![]() |
||
Citaat:
Al Manar Television Hezbollah's channel. Includes news, the grid and information about programs. www.almanar.com.lb/ - 1k - In cache - Gelijkwaardige pagina's Als ze zelf zeggen het televisiekanaal van de Hezbollah te zijn is dat al heel wat anders dan dat ze een televisiestation zijn dat de Hezbollah ondersteunt. Dat ondergraaft de bewering dat het bombardement op Al Manar fout was nog verder.
|
![]() |
||
Citaat:
En ja hoor, de mainstream media is anti-joods. ![]()
||
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2: 'Aanzetten tot haat' ligt aan de interpretatie van de ontvanger. De een zegt haatzaaien, de ander noemt het propaganda. 3: 'Aanzetten tot haat' is geen geldige reden om het TV station te bombarderen. bron Citaat:
Citaat:
2: (Doelbewust) Burgers aanvallen is uiteraard fout. Dit betekend niet dat de andere partij zich vrij mag waren van het 'oorlogsrecht'/Geneefse conventie/etc. Kind 1: 'Ja maar, hij doet hoet ook!' |
![]() |
|
Ahmedinejad (jeweetwel, uit Iran, dat gigantische verre land achter Jordanië en vervolgens Irak) zegt dat de enige oplossing van alle problemen aldaar de vernietiging van Israël is:
link Gôh, vertel eens, lost dat ook meteen de clash tussen de shi-iten en soennieten op? De armoede in eigen land en al Iran's buurlanden? Beste Ahmedinejad, kijk eerst eens naar jezelf voordat je een zondebok aanwijst. (dat paaltje halverwege het fietspad moet weg, daar rijden steeds auto's tegenaan... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je goed naar het hele rapport kijkt, zie je dat voornamelijk het IDF "aangevallen" wordt en er slechts enkele paragrafen voor kritiek op de Hezbollah zijn gereserveerd. In de tekst waar de IDF aangevallen wordt, zijn woorden te vinden als "het zou zo kunnen zijn", "naar zeggen" etcetera, zonder dat er keiharde bewijzen zijn (dat verwacht ik ook niet). De opmerkingen die vervolgens gemaakt worden ten aanzien van de IDF zijn met kracht zeker te gebruiken voor de Hezbollah. Alleen,....... dat wordt dus niet gedaan. En daarom noemt T_ID het tunnelvisie, neem ik aan. ![]() Ik zou het eerder een eenzijdige rapportage noemen.
||
Citaat:
Maar wat heeft 'de moslimwereld' daarmee te maken? En de Islam. ![]() Enige nuance, ... enz.
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Dat is te strikt, dan hoor je aan te tekenen dat er meer opgelet moet worden bij chirurgische aanvallen en dat het nog onduidelijk is of het gaat om een aanval op burgers of simpele collatoral damage. Bij de Hezbollah is het boven enige twijfel verheven dat ze willekeurige aanvallen op burgers plegen, dus hoe ze dan het IDF en de Hezbollah met de zelfde termen veroordelen, dat vind ik dan ongenuanceerd van Amnesty. Citaat:
Overigens vind iedereen behalve Al Manar zelf dat ze tot haat aanzetten. Zo subjectief is het niet. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik echter in NL zie gebeuren is dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond springen. Dat doet mij geloven dat de moslimgemeenschap zich in Europa danig aan het uitbreiden is. Wikipedia heeft het over 1 miljoen in NL, ik denk dat dat al veel meer is. Daarnaast zie ik in bijna alle werelddelen gewelddadige acties van extremistische moslims, en imams (die beter zouden moeten weten) die haat prediken, als dat in moslimlanden gebeurt kunnen we dat ook in NL verwachten? Maar goed, dat is een ander topic. Nuance oké, naïviteit laat ik nog even aan de wat jongeren over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Een verschil dat geen verschil maakt dus. Ahmedinejad wil Israël vernietigen, end of story. Citaat:
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als voor de aanval niet duidelijk is of het een militair doel of burgerdoel is, is het een burgerdoel en mag het dus niet worden aangevallen. Citaat:
Daarnaast heeft Hezbollah ook een politieke partij die gebruik kon maken van de TV zender Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Op jouw beurt hoor ik jou geen uitspraken doen over de Israëlische slachtoffers en de raketaanvallen. Ik zal niet zoals jij je daarom er direct van beschuldigen dat je die burgerslachtoffers iets leuks vind, maar het verschil in belichting is erg frappant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Je zegt hier dus mee dat Hezbollah al oorlog voerde, daarná sloeg Israël pas toe.. Nog steeds jammer dat Hezbollah geen eigen rechtsstaat heeft, Israël is dus genoodzaakt Libanon te "ontzien" ondanks de daden en inmenging tussen Libanese burgers van Hezbollah. En dan nòg durven ze te beweren dat Israël een oneerlijk gevecht voert... |
![]() |
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Krijgsgevangen zijn 'gewoon' geldig volgens het 'oorlogsrecht'. Citaat:
Wat geeft Israel het recht om burgers van een ander land op te pakken? Feit is dat Israel honderden mensen heeft opgepakt en zonder proces (of in plaats daarvan een schijnproces) in de gevangis heeft gezet. Citaat:
Citaat:
Daarnaast is het een vicieuze cirkel. Citaat:
En de propaganda van Israel ('jaa, het werd gebruikt door Hezbollah, dus moesten we het platgooien. de rest is collatoral damage.') gaat uiteraard niet op (zie amnesty artikel). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb geen zin om (voor de zoveelste keer) de 'oorzaak' van dit 'conflict' te gaan onderzoeken. Feit is dat het geheel verder is ge-escaleert doordat Hezbollah twee Israelische militairen kirjgsgevangene heeft gemaakt. Wat uiteraard Israel niet vrijpleit (als in: waarom zou Hezbollah militairen gevangen willen nemen?). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De wereld zou een stuk liever zijn zonder extremisme (link, rechts, christen, jood, moslim, hindoe, ... ). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij is dat de interpretatie van de westerse media. Zoals de Telegraaf. Daar heeft Ahmadinejad het over het regime, niet het land. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sinds de uitroeping van de staat Israël in 1948 verloor het zionistische ideaal veel van haar oorspronkelijke betekenis omdat het primaire doel, de stichting van een eigen joodse staat, nu behaald was. Het zionisme wordt nu vooral gezien als een beweging die de staat Israël steunt. Waarom gebruikt Achmedingisgejat de term "zionistisch regime"? Waarom niet gewoon Israëlisch regime? Doordenkertje? Heeft hij méér in gedachten? |
![]() |
||
Citaat:
Moslims en christenen worden niet uit Israël gestuurd. |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen weet wat hij ermee bedoeld, daarover gaan twisten, daar is ook een term voor; kommaneuken.
|
Oorlog barst weer los
Door JOOP MEIJERS JERUZALEM - Na twee dagen van betrekkelijke rust hebben Israël en Hezbollah gisteren in alle hevigheid de oorlog hervat. ![]() Israelische soldaten maken zich gereed om Libanon in te trekken. Foto EPA Na een nachtelijke commandoactie van het Israëlische leger tegen Hezbollah in Baalbek, in Oost-Libanon, vuurde de sji’ ietische militie ruim 200 Katjoesja-raketten op burgerdoelen in Noord-Israël. Meer dan een miljoen Israëliërs brachten de dag door in de schuilkelders. Een Israëlische commando-eenheid slaagde er in om in Baalbek, vlak bij de grens met Syrië, Hezbollah te verrassen. Vijf Hezbollah-strijders werden gevangen genomen, onder wie Hussein Nasrallah, ondanks zijn naam geen familie van de Hezbollah-leider Hassan Nasrallah. Na de actie zei Israël’s opperbevelhebber Halutz dat het doel was om Hezbollah duidelijk te maken dat Israël Hezbollah waar dan ook kan aanvallen. Maar volgens Israëlische media was het de bedoeling een Hezbollah-leider te pakken, wat mislukte. Mogelijk als reactie op deze operatie vuurde Hezbollah ruim 200 raketten af op steden en dorpen in Israël, maar ook op de Palestijnse stad Jenin, op de Westelijke Jordaanoever. Een inwoner van een kibboets in Noord-Israël kwam om, tientallen burgers raakten gewond. Volgens legerwoordvoerders heeft Israël de infrastructuur van Hezbollah zodanig verwoest dat de raketten steeds minder doel treffen. Premier Olmert zei dat Israël zijn acties voortzet totdat een internationale vredesmacht de verantwoordelijkheid overneemt voor het gebied ten noorden van de grens met Israël. Toch gaat Israël ervan uit dat de actie begin volgende week moet worden beëindigd als - naar verwachting - de VN, met Amerikaanse steun, oproept tot een wapenstilstand. Olmert zei dat de acties in Libanon ook belangrijk zijn met het oog op de geplande ontruiming van joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Volgens hem heeft Israël de Palestijnen duidelijk gemaakt welke prijs ze betalen als ze Israël, na een toekomstige terugtocht, aanvallen. http://www.ad.nl/buitenland/article515067.ece
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij is er maar één zionistische regime, en dat is (toevallig) in Israel. Probeer het te vergelijken met het regime Saddam Hoessein in Irak. Of Kim Jong Il in Noord Korea. Dat zijn ook regimes waar menig 'westers' land van af wil. Het betekend niet dat het land Irak of het land N-K van de kaart moet worden gehaald. voordat je erover begint: ik probeer niet te stellen dat het zionistisch regime gelijk is aan het regime van Saddam of Kim (als in: dictatoriale trekjes). Voobeeld is meer om de betekenis van 'regime' aan te tonen |
![]() |
||
Citaat:
Ik begrijp denk ik al waarom hij "zionistisch regime" zegt i.p.v. Israëlisch regime. In geval 1 bestaat zionisme nog (de wens tot het vormen van een israëlische staat), in geval 2 zou hij de Israëlische staat erkennen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zie je probleem niet. Olmert heeft het echt niet over Palestijnen in Jordanie ofzo (ja, tenzij die ook meedoen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb even enkele transcripties opgezocht, maar in alle, zelfs die van de MEMRI, spreekt Ahmadinejad over het regime, en niet over Israel. Belangrijk onderscheid. |
![]() |
||
Citaat:
"The refugees must return to their homes, and there must be a government that has come to power by the will of the [Palestinian] people. And, of course those [i.e. the Jews] who came to this country from far away to plunder it have no right to decide anything for the [Palestinian] people" Van de echte refugees zijn er na 60 jaar niet veel meer over, ik mag dus aannemen dat hij alle Palestijnen bedoelt, óók degenen geboren in Gaza en West Bank. Tevens; wat stel je je voor van 6 miljoen joden onder Palestijns bewind? Enig idee wat de sharia voor niet-moslims betekent? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder wordt er voornamelijk over Israel gesproken. terecht, met israel bedoelt men de israelische regering, en die is nu net diegene die de rotzooi aan het trappen is. |
![]() |
||
Citaat:
Moeten de Israëlische burgers die prijs maar blijven betalen? Tot vorige maand heeft Israël zelf maar de kopstukken van de terreurorganisaties opgepakt of geliquideerd, wat, net als in Libanon, eigenlijk de taak was van de plaatselijke overheid. Zolang die toelaat, steunt of niets doet tegen deze acties ja.. dan lijdt het hele land daaronder. Als Balkenende toestaat (of zelfs steunt) dat Nederlandse militanten regelmatig aanslagen plegen in België, wordt België het een keer zat en komt er een oorlog van waar de bewoners van Nederland de dupe van zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat vind jij trouwens van de dagelijkse aanslagen op moslims door moslims in Irak? Komt dat óók door de bemoeienis van de USA? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat denk je nou zelf? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik mag aannemen dat je duidelijk is dat WTC, Beslan en Haifa niet echt een bedreiging waren? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|