![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zeg al niks meer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 15:52. |
![]() |
||
Citaat:
Daar zit geen bewustzijn of doel achter en er is geen halve reden om aan te nemen dat dat wel zo is of ooit zal veranderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar verder ben ik het wel met je eens dat je niet zomaar kunt zeggen dat de natuur onbewust is. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil er soms wel eens invulling aangeven, maar dat vind ik toch nog maar net iets anders dan een doel. |
![]() |
||
Omg.. Had niet gedacht dat men hier zo simpel denkt. De meesten leven nog steeds in de klassieke wetenschap blijkbaar. Anyway.
Ik zei niet dat het ergens staat? Ik zei gewoon streven naar een gelijke druk. Nog een keer. Gassen. Die verspreiden zich gelijkmatig over een bepaalde ruimte. Daarom dus die wind. De natuur wil de moleculen uit elkaar drijven om overal een gelijke druk te creeëren en is daar constant mee bezig. Als dat niet zo was, dan zouden die gewoon om hun plek blijven en zouden sommige plekken op aarde gewoon 20atm hebben en anderen vacuum. Het heeft gewoon een wil. Je kunt het ontkennen zoveel je wilt. Het is meer dan een "toevalsproces". Het is wel heel toevallig dat het dan heel de tijd toevallig hetzelfde doet.. Als je kijkt naar de procesindustrie, het enige wat je doet is de omgeving naar bepaalde omstandigheden brengen zodat de natuur zelf doet wat hij wil en uiteindelijk dus ook jij. Jij kunt een molecuul niet gaan duwen. De natuur wil iets in bepaalde omstandigheden, en dat is zeker niet willekeurig. Want dat zou betekenen dat koffie net zo vaak uit je beker springt als dat je het erin doet. Of dat de klok net zo vaak achteruitloopt als dat het vooruit loopt. Of zouden de vlammen van je gasfonuis net zo vaak aardgas worden als dat je het verbrand. De meesten hebben niet eens door hoe georganiseerd de wereld in elkaar zit, en alsnog heeft het hier en daar zijn onvoorspelbaarheid.. Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 16:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De beren met een witte vacht overleven, omdat ze toevallig een lichtere vacht hebben. Niemand heeft ooit gedacht 'hm, die vacht moet lichter worden.'. Citaat:
Er worden bijvoorbeeld vijf beren geboren, waarvan drie met een donkerdere en twee met een lichtere vacht dan hun ouders. Die drie donkere beren gaan dan dood omdat ze niet kunnen jagen, en twee lichte beren overleven. Onder hun kinderen heb je ook weer beren met een donkerdere en beren met een lichtere vacht dan hun ouders, waarvan de lichtste opnieuw overleven. Zo gaat dat dan door tot de vacht wit is.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Tot die tijd geldt gewoon de simpele oorzaak-gevolg verhouding tussen willekeurige mutaties en overleven Juice die al toelichtte.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 18:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zei trouwens toch nergens dat je ergens rekening mee zou moeten houden? ![]() |
![]() |
||
Wat een gezeik hier.. Mij allemaal om bewijs vragen terwijl ik allemaal voorbeelden geef terwijl jullie zelf geen bewijs hebben voor die evolutietheorie.. Die voorbeelden zijn meer dan genoeg bewijs. Ok een vraag aan jullie. Hoe ontstaat ineens dan die lichtere vachten? Als de ouders allebei bruin zijn, zit er totaal geen data in hun DNA over lichtere vachten. Waar komt dat dan vandaan? Waarom zal die fout dan toevallig over de kleur gaan en niet over wat anders? Het is gewoon teveel gissen hiermee, en als ik het doe, dan klopt het ineens niet..
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 20:59. |
![]() |
||
Citaat:
Allereerst heeft men erfelijk materiaal. Dit erfelijke materiaal bevat de blauwdruk van het levende wezen. Dit uit zich dus in de ontwikkeling en het phenotype in combinatie met andere factoren die een rol spelen in de ontwikkeling. Het overschrijven van dit erfelijke materiaal gebeurt niet perfect. Er zal dus variatie aanwezig zijn in het erfelijke materiaal en dus ook een variatie in het phenotype (de verschijningsvorm). Zo simpel is het, maar er komt nog meer bij kijken uiteraard en daar heb ik niet de zin in de tijd voor om het uit te leggen. Koop maar een boek over evolutionaire genetica.
||
Citaat:
Ten tweede, waar het hier de hele tijd over gaat is gewoon variatie in het genetische informatie. Dat is logisch. Maar dat is geen bewijs voor de evolutietheorie. Evolutie is het ontstaan van totaal nieuwe soorten uit een andere soort. Oftewel, andere soorten genen etc. Als voorbeeld. Een paard wordt ineens een giraf om wat te zeggen. Door je kleur te veranderen wordt je van een beer geen olifant ofzo. Het blijft een beer. Dat klopt wel, en het past zich aan de omgeving, maar evolutie is hoe een dier in een totaal ander dier verandert. En dat kan niet. Hoe kan bij chromosomen nou ineens eentje extra ontstaan?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Of denk je soms dat iedereen eruit ziet als een soort kruising tussen zijn ouders?
||
Citaat:
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
... ... Okee. Een paard wordt ineens een giraffe. Ja, dat is wat de evolutietheorie inhoudt. Een paard wordt een giraffe. Dat is waar de wetenschap al jaren vanuit is gegaan. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Er zijn er meer dan simpelweg kopieerfouten door je polymerase. En dus zijn er ook meer manieren waarop genetische variatie kan ontstaan. Gene shuffling bijvoorbeeld of recombinatie. Dus lul niet zo dom. Je hebt nul komma nul verstand. Lees een boek.
||
Citaat:
Een vis die een dolfijn wordt klopt idd niet, want dolfijnen zijn zoogdieren kluns.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 22:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Zoals dit: http://www.evolutiondeceit.com/chapter9.php Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 23:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Juice: archeologen onderzoeken voornamelijk menselijke culturen (al is de mens natuurlijk ook duidelijk geevolueerd), je doelt denk ik voornamelijk op paleontologische vondsten [edit]er zijn veel dingen vervalst, of verkeerd geinterpreteerd, maar die aantallen vallen in het niet bij de wel bewezen echte vondsten... zoals de vondsten van Dubois (schedelkapje, dijbeen en kies: bewijs van menselijke evolutie, ontstaan van rechtop lopen/de moderne mens) |
![]() |
||
@Sterrenmeisje
Je bedoelt dit: Citaat:
Of kijk even hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_Man
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 23:22. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
De zin in het leven. Vosje7 | 0 | 19-04-2016 10:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de zin van het leven mario | 6 | 29-01-2006 18:09 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Psychologie |
de zin van het leven LonelyLostOne | 13 | 07-09-2002 09:30 | |
ARTistiek |
de zin van het leven (versie 1) stroopwafel | 5 | 22-01-2002 19:36 |