Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() je stemt toch ook op een partij en niet op een persoon? Ik vind het echt jammer dat het imago van een partij staat of valt bij de uitstraling van een lijsttrekker ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
SP. Marijnissen is goed bezig. Ze staan nu in de peilingen op negentien zetels, heeft Maurice de Hond laatst gepeild (
![]() Dus als we nu met z'n allen op de SP gaan stemmen, dan hebben ze nog best een kans om groot te worden. Ze moeten groter dan de VVD ![]() LPF is gelukkig Done For, nog maar twee zetels. Laten we hopen dat mensen hun verstand bewaren en niet op randdebielen als Nawijn, Heinsbroek of de Jong gaan stemmen (dat zijn namelijk geen politici, dat zijn natte winden zonder kennis van zaken). Citaat:
|
![]() |
|
In principe stem ik niet. Ik sta niet achter een parlementaire democratie.
Democratie is niet simpelweg 1 keer in de vier jaar naar de stembussen (ok, we mogen nu maarliefst twee keer stemmen binnen een jaar, wat een openheid, wat een democratie). Afgelopen keer heb ik dus ook niet gestemd. Bij de volgende verkiezingen zal ik toch even van mijn utopistisch ideaal afstappen en op een vrouw v/d SP stemmen. Een vouw omdat er te weinig vrouwen in de politiek zitten imo. Ik moet me nog even verdiepen in de personen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben namelijk tegen een parlementaire democratie omdat het volk simpelweg te dom is om te beslissen wat goed voor haar is. Individuen hebben niet voldoende feitenkennis en vaak ook niet voldoende inzicht om te zien wat de beste oplossing zou zijn. Daarom moet men het stemrecht selectiever verdelen om in ieder geval debâcles zoals de LPF in het vervolg te voorkomen. |
![]() |
||
Citaat:
Decentrale politiek zorgt voor een grotere betrokkenheid van burgers. Je kunt gehoord worden. Je kunt zelf meedoen aan de politiek. Alleen door mensen te betrekken bij de politiek heeft een democratie zin, alleen dan heeft een kans van slagen. Uitspraken van het volk is te dom heeft wat elitairs, alsof bepaalde mensen verheven zijn boven anderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(btw, dan kan je beter blanco stemmen (ongeldig stemmen gaat niet meer met die stemkastjes...)
||
![]() |
Citaat:
jij stemt niet 10 stemmen partij 1 = 2/3de stemmen 5 stemmen voor partij 2 = 1/3de stemmen jij stemt wel 10 stemmen partij 1 = minder dan 2/3de stemmen 6 stemmen voor partij 2 = meer dan 1/3de stemmen niet echt een stem voor de andere partij dus, maar het scheelt wel
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 16:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vorige keer was ik nog net geen 18 .. nu word het hoogst waarschijnlijk SP .. |
![]() |
|
![]() |
Ik mag jammer genoeg nog niet stemmen, maar ik zou zeker te weten gaan voor SP. (Ja óók al ja... )
Ik moet eerlijk gezegd niet aan Balkenende II denken, al denk ik dat dat niet tegen te houden is, de CDA en VVD hebben het goed bekeken..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ookal zal het niet gebeuren, toch hoop ik niet dat de sp in de regering komt. Ik vind het meer een partij voor in de oppositie. Wat mij betreft mogen ze eerst nog een paar jaartjes groeien en dan gaan regeren. Ze groeien geleidelijk (zoals ze dat nu al ruim 25 jaar doen) en dat is beter dan in een keer groot worden. Zoals het (ex? ![]() [edit]nog even toevoegen: wat ik een groot nadeel aan stemmen vind is dat je op een partij stemt die het dichtts bij je ligt. Maar dan nog ben je het vaak met bepaalde standpunten niet eens. Ik kan me dus het best vinden in de denkbeelden van de sp, ik ben het echter ook wel eens eens met voorstellen van de vvd, d'66 etc....ik ben dus niet pro sp voor de 100%[/edit] Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 22:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De laatste jaren begint alles een beetje te veranderen. Voor de 2e wereldoorlog was het gewoon "je stemt wat je zuil je ingeeft" en na de tweede wereldoorlog kwam "ineens" Vadertje Drees naar voren en iedereen was natuurlijk blij (logisch) en zo is ook in velen gezinnen de PvdA traditie ingebouwd, toen hadden we het goed dus dat zal de komende periode ook weer gebeuren als we op de PvdA stemmen. Tot de laatste jaren, ineens gaat men het anders zien, iedereen heeft het goed (het individu, hulde! ![]() ![]() We moeten gewoon blij zijn met het huidige systeem. Ik zou ook niet weten hoe het (goed) anders moet. Jij bent tegen dit systeem, wat voor alternatieven had jij in gedachten? Hmmz ik ben hier en daar wat uitgelopen maar je begrijpt me denk ik wel. Veel mensen bij de politiek betrekken is volgens mij onmogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Er wordt wel gesproken over herinvoering van stemplicht, maar ik denk niet dat dat iets oplost, en sterker nog, alleen zulke fiasco's als de LPF in de hand werkt. Wellicht is een lage opkomst wel beter...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bah wat een foute partij met normen en waarden. Iets wat je gewoon niet kunt stellen in Nederland omdat iedereen verschillend is. Ik ben het dus met je eens ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb vorige keer getwijfelt tussen vvd en sp en agnes van de sp gestemd, nu dacht ik sterk aan hirsi ali maar de vvd heeft nu toch een paar hele rare ideeen (scholen moeten illigalen aangeven ed) dus misschien wordt t weer sp maar weet het nog absoluut niet
verder is hier een geheel forum voor genaamd actualiteit en nieuws waar dit soort topics staan dus slot!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Een saaie kou maakt nog geen stijve tepels! #877 Verwijderd | 500 | 20-02-2010 19:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2007 14:07 | |
Drugs & Alcohol |
IZSADC topic opgedragen aan Zeehondje Verwijderd | 500 | 29-11-2006 19:35 | |
wie gaat er winnen? WärteR | 500 | 29-11-2006 10:06 | |
Europese Grondwet II Mark Almighty | 500 | 01-06-2005 22:44 | |
Prognoses en uitslagen verkiezingen Conan the Librarian | 155 | 24-05-2002 22:29 |