Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2006, 11:30
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
fractuur schreef op 26-07-2006 @ 09:40 :
Ruime, goedkope kamers, maar je kan 's avonds na het stappen niet naar huis fietsen in je eentje. Dank je wel.
Nou, graag gedaan hoor. T was maar een idee.. En bovendien zijn er altijd wel mogelijkheden om na t stappen weer naar huis te kunnen..

Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 11:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2006, 11:30
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2006 @ 07:53 :
:\

En dat is inclusief gas, water, licht en internet mag ik hopen?
Ja
Ach het zijn normale prijzen hoor in utrecht en het kan nog veel erger.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 11:34
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 26-07-2006 @ 12:30 :
Nou, graag gedaan hoor. T was maar een idee.. En bovendien zijn er altijd wel mogelijkheden om na t stappen weer naar huis te kunnen..
maar blijkbaar krijg ik van jou alleen maar stank voor dank. Aju,
Wat is dat nou voor een reactie?!
Ik ben het helemaal met fractuur eens, bij iemand een keer blijven slapen dat kan. Maar het moet geen gewoonte worden want dat vindt die ander ook niet leuk. En er is niks beter dan na het stappen met je zatte kop je eigen bed induiken en dat er 's ochtends geen kans is dat je eruit geschopt moet worden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 11:43
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Ruime, goedkope kamers, maar je kan 's avonds na het stappen niet naar huis fietsen in je eentje. Dank je wel.
Waar zou je niet alleen naar huis kunnen fietsen?!
Oud 26-07-2006, 12:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
2harries schreef op 26-07-2006 @ 12:01 :
Dat zal wel niet toch, denk ik...?
Wel zonde dat je nu al die tijd voor niets betaald hebt! Kun je hem niet " omzetten" naar een andere stad? Of heb je daar al een kamer?
Ik heb alleen inschrijfgeld betaald hoor, meer niet.
Oud 26-07-2006, 12:48
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 26-07-2006 @ 12:43 :
Waar zou je niet alleen naar huis kunnen fietsen?!
Het kan wel, als je er geen moeite mee hebt om als meisje om 4 uur 's nachts een half uur te fietsen door niemandsland.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 13:44
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Gadje schreef op 26-07-2006 @ 13:48 :
Het kan wel, als je er geen moeite mee hebt om als meisje om 4 uur 's nachts een half uur te fietsen door niemandsland.
ik dacht dat ze doelde op de kamers van de ssh in lunetten? nja ik snap er niets meer van haha.
Oud 26-07-2006, 15:44
nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Woon zelf in Nieuwegein, dan stap je zo op de tram of bus en ben je in 15/20 minuten in Utrecht. Dik chill
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:01
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 26-07-2006 @ 14:44 :
ik dacht dat ze doelde op de kamers van de ssh in lunetten? nja ik snap er niets meer van haha.
Ja dat doet ze toch ook? Maar Lunetten ligt zo 'ver' weg dat je dus zo lang moet fietsen vanaf het centrum.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 21:17
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gadje schreef op 26-07-2006 @ 21:01 :
Ja dat doet ze toch ook? Maar Lunetten ligt zo 'ver' weg dat je dus zo lang moet fietsen vanaf het centrum.
Precies. Tot Tolsteeg gaat het nog, maar daarna heb je een 'veiliger' fietsroute, en dat zegt toch wel genoeg denk ik. Je moet gewoon door een soort park achtig donker stuk, aan welke kant je Lunetten ook uit fietst. Ikheb er twee vriendinnen wonen, waarvan één uit Den Haag komt. Zij is altijd door de 'foute' buurten van Den Haag terug naar huis gefietst. Een half jaar geleden is ze er gaan wonen met de gedachte dat het wel meeviel, maar na een paar maanden vraagt ze na het stappen of ik bij haar kom slapen, of dat er iemand mee naar huis kan fietsen. En dat is gewoon niet iets wat altijd kan.

Gadje, bedankt voor het quoten van dolce's oude reactie. Het is echt geen stijl om zo te reageren. Ik ken de buurt goed, fiets alleen door driekwart van Utrecht, maar daar niet. Als je er wil wonen moet je dat vooral doen, mijn reactie was maar een tip. Wordt nog wat als je een keer écht af moet gaan op meningen van anderen.
Oud 26-07-2006, 22:42
*amélie*
*amélie* is offline
^ah ok. Ik begreep er al geen snars van. Mijn fout sorry. Wist trouwens niet dat het zo lang fietsen was. Kom zelf alleen in Oog in Al, Lombok en ten noorden van het spoor zeg maar

Als mensen mij zulke verhalen zouden vertellen, zou dat mij echt wel afschrikken. Maar ik ben dan ook best een mietje
Oud 27-07-2006, 19:28
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 26-07-2006 @ 23:42 :
^ah ok. Ik begreep er al geen snars van. Mijn fout sorry. Wist trouwens niet dat het zo lang fietsen was. Kom zelf alleen in Oog in Al, Lombok en ten noorden van het spoor zeg maar

Als mensen mij zulke verhalen zouden vertellen, zou dat mij echt wel afschrikken. Maar ik ben dan ook best een mietje
Blijven komen waar je nu komt . Ik fiets zonder moeite naar de kop van lombok 's nachts.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 21:07
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-07-2006 @ 14:10 :

@FB: is het misschien een idee om hier een algemeen "studentenstedentopic" van te maken? Ik wil dezelfde informatie ook wel over Amsterdam namelijk.
Daar ben ik ook wel voor.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:10
Verwijderd
De meningen zijn verdeeld over Zuilen geloof ik? Daar heb ik morgen een kijkmiddag... Zelf maar eens kijken hoe het eruit ziet die wijk enzo, maarja je wilt als meisje nog wel over straat kunnen 's avonds
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:29
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Majel schreef op 28-07-2006 @ 15:10 :
De meningen zijn verdeeld over Zuilen geloof ik? Daar heb ik morgen een kijkmiddag... Zelf maar eens kijken hoe het eruit ziet die wijk enzo, maarja je wilt als meisje nog wel over straat kunnen 's avonds
In Zuilen kan dat wel hoor.. Je moet vanuit de stad de hele Amsterdamsestraatweg affietsen, en dat is op het centrum na 's nachts de gezelligste straat van Utrecht.
Oud 28-07-2006, 16:32
Verwijderd
Jeeej, oke dan
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 27-07-2006 @ 22:07 :
Daar ben ik ook wel voor.
Open maar een apart topic voor Amsterdam
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 20:05
MieX
MieX is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 26-07-2006 @ 01:20 :
In Utrecht doen ze niet aan een maximale huurprijs....
Maar wel aan het puntensysteem mbt berekening van de maximale huur, bij mn vriend in huis is de huur op last van de rechter bijna 100 euro per maand omlaag gegaan omdat ze teveel betaalden (325 per maand voor 12 m2 zonder gemeenschappelijke ruimte) Sindsdien zitten ook ineens alle kamers vol, in plaats van nog maar net de helft.

Ik durf trouwens als meisje makkelijk in mn eentje 's avonds door zuilen te fietsen, ik woon zelf in Tolsteeg en dat is ook een heel fijne wijk, alleen het huis zelf iets minder. Neemt niet weg dat je nog steeds je raam niet open moet laten staan als je weg gaat (ik woon op de begane grond) en dat er nog wel eens autoramen worden ingeslagen voor de deur (maar Utrecht heeft dan ook het hoogste aantal autoinbraken van Nederland)
Oud 28-07-2006, 21:04
Verwijderd
Ik heb zwaar de neiging om ook nog in Kanaleneiland / Overvecht te gaan kijken - is het echt zo erg als ze zeggen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 21:12
espresso
espresso is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-07-2006 @ 22:04 :
Ik heb zwaar de neiging om ook nog in Kanaleneiland / Overvecht te gaan kijken - is het echt zo erg als ze zeggen?
ligt eraan of je je stoort aan flatgebouwen, ik had eerst een leuke kamer gevonden, 25 vierkante meter en niet zo duur, maar het was op de 11de verdieping van een flat, grenzend aan de meubelboulevard, niet echt gezellig dus.
Oud 28-07-2006, 21:15
Verwijderd
Citaat:
espresso schreef op 28-07-2006 @ 22:12 :
ligt eraan of je je stoort aan flatgebouwen, ik had eerst een leuke kamer gevonden, 25 vierkante meter en niet zo duur, maar het was op de 11de verdieping van een flat, grenzend aan de meubelboulevard, niet echt gezellig dus.
Eengezinswoningen in Kanaleneiland/Overvecht - en of dat een beetje veilig is
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-07-2006 @ 22:15 :
Eengezinswoningen in Kanaleneiland/Overvecht - en of dat een beetje veilig is
over kanaleneiland, ik weet niet of je bang bent ingesteld, maar ik zou er niet willen wonen. ik mag 's nachts/ 's avonds niet alleen naar huis fietsen omdat ik dan langs kanaleneiland moet. ik voel me er nooit zo relaxt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:51
Verwijderd
Als je het hebt over slechtere wijken dan heb je het zeker over bepaalde stukken in Overvecht (weet niet precies welke) en Kanaleneiland ten zuiden van het '5 mei plein'.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 28-07-2006 @ 21:05 :
Maar wel aan het puntensysteem mbt berekening van de maximale huur, bij mn vriend in huis is de huur op last van de rechter bijna 100 euro per maand omlaag gegaan omdat ze teveel betaalden (325 per maand voor 12 m2 zonder gemeenschappelijke ruimte) Sindsdien zitten ook ineens alle kamers vol, in plaats van nog maar net de helft.
Dat is dan een grote uitzondering. Relaxt voor je vriend, maar ik heb verder nog nooit gehoord dat een zaak voor de rechter kwam vanwege een te hoge huuprijs. In principe ben jij toch zelf verantwoordelijk als jij een contract met iemand aangaat.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 23:49
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 13-07-2006 @ 11:59 :
Het gebied rond het 't Goylaan in Hoograven schijnt erg onplezierig te zijn
De kamers zijn daar dan ook spotgoedkoop...
Geen slechte ervaringen mee. Heb dicht bij t' Goylaan gewoond en heb me nooit onveilig gevoeld. Het is wel al bijna 3 jaar geleden...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 15:19
MieX
MieX is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 28-07-2006 @ 23:53 :
Dat is dan een grote uitzondering. Relaxt voor je vriend, maar ik heb verder nog nooit gehoord dat een zaak voor de rechter kwam vanwege een te hoge huuprijs. In principe ben jij toch zelf verantwoordelijk als jij een contract met iemand aangaat.
Uit het wetboek:
"De huurder kan tot uiterlijk zes maanden na het tijdstip waarop een door hem met betrekking tot die woonruimte voor de eerste maal aangegane huurovereenkomst is ingegaan, de huurcommissie verzoeken uitspraak te doen over de redelijkheid van de overeengekomen huurprijs."

Bij mijn vriend in huis betekende dat dat 2 meisjes die er kwamen naar de huurcommissie zijn gestapt, met als gevolg dat (wel na 1,5 jaar gezeik) de huisbazen voor iedereen de huur omlaag hebben gedaan (wel op eigen aanvraag, ze deden het niet vanzelf aangezien het contract aangepast zou moeten worden). In principe heeft iedereen er dus recht op
Oud 29-07-2006, 16:59
Verwijderd
Vandaag bij 2 kamers in Zuilen geweest, volgens mij wel prima te doen (qua veiligheid 's avonds ofzo) aangezien je idd voor het grootste gedeelte door de amsterdamsestraatweg moet
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 18:50
Femic
Femic is offline
Ik woon in de Vogelenbuurt. Rustige buurt, maar wel op 5 minuten van de Neude en Centraal Station, voor mij ideaal. Redelijk wat studenten, ik betaal zelf 325,-, maar da's plus een woonkamer (met 3 anderen) en incl. internet en alles.
Woon er zelf heerlijk!
Oud 01-08-2006, 21:01
2harries
2harries is offline
De vogelenbuurt is leuk! Daar ben ik regelmatig doorheen gewandeld. Lijkt me een geweldige plek om te wonen.

Ik vroeg me af, kent iemand van jullie toevallig de ESDOORNSTRAAT?
Ik was gewaarschuwd door kennissen voor de Amsterdamse straatweg. Een onveilige ( ja ben een meisje) en ongezellige straat waar veel gebeurde. De esdoornstraat ligt aan de stadkant van de amsterdamse straatweg, maar dan wel echt vlak ernaast.
Kent iemand toevallig deze straat? Is het een mooie, lelijke, ongezellige, onveilige, veilige...straat?
Ik ben erg benieuwd, heb er een mooie aanbieding gekregen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 21:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vanwege het topic over Leiden:

Wat weten jullie van de verschillende Utrechtse studentenverenigingen? Biton kwam op mij wel gezellig over, iemand die daar bij zit?
En de UVSV, is dat niet vervelend met alleen maar meisjes?
Ik wil iedergeval een vereniging die gezellig is, waar iedereen welkom is en het liefst zonder ontgroening.
Dus, laat mij uw ervaringen horen!
Oud 02-08-2006, 21:54
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 29-07-2006 @ 00:49 :
Geen slechte ervaringen mee. Heb dicht bij t' Goylaan gewoond en heb me nooit onveilig gevoeld. Het is wel al bijna 3 jaar geleden...
Heel vaak ´s avonds na twaalven vanuit roeien naar huis gefietst, en dat kan prima.

@2harries:Esdoornstraat zelf weet ik niet te vinden, maar als het aan de stadskant ligt van de Amsterdamsestraatweg lijkt met me een leuke plek. Ligt er natuurlijk maar net aan waar het spoor ligt, en hoever je van de verkeerspleinen daar verwijdert zit, maar je hebt een AH en een Lidl om de hoek en tis 5 minuten fietsen naar het Vredenburg.
@TrimmTrabb: Ik zit zelf nergens bij, maar kan je wel wat vertellen over de algemeenheden van de verenigingen, hoe ze bekend staan en ervaringen van andere mensen (ken veel Unitariërs, twee Veritijnen en wat mannelijke en vrouwelijke corpsleden..)
Oud 03-08-2006, 15:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-07-2006 @ 11:56 :
Wat is er mis met hoograven dan?
Behalve dat het 90% allochtoon is helemaal niks

Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 00:48 :
Die izjn inmiddels met de grond gelijk gemaakt. (lees: gesloopt)

Hoograven is trouwens een prima wijk hoor. Veel gezinnen, maar ook yuppen en allochtonen. Beetje van alles wat. Maar ik denk dat Tolsteeg wat studentikozer is. Ligt ernaast (meer richting stad) en heeft wat meer appartementen/kamers etc.
Ik kom er vaak doorheen (woon in Lunetten), maar het is absoluut niet de beste buurt, en ook geen studentenwijk. Natuurlijk zitten er wel wat (tekort aan kamers / wanhopige studenten / mensen die graag zwart wat bij willen verdienen) maar lang niet zo veel als bijvoorbeeld in tolsteeg. Zou er zelf niet willen wonen.

Citaat:
Leeghoofd schreef op 14-07-2006 @ 01:20 :
Ik heb in kanaleneiland op school gezeten (3 jaar) en was er ook echt dagelijks te vinden.... maar heb nooit iets gemerkt van enig overlast..... Dus ik denk niet dat je het een slechte wijk kan noemen, eerder een achterstandsbuurt o.i.d.
Er wonen praktisch geen studenten in Kanaleneiland en Overvecht, en dat heeft zo z'n redenen. Bovendien is kanaleneiland met al die hoogbouwflats enorm ongezellig.

Citaat:
jukeboxxx schreef op 24-07-2006 @ 19:44 :
inderdaad, goed inrichten en hopen op doorschuifmogelijkheden.
verder vind ik lombok wel een leuke wijk, dus wat dat betreft zit je goed (tenzij je aan het einde vd vleutenseweg zit, bij de DE fabriek?)
Dat ding stinkt enorm. Snap niet dat dat tegenwoordig nog mag.

Citaat:
Sasbeest schreef op 25-07-2006 @ 15:57 :
Willen alle mensen hier die in Utrecht gaan studeren ook perse IN Utrecht wonen? Ik ga nl. volgend jaar ook, maar heb een kamer gehuurd in Vleuten. Goede treinverbinding, ben in 7 minuten in Utrecht. Huur is 300 euro, voor 18m2. Als ik dan hoor wat sommige mensen moeten betalen voor een klein kamertje in Utrecht, zit ik er liever net buiten.
Kun je net zo goed bij je ouders blijven wonen. Een belangrijk onderdeel van je studentedtijd is lekker stappen in 't centrum. 'S nachts moet je dan een taxi nemen of een pokkeneind fietsen.

Citaat:
Als je het over Lunetten hebt: dat kan prima. Ligt binnen de ring en het is geen onveilige route. Ik ben vanuit mijn huis binnen 15 minuten op de neude.

Citaat:
Gadje schreef op 26-07-2006 @ 21:01 :
Absoluut niet. Is een kwartier. Ik woon er zelf. Uithof is een stuk verder.

Citaat:
MieX schreef op 28-07-2006 @ 21:05 :
Probeer dat bij de gemiddelde huisjesmelker en je zult merken dat het opeens toevallig een halve eeuw duurt voordat jouw lekkende kraan gerepareerd is. Ik zou er erg mee oppassen, niet alle huisbazen zijn even fijne personen, en ze hebben je kamer zo weer vol. Er is een enorm tekort in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 15:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 02-08-2006 @ 22:46 :

Wat weten jullie van de verschillende Utrechtse studentenverenigingen? Biton kwam op mij wel gezellig over, iemand die daar bij zit?
Ik wil iedergeval een vereniging die gezellig is, waar iedereen welkom is en het liefst zonder ontgroening.
Biton zijn de stinkalto's, USC korpsballen, UVSV korpsmeisjes, Unitas en Veritas zijn de niet-korps ballen

Voor zover ik weet heeft van die verenigingen alleen Biton geen ontgroening. Maar, Biton wordt niet heel erg serieus genomen heb ik het idee. Ik ken zelf eigenlijk alleen mensen van Unitas en Veritas, van die twee lijkt Unitas me het leukst (Veritas heeft een iets hoger wannabe-korps gehalte). Die ontgroening: tja, ik vind er zelf wel wat voor te zeggen dat niet iedere randdebiel lid kan worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 17:18
REIE
REIE is offline
Citaat:

UMTC proberen?

Vind de Utrechtse traditionele gezelligheidsverenigingen maar een hoop indolent geblaat, bolwerken van conformisme. Oh, en Utrechtse studenten zijn provincialen. Niet te zwaar aan tillen
Oud 03-08-2006, 18:32
MieX
MieX is offline
Citaat:

Voor zover ik je ken zou ik voor Biton gaan, geen ontgroening en ze accepteren iedereen. Hoewel je er wel tegen moet kunnen als 90% alto is, de een gelukkig minder erg dan de ander.

UVSV is de vrouwelijke variant van het corps, en alleen maar meisjes die daar dus zelf voor kiezen
Oud 03-08-2006, 22:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
MieX schreef op 03-08-2006 @ 19:32 :
Voor zover ik je ken zou ik voor Biton gaan, geen ontgroening en ze accepteren iedereen. Hoewel je er wel tegen moet kunnen als 90% alto is, de een gelukkig minder erg dan de ander.
Ik was vroegah ook aardig alto hoor.Wrs nog steeds wel, maar in mindere mate. M'n haar is niet meer roze enzo.
Corps trutjes is niet echt mij soort volk. Die hebben ook allemaal zo'n errrrr. Nou zijn die alto's ook vast van die groene hippie treehuggers, maar daar kan ik nog enigszins mee leven.
Oud 04-08-2006, 11:56
MieX
MieX is offline
Als ik de keuze had tussen corpsmeisjes of boomknuffelhippies zou ik t wel weten Maar ik ken wel wat mensen die lid zijn bij biton en die vallen allemaal behoorlijk mee qua alto-heid
Oud 08-08-2006, 14:36
riannuhtje
riannuhtje is offline
Citaat:
REIE schreef op 03-08-2006 @ 18:18 :
UMTC proberen?

Vind de Utrechtse traditionele gezelligheidsverenigingen maar een hoop indolent geblaat, bolwerken van conformisme. Oh, en Utrechtse studenten zijn provincialen. Niet te zwaar aan tillen
idd, UMTC, ook geen ontgroening.
Oud 08-08-2006, 15:13
Verwijderd
UMTC overweeg ik ook, maar ze zeggen wel iets van: we hebben geen ontgroening, maar dat wil niet zeggen dat je geen dingen moet doen die je niet leuk zult vinden, ofzo
weet iemand wat concreter wat ze daarmee bedoelen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 16:48
riannuhtje
riannuhtje is offline
Kijk hier es
Of, als je de UIT meeloopt, ga dan es langs of spreek wat mensen van het promoteam aan...
Oud 10-08-2006, 17:26
Verwijderd
Is de Uithof echt zo ver vanuit Zuilen? Ik ga daar namelijk wonen. En met de bus?

En: Toen ik ging hospiteren voor de kamer (In Zuilen dus) liep ik een paar keer verkeerd, en toen kwam ik wel een beetje in een paar rare straten terecht hoor. Ook de straat waar ik woon (maar dan helemaal aan andere kant) is nogal een achterbuurtstraat. Niet zozeer met veel allochtonen ofzo, maar veel "white trash." Maar goed, ik heb nog geen ervaringen, ga er over 2 weken pas wonen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 10-08-2006 @ 18:26 :
Is de Uithof echt zo ver vanuit Zuilen? Ik ga daar namelijk wonen. En met de bus?
het is redelijk ver ja, tien minuutjes naar CS en dan een kwartiertje ofzo naar de uithof ?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:

En: Toen ik ging hospiteren voor de kamer (In Zuilen dus) liep ik een paar keer verkeerd, en toen kwam ik wel een beetje in een paar rare straten terecht hoor. Ook de straat waar ik woon (maar dan helemaal aan andere kant) is nogal een achterbuurtstraat. Niet zozeer met veel allochtonen ofzo, maar veel "white trash." Maar goed, ik heb nog geen ervaringen, ga er over 2 weken pas wonen.
Een half uur fietsen, en net wat langer met de bus.
Zuilen is niet zo erg wonen hoor, ik heb er een jaar lang gewoond en er is mij nog nooit wat overkomen, ook niet wanneer ik om 3 uur s nachts alleen naar huis fietste. Het is alleen een beetje ver van de Uithof.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:46
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Citaat:
Gadje schreef op 13-07-2006 @ 00:32 :
Ik woon zelf in Lombok en dat is voor mij de ideale studentenwijk.
Niet zo heel duur, lekker dicht bij centrum en utrecht cs (en bij mijn lijnbus die ik pak als ik naar mn ouders ga ) gezellige wijk met veel studenten, genoeg shoarma/pizzatenten en bakkers.
Een nadeel, wat je misschien afschrikt zijn de buitenlanders. Maar daar heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen mee, ze roepen je hooguit iets na. eeej schatjuuhhh enzo.
Welke straat woon je? Ik woon ook in Lombok, J.P. Coenstraat! Vind het ook een leuke wijk, veel studenten. Dichtbij de stad en gratis parkeren
Oud 11-08-2006, 10:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Definieer ver Het is gewoon de andere kant van Utrecht, maar Utrecht is niet erg groot. Half uurtje reistijd inderdaad, wel af te fietsen.

Citaat:

Zuilen zelf is niet de beste buurt nee, maar er wonen aardig wat studenten. Daarnaast kun je altijd nog verhuizen als je een leukere kamer meer in 't centrum vindt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 14:58
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
leve de straatweg. Zolang je een beetje dicht bij het centrum woont; dwz niet na de marnixlaan vind ik het echt een van de beste straten buiten museumkwartier om te wonen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 16:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 11-08-2006 @ 15:58 :
leve de straatweg. Zolang je een beetje dicht bij het centrum woont; dwz niet na de marnixlaan vind ik het echt een van de beste straten buiten museumkwartier om te wonen.
Yup. Zelf ook een tijd aan een zijstraat (vlak na het eerste viaduct vanaf het station) gewoon, leuke straat, en altijd wel een shoarma zaak open als je honger hebt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:52
juno
juno is offline
Nichtje gaat naar Tuinstad-West. (studentencomplex) Is dat wat? Is het veilig voor mooie meisjes?

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-08-2006 @ 13:52 :
Nichtje gaat naar Tuinstad-West. (studentencomplex) Is dat wat? Is het veilig voor mooie meisjes?
Tuindorp-West bedoel je denk ik. SSH-complex, dicht bij de stad, relatief veilig denk ik wel, was laatst wel iets... maar ik weet niet meer wat er nou aan de hand was.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:02
jbtq
jbtq is offline
Zelf woon ik op de uithof en vind het er goed toeven. Soms wel erg rustig, met name in de vakantie, maar dat is ook wel lekker. Verder is het probleem van uitgaan ook verholpen. Er gaan, of er rijden al, bussen naar de uithof in de nacht. Geloof heel de nacht door en terug komen is dus verder geen probleem meer. En verder heb je hier alles bij de hand. Dicht bij uni, bieb er zit verder een erg dure supermarkt ( spar) en een primera en indien erg ziek wordt dan is het ziekenhuis op 5 minuten lopen afstand. Wat wil je nog meer?
Reageren

Regels voor berichten