Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Supermario ![]()
|
![]() |
Stel: Ik ben ontstaan door de samensmelting van een eicel en spermacel A (hier ben ik op zich wel vrij zeker van
![]() Als we de tijd terugspoelen en er voor zorgen dat één van spermacel A z'n broertjes (spermacel B zeg maar) als eerste de eicel kan binnendringen (ipv spermacel A dus), zou ik dan bestaan? Ik zou er misschien fysiek anders uit zien, maar hoe zit het geestelijk? Zou er, zeg maar, een andere persoon (= een ander bewustzijn) in mijn plaats leven? Of zou mijn eigen bewustzijn (datgene waarmee ik nu dus typ, leef, etc) gewoon in een ander lichaam zitten? Ik vind het erg moeilijk om dit uit te leggen ![]() Misschien begrijpt iemand het wel... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jijzelf zoals je nu bent zou niet bestaan. Je hebt wel impulsen gekregen waardoor je geestelijk bent zoals je nu bent, net als de andere spermacel. Maar doordat het denk ik genetisch bepaald is hoe je met bepaalde impulsen van buitenaf omgaat en interperteerd, zit je dus ook geestelijk anders in elkaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, dat 'ik'-gevoel...Ik weet het niet. Misschien heb je dan inderdaad wel datzelfde 'ik'-gevoel als je nu hebt, maar dan met andere karaktertrekken. Het is niet te bevatten. Zo heb ik ook wel eens nagedacht over reincarnatie, dat als je sterft, dat er dan ooit ergens in de toekomst een baby wordt geworden met datzelfde "ik-gevoel" dat je nu hebt en dat je (zonder dat je het weet) een tweede leven leidt. Alhoewel dat niet dezelfde ziel is, maar wel datzelfde "ik"-gevoel dus. Hm. |
![]() |
|
![]() |
Mja ik vind't wel iets interessants om over na te denken
![]() ![]() Nog iets over die reïncarnatie, daar heb ik zelf ook al over nagedacht op de manier die jij aanhaalt. Wat ik mij daar ook vaak over afvraag is... Veel mensen zien reïncarnatie als een geruststelling ("er is leven na de dood"). Maar wat heb je'r in godsnaam aan als je niet eens beseft dat'r leven na de dood is? Als je niet beseft dat je een tweede/derde/... leven hebt? Als ik morgen sterf, maar ik reïncarneer als een ander mens die niets meer weet van z'n vorige leven(s). Dan is de oorspronkelijke PatoLoco toch gewoon weg, foetsie, verdwenen. Net zoals wanneer er helemaal niets na de dood is? Mijn ziel gaat misschien wel over maar so what... Veel mensen zien in reïncarnatie een geruststelling... ik dus niet ![]() Waarom is het "beter" (lees: geruststellender) dan helemaal niets na de dood, als je toch geen besef hebt van die andere levens? Gelukkig zijn er mensen die zich hun vorig leven als rockster nog goed herinneren ![]() Hmmm... dit is mss wel beetje offtopic allemaal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Er is een boedhistische stroming dat het idee aanhangt dat je alles doorgeeft aan je kinderen. De pluspunten en ook je onhebbelijkheden en dat dat reincarnatie is.
"Lisaaah" vond dat ik wijze woorden sprak. Wil iemand een link?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of anders wil ik wel met je daten. |
![]() |
||
Citaat:
Ze schamen zich voor hun gevoelens omdat ze ermee geplaagd worden. Dus zijn meisje "maar stom". Die ice-gill is een laatste poging van ze om die "alles onder controle" vertoon hoog te houden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
vakantieverhaal Verwijderd | 0 | 10-09-2007 20:37 | |
Seksualiteit |
verleden spoof | 45 | 08-11-2005 11:19 | |
Liefde & Relatie |
1000 redenen -bambi- | 68 | 13-12-2004 20:17 | |
Psychologie |
Alleen Jij ware man | 57 | 01-11-2004 08:01 | |
Liefde & Relatie |
Uitmaken of niet? Knorrretje | 19 | 24-11-2003 12:33 | |
De Kantine |
hoe denken jullie over extreem rechts en rasisten anonieme_teddybeer | 139 | 12-07-2002 14:59 |