Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 12:50
Nee_nee
Nee_nee is offline
het 2007 topic waar je alles over fietsen kwijt kan wielrennen, crosscountry,marathon,All Mountain, freeride etc mountainbiken, fietstechniek, bakfietswedstrijden enzovoort
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2007, 13:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb die andere even dicht gedaan. Deze mag dan blijven staan
Oud 21-02-2007, 16:18
Strever
Strever is offline
Hmm, ik wil misschien binnenkort een racefiets kopen (wielrennen). Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me gewoon leuk om te fietsen als ik me verveel Ik zie het ook wel als een uitdaging.
Ik weet dat racefietsen aardig prijzig zijn. Dus wat raden jullie mij aan. Direct een dure fiets, of toch maar wat goedkoper.
Oud 22-02-2007, 16:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-02-2007 @ 14:19 :
Ik heb die andere even dicht gedaan. Deze mag dan blijven staan
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1535507 ?
Oud 22-02-2007, 18:03
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Strever schreef op 21-02-2007 @ 17:18 :
Hmm, ik wil misschien binnenkort een racefiets kopen (wielrennen). Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me gewoon leuk om te fietsen als ik me verveel Ik zie het ook wel als een uitdaging.
Ik weet dat racefietsen aardig prijzig zijn. Dus wat raden jullie mij aan. Direct een dure fiets, of toch maar wat goedkoper.
Nooit meteen een dure fietes kopen, stel je vind het toch niks, is het echt zonde van al dat geld. Ik weet niet of je het tijdschrift FIETS kent? Daar staat deze maand een test in met een stuk of 8 racefietsen voor instappers, Je kan ook ff op marktplaats kijken voor een goede 2e hands op marktplaats, moet je wel goed opletten welke maat, welke groep er op zit etc, ook opletten welk jaar, koop nooit een fiets met minder dan 8 speed en buiscommandeurs

Hiere even in volgorde van goed naar slecht alle racegroepen:
Campagnolo Record
Shimano Dura-ace/ Sram Force
Campagnolo Chorus
Shimano Ultegra/ Sram Rival
Campagnolo Centaur (2007 versie beter dan ultegra)
Shimano 105
Campagnolo Veloce
Shimano Tiagra
Campagnolo Mirage
Shimano Sora
Campagnolo Xenon

vanaf campagnolo veloce heb je een redelijke groep, tiagra (2007 verersie uitgezondert) is eigenlijk niet goed, slijt snel, is zwaar etc.

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 18:04
Hakuna
Hakuna is offline
Kun je beter de discussie hier voortzetten.

http://www.fiets.nl/forum/

ben er ook regelmatig te vinden in het subforum...Racefietsen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 18:10
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Cornel schreef op 22-02-2007 @ 19:04 :

Ik kan daar niet inloggen schijnt dat mijn e-mail er al staat ingeschreven maar ik heb geen wachtwoord en ze willen hete ook neit opsturen

dus ben nog maar ff hier aan het lulle

lol vandaag trouwes nieuw balhoofd op mn fiets gezet was echt een dik gepruts, laat het voortaan maar weer aan de fietsemaker over heb ik eindelijk hete juiste gereedschap kom ik ere achter dat ik niete technisch ben
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 09:39
Gimme more beer
Nee, dat is een topic over profsport. Dit niet.
Oud 26-02-2007, 09:39
Gimme more beer
Citaat:
Cornel schreef op 22-02-2007 @ 19:04 :

Het mag ook hier, hoor
Oud 26-02-2007, 10:14
gaming champion
gaming champion is offline
je bent fietscrossen vergeten
Oud 05-03-2007, 11:30
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
gaming champion schreef op 26-02-2007 @ 11:14 :
je bent fietscrossen vergeten
sorry

daar mag natuurlijk ook over 'gediscuseerd' worden
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 12:10
gaming champion
gaming champion is offline
of course
Oud 07-03-2007, 11:34
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik ben van plan een kenosha dawson mountainbike te kopen, dat merk zou een variant van giant moeten zijn dus het lijkt me wel goed. Weet iemand meer van dit merk af?
Oud 07-03-2007, 19:39
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 07-03-2007 @ 12:34 :
Ik ben van plan een kenosha dawson mountainbike te kopen, dat merk zou een variant van giant moeten zijn dus het lijkt me wel goed. Weet iemand meer van dit merk af?
Ik ken het merk wel een beetje, het staat n beetje bekent als een merk dat fietsen mete een goede prijs/kwaliteit verhouding aanbied in het wat lagere segment.
De Kenosha dawson ken ik niet, kan je zeggen wat er voor onderdelen opzitten (wielen, voorvork, remmen, derraileurs) en hoeveel die kost
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:53
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Strever schreef op 21-02-2007 @ 17:18 :
Ja zoals Nee_nee al zei ik zou geen dure fiets kopen, ik ben zlef ook begonnen op een tweede hands fiets. De meeste fietsenmakers hebben meestal ookwel wat 2ehands racefietsen. Ik denk dat je in het begin helemaal niet bezig moet zijn met je onderdelen en je fiets, maar met het fietsen, kijken of je het leuk vindt.
Oud 07-03-2007, 19:56
Jochem12
Jochem12 is offline
En fietsen jullie bij een club of in je eentje en rijden jullie ook wedstrijden? Ikzelf fiets bij een Reto in arnhem, en ga dit jaar voor het eerst wedstrijden rijden.
Oud 08-03-2007, 00:07
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 07-03-2007 @ 20:39 :
Ik ken het merk wel een beetje, het staat n beetje bekent als een merk dat fietsen mete een goede prijs/kwaliteit verhouding aanbied in het wat lagere segment.
De Kenosha dawson ken ik niet, kan je zeggen wat er voor onderdelen opzitten (wielen, voorvork, remmen, derraileurs) en hoeveel die kost
ik heb m dus al gekocht want het was wel een koopje volgens mij. 120 euro. Er zit een schrijfrem voor en een v-brake achter. De derrailleurs zijn van shimano Deore. De voorvork is een SR suntour magnesium. De versnellingen zijn van qurez gripshift en de velgen zijn van Alesa explorer.

De fiets was ongeveer 6 jaar oud en kostte nieuw 1200 gulden. Ik moet nog wel nieuwe remblokjes achter erop zetten en misschien moet de schrijfrem ook een nieuw remblokje, maar ik weet niet hoe dat zit. Is dat duur om te vervangen? En de banden zijn niet helemaal geprofileerd dus die vervang ik ook nog.
Oud 08-03-2007, 07:18
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 08-03-2007 @ 01:07 :
ik heb m dus al gekocht want het was wel een koopje volgens mij. 120 euro. Er zit een schrijfrem voor en een v-brake achter. De derrailleurs zijn van shimano Deore. De voorvork is een SR suntour magnesium. De versnellingen zijn van qurez gripshift en de velgen zijn van Alesa explorer.

De fiets was ongeveer 6 jaar oud en kostte nieuw 1200 gulden. Ik moet nog wel nieuwe remblokjes achter erop zetten en misschien moet de schrijfrem ook een nieuw remblokje, maar ik weet niet hoe dat zit. Is dat duur om te vervangen? En de banden zijn niet helemaal geprofileerd dus die vervang ik ook nog.
voor 120 euro heb je wel een goede koop gedaan, mits de fiets in goede staat is natuurlijk. wel zijn de onderdlen niet bepaald van superekwaliteit, wat als je echt serieus wilt mountainbiken wel een belemmering is. Is de schijfrem mechanisch of hydraulisch?

Prijsen voor (schijf)rem blokjes varieeren van 5 tot 25 euro. mtb banden van 5 tot ongeveer 50.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 20:41
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 08-03-2007 @ 08:18 :
voor 120 euro heb je wel een goede koop gedaan, mits de fiets in goede staat is natuurlijk. wel zijn de onderdlen niet bepaald van superekwaliteit, wat als je echt serieus wilt mountainbiken wel een belemmering is. Is de schijfrem mechanisch of hydraulisch?

Prijsen voor (schijf)rem blokjes varieeren van 5 tot 25 euro. mtb banden van 5 tot ongeveer 50.
de fiets is goed, alleen de versnellingen zijn wat lastig af te stellen. De ketting gaat zeg maar pas na een stukje echt goed op het tandwiel en dat zorgt voor een soort tikjes. En dat is maar bij een paar versnellingen. De schijfrem is mechanisch. Ik heb er nieuwe remblokjes op gezet achter en dat zit nu wel goed.

Ik fiets er voorlopig zelf op en zet hem misschien ook wel weer te koop. Kan hem vast nog wel voor meer verkopen dacht ik zo. En dan kan ik een betere kopen.
Oud 10-03-2007, 23:07
Denn-Mann
Denn-Mann is offline
Tja, versnelling afstellen is inderdaad niet het makkelijkste..

Ik doe zelf aan wielrennen.. Veldrijden heb ik afgelopen winter niet gedaan omdat ik veel problemen had met mijn fiets die was afgemonteerd met campagnolo centaur... Heb ik 1 seizoen denk ik 3 kettingen doormidden gebroken..

Lees wat ik allemaal heb vervangen: Nu heb ik een van de duurste kettingen op mijn veldfiets liggen, heb een gloednieuwe achterderailleur gekocht, en een nieuwe cassette.. Dit kostte mijzelf te veel, en het seizoen was toch al verkloot.. Nu bleek dus dat de greep zelf niet meer goed was!

Ik rij zelf op een trek1200 voor op de weg.. Afgemonteerd met Tiagra>> niet zeiken, ik weet dat het niet het beste matriaal is.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer voor een nieuwe fiets..

Heb overigens wel andere wielen op mn fiets, met carbonlook snelsluiters>> echt een aanrader voor 16 euro van BBB.. Staat waarschijnlijk ook zeer mooi bij carbonwielen! zitten ook nog wat shimano 105 dingen op mn fiets..
Oud 26-03-2007, 20:17
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Denn-Mann schreef op 11-03-2007 @ 00:07 :
Tja, versnelling afstellen is inderdaad niet het makkelijkste..

Ik doe zelf aan wielrennen.. Veldrijden heb ik afgelopen winter niet gedaan omdat ik veel problemen had met mijn fiets die was afgemonteerd met campagnolo centaur... Heb ik 1 seizoen denk ik 3 kettingen doormidden gebroken..

Lees wat ik allemaal heb vervangen: Nu heb ik een van de duurste kettingen op mijn veldfiets liggen, heb een gloednieuwe achterderailleur gekocht, en een nieuwe cassette.. Dit kostte mijzelf te veel, en het seizoen was toch al verkloot.. Nu bleek dus dat de greep zelf niet meer goed was!

Ik rij zelf op een trek1200 voor op de weg.. Afgemonteerd met Tiagra>> niet zeiken, ik weet dat het niet het beste matriaal is.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer voor een nieuwe fiets..

Heb overigens wel andere wielen op mn fiets, met carbonlook snelsluiters>> echt een aanrader voor 16 euro van BBB.. Staat waarschijnlijk ook zeer mooi bij carbonwielen! zitten ook nog wat shimano 105 dingen op mn fiets..
ik heb een trek 1500 voor op de wg, dus het zelfde frame, maar dan met ultegra, zitten alleen wel ongelofelijke kutwielen in van bontrager, die zou ik je echt niet aanraden Ik zit er over te denken om zelf nog een setje te maken, mavic open pro ceramic velgjes met dura-ace naaf. Ik heb btw zelf liever campagnolo maar dan moet ik mn hele groep gaan vervangen en complete centaur groep 2007 koste dach ik algauw 750 euro moetk dus nog ff mee wachte
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 17:45
Jochem12
Jochem12 is offline
Gister valpartijtje gehad, lichamelijke schade viel gelukkig mee. Alleen jammer dat ik nu wel een hoop spul moet vervangen
Oud 30-03-2007, 11:58
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 28-03-2007 @ 18:45 :
Gister valpartijtje gehad, lichamelijke schade viel gelukkig mee. Alleen jammer dat ik nu wel een hoop spul moet vervangen
idd dure sport
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:02
Nee_nee
Nee_nee is offline
zaterdag van hengelo naar den helder gefietst 240 km had gelukkig windje mee
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:11
Jones
Waar op internet zijn trainingschema's te vinden voor op de fiets? Het streven is om in de zomervakantie de elfstedentocht te gaan fietsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2007, 20:24
Jochem12
Jochem12 is offline
Gaan er meer mensen zaterdag ronde van vlaanderen rijden?
Oud 05-04-2007, 10:04
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Jones schreef op 04-04-2007 @ 12:11 :
Waar op internet zijn trainingschema's te vinden voor op de fiets? Het streven is om in de zomervakantie de elfstedentocht te gaan fietsen.
ik weet zo ff geen site waar je die hebt, iedereen heeft ook een ander lichaam daarom moet je ook niet zomaar een standaart schema gaan volgen btw

Maar ik heb zelf wel een 4 weken schema dat ik volg, 3 weken opbouwen dan 1 week rust en weer overnieuw beginnen (rust betekent niet niet fietsen hé ) Maar daar gaat best wel wat tijd in zitten, zon 15 tot 20 uur per uur, als je hem wilt hebben moet je me maar pmén
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 11:48
Jones
Citaat:
Nee_nee schreef op 05-04-2007 @ 11:04 :
ik weet zo ff geen site waar je die hebt, iedereen heeft ook een ander lichaam daarom moet je ook niet zomaar een standaart schema gaan volgen btw

Maar ik heb zelf wel een 4 weken schema dat ik volg, 3 weken opbouwen dan 1 week rust en weer overnieuw beginnen (rust betekent niet niet fietsen hé ) Maar daar gaat best wel wat tijd in zitten, zon 15 tot 20 uur per uur, als je hem wilt hebben moet je me maar pmén
PM, ik kan natuurlijk altijd jouw schema als basis nemen. Of ik 15 tot 20 uur per week de tijd heb ligt nogal aan hoeveel ik werk die week/of ik bij ouders ben etc etc.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 13:20
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Jones schreef op 05-04-2007 @ 12:48 :
PM, ik kan natuurlijk altijd jouw schema als basis nemen. Of ik 15 tot 20 uur per week de tijd heb ligt nogal aan hoeveel ik werk die week/of ik bij ouders ben etc etc.
als het goed is heb j'm nu
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 17:47
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 05-04-2007 @ 14:20 :
als het goed is heb j'm nu
kun je mij die ook sturen
Oud 12-04-2007, 07:50
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 09-04-2007 @ 18:47 :
kun je mij die ook sturen
is goed moet wel ff kijken of ik hem nog op de comp heb staan

edit: Ik heb het geprobeert je te sturen maar je e-mail adres is ongeldig.

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 07:55.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 09:14
Sandersss
Sandersss is offline
Mijn nieuwe Cube:

Geheel XT afgemonteerd, op de shifters na. ORO K18 hydraulische schijfremmen, en natuurlijk de Reba voorvork, één van de beste op dit moment.

Maar weer eens beginnen met serieus trainen, en misschien een paar wedstrijdjes meepikken.

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 12:37
Nee_nee
Nee_nee is offline
strakke fiets zeg, vooral die remmetjes zijn erg strak.
alleen beetje overdrijven over je reba vork hé tis een goede vork alleen wat hyperactief, dr zijn wel zat vorken die beter zijn of ik ben gewoon bevooroordeelt als dikke fox-fan

edit: wat voor wielen heb je er op zitten en zit de xt-2007 of 2006 versie erop
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 16:04
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 11-05-2007 @ 13:37 :
strakke fiets zeg, vooral die remmetjes zijn erg strak.
alleen beetje overdrijven over je reba vork hé tis een goede vork alleen wat hyperactief, dr zijn wel zat vorken die beter zijn of ik ben gewoon bevooroordeelt als dikke fox-fan

edit: wat voor wielen heb je er op zitten en zit de xt-2007 of 2006 versie erop
Die zijn van Rigida; Taurus. Met DT spaken. Er zijn idd wel betere voorvorken, maar die met die prijs-kwaliteit verhouding
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 23:16
balance406
balance406 is offline
oi

ik fourcross

maar nu benik eeniewu fietsaant bouwen met een manitou vork maar ik durf niet zomaar disc's te kopen (omdat manitou een andere bevestiging heeft) ik heb mensen horen roepen dat hayes past maar daar ben ikneit een helegrote fan van

als jullie weten hoe ik m'n vork of schijven kan verbouwen voor op m'n vork meld ut ff bedankt

m.e.

pstrakke cube
Oud 14-05-2007, 13:17
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
balance406 schreef op 12-05-2007 @ 00:16 :
oi

ik fourcross

maar nu benik eeniewu fietsaant bouwen met een manitou vork maar ik durf niet zomaar disc's te kopen (omdat manitou een andere bevestiging heeft) ik heb mensen horen roepen dat hayes past maar daar ben ikneit een helegrote fan van

als jullie weten hoe ik m'n vork of schijven kan verbouwen voor op m'n vork meld ut ff bedankt

m.e.

pstrakke cube
je hebt vorken en schijfremmen volgens de internationale standaart, en het postmount type, Allebei kunnen op elke vork door middel van adaptors. Ik zelf heb trouwens wel heel goede ervaringen opgedaan met Hayes El Camino remmen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten