Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2007, 19:37
Verwijderd
Ik heb een vraag over de opleiding muziektherapie:
Voor die opleiding moet je auditie doen. Maar hoe hoog moet je niveau zijn? Ik heb al begrepen dat het lang niet zo hoog ligt als bij het conservatorium, maar hoe hoog dan wel?
Ik heb zelf 9 jaar intesief vioolles gehad van mijn 5de tot mijn 14de. Sindsdien doe ik er vrij weinig aan, maar ik speel nog wel af en toe. Daarnaast ben ik op mijn 14de begonnen met gitaar spelen. Ik heb hier echter geen les in gehad. Ik kan de meeste accoorden wel spelen, ik ken een paar slagen en kan een heel klein beetje tokkelen, maar is dat genoeg?
Ik ben van plan om binnenkort gitaarles te nemen. Als het goed is haal ik dit jaar mijn diploma. Ik weet nog niet of ik in september wil beginnen. Ik las op de site dat er ook een mogelijkheid is om in januari te beginnen, dan zou ik nog een half jaar tijd hebben om te oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2007, 13:37
Verwijderd
Ze hebben mij ooit verteld dat het belangrijk is dat je kinderen kan begeleiden, je hebt waarschijnlijk wel genoeg muzikaal gevoel want je hebt lang viool gespeeld, als je al redelijk gitaar kan spelen is dat dus wel goed naar mijn idee. Je moet ook kunnen zingen en ritmische aanleg hebben.

Als je dus gitaar les gaat nemen denk ik dat je er vast wel door heen komt, ze zeiden tegen mij dat het niet zo ingewikkeld was.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 13:42
Verwijderd
Ik weet niet of je met muziektherapie de opleiding creatieve therapie bedoeld? Ik weet niet precies wat het niveau daarbij moet zijn (maar dat weet sonho vast, die heeft volgens mij ook een jaar CT gedaan), wel weet ik dat er (veel) meer bij komt kijken dan alleen maar muzikale aanleg...en dat stukje is vaak een stuk ingewikkelder en moeilijker... (Maar goed, dat is je vraag niet... )
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-01-2007 @ 14:42 :
Ik weet niet of je met muziektherapie de opleiding creatieve therapie bedoeld? Ik weet niet precies wat het niveau daarbij moet zijn (maar dat weet sonho vast, die heeft volgens mij ook een jaar CT gedaan), wel weet ik dat er (veel) meer bij komt kijken dan alleen maar muzikale aanleg...en dat stukje is vaak een stuk ingewikkelder en moeilijker... (Maar goed, dat is je vraag niet... )
Dat had ik inderdaad al begrepen . Ik zal Sonho eens pm-en!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-01-2007 @ 14:37 :
Ze hebben mij ooit verteld dat het belangrijk is dat je kinderen kan begeleiden, je hebt waarschijnlijk wel genoeg muzikaal gevoel want je hebt lang viool gespeeld, als je al redelijk gitaar kan spelen is dat dus wel goed naar mijn idee. Je moet ook kunnen zingen en ritmische aanleg hebben.

Als je dus gitaar les gaat nemen denk ik dat je er vast wel door heen komt, ze zeiden tegen mij dat het niet zo ingewikkeld was.
Dankje voor de info
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten