Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2007, 19:23
rlyeh
rlyeh is offline
Ik kwam op het idee voor dit topic na het zien van de aflevering van Dr. Phil vanmiddag, waarin je het verschil zag tussen de reacties op een onaantrekkelijk persoon en een aantrekkelijk persoon. Daarin was te zien dat het onaantrekkelijke persoon aanzienlijk meer werd genegeerd dan het aantrekkelijke persoon.

Dan nu, beoordeel jij mensen op hun uiterlijk? Zal je een onaantrekkelijk persoon net zo snel aanspreken/helpen als een aantrekkelijk persoon? Merk je hier zelf iets van in het dagelijks leven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2007, 19:28
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik denk dat uiterlijk altijd wel een rol speelt. Vooral als het gaat om een praatje met iemand maken, eigenlijk bij jongens dan, ga ik toch alleen af op de types die ik leuk vind, of gewoon aantrekkelijk zijn. Maar ik denk dat ik minder aantrekkelijke mensen toch net zo snel help.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 19:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
rlyeh schreef op 20-02-2007 @ 20:23 :
Dan nu, beoordeel jij mensen op hun uiterlijk?
nee

Citaat:
Zal je een onaantrekkelijk persoon net zo snel aanspreken/helpen als een aantrekkelijk persoon?
ja

Citaat:
Merk je hier zelf iets van in het dagelijks leven?
ja, het is een normale menselijke eigenschap te selecteren, dus iedereen kent het in meer of mindere mate.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 19:50
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Ik denk dat het wel een rol speelt, en dan vooral bij de eerste indruk, maar dat uiteindelijk als je een persoon beter kent uiterlijk minder belangrijk is geworden. Dan ga ik toch meer af op het innerlijk.
Oud 20-02-2007, 19:57
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat doet iedereen, alleen wil niet iedereen het toegeven.
Oud 20-02-2007, 20:37
Verwijderd
Tuurlijk. Ik ga het liefst niet om met lelijke mensen, want die zijn niet prettig om naar te kijken. Een uitzondering is als ze op straat met de fiets hard op hun bek vallen ofzo. Dan wil ik ze nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 20-02-2007 @ 20:57 :
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 20:42
Verwijderd
Natuurlijk, daar kun je niet omheen. Voordat ik een vriendin van me leerde kennen dacht ik dat ze een enorme doos was omdat ze witblond krullend haar had. Blijkt het gewoon natuurlijk te zijn, maar omdat ze haar wenkbrouwen altijd donkerder maakt en mascara op doet, lijkt het geblondeerd/gepermanent. Ze is alsnog een enorme doos, maar goed, wel een vriendin

Ik geloof niet dat ik mensen sneller of minder snel zal helpen omdat ze letterlijk lelijk zijn, als hun uitstraling maar goed is. Als iemand een negatieve uitstraling heeft (muis/aandachtsgeil/drammerig/wat dan ook), heb ik wel de neiging om ongeïnteresseerd, snibbig of sarcastisch te doen. Het valt me echter wel op dat lelijke mensen vaker een negatieve uitstraling hebben.
...alhoewel, of misschien vind ik mensen met een leuke uitstraling er sowieso wel leuker uitzien en mensen met een slechte uitstraling sowieso minder leuk, dat kan natuurlijk ook. *denkt even na* Hm, ja, kan wel eens kloppen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 20:43
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Iedereen let wel op uiterlijk. Ik ook. Maar het is afhankelijk van de situatie. Iemand helpen doe ik ongeacht hoe ze eruit zien. Iemand aanspreken doe ik sowieso al niet gauw, maar ik hield wel altijd mijn deurtjes open voor anderen met een 'minder mooi' uiterlijk.
Oud 20-02-2007, 20:47
Verwijderd
Ik kijk vooral naar de uitstraling, ik maak een inschattig van of iemand me aardig lijkt of niet. Soms klopt die inschatting (meestal wel), soms ook niet.. daar kom ik vanzelf achter. Voor de rest boeit het me niet echt hoe mensen eruit zien, als ze maar niet heel ranzig zijn of stinken ofzo. En ik ben juist liever niet in de buurt van heel knappe mensen, want dan voel ik me zelf alleen maar lelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 21:32
Verwijderd
Ik let wel op uiterlijk, natuurlijk, maar ik probeer altijd bewust daar niet op af te gaan. Uitstraling en gedrag kunnen voor mij absoluut wel doorslaggevend zijn om wel of niet op iemand te reageren op straat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 21:35
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand uiterlijk echt kan negeren; 't speelt altijd wel een rol. Als je iemand niet kent, is die rol misschien groter dan wanneer je iemand langzaam leert kennen of wanneer het een vriend van je is. Maar 't speelt altijd wel een rol.

Ik vind mensen niet snel lelijk, en ik help ook iedereen die me een vraag stelt op dezelfde manier (en mensen vragen áltijd dingen aan mij, kennelijk straal ik uit dat ik altijd help ), maar ik vorm wel heel snel een mening over mensen (die zich dan in de loop van de tijd weer aanpast). Die mening vorm ik niet alleen op basis van het uiterlijk, ook op basis van de houding en het gedrag.

Wat Morgan zegt klopt volgens mij ook wel. Soms valt het helemaal niet op dat iemand niet erg mooi is, zelfs lelijk, omdat ze gewoon iets positiefs uitstralen; iets aardigs, prettigs, vriendelijks wat mensen mooi maakt. En andersom precies hetzelfde; mensen kunnen qua uiterlijk bloedmooi zijn, maar omdat ze bijvoorbeeld heel arrogant doen lijken ze veel lelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 21:35
Lotte
Lotte is offline
Ik let op uiterlijk maar ik probeer dit geen rol te laten spelen in hoe ik mensen behandel omdat ik dat een beetje primitief en oneerlijk vind.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oud 20-02-2007, 22:16
Verwijderd
Ik heb de uitzending vanmiddag deels gezien.
Ik probeer het niet te doen, maar bij sommige mensen doe ik het wel. Bv. als ze erg stinken, er vies uitzien.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Dat dekt m'n post ook....
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:19
Verwijderd
Tuurlijk let ik op uiterlijk, maar niet zozeer dat ik minder mooie mensen negeer etc. Eigenlijk ben ik eerder het tegenovergestelde. Van die heel perfect ogende mensen om het zo maar eens te zeggen, lijken vaak ontoegankelijk. Dus die zou ik minder snel aanspreken. Ik dacht er laatst nog over en eigenlijk zijn mijn vrienden gemiddeld ook absoluut niet good-looking, maar hun innerlijk is des te beter.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:44
Verwijderd
natuurlijk beoordeel ik mensen op hun uiterlijk. ik veroordeel zelfs mensen op hoe ze eruit zien.
ik vind mensen lelijk niet direct om hun uiterlijk, maar meer omdat ze onverzorgd zijn of vies. dat soort mensen hebben dan in mijn mening te weinig respect voor hun eigen lichaam. dan kun je beter binnen blijven in plaats van mijn uitzicht te verzieken

ik heb wel gemerkt dat mensen die ik aardig vind, minder lelijk zijn, maar dat komt eerder doordat je dan naar het innerlijk gaat kijken. het is niet zo dat ik ontzettend knappe vrienden heb. ik denk dat niemand lelijke vrienden kan hebben, aangezien je je vrienden altijd leuk vind. mensen die ik stom vind, zijn vaak ook automatisch lelijk.

en ik negeer lelijke mensen niet, maar heb toch wel liever mooie mensen om me heen. ben ook weer niet zo iemand die één lelijke vriendin wil om me mooier te voelen. ik was vroeger volgens mij juist vaak die vriendin

en nee, ik vind mezelf niet mooi, in case someones wondering, maar ik denk er toch zo over...

ik kan ook niet zo goed uitleggen hoe ik hier over denk...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 20-02-2007 @ 23:44 :
natuurlijk beoordeel ik mensen op hun uiterlijk. ik veroordeel zelfs mensen op hoe ze eruit zien.
ik vind mensen lelijk niet direct om hun uiterlijk, maar meer omdat ze onverzorgd zijn of vies. dat soort mensen hebben dan in mijn mening te weinig respect voor hun eigen lichaam. dan kun je beter binnen blijven in plaats van mijn uitzicht te verzieken

ik heb wel gemerkt dat mensen die ik aardig vind, minder lelijk zijn, maar dat komt eerder doordat je dan naar het innerlijk gaat kijken. het is niet zo dat ik ontzettend knappe vrienden heb. ik denk dat niemand lelijke vrienden kan hebben, aangezien je je vrienden altijd leuk vind. mensen die ik stom vind, zijn vaak ook automatisch lelijk.

en ik negeer lelijke mensen niet, maar heb toch wel liever mooie mensen om me heen. ben ook weer niet zo iemand die één lelijke vriendin wil om me mooier te voelen. ik was vroeger volgens mij juist vaak die vriendin

en nee, ik vind mezelf niet mooi, in case someones wondering, maar ik denk er toch zo over...

ik kan ook niet zo goed uitleggen hoe ik hier over denk...
Ik snap je mening wel. Maar ik deel 'm niet. Kan het niet zo zijn dat iemand die er onverzorgd bij loopt daar een reden voor heeft? Dat zo iemand bijvoorbeeld geen geld/tijd of whatever heeft om zichzelf te verzorgen? Of dat het iemand is die zwaar in de put zit?

Zelf loop ik nu ook met een baardje rond van 3 dagen. Dat ziet er redelijk onverzorgd uit vind ik zelf, maar ik ben druk met verschillende dingen en heb nu even niet de fut om me te scheren. Tja, dat is slecht. Maar ik zou het jammer vinden erop veroordeeld te worden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 07:07
Maarten
Maarten is offline
Iedereen beoordeelt mensen op hun uiterlijk. De vraag is, in hoeverre ze het een rol laten spelen in de omgang.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 11:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
rlyeh schreef op 20-02-2007 @ 20:23 :

Dan nu, beoordeel jij mensen op hun uiterlijk? Zal je een onaantrekkelijk persoon net zo snel aanspreken/helpen als een aantrekkelijk persoon? Merk je hier zelf iets van in het dagelijks leven?
Uitstraling en gedrag zijn voor mij toch wel doorslaggevende factoren, in mijn manier van een persoon benaderen. Dus natuurlijk beoordeel ik mensen op hun uiterlijk, dat geeft toch een eerste/beste indruk.
Mensen waarvan het uiterlijk mij niet aanstaat zal ik ook veel minder snel in mijn vriendengroep betrekken; Ik zal ze net zo snel aanspreken/helpen als ieder ander (hooguit op een andere manier, afstandelijker). Dat ik iedereen beoordeel op o.a. hun uiterlijk maakt het nog niet dat ik gelijk allerlei vooroordelen over hen heb... Er zijn echter nogal wat 'type' mensen die mij nooit goed zullen liggen en met wie ik nooit beste maatjes zal worden; Ik accepteer hun aanwezigheid, maar waarderen is een tweede.

Zelf heb ik gewoon een ontzettende hekel aan giecheldozen (Ze weten zichzelf veelal geen houding te geven) en bijvoorbeeld meisjes met dik geplamuurde gezichtjes (Naar mijn ervaring weten ze zichzelf zonder make-up een stuk minder te waarderen, onzekerheid). Ik herken mezelf niet in zulke persoon, omdat ik daar zelf compleet het tegenover gestelde van ben --> Mijn negeermodus gaat aan, en mijn irritatie-gehalte krijgt het enorm te voortduren, ik schop ze de tent uit. Tsja... Logisch dat ik dat merk in mijn dagelijks leven, en ook erg gemakkelijk te verklaren.

Uiterlijk zegt in mijn optiek gewoon erg veel over iemands innerlijk.
Oud 21-02-2007, 12:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Maarten schreef op 21-02-2007 @ 08:07 :
Iedereen beoordeelt mensen op hun uiterlijk. De vraag is, in hoeverre ze het een rol laten spelen in de omgang.
inderdaad. omdat beoordelen iets anders is dan veroordelen en je bij een eerste ontmoeting iemand móet kunnen inschatten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 12:30
Verwijderd
Op zich wel logisch ook. Als iemand eruit ziet als een zwerver en je wat wil vragen loop je door, omdat je denkt dat ie geld voor drugs wil. Terwijl dat als iemand er verzorgd uit ziet je eerder zult denken dat ie de tijd wil vragen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 13:27
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2007 @ 21:37 :
Tuurlijk. Ik ga het liefst niet om met lelijke mensen, want die zijn niet prettig om naar te kijken. Een uitzondering is als ze op straat met de fiets hard op hun bek vallen ofzo. Dan wil ik ze nog wel eens helpen.
nare man heeft geen fotoboek

heb je mazzel

ontopic:

ongemerkt beoordeel je iemand altijd op het uiterlijk, maar dat is allemaal op het eerste gezicht.
Als iemand hulp nodig heeft maakt het niet uit hoe ze eruit zien..
Oud 21-02-2007, 14:09
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 21-02-2007 @ 14:27 :
nare man heeft geen fotoboek

heb je mazzel

ontopic:

ongemerkt beoordeel je iemand altijd op het uiterlijk, maar dat is allemaal op het eerste gezicht.
Als iemand hulp nodig heeft maakt het niet uit hoe ze eruit zien..
Hoezo heeft hij mazzel dan?

De waarde van zijn uitspraak wordt niet veranderd door of hij zelf lelijk of mooi is?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:39
Verwijderd
Ik kan niet echt om iemands uiterlijk heen gaan kijken, dus natuurlijk speelt het mee.. maar theorethische mooiheid of theorethische lelijkheid zeggen me niet zoveel, zoals al gezegd ga ik vooral af op uitstraling.

Ik had toevallig een heel gesprek met mijn vriend over schoonheid, dat ik meestal van die 'mooie' mensen niet mooi vind. Ik kan niet zeggen dat dat geen mooie mensen zijn, maar ik haal er geen plezier uit naar hen te kijken alleen omdat het uiterlijk de juiste trekken heeft. Ik moet iets interessants zien in uitstraling, iets karakteristieks in het gezicht o.i.d. Hetzelfde geldt voor lelijkheid. Ik kan iemand niet puur om de feitelijke uiterlijkheden lelijk vinden, iemand moet dan echt iets uitstralen wat me niet zint.

Zo zou ik mijn hoofd niet omdraaien op straat voor een Brad Pitt, omdat hij me niets doet.. maar vind ik Vincent d'Onofrio enorm aantrekkelijk, terwijl de schoonheidsidealen mij toch heel erg tegenspreken hierin.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:56
lennuzz
lennuzz is offline
tuurlijk, ik vind uiterlijk een van de belangrijkste dingen die er zijn aan een persoon. aantrekkelijke mensen zijn leuker om seks mee te hebben
bovendien, als iemand er niet uitziet omdat-ie bijvoorbeeld onverzorgd is, geeft dat ook iets weer over de levensstijl van die persoon. een vriend van me is bijvoorbeeld bijzonder onaantrekkelijk. hij verzorgt zichzelf niet goed en zijn huis al helemaal niet, tis gewoon een vieze bende. en als gevolg daarvan heeft-ie geen seks en/of andere vrouwelijke vriendinnen want je wilt er niet eens aan denken hoe het met de rest van de verzorging zit weetjewel

maarja dat is dan puur of iemand aantrekkelijk is, als iemand hulp nodig heeft maakt het toch geen bal uit hoe die eruit ziet.

tenzij het die gozer is die zaterdag knock-out op t bankje voor de ING zat, met zn weggedraaide ogen en zn kotskwijldraadjes helemaal over hem heen. want dat is gewoon vies.
Oud 21-02-2007, 15:02
Verwijderd
Ik hoorde laatst dat zo`n 30 jaar geleden bij een sollicatie gesprek het 27 seconde duurde voordat men oordeelde over uiterlijk.
Nu is dat (volgens dat onderzoek waar ik geen bron van heb) al na 3 sec.

Ik beoordeel/veroordeel mensen wel op hun uiterlijk. Het gaat met name om de uitstraling.
Mijn vooroordelen zijn niet zo sterk dat ik er niet meer vanaf kan wijken. Dingen lijken soms anders dan ze zijn.

Ik maak geen selectie in het helpen van mensen om hun uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 15:22
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Naojan schreef op 21-02-2007 @ 16:02 :
Ik hoorde laatst dat zo`n 30 jaar geleden bij een sollicatie gesprek het 27 seconde duurde voordat men oordeelde over uiterlijk.

een sollicitatiegesprek is dan ook een gesprek met als doel te beoordelen of iemand goed genoeg of geschikt is en in 30 jaar tijd is alles versneld dus zo raar vind ik dat niet..
Oud 21-02-2007, 15:37
Verwijderd
Ik zag trouwens maandag ofzo een stukje van een of andere verschrikkelijke show met Tyra Banks. Daar lieten ze een zogenaamde "knappe tweeling" komen en een van de twee maakten ze dan zogenaamd superlelijk. Vervolgens lieten ze ze allebei over straat lopen (naast elkaar).
Nou daar begon het belachelijke al, want ze zag er helemaal niet lelijk uit. Ze had wat neppuistjes gekregen, een beugel en een wat dikkere neus en haar haar zat in een knotje en ze had een doodgewoon coltruitje aan. Dat riep blijkbaar niet zulke leuke blikken en reacties op van voorbijgangers. (Ik weet niet meer waar ze liepen.. maar ik zou daar iig niet durven lopen dan. Terwijl zoals zij eruit zag hier in Nederland hartstikke normaal zou zijn en niemand zou ervan opkijken).

Daarna lieten ze ze allebei een sollicitatie doen, om aan te tonen dat die knappe veel sneller zou worden aangenomen. Natuurlijk kozen ze beroepen uit waarin uiterlijk hartstikke belangrijk was. En voor de rest was het sowieso hartstikke nep, de "knappe" werd wel erg makkelijk aangenomen.

Ik weet niet wat ze met die aflevering van de show duidelijk wilden maken, maar ze maken er alleen maar mensen onzeker mee volgens mij. Ze gingen ook echt uitgebreid praten over hoe vreselijk het wel niet was om er zo uit te zien, terwijl ze er echt heel gewoon uitzag en zeker niet lelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 17:04
BleuEyes
BleuEyes is offline
Uiterlijk ontwijk je niet, dus kijken naar het uiterlijk van iemand doe je sowizo wel.
Oud 21-02-2007, 17:43
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 21-02-2007 @ 12:55 :
zit ik een heel onsympathiek verhaal op te hangen en mezelf impopulair te maken, had ik ook gewoon dit ^ kunnen zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 17:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-02-2007 @ 18:43 :
zit ik een heel onsympathiek verhaal op te hangen en mezelf impopulair te maken, had ik ook gewoon dit ^ kunnen zeggen
Oud 21-02-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 21-02-2007 @ 12:55 :

wat een ongeloofelijke butt stelling

dus als iemand er lelijk uitziet, is het dus ook een lelijk mens?

en omgekeerd, een crimineel herken je aan zijn doorgelopen wenkbrauwen??

En als ik mij niet scheer, en er alszodanig wat minder verzorgd uitzie, dan ben ik meteen een slons als mens??

Ben ik blij dat jij niet tot mijn vriendengroep behoort.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 18:56
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Even een voorbeeldje .

Mijn vader kijkt soms nogal nors, heeft een serieus gezicht. Als hij zich dan drie dagen niet geschoren heeft, en hij gaat naar een winkelcentrum/supermarkt met security, is er altijd een men die hem volgt. Gewoon omdat hij er dan wat onverzorgder en nors uitziet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Mwah, een beetje. Je kan aan iemand vaak wel zien hoe de persoon in kwestie ongeveer is. Aardig, serieus, en dergelijke dingen. Toch gaat het lang niet altijd op, zo lijkt een goede vriendin van me enorm arrogant, terwijl ze dat niet echt is. Typisch.

Toch let ik liever op het innerlijk van mensen, want dat is veel belangrijker aan een persoon. Uiterlijk is vrij nietszeggend.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-02-2007 @ 19:49 :
wat een ongeloofelijke butt stelling

En als ik mij niet scheer, en er alszodanig wat minder verzorgd uitzie, dan ben ik meteen een slons als mens??

Ben ik blij dat jij niet tot mijn vriendengroep behoort.
Hoooo Hooo, even rustig.

Ik bevooroordeel geen mensen op een 1e indruk van o.a. het uiterlijk, dat maakt iemand met een 3 dagen baartje - door omstandigheden, lang weekend whatever - dus ook niet gelijk een zwerver, onverzorgd persoon, een slons of iemand die misschien niet lekker in zijn vel zit waardoor hij weinig aandacht aan zijn uiterlijk besteed. Bullshit!
Een vriend van mij is werkelijk 1 van de meest onverzorgde mensen die ik ken, en hij heeft nog het meeste weg van een blanke Bob Marley: Zijn uiterlijk straalt gewoon in elk opzicht 'relaxtheid' uit, en dat is hij ook... relaxt. Hij maakt zich nooit ergens druk om, en alles komt op zijn tijd. Ook het poetsen van zijn tanden, of het bijwerken van zijn dreads... Alles op zijn tijd, misschien morgen, misschien volgende week. Dat heeft niets te maken met 'niet lekker in zijn vel zitten' of 'streven naar een zwervers-imago' maar alles met je druk maken over andere dingen.
Dus ja, zijn uiterlijk vertelt heel veel over zijn innerlijk en dat geldt voor nog heel veel mensen meer naar mijn idee.
Oud 21-02-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 21-02-2007 @ 20:25 :
Hoooo Hooo, even rustig.

Ik bevooroordeel geen mensen op een 1e indruk van o.a. het uiterlijk, dat maakt iemand met een 3 dagen baartje - door omstandigheden, lang weekend whatever - dus ook niet gelijk een zwerver, onverzorgd persoon, een slons of iemand die misschien niet lekker in zijn vel zit waardoor hij weinig aandacht aan zijn uiterlijk besteed. Bullshit!
Een vriend van mij is werkelijk 1 van de meest onverzorgde mensen die ik ken, en hij heeft nog het meeste weg van een blanke Bob Marley: Zijn uiterlijk straalt gewoon in elk opzicht 'relaxtheid' uit, en dat is hij ook... relaxt. Hij maakt zich nooit ergens druk om, en alles komt op zijn tijd. Ook het poetsen van zijn tanden, of het bijwerken van zijn dreads... Alles op zijn tijd, misschien morgen, misschien volgende week. Dat heeft niets te maken met 'niet lekker in zijn vel zitten' of 'streven naar een zwervers-imago' maar alles met je druk maken over andere dingen.
Dus ja, zijn uiterlijk vertelt heel veel over zijn innerlijk en dat geldt voor nog heel veel mensen meer naar mijn idee.
ok

zit wat in.

kort lontje vandaag.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-02-2007 @ 20:29 :
ok

zit wat in.

kort lontje vandaag.
Geeft niet, het is je vergeven.
Oud 21-02-2007, 19:52
moon
moon is offline
Ik heb hier in een andertopic ook een discussie over gehad. Ik zei toen dat ik totaal niet naar uiterlijk keek, dat was zoals ze toen ook tegen me zeiden, wel een beetje naïef van me. Ik denk dat ik (met name toch onbewust) wel op het uiterlijk let, maar het is zeker niet zo dat ik mensen beoordeel op hun uiterlijk. Ik ben zelf gepest met mijn uiterlijk dus ik waak er ontzettend voor dat ik mensen ga beoordelen op hun uiterlijk!
Oud 21-02-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
En ook daar worden ze meestal niet knapper van.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:54
Roosje
Roosje is offline
Ik vraag me eerder af wie mensen níet enigszins op hun uiterlijk beoordeelt.
Oud 21-02-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 21-02-2007 @ 20:54 :
Ik vraag me eerder af wie mensen níet enigszins op hun uiterlijk beoordeelt.
Agree. Dat vroeg ik me ook al af.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:58
moon
moon is offline
Citaat:
Je zult wel veel oppervlakkige vrienden hebben als je ze uitzoekt op hun uiterlijk.
Oud 21-02-2007, 20:37
Barones
Barones is offline
ik let eigenlijk meer op verzorging, dan op het uiterlijk. Iemand kan wel lelijk zijn maar daar kan je dan ook niet zo heel veel aan doen. Als iemand gewoon er verzorgd uitziet stap ik daar wel eerder op af, dan op iemand die er niet uitziet.

en bij hele mooie mensen ga ik mij altijd heel lelijk voelen en dat is ook niet echt prettig
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 21:57
blacky
blacky is offline
Dan nu, beoordeel jij mensen op hun uiterlijk?
Bij de eerste indruk, ja, want dat doet iedereen. Bewust of onbewust selecteer je.

Zal je een onaantrekkelijk persoon net zo snel aanspreken/helpen als een aantrekkelijk persoon?
Voor zover ik weet wel, ben mij er niet van bewust dat ik een persoon die ik onaantrekkelijk vind minder snel aanspreek of help.

Merk je hier zelf iets van in het dagelijks leven?
Wel dat ik selecteer, maar ja wat is aantrekkelijk. Is ook voor ieder persoonlijk.
Oud 22-02-2007, 09:32
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Naojan schreef op 21-02-2007 @ 16:02 :

Ik beoordeel/veroordeel mensen wel op hun uiterlijk. Het gaat met name om de uitstraling.
Mijn vooroordelen zijn niet zo sterk dat ik er niet meer vanaf kan wijken. Dingen lijken soms anders dan ze zijn.

Ik maak geen selectie in het helpen van mensen om hun uiterlijk.
Hoe is dat gemeten in godsnaam?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:33
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
HvJ schreef op 21-02-2007 @ 20:35 :
Geeft niet, het is je vergeven.
Your clothes tell something about you, what would you like them to say? WE

=D
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 10:23
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-02-2007 @ 19:49 :

er zijn duidelijk persoonlijke kenmerken te koppelen aan uiterlijke kenmerken. denk aan botstructuur, kaaklijnen, vorm van je neus en dergelijke. en ook de mensen met wie je omgaat en tot wie je je aangetrokken voelt, selecteer je onbewust op deze kenmerken.
en we scheren om er verzorgd uit te zien, vergeet dat niet.

Citaat:
HvJ schreef op 21-02-2007 @ 20:25 :
Hoooo Hooo, even rustig.

precies dát soort mensen zijn de mensen die we vies noemen toch??? dat is tenminste wat iemand in mijn opzicht vies maakt; je tanden niet poetsen, je dreads niet bijwerken (die in mijn opzicht sowieso alleen maar vuil vasthouden)
ik vind mensen die zich 'druk maken over andere dingen' in plaats van persoonlijke verzorging vies. en wie weet wat ze nog meer niet de moeite waard vinden om zich druk over te maken.
Reageren

Regels voor berichten