Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 17:26
AtHell
AtHell is offline
SP is in zie ik.. klotetomaat
Oud 01-11-2002, 17:33
Verwijderd
Vorige keer op D'66 een voorkeursstem op Boris Dittrich en deze keer weet ik het nog niet... Ik denk weer D'66 omdat het gewoon een sympathieke partij is en ze niet overdreven links of rechts zijn (weer een voorkeursstem op Boris Dittrich)
Oud 01-11-2002, 17:42
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
ik hoef nederland niet nog voller met debielen zoals jij...

Hehe, hij stemt op die partij van johan vlemminx, met mental theo als minister van feest.....
Oud 01-11-2002, 17:52
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
sp,sp

me2
Oud 01-11-2002, 18:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat mensen op dit forum zo overwegend links stemmen? Is dat allemaal jeugdig idealisme?
Op lifestyle zitten nu eenmaal veel linkse mensen. DAt moet je toch vaker gemerkt hebben in andere topics.

Overigens zou ik VVD stemmen, als ik 18 was
Oud 01-11-2002, 18:28
Esmée
Esmée is offline
Ik word eind deze maand 18 en mag dus meestemmen bij de nieuwe verkiezingen. Ben er nog niet echt uit, ook nog niet echt super in verdiept qua partijprogramma's of zo, maar ik denk dat het of de VVD gaat worden of D'66.
Oud 02-11-2002, 14:11
Nanaki
Nanaki is offline
Twijfelde vorige keer ook al tussen Goenlinks en SP, heb toen Groenlinks gestemd Nu twijfel ik weer
Oud 02-11-2002, 14:20
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Overigens snap ik niet waarom zoveel mensen van groenlinks naar sp overstappen, vind rosenmuller toch wel ff stukkie beter dan marijnissen
Ik vind Rosenmuller een beetje een doetje... Jan Marijnissen is goooeeed
Oud 02-11-2002, 14:27
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
mwah ik vind geen van beide echt geweldig: zijn goede lijsttrekers, maar zou eigenlijk sowieso niet op 1 van beiden stemmen

je stemt toch ook op een partij en niet op een persoon? Ik vind het echt jammer dat het imago van een partij staat of valt bij de uitstraling van een lijsttrekker draait allemaal om uiterlijk vertoon en populistisch gezwam OOK bij de linkse partijen :\
Oud 02-11-2002, 14:36
nps
nps is offline
Ben 9 februarie jarig maar als het ff kan wil ik iemand die toch niet wil stemmen ff opporren om voor mij op SP te stemmen.
Oud 02-11-2002, 14:56
roman
roman is offline
ik ben deze periode D66 wezen stemmen doe dat nu denk weer
Oud 02-11-2002, 18:52
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
SP, net als vorige keer!

Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 18:55.
Oud 02-11-2002, 18:53
Faery
Faery is offline
SP. Helaas mag ik nog niet stemmen...
Oud 02-11-2002, 19:06
Floosje
Floosje is offline
Als ik zou mogen stemmen zou ik op SP stemmen, maar ja, nog 2 jaar wachten...
Oud 03-11-2002, 11:05
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
rosi schreef:
Op lifestyle zitten nu eenmaal veel linkse mensen. DAt moet je toch vaker gemerkt hebben in andere topics.

Overigens zou ik VVD stemmen, als ik 18 was
Oh, dat is me nooit echt opgevallen eigenlijk.
Oud 03-11-2002, 11:09
Verwijderd
SP. Marijnissen is goed bezig. Ze staan nu in de peilingen op negentien zetels, heeft Maurice de Hond laatst gepeild ()

Dus als we nu met z'n allen op de SP gaan stemmen, dan hebben ze nog best een kans om groot te worden. Ze moeten groter dan de VVD (momenteel 28 zetels in de peilingen).

LPF is gelukkig Done For, nog maar twee zetels. Laten we hopen dat mensen hun verstand bewaren en niet op randdebielen als Nawijn, Heinsbroek of de Jong gaan stemmen (dat zijn namelijk geen politici, dat zijn natte winden zonder kennis van zaken).

Citaat:
AnzjeboowN schreef:
Rosenmöller is juist absoluut géén doetje, het is een vakbondsman uit de haven, hij is juist soms net iets té scherp...absoluut geen doetje, hij kan echt lekker hakken
Oud 03-11-2002, 11:11
drama
drama is offline
In principe stem ik niet. Ik sta niet achter een parlementaire democratie.

Democratie is niet simpelweg 1 keer in de vier jaar naar de stembussen (ok, we mogen nu maarliefst twee keer stemmen binnen een jaar, wat een openheid, wat een democratie). Afgelopen keer heb ik dus ook niet gestemd. Bij de volgende verkiezingen zal ik toch even van mijn utopistisch ideaal afstappen en op een vrouw v/d SP stemmen. Een vouw omdat er te weinig vrouwen in de politiek zitten imo.
Ik moet me nog even verdiepen in de personen.
Oud 03-11-2002, 11:16
melkpakje
melkpakje is offline
als ik kon stemmen...op groenlinks denk ik
maar k weet het niet zeker
Oud 03-11-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
In principe stem ik niet. Ik sta niet achter een parlementaire democratie.
Relaxed, dan zijn we het daar over eens. Ik denk alleen dat onze motieven nogal uiteenlopen

Ik ben namelijk tegen een parlementaire democratie omdat het volk simpelweg te dom is om te beslissen wat goed voor haar is. Individuen hebben niet voldoende feitenkennis en vaak ook niet voldoende inzicht om te zien wat de beste oplossing zou zijn. Daarom moet men het stemrecht selectiever verdelen om in ieder geval debâcles zoals de LPF in het vervolg te voorkomen.
Oud 03-11-2002, 11:32
drama
drama is offline
Citaat:
nare man schreef:
Relaxed, dan zijn we het daar over eens. Ik denk alleen dat onze motieven nogal uiteenlopen

Ik ben namelijk tegen een parlementaire democratie omdat het volk simpelweg te dom is om te beslissen wat goed voor haar is. Individuen hebben niet voldoende feitenkennis en vaak ook niet voldoende inzicht om te zien wat de beste oplossing zou zijn. Daarom moet men het stemrecht selectiever verdelen om in ieder geval debâcles zoals de LPF in het vervolg te voorkomen.
Debacles als de LPF is imo meer te wijden aan het feit dat het politieke systeem op dit moment een ver-van-het-bed-show is. De meeste mensen hebben totaal niet het idee dat ze iets in te brengen hebben. Mensen zijn niet betrokken bij "Den Haag". Centrale politiek leent zich niet voor democratie. Dit lijdt tot een simplisme waar een democratie ook niet werkt. Voorbeeld: LPF Politiek voer je niet door een knopje in te drukken. Politiek is lullen, lullen en lullen met elkaar. Met elkaar ja, dus niet alleen een stel ABN-piepels maar iedereen.
Decentrale politiek zorgt voor een grotere betrokkenheid van burgers. Je kunt gehoord worden. Je kunt zelf meedoen aan de politiek. Alleen door mensen te betrekken bij de politiek heeft een democratie zin, alleen dan heeft een kans van slagen.

Uitspraken van het volk is te dom heeft wat elitairs, alsof bepaalde mensen verheven zijn boven anderen.
Oud 03-11-2002, 13:13
Anne
Anne is offline
Sp.
Oud 03-11-2002, 15:10
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Ik ben het wel met hylke eens ik wil eigenlijk ook niet stemmen maar om het allemaal maar links te houden stem ik sp
Oud 03-11-2002, 16:13
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Ik ben het wel met hylke eens ik wil eigenlijk ook niet stemmen maar om het allemaal maar links te houden stem ik sp
als je niet stemt is dat in ieder geval weer een stem meer voor de grootste ..toch?
Oud 03-11-2002, 16:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
a new noise schreef:
als je niet stemt is dat in ieder geval weer een stem meer voor de grootste ..toch?
is dat nog steeds zo? :\
(btw, dan kan je beter blanco stemmen (ongeldig stemmen gaat niet meer met die stemkastjes...)
Oud 03-11-2002, 16:31
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
(btw, dan kan je beter blanco stemmen (ongeldig stemmen gaat niet meer met die stemkastjes...)
erhm het is geen regel, gewoon een wiskundige kwestie...

jij stemt niet

10 stemmen partij 1 = 2/3de stemmen
5 stemmen voor partij 2 = 1/3de stemmen

jij stemt wel

10 stemmen partij 1 = minder dan 2/3de stemmen
6 stemmen voor partij 2 = meer dan 1/3de stemmen

niet echt een stem voor de andere partij dus,
maar het scheelt wel

Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 16:33.
Oud 03-11-2002, 17:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
SP. Marijnissen is goed bezig. Ze staan nu in de peilingen op negentien zetels, heeft Maurice de Hond laatst gepeild ()

...1ste stuk klonk leuk..laatste zinsdeel verpest het weer een beetje..

Vorige keer was ik nog net geen 18 .. nu word het hoogst waarschijnlijk SP ..
Oud 03-11-2002, 17:59
Yolcu
Yolcu is offline
Ik mag jammer genoeg nog niet stemmen, maar ik zou zeker te weten gaan voor SP. (Ja óók al ja... )

Ik moet eerlijk gezegd niet aan Balkenende II denken, al denk ik dat dat niet tegen te houden is, de CDA en VVD hebben het goed bekeken..
Oud 03-11-2002, 22:15
Verwijderd
vroige keer mocht ik op 1 dag na nog niet stemmen :/, maar nu dus wel, jeuj en ik ga op Wouter Bos stemmen, PVDA
Oud 03-11-2002, 22:17
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
wel, er zit een knop op die machines die je kan indrukken en dan word je stem ongeldig verklaard
Oud 03-11-2002, 22:30
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
wat hebben jullie de vorige keer gestemd?
en wat gaan jullie volgend jaar stemmen?

ik heb de vorige keer D66 gestemd
volgend jaar wordt het denk ik SP of D66
Ik mag nog niet stemmen, helaas. Ik zou echter sp stemmen. Staan in ieder geval al op flinke winst.

Ookal zal het niet gebeuren, toch hoop ik niet dat de sp in de regering komt. Ik vind het meer een partij voor in de oppositie. Wat mij betreft mogen ze eerst nog een paar jaartjes groeien en dan gaan regeren. Ze groeien geleidelijk (zoals ze dat nu al ruim 25 jaar doen) en dat is beter dan in een keer groot worden. Zoals het (ex? ) individuelen-partijtje lpf.

[edit]nog even toevoegen: wat ik een groot nadeel aan stemmen vind is dat je op een partij stemt die het dichtts bij je ligt. Maar dan nog ben je het vaak met bepaalde standpunten niet eens. Ik kan me dus het best vinden in de denkbeelden van de sp, ik ben het echter ook wel eens eens met voorstellen van de vvd, d'66 etc....ik ben dus niet pro sp voor de 100%[/edit]

Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 22:59.
Oud 03-11-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Debacles als de LPF is imo meer te wijden aan het feit dat het politieke systeem op dit moment een ver-van-het-bed-show is. De meeste mensen hebben totaal niet het idee dat ze iets in te brengen hebben. Mensen zijn niet betrokken bij "Den Haag". Centrale politiek leent zich niet voor democratie. Dit lijdt tot een simplisme waar een democratie ook niet werkt. Voorbeeld: LPF Politiek voer je niet door een knopje in te drukken. Politiek is lullen, lullen en lullen met elkaar. Met elkaar ja, dus niet alleen een stel ABN-piepels maar iedereen.
Decentrale politiek zorgt voor een grotere betrokkenheid van burgers. Je kunt gehoord worden. Je kunt zelf meedoen aan de politiek. Alleen door mensen te betrekken bij de politiek heeft een democratie zin, alleen dan heeft een kans van slagen.

Uitspraken van het volk is te dom heeft wat elitairs, alsof bepaalde mensen verheven zijn boven anderen.
Ik geloof dat het bijna onmogelijk is om veel mensen te betrekken bij de politiek. Nare man heeft daarbij ook nog wel een punt, zonder je verheven te voelen boven anderen. Je hebt mensen die zo dom stemmen, zonder ook maar te denken aan wat goed is of niet voor het land. Dat is echt onvoorstelbaar, en dan voel ik me niet nog niet eens verheven boven zo'n persoon.

De laatste jaren begint alles een beetje te veranderen. Voor de 2e wereldoorlog was het gewoon "je stemt wat je zuil je ingeeft" en na de tweede wereldoorlog kwam "ineens" Vadertje Drees naar voren en iedereen was natuurlijk blij (logisch) en zo is ook in velen gezinnen de PvdA traditie ingebouwd, toen hadden we het goed dus dat zal de komende periode ook weer gebeuren als we op de PvdA stemmen.

Tot de laatste jaren, ineens gaat men het anders zien, iedereen heeft het goed (het individu, hulde! ) en wil wat anders. Maar wat blijkt nu men laat de PvdA links liggen (ha een leuke woordspeling ) en wil wat anders. Politiek blijkt voor velen niet echt linteressant. Het kan niemand wat schelen, de "domme" stemmers dus. Laat maar zitten, PvdA is niks meer lpf blijkt ook niks te zijn (heel veel lpf stemmers komen toch echt van de pvda). Ik denk dat dat bij de komende verkiezingen ook gaat spelen. Een hele lage opkomst. Het is gewoon onmoegelijk iedereen bij de politiek te betrekken, hoe dichtbij het nou ook is. Men stemde omdat ze het onder die partij goed hadden, anders niet, sociaal stemmen is eigenlijk helemaal niet zo sociaal.

We moeten gewoon blij zijn met het huidige systeem. Ik zou ook niet weten hoe het (goed) anders moet. Jij bent tegen dit systeem, wat voor alternatieven had jij in gedachten?

Hmmz ik ben hier en daar wat uitgelopen maar je begrijpt me denk ik wel. Veel mensen bij de politiek betrekken is volgens mij onmogelijk.
Oud 04-11-2002, 09:05
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
verstandig verhaal
Ik ben het met je eens dat er dit keer een grote kans is op een lage opkomst. Maar dat is gewoon een doorzettende trend van de laatste jaren...
Er wordt wel gesproken over herinvoering van stemplicht, maar ik denk niet dat dat iets oplost, en sterker nog, alleen zulke fiasco's als de LPF in de hand werkt.
Wellicht is een lage opkomst wel beter...
Oud 04-11-2002, 09:27
punxnotdead
punxnotdead is offline
Ik zou (als ik het mocht) ook op sp stemmen
Oud 04-11-2002, 10:07
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Is er nog ergens zo'n test om te zien welke partij het best bij je past? Net als bij de vorige verkiezingen?

[Ik ben punkyfish.]
Oud 04-11-2002, 10:17
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
vvd vorige keer
deze keer weet ik nog niet, misschien wel johan vlemminx, Partij van de Toekomst
Oud 04-11-2002, 10:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
jellerd schreef:
wel, er zit een knop op die machines die je kan indrukken en dan word je stem ongeldig verklaard
toch? ik dacht dat dat niet meer kon.
Oud 04-11-2002, 13:10
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Ik ben het met je eens dat er dit keer een grote kans is op een lage opkomst. Maar dat is gewoon een doorzettende trend van de laatste jaren...
Er wordt wel gesproken over herinvoering van stemplicht, maar ik denk niet dat dat iets oplost, en sterker nog, alleen zulke fiasco's als de LPF in de hand werkt.
Wellicht is een lage opkomst wel beter...
Ja precies, en daarmee heeft nare man ook weer zijn puntje behaald
Oud 04-11-2002, 13:18
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
Balkenende is ook geen slechte/domme kerel
Meneer Balkenende heeft met zijn mooie brilletje achter Pimmetje aangelopen. Hij is zo'n beetje de enige die geen mening over ons Pimmetje heeft gegeven, en nam zijn standpunten zelfs een beetje over...Dus cda stemmers zijn eigenlijk lpf'ers in een ander jasje --> Deze reactie geldt meer voor eagle.

Bah wat een foute partij met normen en waarden. Iets wat je gewoon niet kunt stellen in Nederland omdat iedereen verschillend is.

Ik ben het dus met je eens
Oud 04-11-2002, 13:43
paco de taco
paco de taco is offline
ik word 26 januari pas 18 dus ik moet nog 4 jaar wachten
Oud 05-11-2002, 13:33
Brigitte
Brigitte is offline
Ik ben dan net 18 hoezeeee, ik ga me er alleen nog in verdiepen. Heb nog geen idee op welke partij ik ga stemmen, al weet ik wel dat ik geen lpf stem.
Oud 05-11-2002, 15:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb vorige keer getwijfelt tussen vvd en sp en agnes van de sp gestemd, nu dacht ik sterk aan hirsi ali maar de vvd heeft nu toch een paar hele rare ideeen (scholen moeten illigalen aangeven ed) dus misschien wordt t weer sp maar weet het nog absoluut niet

verder is hier een geheel forum voor genaamd actualiteit en nieuws waar dit soort topics staan dus slot!

Regels voor berichten