Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Ze klinken gewoon enorm veel zachter dan een electrische waardoor ze meteen verzuipen zodra er een ander instrument bij is. Citaat:
![]() Citaat:
Verder klinken akkoorden prima als je ze goed aanslaat. Citaat:
1: Equalizer. Als jij al je mids eruit trekt VERDIEN je het niet gehoord te worden. 2: Nogmaals equalizers. Als jouw gitarist zijn bas "slaapkamerstyle" enorm ver open heeft staan heb je het recht hem te villen. Dat is jouw domein. 3: Niet te horen? Stop eens met spelen, gegarandeerd dat iedereen het hoort als het hele basfundament eruit donderd. 4: Geen eer en lof? Ga er bij zingen. Ben je ook meteen verlost van ego-trippende zangers/zangeressen. En Mark King en Sting gaat dat ook prima af ![]() Citaat:
||
Citaat:
Is bij gitaristen ook leuk. "Eff je mids scoopen voor een lekkere metalsound" En dan gaan ze in bandverband spelen ![]()
|||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() [QUOTE]3: Niet te horen? Stop eens met spelen, gegarandeerd dat iedereen het hoort als het hele basfundament eruit donderd.[/QUITE] Alleen jammer dat haast niemand ooit zegt "wauw, dat nummer heeft een vette baslijn. kuddos voor de bassist". Uitgezonderd die dikke beats die je in sommige muziek hebt (jump of techno fso.. ik ben daar wel niet mee vetrouwd). Citaat:
In ieder geval, Mister Sir, als je begint met een instrument, welk dan ook, is het een goed idee je goed te informeren, zeker omdat een degelijke bas met accessoires je al snel 200 euro kost, als het niet meer is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 16:46. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wel jammer dat je altijd zo bebonden bent aan elektriciteit. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ken iemand en zijn voorkeur gaat uit naar akoestisch, dus blijft wel lastig. ![]() Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 17:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bas is het mooiste instrument van allemaal, ik snap het probleem niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik heb al een leuke goedkope, basgitaar gevonden ergens. Nieuw, Dean, 109 euro. (Elektrisch) Dus waarschijnlijk ga ik die eens binnenkort aanschaffen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik zelf opnieuw kon beginnen had ik ook meteen op een 5snaar begonnen ipv een 4 ![]()
||
Citaat:
Houdt hij deze meestal in de natuurlijke positie (die ongeveer over de 3 bovenste frets gaat) dan is 'ie, volgens m'n leraar, goed bezig, maar als hij constant z'n vingers over 4 of 5 frets strekt, dan zegt dat niet veel goeds over z'n skills. Ikzelf gebruikte in het begin vooral de 4-fret positie, maar ben overgeschakeld naar een 3-fret positie. Ik hoef nu niet zo vaak te rekken; ik verplaats m'n fretting hand gewoon tenzij het slechts voor één noot is die 1/4 of minder duurt. Vergt wat oefening om snel en naukerig te kunnen bewegen, maar muziek maken is voor de helft iets fysiek. |
![]() |
|||
Citaat:
Code:
G||-------------------------------0-1-2-3-4- D||---------------------0-1-2-3-4----------- A||-----------0-1-2-3-4--------------------- E||-0-1-2-3-4------------------------------- Citaat:
![]() Hierbij geef ik je 2 quotes van bekende gitaristen (hoewel toepasbaar op eenderd welk instrument): "Gitaar leren spelen is een zaak van mentale en motorische vaardigheden. Die motoriek ontstaat slechts na eindeloze herhalingen. Als musici moeite hebben met een bepaalde passage, roepen ze vaak dat ze niet genoeg talent hebben. Maar in wezen weten ze alleen niet waar hun vingers naartoe moeten. Je moet het stuk goed in je hoofd hebben voordat je het gaat spelen. En speel het eerste zo langzaam dat fouten bijna uitgesloten zijn." -- Howard Roberts "Oefenen, oefenen, oefenen. Totdat je gitaar-eelt op je borst krijgt. Als je dat prettig vindt, moet je gewoon doorgaan tot het bloed uit je vingers druipt. Dan voel je pas dat je ergens mee bezig bent!" -- Ted Nugent Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 21:51. |
![]() |
|
Mja, ik had het kunnen weten.
![]() ![]() ![]() Als iemand nog goeie lessen weet trouwens, online, en het liefst met een mooi schema om te oefenen zoals hierboven. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |