verantwoordelijke functies, die met mensen te maken hebben, mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:56
Verwijderd
Het enige wat die linkse partijen willen is dat Verdonk aftreedt.

En waarom moet die Hirsi Ali nou haar paspoort houden. Verdonk heeft dat gedaan onder druk van de Kamer, terwijl Hirsi Ali gewoon illegaal was. Verder vertrekt ze naar de VS, dus hebben wij niks meer met haar te maken, maar moeten we haar wel bescherming bieden, wat weer klauwen met geld kost
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
bootz schreef op 28-06-2006 @ 22:56 :

En waarom moet die Hirsi Ali nou haar paspoort houden. Verdonk heeft dat gedaan onder druk van de Kamer, terwijl Hirsi Ali gewoon illegaal was. Verder vertrekt ze naar de VS, dus hebben wij niks meer met haar te maken, maar moeten we haar wel bescherming bieden, wat weer klauwen met geld kost
Ja ik begrijp niet helemaal waarom de Amerikanen dat niet doen. Daar heb je nou de FBI etc. voor, om mogelijke aanslagen te voorkomen.
Oud 28-06-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-06-2006 @ 23:00 :
Ja ik begrijp niet helemaal waarom de Amerikanen dat niet doen. Daar heb je nou de FBI etc. voor, om mogelijke aanslagen te voorkomen.
Probleem is dat ze Nederlandse blijft, wij moeten haar veiligheid garanderen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 28-06-2006 @ 22:56 :

Als zij in de VS woont is dat een taak van de amerikaanse overheid.

Verdonk moet zich echt voorkomen als in een verhaal van kafka, en verder is de hele tweede kamer gewoon hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 05:53
professor2
professor2 is offline
wat een debat
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 05:53
professor2
professor2 is offline
Citaat:
bootz schreef op 28-06-2006 @ 23:03 :
Probleem is dat ze Nederlandse blijft, wij moeten haar veiligheid garanderen
dat is onzin
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 06:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Halleluja! D66 heeft zijn kloten gevonden!

Hoewel het natuurlijk (hoe kan het ook anders) een politiek spelletje is. D66 voelt zich duidelijk zelfverzekerder met Pechtold als leider. Van de Laan heeft deze motie alleen kunnen steunen als Pechold 'm zou fiatteren.
Dat wordt een leuke Ministerraad morgen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 07:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2006 @ 22:24 :
Dat was toch echt waar Ayaan nu juist tegenin gaat, of wacht, ging, want na jaren van dreigen met geweld hebben de godsdienstfanaten min of meer gewonnen.
Jezus, zelfs van jou was ik wel wat minder populistisch gewauwel gewend.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:01
PGWR
PGWR is offline
Wat zijn de Tweede Kamerleden toch een stelletje incompetent zooitje ongeregeld. De Tweede Kamer wilde een speciale behandeling voor Ayaan (die in mijn optiek een strafbaar feit heeft gepleegd) en dwong de minister in deze positie. Vervolgens komt zij bij Verdonk verhaal halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten