![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als je eerst op 20 zit, je zakt naar 19.5 en daarna naar 19, dan vind ik het logisch dat ze er bij een eetstoorniskliniek niet zo blij mee zijn ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom therapeuten die grens niet handhaven vraag ik me ten zeerste af. Misschien omdat het nog niet lang bekend is hoe schadelijk een bmi van 18 al kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het zal allemaal wel idd. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat ik pas als ik echt 'volwassen' ben boven de 20 uitkom. Ik eet veel en gezond maar wordt echt niet zwaarder. Nou heb ik ook niet zo'n grote spiermassa, dus misschien ligt het daaraan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat is nou precies de link tussen mensen die te weinig eten vertellen hoe veel ze mogen eten en mensen met overgewicht? Als iedereen nou eens gewoon gezond zou eten... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit is dus de link tussen te weinig eten volgens het voedingscentrum en overgewicht. Dit voorbeeld slaat op de opmerking van Gothic ergens in dit topic.
||
![]() |
Citaat:
Mijn eten is nu iets beter, maar ik blijf constant qua gewicht. Ik ben er tevreden mee, maar weet dat het ondergewicht, en dus niet gezond is. Bij de GGZ zien ze het niet als een probleem omdat ik altijd al te licht ben geweest (nooit boven BMI 16,8). Ze noemen het geen eetstoornis, maar ik kan nog steeds niet met eten omgaan... Terwijl ze wel lopen te zeggen dat ik beter voor mezelf moet zorgen. Dat weet je ook niet meer wat je moet geloven. Blijkbaar maakt het soms niet uit dat je iets te licht bent?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet wel écht meer eten om overgewicht te krijgen (en daarnaast weinig bewegen/langzame stofwisseling etc). Daarnaast is er de set point theorie, je lichaam gaat naar het gewicht dat bij hem past. Je kan dus het minimale eten (5 boterhammen) en te dun zijn, als je meer eet kom je dan wat aan, maar nog maals, 8 boterhammen is geen kcal overschot. Dus daar zal je niet blijvend van aankomen. |
![]() |
||
Citaat:
Dan vraag ik me af hoe je bij de stelling komt dat als (ik) of iemand anders niet zal aankomen bij het eten van 8 boterhammen ![]()
||
Citaat:
![]() Dus dat je de hoeveelheden die je eet, gaat aanvullen tot de hoeveelheden die voedingscentrum voorschrijft. Dus ipv van 5, 8 brood etc. En in jouw voorbeeld is het brood wel de schuldige ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en het voedingscentrum schrijft dus gewoon minstens 5 voor, voor vrouwen van 20-50 jaar. Gothic schrijft 8 voor, maar Gothic is niet het voedingscentrum ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 18:59. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
op 6000 cal zul je idd ook stabiliseren, maar je zult wel gigantisch aankomen. Uiteindelijk went je lichaam aan die hoeveelheid, zal ze haar best doen zoveel mogelijk en efficient te verbranden, maar uiteindelijk zul je gewoon een stuk zwaarder worden, omdat je niet zoveel nodig hebt...
||
![]() |
Citaat:
ik wil me d'r verder niet in mengen maar meer dan 3 boterhammen per dag klinkt vies! ik zou dat echt niet kunnen eten. laat staan 10! dus ik zou dat geen maatstaf willen noemen. ik heb geen anorexia en ik ben heel gezond maar ik eet amper brood. en ook nooit aardappels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() en @ sonho: ik eet echt heel gezond. maar brood en aardappels vind ik zo 'hollands' en ik hou vooral van bagels en pistoletjes en boterhammen alleen als ze heeel vers zijn en daarna niet meer. ik hou van cruesli, rijstwafels, salades als lunch (soms met pasta erdoor) en als avondeten idd pasta's, curry met rijst of noodles, veel groente.. dat lijkt me toch niet erg ongezond? bovendien is het vaak volkoren noodles/pasta en zilvervliesrijst. en of het gezond is of niet, ik ga er niet dwangmatig mee om en daar ben ik al heel blij mee. in mijn hoofd is het zeer gezond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En idd is pasta of rijst ook goed ipv aardappels. Alleen hoe jij het schreef leek het of je nooit iets van aardappels at en maar heel weinig brood...
||
![]() |
Citaat:
ik eet ook niet vaak pistoletjes/bagels. maar nogmaals ik heb het idee dat ik wel erg gezond eet. als ik al pistoletjes of bagels eet is dat er 1. en cruesli is natuurlijk wel gesuikerd en heeft een andere voedingswaarde dan brood lijkt me. aardappel eet ik echt nooit, behalve patat ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
niet iedereen is zo hollands. niet dat ik nou chinees ben maar er zijn volksstammen die niet zo saai eten: brood met ham oid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ja nu zal ik stoppen met offtopic. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
burgo boterhammen, gekookte aardappels ![]() ![]() En het eten van 8 boterhammen per dag is helemaal niet zo gezond. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ook nog: Weigeren het gewicht te handhaven op een normaal gewicht, intense angst om dit te worden terwijl er sprake is van ondergewicht, verstoord beeld van lichaamsvorm, minstens 3 maanden niet meer menstrueren. Ach, misschien hanteerde hij een ander bmi oid? Je kan het altijd vragen, tog? En wat maakt het uit, dat het nu NAO word genoemd ipv anorexia? Dat maakt het probleem niet anders...Je hebt een eestoornis, of dat nou nao is of anorexia
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:21 | |
Psychologie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:19 | |
Psychologie |
Anorexia ikkuh15 | 3 | 19-10-2009 11:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 | |
Psychologie |
anorexia iloontjuh | 23 | 12-02-2003 15:17 |