|
|
Bekijk resultaten poll: Is het terecht dat Saddam Hussein veroordeeld is tot dood door ophanging? | |||
Ja, die ex-dictator moet zo maar boeten voor zijn verschrikkelijke daden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
29 | 18.83% |
Nee, hij had een ergere straf moeten krijgen. Wat marteling erbij. Deze straf is nog te mild. |
18 | 11.69% |
Nee, doodstraf is nooit goed. Hij had levenslang moeten krijgen. |
90 | 58.44% |
Nee, zowel de doodstraf als levenslang zijn ongewenst. Een flink aantal jaren in de gevangenis was voldoende geweest. Dat zal hem leren. |
8 | 5.19% |
Wie is Saddam Hussein? |
9 | 5.84% |
Aantal stemmers: 154. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het beeld dat je oproept nogal denigrerend. Alsof mensen die tegen de doodstraf voor Saddam zijn, per definitie vinden dat Saddam een lieve kindervriend was, ofzo. Je hoeft hem niet als onschuldig te zien om niet voor de doodstraf te zijn. Er zijn mensen die principieel tegen de doodstraf zijn, en anders dan beginselen, zijn principes (als het goed is, Van Baalen) onwrikbaar. Dat betekent dus dat ook Saddam niet de doodstraf behoort te krijgen, maar daarmee vellen ze nog geen inhoudelijk oordeel over de dingen die hij op zijn geweten heeft. Ik geloof niet dat iemand hier beweert dat Saddam géén gruweldaden op zijn geweten heeft. Dat je de dingen zo zwart-wit stelt doet m.i. niet echt veel goeds verwachten van de redeneringen die zich in jouw hoofd voltrekken. |
![]() |
||
Citaat:
Zeker als die pionnen niet durven te/mogen weigeren.
||
Citaat:
De strafmaat moet dat per definitie reflecteren. Hogere officieren moeten juist harder gestraft worden. Het is de taak van officieren om te zorgen dat een leger goed werkt, en misdaden voorkomen vormt daar deel van. Hoe hoger je komt hoe meer autoriteit ze hebben en hoe makkelijker ze kunnen protesteren. Hoewel in het regime van Saddam tegenstand wel een zekere dood betekende, dat moeten we niet vergeten, dus wat dat betreft is het voor mij goed genoeg als alleen de daadwerkelijke opdrachtgevers gestraft worden. Overigens ben ik principieel tegen de doodstraf. Van Baalen verwoordde mijn mening prima, ik ben er tegen, maar zal zeker niet protesteren dat ze in deze zaak de doodstraf eisten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga echter niet de Irakezen voorschrijven dat ze mij moeten overtreffen in terughoudendheid bij straffen, dat zou betweterig zijn. In het Midden-Oosten gaat je kop er al af als je een joint op zak hebt. Zou jij dan een serieuze poging doen ze te overtuigen dat ze een dictator die duizenden doden op zijn geweten heeft moeten sparen?
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, de communist die het over realisme heeft... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mogelijkheden waren: Ja Nee Als T_ID komt, kom ik ook Ik ga het steeds beter begrijpen, deze optie! Dan inhoudelijk: Hij zei niet duidelijk: de doodstraf is ook in dit geval fout. Gemiste kans!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ken alle details ook niet maar het is wel duidelijk dat dit process alles behalve eerlijk was. Of Hussein nu schuldig of onschuldig zou zijn, het stond al vast dat hij de doodstraf zou krijgen. hhendrikxx, ik zou zeggen stem op Nawijn, Wilders of van Baalen.
||
Citaat:
Maar ja, in Irak geldt nu eenmaal geen Europees recht.
||
Citaat:
Maar ja, in Irak geldt nu eenmaal geen Europees recht.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Carter heeft de Nobelprijs voor de Vrede gewonnen. |
![]() |
||
Citaat:
Daarom is het relevant.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
In de poll heb ik overigens de 3e optie gestemd, omdat mijn persoonlijk oordeel is, dat de doodstraf nooit terecht is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar laten we niet de andere landen vergeten die ook de doodstraf hebben. China excecuteert er meer dan alle landen bij elkaar. De VS heeft nog steeds de doodstraf. Maar ook een land als Japan, Pakistan, India. En vele andere Aziatische landen. Zelfs ons eigen Wit-Rusland.
||
Citaat:
Dat heeft geen reet te maken met onze normen en waarden - je kan niet verwachten dat jannetje petertje gaat zeggen 'nou, omdat wij geen doodstraf kennen, mag dat in irak ook niet'. Denk toch eens na. Ik snap je opmerking over christenfundamentalisten overigens niet. In niks is Balkenende fundamentalistisch, en als christen vind ik Balkenende nou ook niet bepaald een lichtend voorbeeld van christelijk gedrag. OT : ik had geen ander vonnis verwacht. Hij is schuldig bevonden aan een misdaad waar in zijn eigen land de doodstraf op staat. Je gaat niet nu ineens zeggen 'ja, saddam, die doden we niet' terwijl al die jaren daarvoor 'simpele' moordenaars wel opgehangen zijn. Hoewel ik, mochten we hier ooit de doodstraf invoeren, daar ook fel op tegen zou zijn, is deze straf niet meer dan logisch. (Wel vind ik ophangen nogal ouderwets.)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Zaai # 53 Verwijderd | 500 | 02-11-2007 00:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 00:38 | |
Saddam is dood! AmiMoi | 286 | 06-01-2007 19:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom moslimmannen geen hoofdoek? Bart Klink | 267 | 03-06-2005 17:19 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 |