Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2006, 19:18
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
professor2 schreef op 29-06-2006 @ 19:15 :
ja dat is genoeg lieverd d66 kannu niks meer doen de bal ligt bij vvd cda
Dat gesmijt met lieverd is irritant Maar ze zijn er dus niet uitgestapt en het kabinet is dus toch nog niet gevallen ;p
Advertentie
Oud 29-06-2006, 19:18
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-06-2006 @ 19:17 :
Maar de SGP zelf is niet groot genoeg en ik weet zeker dat de CU niet bij Balkenende en z'n clubje wil.
CU wilt niet. Die steunde de motie. Lijkt me raar als ze het wel doen.

NEE! GEWOON VERKIEZINGEN!
Oud 29-06-2006, 19:19
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:18 :
CU wilt niet. Die steunde de motie. Lijkt me raar als ze het wel doen.

NEE! GEWOON VERKIEZINGEN!
Rustig nonnie
Oud 29-06-2006, 19:20
Verwijderd
Maar is het nou al echt gevallen?
Oud 29-06-2006, 19:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2006 @ 19:20 :
Nop.

Over 10 minuten gaat t weer verder.

En dan is er weer een dag om zonder dat ook maar 1 politici zich met zn taak heeft beziggehouden.
Oud 29-06-2006, 19:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:20 :
Nop.

Over 10 minuten gaat t weer verder.

En dan is er weer een dag om zonder dat ook maar 1 politici zich met zn taak heeft beziggehouden.
Ja, want het bespreken of er al dan niet een hele nieuwe regering komt is absoluut niet belangrijk voor politici

Doe toch eens niet zo dom populistisch man, niemand trapt erin
Oud 29-06-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:20 :
Goh, ik ben het een keer met je eens. Bij ons op kantoor verbaasden we ons er ook al over. Gisternacht hebben die figuren tot half zes 's nachts (!!) tijd en middelen zitten te verspillen. Hopelijk krijgen ze overwerk niet betaald.
Oud 29-06-2006, 19:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-06-2006 @ 19:22 :
Ja, want het bespreken of er al dan niet een hele nieuwe regering komt is absoluut niet belangrijk voor politici

Het is wel belangerijk voor ze, maar het is niet hun werk of taak. Die van Pechtold wel overigens.

Zowiezo was het hele Hirsi Ali debat het compleet ontrekken van een persoon uit wetgeving of politiek. Een emotioneel drama, welke niks heeft gedaan voornederland, slechts voor een persoon, en dat is nooit geweest waar de politiek voor bedoelt is.
Oud 29-06-2006, 19:26
Verwijderd
Overigens ben ik het wel eens met wat Verhagen zegt in dit nieuwsbericht. Het is natuurlijk kul dat een kabinet zou moeten opstappen als er geen meerderheid meer voor is in het parlement. Dat maakt regeren heel moeilijk, want voor elk besluit moet een meerderheid bevochten worden, maar het kan wel. Naar Nederlands (ongeschreven) staatsrecht hoeft het kabinet pas op te stappen als de meerderheid in het parlement het vertrouwen opzegt en dat is thans nog niet (officieel) vastgesteld.

Ik zou blij zijn als dit kabinet zou rotten, maar figuren als Wouter Bos ruiken nu natuurlijk bloed en springen er uit alle macht bovenop. Als je dan dat soort domme uitspraken doet sta je zelf ook enorm hard voor lul.
Oud 29-06-2006, 19:27
Verwijderd
Ik ben het met je eens, maar praktisch gezien kan het kabinet beter de eer aan zichzelf houden.
Oud 29-06-2006, 19:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2006 @ 19:20 :
Nee, ik was iets te enthousiast. Men spreekt nu over een minderheidsregering, die het land zal lijden.

Het CDA en de VVD hopen om tijdens stemmingen over wetten toch een meerderheid te krijgen door de steun van LPF en WIlders. Dat werd op de radio gezegd.

Daaruit lijdt ik af dat de partij die de verkiezingen wint, in zijn eentje een regering mag vormen (wettelijk gezien). Probleem is dan dat je geen meerderheid hebt om wetten aan te nemen, waardoor men zo graag één regering wil vormen met andere partijen zodat ze >75 zetels krijgen. Aangezien VVD, CDA, LPF en Wilders op veel punten het met elkaar kunnen vinden, zal dat geen probleem meer vormen, en kunnen ze verder regeren. Althans, volgens het CDA.
Oud 29-06-2006, 19:28
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2006 @ 19:26 :
Overigens ben ik het wel eens met wat Verhagen zegt in dit nieuwsbericht. Het is natuurlijk kul dat een kabinet zou moeten opstappen als er geen meerderheid meer voor is in het parlement. Dat maakt regeren heel moeilijk, want voor elk besluit moet een meerderheid bevochten worden, maar het kan wel. Naar Nederlands (ongeschreven) staatsrecht hoeft het kabinet pas op te stappen als de meerderheid in het parlement het vertrouwen opzegt en dat is thans nog niet (officieel) vastgesteld.

Ik zou blij zijn als dit kabinet zou rotten, maar figuren als Wouter Bos ruiken nu natuurlijk bloed en springen er uit alle macht bovenop. Als je dan dat soort domme uitspraken doet sta je zelf ook enorm hard voor lul.
Het spijt me, maar ook al zit dat staatsrechtelijk puik in orde, dat is het in de parlementaire traditie zeer zeker niet. Big, big no-no.
Oud 29-06-2006, 19:28
Verwijderd
Nouja, het is op zich wel onbevredigend dat er besluiten genomen zouden kunnen worden door CDA, VVD en de LPF. De LPF heeft natuurlijk nog wel acht (of eigenlijk zeven, sinds de afsplitsing van de Groep Nawijn) parlementszetels, maar je kunt niet zeggen dat de huidige omvang van de LPF in verhouding staat tot het maatschappelijk draagvlak dat die partij nog heeft, terwijl dat bij CDA, PvdA en VVD op zich wel vol te houden valt.

Non, aangezien het grootste gedeelte van ons staatsrecht eigenlijk parlementaire traditie is (want ongeschreven recht is in feite niets anders dan een gewoonte of een traditie) waar zie jij dan het verschil in zitten?
Oud 29-06-2006, 19:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-06-2006 @ 19:27 :
Ik ben het met je eens, maar praktisch gezien kan het kabinet beter de eer aan zichzelf houden.
welke eer?
Oud 29-06-2006, 19:30
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:24 :
Het is wel belangerijk voor ze, maar het is niet hun werk of taak. Die van Pechtold wel overigens.

Zowiezo was het hele Hirsi Ali debat het compleet ontrekken van een persoon uit wetgeving of politiek. Een emotioneel drama, welke niks heeft gedaan voornederland, slechts voor een persoon, en dat is nooit geweest waar de politiek voor bedoelt is.
Ja, dat over Hirsi Ali ben ik met je eens. Maar inmiddels is dat nauwelijks het onderwerp meer, in de praktijk.
Oud 29-06-2006, 19:30
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:27 :
Nee, ik was iets te enthousiast. Men spreekt nu over een minderheidsregering, die het land zal lijden.

Het CDA en de VVD hopen om tijdens stemmingen over wetten toch een meerderheid te krijgen door de steun van LPF en WIlders. Dat werd op de radio gezegd.

Daaruit lijdt ik af dat de partij die de verkiezingen wint, in zijn eentje een regering mag vormen (wettelijk gezien). Probleem is dan dat je geen meerderheid hebt om wetten aan te nemen, waardoor men zo graag één regering wil vormen met andere partijen zodat ze >75 zetels krijgen. Aangezien VVD, CDA, LPF en Wilders op veel punten het met elkaar kunnen vinden, zal dat geen probleem meer vormen, en kunnen ze verder regeren. Althans, volgens het CDA.
Nawijn wil zich ook nog al eens aansluiten
Oud 29-06-2006, 19:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:15 :
Als ze daarmee voort kunnen: zeker wel.
Hell no, niet met het gristentuig.
Oud 29-06-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:29 :
welke eer?
Bij wijze van spreken natuurlijk.
Oud 29-06-2006, 19:32
Levitating Nun
Citaat:
T_ID schreef op 29-06-2006 @ 19:31 :
Hell no, niet met het gristentuig.
Zeker wel, Rutte zit NIET te wachten op de stembus.
Oud 29-06-2006, 19:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2006 @ 19:28 :
Nouja, het is op zich wel onbevredigend dat er besluiten genomen zouden kunnen worden door CDA, VVD en de LPF. De LPF heeft natuurlijk nog wel acht (of eigenlijk zeven, sinds de afsplitsing van de Groep Nawijn) parlementszetels, maar je kunt niet zeggen dat de huidige omvang van de LPF in verhouding staat tot het maatschappelijk draagvlak dat die partij nog heeft, terwijl dat bij CDA, PvdA en VVD op zich wel vol te houden valt.

Non, aangezien het grootste gedeelte van ons staatsrecht eigenlijk parlementaire traditie is (want ongeschreven recht is in feite niets anders dan een gewoonte of een traditie) waar zie jij dan het verschil in zitten?
Als de regerende partijen iets zouden geven om hun draagvlak, waren ze allang opgestapt.

Sylph:
Citaat:
Bij wijze van spreken natuurlijk.
Oud 29-06-2006, 19:33
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-06-2006 @ 19:30 :
Ja, dat over Hirsi Ali ben ik met je eens. Maar inmiddels is dat nauwelijks het onderwerp meer, in de praktijk.
Ow? Dat is niet de directe aanleiding voor deze soap bedoel je?

Dit hele gedoe heeft niks met politiek te maken, dit heeft wat te maken met de emotie die men had rond de perikelen van een ingewijde. En dat kon politiek nederland niet verkroppen. Het cijfertje werd en persoon en dat snapte ze niet meer oid, en zo kijken we nu al tijdje naar een circus waar het allang niet meer om nederland gaat.
Oud 29-06-2006, 19:34
Verwijderd
De SGP die mij regeert? Gadverdamme!
Oud 29-06-2006, 19:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 29-06-2006 @ 19:30 :
Nawijn wil zich ook nog al eens aansluiten
Ik vergeet altijd dat hij onafhankelijk is geworden.
Oud 29-06-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:33 :
Als de regerende partijen iets zouden geven om hun draagvlak, waren ze allang opgestapt.
Gelukkig letten partijen daar niet (echt) op. Dat zou immers ook betekenen dat we om de week verkiezingen hebben. Er hoeft zich maar één mediagenieke gebeurtenis voor te doen waar een partij munt uit kan slaan en de verhoudingen liggen alweer anders. Dan zouden we fulltime bezig zijn met formeren.

Mensen vergeten vaak dat een representatieve democratie met periodieke verkiezingen niet inhoudt dat het kabinet op enig moment een afspiegeling moet zijn van de samenleving, maar alleen op het moment van stemmen. Je geeft dan ook een mandaat voor vier jaar. Is die vier jaar kut gehandeld, dan kies je na vier jaar anders.
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:34 :
Ik vergeet altijd dat hij onafhankelijk is geworden.
jah, hij komt na de verkiezingen waarschijnlijk ook niet meer terug
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:33 :
Jawel, maar nu gaat het over de val (evt.) van het kabinet, en dat doet er wel degelijk toe. Waarover ze vallen is dan minder van belang.
Oud 29-06-2006, 19:36
Levitating Nun
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:33 :

Dit hele gedoe heeft niks met politiek te maken, dit heeft wat te maken met de emotie die men had rond de perikelen van een ingewijde. En dat kon politiek nederland niet verkroppen. Het cijfertje werd en persoon en dat snapte ze niet meer oid, en zo kijken we nu al tijdje naar een circus waar het allang niet meer om nederland gaat.
Politiek=emotie net als politiek=persoontje pesten alsmede politiek=prestige alsmede politiek=machtskwesties alsmede etc.

Ik zie dat hier allemaal terug
Oud 29-06-2006, 19:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:33 :
Mag ik een synoniem suggereren voor dat hakketakken op draagvlak? 'waan van de dag' is toepasselijk.
Oud 29-06-2006, 19:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 29-06-2006 @ 19:35 :
jah, hij komt na de verkiezingen waarschijnlijk ook niet meer terug
Dat zou ik echt jammer vinden, hij is één van de smaakmakers. Waarom stopt hij eigenlijk?
Oud 29-06-2006, 19:39
Levitating Nun
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2006 @ 19:38 :
Dat zou ik oprecht jammer vinden, hij is één van de smaakmakers. Waarom stopt hij eigenlijk?
Denk jij dat hij in z'n eentje de kiesdrempel haalt? Nee dacht ik ook niet.
Oud 29-06-2006, 19:40
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Dat zou ik echt jammer vinden, hij is één van de smaakmakers. Waarom stopt hij eigenlijk?
Wtf waarom zou je om die clown rouwig zijn?
Oud 29-06-2006, 19:40
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
de smaakmaker?
dat vind ik absoluut niet, ik vind hem vaak domme opmerkingen of irrelevante opmerkingen maken.
Oud 29-06-2006, 19:41
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:39 :
Nou Wilders doet het goed
Oud 29-06-2006, 19:42
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:36 :
Politiek=emotie net als politiek=persoontje pesten alsmede politiek=prestige alsmede politiek=machtskwesties alsmede etc.

Ik zie dat hier allemaal terug
o·li·tiek1 (de ~ (v.))
1 geheel van beginselen en regels van bestuur
2 beleid van een regering
3 manier van optreden => tactiek
4 de gezamenlijke politici

po·li·tiek2 (bn.)
1 betr. hebbend op de politiek, het staatkundig beleid
2 tactisch

In beginsel dient de politiek te gaan over de staat. Dat is iets wat al dagen niet meer aan de orde is gekomen.

Komen we weer waar het over ging;

Citaat:
Dat is een feit. En dat is een schande. Jij noemt het populistische onzin van mijn kant, ik noem het een realistische kijk.
Oud 29-06-2006, 19:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:39 :
Hij heeft anders 5 zetels in Zoetermeer weten te behalen.
Citaat:
de smaakmaker?
dat vind ik absoluut niet, ik vind hem vaak domme opmerkingen of irrelevante opmerkingen maken.
Ja maar smaakmakers zijn meestal niet de intelligentste. Voor mij maken mensen zoals hij politiek minder saai en makkelijker volgbaar.

Meerdere dorpsgekken zoals Nawijn heb je niet binnen de politiek. Misschien Marijnissen nog. Maar die heeft meestal wel wat zinnigs te melden.
Oud 29-06-2006, 19:51
Levitating Nun
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:42 :
o·li·tiek1 (de ~ (v.))
1 geheel van beginselen en regels van bestuur
2 beleid van een regering
3 manier van optreden => tactiek
4 de gezamenlijke politici

po·li·tiek2 (bn.)
1 betr. hebbend op de politiek, het staatkundig beleid
2 tactisch

In beginsel dient de politiek te gaan over de staat. Dat is iets wat al dagen niet meer aan de orde is gekomen.
Maar wat staat er óók? "regels van bestuur". De kwestie Hirsi-Ali gaat daar over.

Maar ik kan me niet vinden met deze smalle definitie. Van Dale is geen sluitende autoriteit.
Oud 29-06-2006, 19:52
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:51 :
Maar wat staat er óók? "regels van bestuur". De kwestie Hirsi-Ali gaat daar over.

Maar ik kan me niet vinden met deze smalle definitie. Van Dale is geen sluitende autoriteit.
De questie hirsi ali gaat over de inhoudelijke behandeling van een dossier. En dat is iets waar de pilitiek helemaal niks mee te maken heeft.
Oud 29-06-2006, 19:54
Levitating Nun
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 19:52 :
De questie hirsi ali gaat over de inhoudelijke behandeling van een dossier. En dat is iets waar de pilitiek helemaal niks mee te maken heeft.
Hirsi Ali gaat over de gevolgen van een al behandeld dossier. Daar heeft de politiek alles mee te maken, aangezien dit precedenten schept.
Oud 29-06-2006, 19:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2006 @ 19:35 :
Mensen vergeten vaak dat een representatieve democratie met periodieke verkiezingen niet inhoudt dat het kabinet op enig moment een afspiegeling moet zijn van de samenleving, maar alleen op het moment van stemmen.
T_ID:
Citaat:
Mag ik een synoniem suggereren voor dat hakketakken op draagvlak? 'waan van de dag' is toepasselijk.

Kan de waan van de dag niet heersen op het moment dat er verkiezingen plaatsvinden? Dan ben je in feite nog slechter uit, omdat je gelijk 4 jaar vast zit aan een partij waar je in een moment van niet goed nadenken voor had gekozen. Als er elke week verkiezingen plaatsvinden (via het internet, zodat de kosten meevallen), kan je regerende partijen tenminste sneller afstraffen.
Oud 29-06-2006, 19:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:54 :
Hirsi Ali gaat over de gevolgen van een al behandeld dossier. Daar heeft de politiek alles mee te maken, aangezien dit precedenten schept.
Dit gaat over hun eigen wetgeving. Om daar wat aan te doen moeten ze hun werk doen, namelijk nieuwe wetgeving maken. Dat doen ze niet, ze gaan moddergooien, en dat mijn liefste heeft werkelijk niks meer met hun werk te maken.

Het gaat over een minister die de opdracht krijgt de wet te negeren, ipv dat de kamer de wetgeving aanpast ofwel nieuwe wetgeving creërt.

Zoals ik al zei, dit is een schande van de politiek.
Oud 29-06-2006, 20:01
Makaveli
Makaveli is offline
Geschorst tot half 9 nu...
Oud 29-06-2006, 20:02
Love & Peace
Love & Peace is offline

Het begon ooit zo mooi..
Oud 29-06-2006, 20:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Nl1!
Oud 29-06-2006, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 19:54 :
Dankzij hirsi ali zijn we nu drie nieuwe dingen te weten gekomen over asielwetgeving:
- Leeftijdsfraude staat niet langer in de weg bij procedures zoals vroeger wel.
- Naamsvermelding gaat nu naar recht in eigen land, wat zeer boeiend is want veel landen zijn rechtsloos of kennen nauwelijks recht. Dus correcte naam is ook niet meer van belang als de rechtssituatie in het thuisland daar niets duidelijks over vermeld. Dus dat staat ook nauwelijks nog in de weg.
- Als je ergens al asiel had is het nu ook mogelijk om in nederland nog eens asiel aan te vragen en te verkrijgen.

Een mooie dag voor de asielzoekers
Oud 29-06-2006, 20:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-06-2006 @ 20:05 :
Dankzij hirsi ali zijn we nu drie nieuwe dingen te weten gekomen over asielwetgeving:
- Naamsvermelding gaat nu naar recht in eigen land, wat zeer boeiend is want veel landen zijn rechtsloos of kennen nauwelijks recht. Dus correcte naam is ook niet meer van belang als de rechtssituatie in het thuisland daar niets duidelijks over vermeld. Dus dat staat ook nauwelijks nog in de weg.
- Als je ergens al asiel had is het nu ook mogelijk om in nederland nog eens asiel aan te vragen en te verkrijgen.

En weet je wat het grappige is? Dat al die dingen volgens de wetgeving toch echt niet mogen.
Oud 29-06-2006, 20:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Mochten de asielzoekers willen.

Je vergeet namelijk één nieuwe regel: Alle mensen zijn gelijk voor de wet, maar sommigen zijn nog gelijker dan anderen.
Oud 29-06-2006, 20:11
professor2
professor2 is offline
Citaat:

er komt een wetswijziging hierna waardoor deze zaak zijn presedent voor het meeste verliest
Verwijderd
Met andere woorden, Verdonk is een leugenachtige trut die het hachje van haar partijgenote wil redden.
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-06-2006 @ 20:11 :
Met andere woorden, Verdonk is een leugenachtige trut die het hachje van haar partijgenote wil redden.

er ?
Oud 29-06-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-06-2006 @ 20:08 :
En weet je wat het grappige is? Dat al die dingen volgens de wetgeving toch echt niet mogen.
Klopt, maar er mogen uitzonderingen worden gemaakt, en hier is een leuke invulling aan die uitzondering gegeven die ook nogeens voor iedereen zichtbaar was.

Ik vraag me serieus af hoe ze zich hier nog uit willen redden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten