Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf loop ik nu ook met een baardje rond van 3 dagen. Dat ziet er redelijk onverzorgd uit vind ik zelf, maar ik ben druk met verschillende dingen en heb nu even niet de fut om me te scheren. Tja, dat is slecht. Maar ik zou het jammer vinden erop veroordeeld te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen waarvan het uiterlijk mij niet aanstaat zal ik ook veel minder snel in mijn vriendengroep betrekken; Ik zal ze net zo snel aanspreken/helpen als ieder ander (hooguit op een andere manier, afstandelijker). Dat ik iedereen beoordeel op o.a. hun uiterlijk maakt het nog niet dat ik gelijk allerlei vooroordelen over hen heb... Er zijn echter nogal wat 'type' mensen die mij nooit goed zullen liggen en met wie ik nooit beste maatjes zal worden; Ik accepteer hun aanwezigheid, maar waarderen is een tweede. Zelf heb ik gewoon een ontzettende hekel aan giecheldozen (Ze weten zichzelf veelal geen houding te geven) en bijvoorbeeld meisjes met dik geplamuurde gezichtjes (Naar mijn ervaring weten ze zichzelf zonder make-up een stuk minder te waarderen, onzekerheid). Ik herken mezelf niet in zulke persoon, omdat ik daar zelf compleet het tegenover gestelde van ben --> Mijn negeermodus gaat aan, en mijn irritatie-gehalte krijgt het enorm te voortduren, ik schop ze de tent uit. Tsja... Logisch dat ik dat merk in mijn dagelijks leven, en ook erg gemakkelijk te verklaren. Uiterlijk zegt in mijn optiek gewoon erg veel over iemands innerlijk. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
heb je mazzel ontopic: ongemerkt beoordeel je iemand altijd op het uiterlijk, maar dat is allemaal op het eerste gezicht. Als iemand hulp nodig heeft maakt het niet uit hoe ze eruit zien..
|
![]() |
||
Citaat:
De waarde van zijn uitspraak wordt niet veranderd door of hij zelf lelijk of mooi is? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan niet echt om iemands uiterlijk heen gaan kijken, dus natuurlijk speelt het mee.. maar theorethische mooiheid of theorethische lelijkheid zeggen me niet zoveel, zoals al gezegd ga ik vooral af op uitstraling.
Ik had toevallig een heel gesprek met mijn vriend over schoonheid, dat ik meestal van die 'mooie' mensen niet mooi vind. Ik kan niet zeggen dat dat geen mooie mensen zijn, maar ik haal er geen plezier uit naar hen te kijken alleen omdat het uiterlijk de juiste trekken heeft. Ik moet iets interessants zien in uitstraling, iets karakteristieks in het gezicht o.i.d. Hetzelfde geldt voor lelijkheid. Ik kan iemand niet puur om de feitelijke uiterlijkheden lelijk vinden, iemand moet dan echt iets uitstralen wat me niet zint. Zo zou ik mijn hoofd niet omdraaien op straat voor een Brad Pitt, omdat hij me niets doet.. maar vind ik Vincent d'Onofrio enorm aantrekkelijk, terwijl de schoonheidsidealen mij toch heel erg tegenspreken hierin. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus als iemand er lelijk uitziet, is het dus ook een lelijk mens? en omgekeerd, een crimineel herken je aan zijn doorgelopen wenkbrauwen?? En als ik mij niet scheer, en er alszodanig wat minder verzorgd uitzie, dan ben ik meteen een slons als mens?? Ben ik blij dat jij niet tot mijn vriendengroep behoort. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bevooroordeel geen mensen op een 1e indruk van o.a. het uiterlijk, dat maakt iemand met een 3 dagen baartje - door omstandigheden, lang weekend whatever - dus ook niet gelijk een zwerver, onverzorgd persoon, een slons of iemand die misschien niet lekker in zijn vel zit waardoor hij weinig aandacht aan zijn uiterlijk besteed. Bullshit! Een vriend van mij is werkelijk 1 van de meest onverzorgde mensen die ik ken, en hij heeft nog het meeste weg van een blanke Bob Marley: Zijn uiterlijk straalt gewoon in elk opzicht 'relaxtheid' uit, en dat is hij ook... relaxt. Hij maakt zich nooit ergens druk om, en alles komt op zijn tijd. Ook het poetsen van zijn tanden, of het bijwerken van zijn dreads... Alles op zijn tijd, misschien morgen, misschien volgende week. Dat heeft niets te maken met 'niet lekker in zijn vel zitten' of 'streven naar een zwervers-imago' maar alles met je druk maken over andere dingen. Dus ja, zijn uiterlijk vertelt heel veel over zijn innerlijk en dat geldt voor nog heel veel mensen meer naar mijn idee. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
zit wat in. ![]() kort lontje vandaag. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
=D |
![]() |
|||
Citaat:
en we scheren om er verzorgd uit te zien, vergeet dat niet. Citaat:
ik vind mensen die zich 'druk maken over andere dingen' in plaats van persoonlijke verzorging vies. en wie weet wat ze nog meer niet de moeite waard vinden om zich druk over te maken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Jongens, waar knappen jullie op af? Verwijderd | 186 | 18-11-2015 14:07 | |
Films, TV & Radio |
A quel film avez-vous vu dure et qu'avez-vous le pensé ? (een welke film topic) Uice | 500 | 18-01-2007 13:54 | |
Liefde & Relatie |
Kijken naar andere mensen Simplicity | 53 | 26-05-2006 23:28 | |
Algemene schoolzaken |
Welke Studie Doe Jij? Jeroenvdberg | 126 | 13-07-2004 20:03 | |
Lifestyle |
Nerds Verwijderd | 191 | 11-06-2003 16:42 | |
Psychologie |
jezelf haten hagelslag | 27 | 26-05-2003 17:00 |