![]() |
||
Citaat:
En laten we het vooral niet hebben over de gevallen die niet gemeld worden. (namelijk: "in Nederland wordt aangifte gedaan van 17% van alle seksuele misdrijven" In 30% van de strafzaken is er sprake van meer dan één slachtoffer. De gemiddelde leeftijd is 15,8 jaar. In het overgrote deel van de zaken (84%) zijn er alleen vrouwelijke slachtoffers, in 7% zijn er alleen mannelijke en in 9% zowel mannelijke als vrouwelijke. En nu mag jij: Vertel mij eens hoeveel mensen in datzelfde jaar om het leven zijn gekomen door zinloos geweld door een verboden wapen (dus niet door geweld waarbij alleen het lichaam als wapen is gebruikt.) En als het even kan, zou ik het aantal vrouwen die deze geweldplegingen/moorden hebben gepleegd ook wel willen weten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had het hier over criminelen, die tijdens een misdaad of verkrachting wél gestopt worden door een wapen. Nee je pakt de misdadigers er niet mee aan. Maar op een moment van de verkrachting zelf wel. Namelijk je wordt niet verkracht. Als het slachtoffer op dat moment een wapen bij zich heeft. Waarom haal je de onschuldige burgers erbij? Ik weet ook dat zij vaak het slachtoffer worden van wapenbezit. Maar het gaat hier om die verkrachting, en verboden wapenbezit als verdediging. Waarom bestaat zoiets niet volgens jou? |
![]() |
|||||
Citaat:
Maar goed, dat is dus nog geen fractie van de bevolking, waaruit duidelijk blijkt dat je domweg de wet hebt te respecteren in plaats van vanwege irrationele angst met verboden wapens rond te lopen. Waarom betoog jij dan dat moord met wapens op onschuldigen gerechtvaardigd is vanwege dergelijke cijfers? Citaat:
De schade is echter niet te overzien als iedereen zich gaat bewapenen uit paranoïde wanen. Citaat:
Citaat:
Jij kunt en mag niet beweren dat irrationele angsten bestreden mogen worden door verboden wapenbezit ten koste van onnodige slachtoffers. Samenvattend zijn er geen baten, en onacceptabel hoge kosten. Dan zijn er simpelweg geen argumenten meer voor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb niet gezegd dat ieder mens de straat op mag met een wapen, omdat ze bang zijn verkracht te worden. Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 12:56. |
![]() |
||
Citaat:
Dat er verkrachtingen plaatsvinden is natuurlijk heel erg, maar geloof me, je kan beter 2000 verkrachters in Nederland rond hebben lopen, dan 10 miljoen mensen met een wapen over straat.
|||
Citaat:
Vandaar ook dat ik betoogde voor zeer streng straffen van verboden wapenbezit. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En anders zorgt/probeert de overheid er wel iets aan te doen. Alhoewel ze weer niet alles in de hand hebben. Maar ik geloof niet dat het zover komt. Maar een zakmes, dat behoort niet dat verboden wapenbezit. Stel dat ik word verkracht, en ik heb een zakems bij me. Als ik het zou kunnen, enof ik hem zal gebruiken! Zou dat volgens jou niet mogen? |
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien zijn er zo uit parate kennis al tal van voorbeelden te noemen van geweld waarbij zogenaamd defensieve wapens tot moorden leiden. De moord op Seder Soares is een lichtend voorbeeld van wat de opstelling van Pillbox Tales zal veroorzaken. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat betreft dat eerste stuk ben ik het met je eens. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is gewoon moord met voorbedachte rade, met als enige verschil dat ze haar slachtoffer pas kiest op het moment dat ze zich bedreight voelde. De keuze op zich om een mens te vermoorden nam ze dan al bewust, van tevoren, in koelen bloede.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen meende ik te lezen, dat voor jou een gelegenheidswapen alleen het verhaal geld voor die houthakker. En niet voor mensen, die gewoon altijd een zakmes bij zich hebben. |
![]() |
||||
Citaat:
Zou jij het erg vinden om zomaar neergestoken te worden? Gewoon even ja of nee antwoorden. Citaat:
Citaat:
Bovendien moet je eens werken aan je verouderde beeldvorming (nog een teken van irrationele beelden van onveiligheid). De Bijlmer valt best mee tegenwoordig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat stukje nieuws over die vent die neergeschoten was omdat hij een paar inbrekers betrapte? Nu is het nog zeldzaam en rennen die lui meestal weg -ze hebben ongetwijfeld een mes oid maar ze willen meestal niet in diepere shit komen dan ze al zitten. laat wapenbezit toe en het risico van het vak voor dat soort figuren neemt gewoon toe, dus wat doen ze? Ze "beschermen" zichzelf. Wat ik zou doen als iemand iets zou flikken bij zusje/vriendin/ma/whatever? Altijd lastig te zeggen, als de dader hem al gepeerd is krijg ik hem toch niet te pakken, er is een reden waarom onze blauwe vrienden daar met meerdere mensen en middelen onderzoek naar doen. Als ik het op miraculeuze wijze zou zijn gebeuren: een permanent aandenken voor hem. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Of dat irritante kindje Seder Soares. Je vind het vast super dat die automobilist zich terecht verdedigde met wapens tegen dat sneeuwballenbombardement, who gives a fuck dat een kind dood is, regt is geschied, de crimineel is gestraft. ![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ben je niet consistent of is de bewering dat jij wapens mag hebben foutief? Een van die beiden moet kloppen om deze contradictie in je standpunten te verklaren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het gaat nog steeds om verdediging bij een verkrachting ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan ergens wel begrijpen dat (vooral meiden) vinden dat het moet kunnen om een pepperspray op zak te hebben, maar zoiets gaat zich op termijn echt wreken. Al is het niet zo dat in het bezit zijn van een pepperspray even zwaar bestrafd wordt als in het bezit zijn van een revolver vind ik het dus toch correct dat wapenbezit op zich niet wordt toegestaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pepperspray, altijd goed voor practical jokes. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over pepperspray, je moet gewoon altijd onthouden als als je die zooi in je smoel gespoten krijgt, NOOIT wrijven. tot zover die les, maar ik heb meer problemen met verkrachters die met een mes rondlopen met het idee van "als iemand me lastig valt, steek ik hem/haar neer", alsof ze verdomme gestoord worden tijdens hun "rechtmatige gebruik van anderman's lijf". Nee, in zo'n situatie keur ik alles goed, behalve je eigen wapen trekken, die zou je niet eens moeten hebben. Bijt je zijn strot door? fine by me. Noodweer excess. Steek je zijn ogen uit met die fijne lange nagels van je? Goed bedacht, das zijn risico van het vak. Je kan achteraf wel zeggen "nou, je had misschien die man niet permanent moeten verblinden", fuck dat, op het moment van doen is het gewoon "fight or die". |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die wapenstokken, dat was wat minder.. Maar goed, dat riepen we ook over onszelf af. ![]() Los daarvan hoef je iemand maar eenmaal te kunnen grijpen of hoppa. Dat kan met je ogen dicht als je een seconde terug nog wist waar iemand was. Bottom line blijft dat pepperspray gerbruiken een uitnodiging voor meer geweld is, en de aanvallers die wapens gebruiken alles verdienen wat er daarna met ze gebeurd.
Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 13:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En sommige mensen zijn idd ongevoelig van zichzelf. Zie de bewering hierboven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Probeer volgende keer mijn argumenten tegen wapenbezit te weerleggen, staat sterker aangezien ik de emo-argumenten als eerder als irrationeel naar de prullenbak kon verwijzen. Wapenbezit -> meer geweld -> slechte ontwikkeling Conclusie: bezitters van wapens streng bestraffen.
|||
Citaat:
Zoals ik al eerder zei kan deodorant ook als wapen gebruikt worden, en als iemand echt zo gek in zn kop is om ZOMAAR een wapen te gebruiken, zal t hem (of haar in dit geval) een worst zijn waar dat mee gebeurt. Als iemand erop uit is gebeurt het toch wel zeg maar. Ik heb telkens gezegd dat ook pepperspray enkel en alleen gebruikt mag worden in een dergelijke situatie. Dit aangezien er nou niet altijd 'gelegenheidswapens' in de buurt zijn. En je laatste opmerking is echt heel voorspelbaar. Dat ik op een gegeven moment geen zin meer heb om verder te discussieren is wat anders. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 20:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan dus ook niet stellen dat pepperspray enkel en alleen in een dergelijke situatie gebruikt mag worden, omdat dat theoretische praat is waar in de praktijk weinig van terecht komt. Het zal ook niet om tientallen slachtoffers gaan, maar 1 is er al teveel. Zeker wanneer het geen pepperspray maar een dodelijk wapen betreft. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oproep tot het gebed: adhan. Toerkoe | 411 | 02-09-2012 15:13 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |