![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, het is wel degelijk zo dat sekse een invloed heeft op het voorkomen van bepaalde ziektes en dan heb ik het niet over ziektes die je alleen als man of vrouw kan krijgen.
||
Citaat:
![]() Maargoed, je kunt dit wel gaan ontkennen en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is gewoon zo dat vrouwen over het algemeen minder ruimtelijk inzicht hebben... zoals wij waren een keer in frankrijk, en mijn moeder las kaart. Logisch gevolg: we hebben 100 km omgereden... En het is onzin dat mannen hebben leren kaartlezen. Wij kunnen dat al goed vanaf de geboorte.... En, natuurlijk zijn er weer uitzonderingen, maar uit eigen ervaring weet ik dat de meeste vrouwen NIET tegen kritiek kunnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ik heb zin om in discussie te gaan vandaag
![]() Citaat:
Misschien is je moeder wel een uitzondering? Oh, wacht ik heb denk ik een reden waarom vrouwen misschien vaker zo'n soort foutje maken als de verkeerde afslag: misschien zijn ze iets sneller afgeleid. Als je reist met kinderen en de man rijdt, dan moet de vrouw kaartlezen en op de kids letten tegelijk. Maar andersom zou een man dezelfde fout maken. Mijn vader zei eens: je moet naar links! terwijl hij met zijn hand naar rechts wees. Maar misschien willen vrouwen liever even andere dingen doen dan kaartlezen, zoals naar buiten kijken, nagelvijlen weet ik veel wat allemaal. Kaartlezen verschilt denk ik dan meer van persoon tot persoon. Met leren bedoel ik aangeleerd door moeder natuur. Zo ongeveer ![]() Jij kent dan niet de goeie vrouwen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
nature v.s nurture |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en dat jongens sneller een driedimensionale puzzel kunnen oplossen omdat ze beter kunnen voorstellen hoe het eruit moet zin, en meisjes verspillen tijd door voor zichzelf in woorden te zeggen hoe ze de puzzel oplossen. Maar, de motoriek is weer beter bij de meisjes, dus misschien zijn ze stiekem toch sneller in het in elkaar zetten ![]() grappig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar dat zegt nog niets over dat vrouwen niet tegen kritiek kunnen en alleen complimentjes willen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ze geeft toch al toe dat ze fout zit?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"meisjes praten alleen maar over make-up en jongens en jongens vechten" Toen zei ik: 'en welke van de twee ben ik dan?!' Hij: 'euh...' ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En ben het ook wel met jou eens, hoor, maar vond t een beetje lullig overkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien dat het bij domme mensen uitmaakt, maar ik vind het hoe dan ook triest als mensen geen kaart kunnen lezen. Of het nou mannen of vrouwen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
op het tweede zeg ik ze kunnen er ook nog geld voor vragen...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik ken zó veel mannen die veel meer verbaal doen en vooral toleranter zijn dan de grote meerderheid van de vrouwen die ik ken en daarbij leg ik het af tegen een hoop vrouwen gezien m'n gigantische lichaamsbouw (ja, dat was sarcastisch ![]() de vergelijkingen ben ik het wel voor het grootste deel mee eens
||
Citaat:
![]() Je kunt het wel triest vinden als mensen niet kunnen kaartlezen, maar ieder heeft zo z'n eigenschappen, dus het slaat nergens op wat je zegt. Ten tweede staat het gewoon vast dat mannen een beter ruimtelijk inzicht hebben, of je het nu leuk vind of niet. Vrouwen schijnen daarentegen weer een groter perifeer gezichtsveld ofziets te hebben. Maar mannen kunnen OVER HET ALGEMEEN gewoon beter inparkeren en kaartlezen bijvoorbeeld (gevolg van beter ontwikkeld ruimtelijk inzicht). Is een feit, niks aan te doen. Net zoals vrouwen kinderen kunnen krijgen, en mannen niet... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Is er een bron van dit autorijden?
Er zitten meer mannen op de weg en ze maken meer kilometers. Verder: De verschillen op een rijtje. Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is. Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt. Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden. Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen. Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken. Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten. Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn. Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek. Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen. Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren. Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie. Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn. Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren. Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen. Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn. Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen. Voor meer: http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
leeftijdsverschil relatie erg ? nigelgein | 30 | 11-02-2017 00:09 | |
Liefde & Relatie |
Gala-dresses VS Suits Verifieer | 37 | 26-12-2002 17:56 | |
Psychologie |
Geestelijke sterkte. Wasteland | 23 | 24-11-2002 05:40 | |
Seksualiteit |
Vanmiddag gezien - orale sex bij jonge tieners... Desp | 97 | 24-08-2002 00:28 | |
Psychologie |
meisje vs. vrouw Sterrenkijkster | 13 | 04-07-2002 19:13 |