|
|
||
|
Citaat:
Maar ze zijn er dus niet uitgestapt en het kabinet is dus toch nog niet gevallen ;p
|
||
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
NEE! GEWOON VERKIEZINGEN!
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Over 10 minuten gaat t weer verder. En dan is er weer een dag om zonder dat ook maar 1 politici zich met zn taak heeft beziggehouden. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Doe toch eens niet zo dom populistisch man, niemand trapt erin
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Zowiezo was het hele Hirsi Ali debat het compleet ontrekken van een persoon uit wetgeving of politiek. Een emotioneel drama, welke niks heeft gedaan voornederland, slechts voor een persoon, en dat is nooit geweest waar de politiek voor bedoelt is. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Overigens ben ik het wel eens met wat Verhagen zegt in dit nieuwsbericht. Het is natuurlijk kul dat een kabinet zou moeten opstappen als er geen meerderheid meer voor is in het parlement. Dat maakt regeren heel moeilijk, want voor elk besluit moet een meerderheid bevochten worden, maar het kan wel. Naar Nederlands (ongeschreven) staatsrecht hoeft het kabinet pas op te stappen als de meerderheid in het parlement het vertrouwen opzegt en dat is thans nog niet (officieel) vastgesteld.
Ik zou blij zijn als dit kabinet zou rotten, maar figuren als Wouter Bos ruiken nu natuurlijk bloed en springen er uit alle macht bovenop. Als je dan dat soort domme uitspraken doet sta je zelf ook enorm hard voor lul. |
|
|
||
|
Citaat:
Het CDA en de VVD hopen om tijdens stemmingen over wetten toch een meerderheid te krijgen door de steun van LPF en WIlders. Dat werd op de radio gezegd. Daaruit lijdt ik af dat de partij die de verkiezingen wint, in zijn eentje een regering mag vormen (wettelijk gezien). Probleem is dan dat je geen meerderheid hebt om wetten aan te nemen, waardoor men zo graag één regering wil vormen met andere partijen zodat ze >75 zetels krijgen. Aangezien VVD, CDA, LPF en Wilders op veel punten het met elkaar kunnen vinden, zal dat geen probleem meer vormen, en kunnen ze verder regeren. Althans, volgens het CDA. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Sylph: Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
Dit hele gedoe heeft niks met politiek te maken, dit heeft wat te maken met de emotie die men had rond de perikelen van een ingewijde. En dat kon politiek nederland niet verkroppen. Het cijfertje werd en persoon en dat snapte ze niet meer oid, en zo kijken we nu al tijdje naar een circus waar het allang niet meer om nederland gaat. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen vergeten vaak dat een representatieve democratie met periodieke verkiezingen niet inhoudt dat het kabinet op enig moment een afspiegeling moet zijn van de samenleving, maar alleen op het moment van stemmen. Je geeft dan ook een mandaat voor vier jaar. Is die vier jaar kut gehandeld, dan kies je na vier jaar anders. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Politiek=emotie net als politiek=persoontje pesten alsmede politiek=prestige alsmede politiek=machtskwesties alsmede etc.Ik zie dat hier allemaal terug
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Nee dacht ik ook niet.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
dat vind ik absoluut niet, ik vind hem vaak domme opmerkingen of irrelevante opmerkingen maken.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
1 geheel van beginselen en regels van bestuur 2 beleid van een regering 3 manier van optreden => tactiek 4 de gezamenlijke politici po·li·tiek2 (bn.) 1 betr. hebbend op de politiek, het staatkundig beleid 2 tactisch In beginsel dient de politiek te gaan over de staat. Dat is iets wat al dagen niet meer aan de orde is gekomen. Komen we weer waar het over ging; Citaat:
|
|||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Meerdere dorpsgekken zoals Nawijn heb je niet binnen de politiek. Misschien Marijnissen nog. Maar die heeft meestal wel wat zinnigs te melden. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
Maar wat staat er óók? "regels van bestuur". De kwestie Hirsi-Ali gaat daar over.Maar ik kan me niet vinden met deze smalle definitie. Van Dale is geen sluitende autoriteit. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Kan de waan van de dag niet heersen op het moment dat er verkiezingen plaatsvinden? Dan ben je in feite nog slechter uit, omdat je gelijk 4 jaar vast zit aan een partij waar je in een moment van niet goed nadenken voor had gekozen. Als er elke week verkiezingen plaatsvinden (via het internet, zodat de kosten meevallen), kan je regerende partijen tenminste sneller afstraffen. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
Het gaat over een minister die de opdracht krijgt de wet te negeren, ipv dat de kamer de wetgeving aanpast ofwel nieuwe wetgeving creërt. Zoals ik al zei, dit is een schande van de politiek. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Leeftijdsfraude staat niet langer in de weg bij procedures zoals vroeger wel. - Naamsvermelding gaat nu naar recht in eigen land, wat zeer boeiend is want veel landen zijn rechtsloos of kennen nauwelijks recht. Dus correcte naam is ook niet meer van belang als de rechtssituatie in het thuisland daar niets duidelijks over vermeld. Dus dat staat ook nauwelijks nog in de weg. - Als je ergens al asiel had is het nu ook mogelijk om in nederland nog eens asiel aan te vragen en te verkrijgen. Een mooie dag voor de asielzoekers |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Je vergeet namelijk één nieuwe regel: Alle mensen zijn gelijk voor de wet, maar sommigen zijn nog gelijker dan anderen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
er ? |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me serieus af hoe ze zich hier nog uit willen redden.
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |