Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 15-06-2006 @ 14:20 :
Hoe kan een man die 100 meter goed in kan schatten niet weten wanneer die bij de kerk is? Dat zijn echt van die aanwijzingen waar niets mee fout kan gaan tenzij je problemen hebt met je geheugen ofzo.
De ene is gewoon visueler bezig, en zoekt aanwijzingen. De andere schat afstanden meer in. Heeft er niets mee te maken dat een man niet ook het visuele wel kan zien, of de vrouw de afstand niet kan in schatten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 14:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 14-06-2006 @ 17:28 :
Mannen krijgen ook geen baarmoeder of borstkanker, maar hebben daarintegen wel meer kans op prostaatkanker.
Fout. Borstkanker komt wel degelijk bij mannen voor, alleen is het zeldzaam.
Maar goed, het is wel degelijk zo dat sekse een invloed heeft op het voorkomen van bepaalde ziektes en dan heb ik het niet over ziektes die je alleen als man of vrouw kan krijgen.
Oud 15-06-2006, 15:12
Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-06-2006 @ 09:16 :
Dat is echt bullshit.
Mijn moeder kan beter kaartlezen dan mijn vader en allen jongens en meisjes die ik ken hebben ongeveer evenveel ruimtelijk inzicht. Ik ken genoeg meisjes die dolblij zijn met kritiek waarmee ze wat kunnen en die dat liever hebben dan alleen horen dat ze zo geweldig zijn.

Wat nou, geen vooroordelen.
En bovendien, vrouwen hoeven geen kaart te lezen omdat ze de weg net zo goed kunnen vragen. mannen willen dat niet, dus hebben ze geweldig leren kaartlezen.
Hoewel dit natuurlijk wel een beetje vooroordelen zijn.
hierbij is dus de stelling dat vrouwen niet tegen kritiek kunnen bevestigd

Maargoed, je kunt dit wel gaan ontkennen en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is gewoon zo dat vrouwen over het algemeen minder ruimtelijk inzicht hebben... zoals wij waren een keer in frankrijk, en mijn moeder las kaart. Logisch gevolg: we hebben 100 km omgereden...

En het is onzin dat mannen hebben leren kaartlezen. Wij kunnen dat al goed vanaf de geboorte....

En, natuurlijk zijn er weer uitzonderingen, maar uit eigen ervaring weet ik dat de meeste vrouwen NIET tegen kritiek kunnen .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:14
Verwijderd
self-fulfilling prophecy
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:39
Tink*
Tink* is offline
Vrouwen gaan anders met kritiek om, dat wil niet zeggen dat ze er niet tegen kunnen.
Oud 15-06-2006, 15:49
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-06-2006 @ 14:42 :
ja, tuurlijk ziet die man ook wel waar de kerk is, en de vrouw kan ook wel 100 meter inschatten, maar het ene gaat dan gemakkelijker dan het andere.
Dat ben ik dus niet met je eens. 100 meter kan je precies inschatten maar je kan er ook 10, 20 of 30 meter vanaf zitten. Bij de kerk is gewoon bij de kerk en daar kan je simpelweg niets fout aan doen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 15-06-2006 @ 16:49 :
Dat ben ik dus niet met je eens. 100 meter kan je precies inschatten maar je kan er ook 10, 20 of 30 meter vanaf zitten. Bij de kerk is gewoon bij de kerk en daar kan je simpelweg niets fout aan doen.
Het gaat niet om goed of fout, het gaat er om hoe snel .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:24
Verwijderd
Ik krijg meer voor elkaar bij verscheidene (meestal mannelijke) leraren dan jongens uit m'n jaar. Verder zou ik het niet weten? Ja mensen kunnen geen boner zien bij mij.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:54
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb zin om in discussie te gaan vandaag
Citaat:
Il Mafioso schreef op 15-06-2006 @ 16:12 :

Maargoed, je kunt dit wel gaan ontkennen en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is gewoon zo dat vrouwen over het algemeen minder ruimtelijk inzicht hebben... zoals wij waren een keer in frankrijk, en mijn moeder las kaart. Logisch gevolg: we hebben 100 km omgereden...

En het is onzin dat mannen hebben leren kaartlezen. Wij kunnen dat al goed vanaf de geboorte....

En, natuurlijk zijn er weer uitzonderingen, maar uit eigen ervaring weet ik dat de meeste vrouwen NIET tegen kritiek kunnen .
Ik kan niet tegen onjuiste vooroordelen, dat is wat anders dan niet tegen kritiek kunnen.
Misschien is je moeder wel een uitzondering? Oh, wacht ik heb denk ik een reden waarom vrouwen misschien vaker zo'n soort foutje maken als de verkeerde afslag: misschien zijn ze iets sneller afgeleid. Als je reist met kinderen en de man rijdt, dan moet de vrouw kaartlezen en op de kids letten tegelijk. Maar andersom zou een man dezelfde fout maken. Mijn vader zei eens: je moet naar links! terwijl hij met zijn hand naar rechts wees. Maar misschien willen vrouwen liever even andere dingen doen dan kaartlezen, zoals naar buiten kijken, nagelvijlen weet ik veel wat allemaal.
Kaartlezen verschilt denk ik dan meer van persoon tot persoon.
Met leren bedoel ik aangeleerd door moeder natuur. Zo ongeveer
Jij kent dan niet de goeie vrouwen.
Oud 15-06-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
jw1985 schreef op 15-06-2006 @ 13:39 :
Is jouw man wel een echte man?
Die opmerking is zo vreselijk flauw dat ik niet eens zin heb om iets gevats te verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:37
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-06-2006 @ 17:54 :

Ik kan niet tegen onjuiste vooroordelen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 18:24
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Met leren bedoel ik aangeleerd door moeder natuur. Zo ongeveer
Aangeleerd en 'natuur' zijn elkaars tegenovergestelden
Oud 15-06-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 15-06-2006 @ 19:24 :
p'cies
nature v.s nurture
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
*knip*
dat van dat kaartlezen ligt volgens mij echt in de hersenen besloten::: ik zoek het zo wel even op
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 19:36
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 15-06-2006 @ 20:34 :
p'cies
nature v.s nurture
Natuur - cultuur, maar ik vind het allebei kutbegrippen.
Oud 15-06-2006, 19:37
Hanneke
Hanneke is offline
Het heeft iets te maken met de samenwerking van beide hersenhelften. Ik weet het niet meer precies, volgens mij ehb ik het wel eens gelezen in de quest ofzo.
Oud 15-06-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 15-06-2006 @ 20:37 :
Het heeft iets te maken met de samenwerking van beide hersenhelften. Ik weet het niet meer precies, volgens mij ehb ik het wel eens gelezen in de quest ofzo.
hiero staat dat jongens vaker een beter richtingsgevoel hebben, en beter een duidelijk beeld van de route kunnen opbouwen in hun rechterhersenhelft
en dat jongens sneller een driedimensionale puzzel kunnen oplossen omdat ze beter kunnen voorstellen hoe het eruit moet zin, en meisjes verspillen tijd door voor zichzelf in woorden te zeggen hoe ze de puzzel oplossen. Maar, de motoriek is weer beter bij de meisjes, dus misschien zijn ze stiekem toch sneller in het in elkaar zetten

grappig
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:21
Cherry Springs
Citaat:
Hanneke schreef op 15-06-2006 @ 19:24 :
Zucht.. Het is een slechte metafoor! Mensen hebben van moeder natuur geleerd elkaar te neuken, nog voordat ze geboren waren. Snappen jullie het nou?
Oud 15-06-2006, 20:22
Cherry Springs
Citaat:
ecnelis schreef op 15-06-2006 @ 20:42 :
hiero staat dat jongens vaker een beter richtingsgevoel hebben, en beter een duidelijk beeld van de route kunnen opbouwen in hun rechterhersenhelft
en dat jongens sneller een driedimensionale puzzel kunnen oplossen omdat ze beter kunnen voorstellen hoe het eruit moet zin, en meisjes verspillen tijd door voor zichzelf in woorden te zeggen hoe ze de puzzel oplossen. Maar, de motoriek is weer beter bij de meisjes, dus misschien zijn ze stiekem toch sneller in het in elkaar zetten

grappig
Dus toch...

Maar dat zegt nog niets over dat vrouwen niet tegen kritiek kunnen en alleen complimentjes willen.
Oud 15-06-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-06-2006 @ 21:22 :
Dus toch...

Maar dat zegt nog niets over dat vrouwen niet tegen kritiek kunnen en alleen complimentjes willen.
En dat zegt ook niet dat het voor iedereen zo geldt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:37
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-06-2006 @ 21:21 :
Zucht.. Het is een slechte metafoor! Mensen hebben van moeder natuur geleerd elkaar te neuken, nog voordat ze geboren waren. Snappen jullie het nou?
Ja, ik snap allang wat je bedoelt. Maar je gebruikt (weer) verkeerde bewoording.
Oud 15-06-2006, 20:38
Cherry Springs
ik is niet zo goed met woorden.
Oud 15-06-2006, 20:41
Hanneke
Hanneke is offline
Nee, dat had ik ondertussen wel door.
Oud 15-06-2006, 20:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 15-06-2006 @ 21:41 :
Nee, dat had ik ondertussen wel door.
nou, doe even rustig, zeg...
Ze geeft toch al toe dat ze fout zit?
Oud 15-06-2006, 20:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 15-06-2006 @ 20:42 :

grappig
Door dit soort stukken tekst voel ik me altijd minder meisjes.
Oud 15-06-2006, 20:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-06-2006 @ 21:42 :
mja... dat had ik ook toen ik laatst van een jongen uit m'n klas het verschil tussen jongens en meisjes uitgelegd kreeg:

"meisjes praten alleen maar over make-up en jongens en jongens vechten"

Toen zei ik: 'en welke van de twee ben ik dan?!'
Hij: 'euh...'

Oud 15-06-2006, 20:47
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-06-2006 @ 21:42 :
nou, doe even rustig, zeg...
Ze geeft toch al toe dat ze fout zit?
Dit is niet de eerste keer dat door een foute bewoording er miscommunicatie is. Maar goed, je hebt wel een beetje gelijk.
Oud 15-06-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 15-06-2006 @ 21:42 :
oh sorry
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:51
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 15-06-2006 @ 21:47 :
Dit is niet de eerste keer dat door een foute bewoording er miscommunicatie is. Maar goed, je hebt wel een beetje gelijk.
jeuj, ik heb gelijk (ik negeer halsstarrig het feit dat er 'een beetje' voor stond )
En ben het ook wel met jou eens, hoor, maar vond t een beetje lullig overkomen.
Oud 15-06-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:

En mannen hebben een gebrekkige logica. "Het is gewoon zo dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben, want mijn moeder kan het niet."

Misschien dat het bij domme mensen uitmaakt, maar ik vind het hoe dan ook triest als mensen geen kaart kunnen lezen. Of het nou mannen of vrouwen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:36
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 14-06-2006 @ 03:20 :
Vrouwen hebben intuďtie
Volgens mij kunnen vrouwen ook makkelijker sex krijgen
op het eerste zeg ik mannen hebben het niet nodig.

op het tweede zeg ik ze kunnen er ook nog geld voor vragen...
Oud 16-06-2006, 15:52
ZeistWest
ZeistWest is offline
Citaat:
Dittohead schreef op 16-06-2006 @ 11:36 :
op het eerste zeg ik mannen hebben het niet nodig.

op het tweede zeg ik ze kunnen er ook nog geld voor vragen...
Als je als man ruzie met iemand hebt, dan kunnen de meesten hem een ram op zn neus geven, en daarna weer doorleven. Vrouwen maken altijd zo'n probleem. Al geld dit eerste niet voor alle mannen, er zijn ook een soort 'mens' die gelijk een mes pakt en die tussen je ribben port.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 15:54
Cherry Springs
Hoezo hebben mannen geen intuitie nodig? Wat is eigenlijk het verschil tussen intuitie en instinct?
Oud 16-06-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
ZeistWest schreef op 16-06-2006 @ 16:52 :
Als je als man ruzie met iemand hebt, dan kunnen de meesten hem een ram op zn neus geven, en daarna weer doorleven. Vrouwen maken altijd zo'n probleem. Al geld dit eerste niet voor alle mannen, er zijn ook een soort 'mens' die gelijk een mes pakt en die tussen je ribben port.
Net alsof het tweede voor alle vrouwen geldt. En je hebt ook mannen niet niet meteen hoeven te vechten om een ruzie op te lossen. Er zijn gelukkig mensen die gewoon kunnen praten en dan klaar.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2006 @ 23:40 :
Misschien dat het bij domme mensen uitmaakt, maar ik vind het hoe dan ook triest als mensen geen kaart kunnen lezen. Of het nou mannen of vrouwen zijn.
Ja, precies. Zó moeilijk is dat toch niet? Gewoon kijken waar je bent, waar je naartoe moet en hoe je dat 't makkelijkst kan doen Nooit begrepen waarom kaartlezen zo'n probleem is voor veel mensen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 18:02
Verwijderd
Vanmiddag bedacht toen we cadeaus gingen kopen voor wat mensen:
Vrouwen kunnen vaak beter een orgineel en/of persoonlijke cadeau voor iemand verzinnen dan mannen. Vaak word het dan gewoon geld, een cd-bon, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 20:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nala schreef op 16-06-2006 @ 19:02 :
Vanmiddag bedacht toen we cadeaus gingen kopen voor wat mensen:
Vrouwen kunnen vaak beter een orgineel en/of persoonlijke cadeau voor iemand verzinnen dan mannen. Vaak word het dan gewoon geld, een cd-bon, dat soort dingen.
Die dingen zijn nu eenmaal erg praktisch. Ik heb ook liever geld dan een vaag dingetje.
Oud 17-06-2006, 13:43
Verwijderd
vrouwen hebben minder kans op kleurenblindheid, hartinfarct, herseninfarct, kaal worden, ADHD, OCD, pathologische jaloezie, spierdystrofie, ik zal er later nog meer opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 00:57
Severus
Severus is offline
Vrouwen zijn emotioneel gezien veel verder ontwikkeld dan mannen. Mannen gaan impulsiever en ondoordachtzamer te werk, waardoor ze het hele plaatje niet zien en dus ook veel sneller op de vuist gaan (ze denken het dan middels een gevecht op te kunnen lossen of hun wil op te kunnen leggen). Vrouwen bekijken alles van meerdere kanten, zien alles minder zwart/wit en zullen veel sneller tot een vredige oplossing komen. Mede daarom ben ik ervan overtuigd dat de wereld er veel beter uit had gezien als er overal ter wereld een matriarchale cultuur was geweest, waar vrouwen het voor het zeggen hebben.

Ja, mannen zijn fysiek sterker dan vrouwen, maar wanneer ik dan de physique met het geestesleven moet vergelijken, vind ik toch dat de psyche zwaarder telt. En daar zijn vrouwen weer beter en sterker in.

Verder:

- Waar vrouwen maandelijks bloeden, staat tegenover dat mannen onverwachts op de meest ongelegen momenten een erectie kunnen krijgen. Ikzelf, als ik zou moeten kiezen, ben dan liever een man.
- Bij de seks komt een man vrijwel altijd klaar, omdat zijn geslachtsorgaan optimaal wordt gestimuleerd. Een vrouw mag blij zijn als ze enkel door penetratie klaarkomt, want de clitoris wordt daarbij meestal niet geprikkeld. Daar staat wel tegenover dat de man bij de seks zich meestal de meeste moeite moet doen (fysiek gezien), terwijl de vrouw maar hoeft te liggen of in een andere houding min of meer immobiel hoeft te zijn. Toch, als ik mocht kiezen, was ik in dit geval liever een man.
- Als je een man in zijn kruis schopt, valt hij meteen op de grond en kán hij helemaal niets meer. Als je een vrouw in haar kruis schopt, doet het wel pijn, maar niet op zo'n manier dat ze een tijdje is uitgeschakeld. In dit geval zou ik dan liever een vrouw zijn.
- Vrouwen hebben borsten - ik vind die zelf lastig - en het enige wat er bij mannen bungelt, is hun penis en hun testikels. Ik betwijfel of die penis en testikels de mannen zo erg in de weg kunnen zitten als borsten bij een vrouw (bijvoorbeeld bij het rennen), dus in dit geval was ik liever een man.
- Vrouwen zijn maar een paar dagen vruchtbaar (voor, tijdens en kort na de ovulatie), terwijl mannen altijd vruchtbaar zijn. Bovendien is de vruchtbaarheid van een vrouw maar beperkt (na haar 44e zal een vrouw meestal geen kinderen meer kunnen krijgen), terwijl een man gerust op zijn 70e nog een kind zal kunnen verwekken. In dat geval was ik ook liever een man.
- Vrouwen kunnen zwanger worden, een man niet. Ook hier is het leuker om een man te zijn, want het lijkt mij niet bepaald aantrekkelijk om iets dat bijna zo groot is als een voetbal uit een klein gaatje te moeten persen en daarbij ook nog in te moeten scheuren tot aan mijn anus.

Tot zover de fysieke vergelijkingen. Er zijn ook zat culturele en sociale vergelijkingen, maar daar heb ik geen zin in en bovendien zijn veel ervan toch al door anderen behandeld.
Oud 18-06-2006, 02:16
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-06-2006 @ 01:57 :
Vrouwen zijn emotioneel gezien veel verder ontwikkeld dan mannen. Mannen gaan impulsiever en ondoordachtzamer te werk, waardoor ze het hele plaatje niet zien en dus ook veel sneller op de vuist gaan (ze denken het dan middels een gevecht op te kunnen lossen of hun wil op te kunnen leggen). Vrouwen bekijken alles van meerdere kanten, zien alles minder zwart/wit en zullen veel sneller tot een vredige oplossing komen. Mede daarom ben ik ervan overtuigd dat de wereld er veel beter uit had gezien als er overal ter wereld een matriarchale cultuur was geweest, waar vrouwen het voor het zeggen hebben.

Ja, mannen zijn fysiek sterker dan vrouwen, maar wanneer ik dan de physique met het geestesleven moet vergelijken, vind ik toch dat de psyche zwaarder telt. En daar zijn vrouwen weer beter en sterker in.

Verder:

- Waar vrouwen maandelijks bloeden, staat tegenover dat mannen onverwachts op de meest ongelegen momenten een erectie kunnen krijgen. Ikzelf, als ik zou moeten kiezen, ben dan liever een man.
- Bij de seks komt een man vrijwel altijd klaar, omdat zijn geslachtsorgaan optimaal wordt gestimuleerd. Een vrouw mag blij zijn als ze enkel door penetratie klaarkomt, want de clitoris wordt daarbij meestal niet geprikkeld. Daar staat wel tegenover dat de man bij de seks zich meestal de meeste moeite moet doen (fysiek gezien), terwijl de vrouw maar hoeft te liggen of in een andere houding min of meer immobiel hoeft te zijn. Toch, als ik mocht kiezen, was ik in dit geval liever een man.
- Als je een man in zijn kruis schopt, valt hij meteen op de grond en kán hij helemaal niets meer. Als je een vrouw in haar kruis schopt, doet het wel pijn, maar niet op zo'n manier dat ze een tijdje is uitgeschakeld. In dit geval zou ik dan liever een vrouw zijn.
- Vrouwen hebben borsten - ik vind die zelf lastig - en het enige wat er bij mannen bungelt, is hun penis en hun testikels. Ik betwijfel of die penis en testikels de mannen zo erg in de weg kunnen zitten als borsten bij een vrouw (bijvoorbeeld bij het rennen), dus in dit geval was ik liever een man.
- Vrouwen zijn maar een paar dagen vruchtbaar (voor, tijdens en kort na de ovulatie), terwijl mannen altijd vruchtbaar zijn. Bovendien is de vruchtbaarheid van een vrouw maar beperkt (na haar 44e zal een vrouw meestal geen kinderen meer kunnen krijgen), terwijl een man gerust op zijn 70e nog een kind zal kunnen verwekken. In dat geval was ik ook liever een man.
- Vrouwen kunnen zwanger worden, een man niet. Ook hier is het leuker om een man te zijn, want het lijkt mij niet bepaald aantrekkelijk om iets dat bijna zo groot is als een voetbal uit een klein gaatje te moeten persen en daarbij ook nog in te moeten scheuren tot aan mijn anus.

Tot zover de fysieke vergelijkingen. Er zijn ook zat culturele en sociale vergelijkingen, maar daar heb ik geen zin in en bovendien zijn veel ervan toch al door anderen behandeld.
Vrouwen zijn dus niet kort en bondig gezien bovenstaande post.
Oud 18-06-2006, 12:43
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-06-2006 @ 01:57 :

dit deel vind ik zwaar generaliserend
ik ken zó veel mannen die veel meer verbaal doen en vooral toleranter zijn dan de grote meerderheid van de vrouwen die ik ken
en daarbij leg ik het af tegen een hoop vrouwen gezien m'n gigantische lichaamsbouw
(ja, dat was sarcastisch )

de vergelijkingen ben ik het wel voor het grootste deel mee eens
Oud 18-06-2006, 12:57
Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2006 @ 23:40 :
En mannen hebben een gebrekkige logica. "Het is gewoon zo dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben, want mijn moeder kan het niet."

laatste stuk snap ik niks van wat je daarme bedoelt...

Je kunt het wel triest vinden als mensen niet kunnen kaartlezen, maar ieder heeft zo z'n eigenschappen, dus het slaat nergens op wat je zegt.

Ten tweede staat het gewoon vast dat mannen een beter ruimtelijk inzicht hebben, of je het nu leuk vind of niet. Vrouwen schijnen daarentegen weer een groter perifeer gezichtsveld ofziets te hebben.
Maar mannen kunnen OVER HET ALGEMEEN gewoon beter inparkeren en kaartlezen bijvoorbeeld (gevolg van beter ontwikkeld ruimtelijk inzicht). Is een feit, niks aan te doen. Net zoals vrouwen kinderen kunnen krijgen, en mannen niet...

Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:35
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Il Mafioso schreef op 18-06-2006 @ 13:57 :
laatste stuk snap ik niks van wat je daarme bedoelt...

Je kunt het wel triest vinden als mensen niet kunnen kaartlezen, maar ieder heeft zo z'n eigenschappen, dus het slaat nergens op wat je zegt.

Kaartlezen is geen eigenschap. Ze bedoelt dat kaartlezen gewoon ongelooflijk simpel is en dat je, ongeacht je geslacht, een randdebiel bent als het je niet lukt.
Oud 18-06-2006, 14:42
Verwijderd
Vrouwen kunnen beter autorijden, volgens de statistieken, want ze maken relatief minder ongelukken en krijgen relatief minder bekeuringen

maar mannen vinden vaak dat mannen beter kunnen autorijden, omdat mannen, naar het schijnt, sneller op de plaats van bestemming zijn. Dus zij kunnen daar dan weer blij mee zijn

Ik ben zelf liever ergens langzaam en heelhuids dan snel en dood, maar dat komt vast doordat ik een vrouw ben
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-06-2006 @ 15:42 :
Vrouwen kunnen beter autorijden, volgens de statistieken, want ze maken relatief minder ongelukken en krijgen relatief minder bekeuringen

maar mannen vinden vaak dat mannen beter kunnen autorijden, omdat mannen, naar het schijnt, sneller op de plaats van bestemming zijn. Dus zij kunnen daar dan weer blij mee zijn

Ik ben zelf liever ergens langzaam en heelhuids dan snel en dood, maar dat komt vast doordat ik een vrouw ben
Goed auto rijden concludeer je niet uit statistieken. Veilig autorijden wel. Mannen rijden beter, maar vrouwen rijden veiliger.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Cobalt schreef op 18-06-2006 @ 17:11 :
Goed auto rijden concludeer je niet uit statistieken. Veilig autorijden wel. Mannen rijden beter, maar vrouwen rijden veiliger.
Als mannen minder veilig rijden, vind ik dat ze minder goed rijden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Cobalt schreef op 18-06-2006 @ 17:11 :
Mannen rijden harder, vrouwen rijden veiliger. Ik vind veilig beter dan hard. Conclusie, ik vind dat vrouwen beter autorijden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:19
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Dus jij zegt in feite dat Cherry Springs niet tegen kritiek kan omdat ze zegt dat het niet klopt wat jij zegt?
Oud 18-06-2006, 17:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Is er een bron van dit autorijden?

Er zitten meer mannen op de weg en ze maken meer kilometers.

Verder:

De verschillen op een rijtje.
Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is.

Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt.

Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden.

Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen.

Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.

Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten.

Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn.

Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek.

Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen.

Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren.

Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.

Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn.

Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren.

Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn.

Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.

Voor meer:
http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php
Oud 18-06-2006, 17:47
Verwijderd
ik zei ook 'relatief'

En daar is natuurlijk een bron van, maar ik weet niet welke, want ik onthou niet de bron van alles wat ik lees.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten