|
|
Bekijk resultaten poll: Verbieden? | |||
Ja, zonder gemeentelijke vuurwerkshow. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 9.52% |
Ja, met gemeentelijke vuurwerkshow. |
18 | 42.86% |
Nee. |
20 | 47.62% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/430/
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onmogelijke situatie dus. Zie paddoverbod. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik lees net de krant mbt de jaarwiseling en ik heb een veel beter idee:
laten we jongeren verbieden. Als zelfs de jeugd in achterlijke dorpskernen waar nog nooit iemand van gehoord heeft met molotovcocktails op politie staat te gooien ben ik voor de doodstraf, niet alleen voor de daders, maar voor de hele familie (lees het hele dorp).
|
Professioneel vuurwerk tijdens oud en nieuw vind ik prima, maar dat wekenlang terreur van knallen vooraf is nergens voor nodig.
HIER kan een petitie worden ondertekend, bij 40.000 handtekenigen en meer is de 2e kamer verplicht dt voorstel omtrent het vuurwerkverbod aan consumenten in behandeling te nemen. Na amper 2 dagen hebben al ruim 7000 mensen hun handtekening gezet, dus het leeft wel degelijk!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Centraal organiseren, mooiere shows die beter te zien zijn tegen een fractie van de kosten met een fractie van de schade en troep.
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De economische winst neemt toe als consumentenvuurwerk wordt verboden. Aanvullend op Kazet wil ik bovendien er op wijzen dat alleen de verkooppunten minder omzet draaien, maar andere ondernemers draaien meer omzet. Aangezien die andere omzet wordt gegenereerd in sectoren die niet seizoensafhankelijk (of minder seizoensafhankelijk) zijn, levert dit een groei van de economie op. Bovendien worden de kosten voor hulpdiensten bespaard.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die idioten die schade aanrichten moeten keihard gestraft worden; financieel worden uitgemolken totdat ze de schade hebben betaald. Bovendien krijgt illegaal vuurwerk (en de handel daarvan) dan nog meer vrij spel. Schades zullen nog groter worden, omdat product-informatie niet van toepassing is op illegaal spul. En hoe harder je iets gaat verbieden, des te meer het wordt gedaan. Daarom wordt er ook veel meer vuurwerk voor oudjaar afgestoken in Nederland, dan in Belgie, omdat het hier in Nederland verboden is. Waarom gun je gewoon niet iemand zijn plezier met z'n vuurwerk. 1 dag in het jaar, laat die mensen gewoon die willen afsteken. Erger je gewoon niet overal aan en gun elkander een keertje wat. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De scripsaai is af, tijd voor vakansaaaai #1670 Lorelei | 500 | 03-07-2012 21:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet er een vuurwerkverbod komen? Supreme Dutch | 170 | 21-01-2008 19:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vuurwerk 10% duurder apekop123 | 31 | 29-11-2002 21:14 |