Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 21:05
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Citaat:
Het gaat toch niet om hoogte vanaf de grond.. Anders zou je als je een berg oploopt ook geen temperatuursverschil merken want op zich zit je altijd tegen de grond.
Ja dat weet ik ook wel, maar ik zou zeggen dat de bergen wel énige invloed hebben op de temperatuur-isolijn, en de onderkant van de wolken is echt kaarsrecht.
Een voorbeeld van de invloed van bergen op de temperatuur; thermiek (schrijf je dat zo? waarmee zweefvliegtuigen opstijgen zeg maar) ontstaat vaak boven bergen/heuvels. Ik zou dus zeggen dat het daar ook iets warmer is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ja dat weet ik ook wel, maar ik zou zeggen dat de bergen wel énige invloed hebben op de temperatuur-isolijn, en de onderkant van de wolken is echt kaarsrecht.
Een voorbeeld van de invloed van bergen op de temperatuur; thermiek (schrijf je dat zo? waarmee zweefvliegtuigen opstijgen zeg maar) ontstaat vaak boven bergen/heuvels. Ik zou dus zeggen dat het daar ook iets warmer is.
Ze hebben ook enige invloed.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:08
Verwijderd
Maar hoe wil jij nou zo'n 'deuk' in het wolkendek zien? Je kunt volgens mij alleen losse uitstulpinkjes naar beneden zien, als je erover nadenkt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:26
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ye maar die zie je ook niet, terwijl die er dus ook zouden moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:31
Verwijderd
Nee juist niet naar beneden, hoogstens een deuk naar boven door een berg
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:40
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vraag me af wie de beroemdste persoon ter wereld is.
Oud 21-01-2009, 21:41
Verwijderd
Oprah
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Of Michael Jackson. Die kende ik in elk geval eerder dan Oprah Winfrey. Maar dat was mijn tijd, dan.
Oud 21-01-2009, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ronald McDonald.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 22:09
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ronald McDonald.
Citaat:
Countries without McDonald's locations

LATIN AMERICA AND THE CARIBBEAN (14 out of 35 countries)
* Antigua and Barbuda, Barbados, Belize, Bolivia, Cuba (under Cuban control), Dominica, Grenada, Guyana, Haiti, Jamaica, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines and Trinidad and Tobago
EUROPE (5 out of 48 countries)
* Albania, Armenia, Bosnia and Herzegovina, Northern Cyprus and Vatican City
THE MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (7 out of 19 countries) Iran, Iraq, Libya, Syria, Tunisia and Yemen. There is also no franchise in the territories of the Palestinian Authority.
ASIA (16 out of 30 countries)
* Afghanistan, Bhutan, Burma (also known as Myanmar), Cambodia, Kyrgyzstan, Laos, Maldives, Mongolia, Nepal, North Korea, Tajikistan, Timor-Leste, Turkmenistan, Uzbekistan and Vietnam
SUB-SAHARAN AFRICA (46 out of 48)
* Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde, Central African Republic, Chad, Comoros, Republic of the Congo, Democratic Republic of the Congo, Côte d'Ivoire, Djibouti, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Kenya, Lesotho, Liberia, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritania, Mozambique, Namibia, Niger, Nigeria, Rwanda, Sao Tome and Principe, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Swaziland, Tanzania, Togo, Uganda, Zambia and Zimbabwe
OCEANIA (10 out of 14)
* Kiribati, Marshall Islands, Micronesia, Nauru, Palau, Papua New Guinea, Solomon Islands, Tonga, Tuvalu and Vanuatu
Oud 21-01-2009, 22:31
Verwijderd
Dus een hoop landen waar ze wel zitten. Maar goed, een fictief persoon als Jezus zal wel beroemder zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 22:40
Lethe
Lethe is offline
Ik vraag me af wat er in het hoofd omgaat van mensen die voor een trein willen springen en dat ook daadwerkelijk doen.
Oud 21-01-2009, 22:43
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Oud 21-01-2009, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af wat er in het hoofd omgaat van mensen die voor een trein willen springen en dat ook daadwerkelijk doen.
"Nnnggggg alles is stom."
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 23:43
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dus een hoop landen waar ze wel zitten. Maar goed, een fictief persoon als Jezus zal wel beroemder zijn.
Ik stelde deze vraag in het echt ook en toen zei er iemand dat er ooit lang geleden vroeger een onderzoek was en dat er op dat moment meer Amerikaanse kinderen van Supermario gehoord hadden dan van Jezus.

Supermario
Oud 21-01-2009, 23:47
Verwijderd
wow
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 00:06
PatoLoco
PatoLoco is offline
Stel: Ik ben ontstaan door de samensmelting van een eicel en spermacel A (hier ben ik op zich wel vrij zeker van )

Als we de tijd terugspoelen en er voor zorgen dat één van spermacel A z'n broertjes (spermacel B zeg maar) als eerste de eicel kan binnendringen (ipv spermacel A dus), zou ik dan bestaan?

Ik zou er misschien fysiek anders uit zien, maar hoe zit het geestelijk?

Zou er, zeg maar, een andere persoon (= een ander bewustzijn) in mijn plaats leven? Of zou mijn eigen bewustzijn (datgene waarmee ik nu dus typ, leef, etc) gewoon in een ander lichaam zitten?

Ik vind het erg moeilijk om dit uit te leggen

Misschien begrijpt iemand het wel...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Stel: Ik ben ontstaan door de samensmelting van een eicel en spermacel A (hier ben ik op zich wel vrij zeker van )

Als we de tijd terugspoelen en er voor zorgen dat één van spermacel A z'n broertjes (spermacel B zeg maar) als eerste de eicel kan binnendringen (ipv spermacel A dus), zou ik dan bestaan?

Zou er, zeg maar, een andere persoon (= een ander bewustzijn) in mijn plaats leven? Of zou mijn eigen bewustzijn (datgene waarmee ik nu dus typ, leef, etc) gewoon in een ander lichaam zitten?

Ik denk wel dat je zou bestaan voor je omgeving, je heet immers Patoloc en hebt een paar broertjes en zusjes, bent dan en dan geboren.

Jijzelf zoals je nu bent zou niet bestaan. Je hebt wel impulsen gekregen waardoor je geestelijk bent zoals je nu bent, net als de andere spermacel. Maar doordat het denk ik genetisch bepaald is hoe je met bepaalde impulsen van buitenaf omgaat en interperteerd, zit je dus ook geestelijk anders in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Huh, fictief? Lijkt mij dat ie wel echt bestaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 02:06
Verwijderd
Citaat:

Ja ik snap wat je bedoelt. Je zou geestelijk heel anders zijn, omdat je bewustzijn ontstaat door de groei van je lichaam (hersenen), en als de hersenen anders ontwikkelen, ontstaat er dus ook een andere persoonlijkheid.

Maarja, dat 'ik'-gevoel...Ik weet het niet. Misschien heb je dan inderdaad wel datzelfde 'ik'-gevoel als je nu hebt, maar dan met andere karaktertrekken. Het is niet te bevatten.
Zo heb ik ook wel eens nagedacht over reincarnatie, dat als je sterft, dat er dan ooit ergens in de toekomst een baby wordt geworden met datzelfde "ik-gevoel" dat je nu hebt en dat je (zonder dat je het weet) een tweede leven leidt. Alhoewel dat niet dezelfde ziel is, maar wel datzelfde "ik"-gevoel dus. Hm.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 02:32
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mja ik vind't wel iets interessants om over na te denken Ik hou wel van zo'n vreemde dingen

Nog iets over die reïncarnatie, daar heb ik zelf ook al over nagedacht op de manier die jij aanhaalt.

Wat ik mij daar ook vaak over afvraag is...

Veel mensen zien reïncarnatie als een geruststelling ("er is leven na de dood"). Maar wat heb je'r in godsnaam aan als je niet eens beseft dat'r leven na de dood is? Als je niet beseft dat je een tweede/derde/... leven hebt?

Als ik morgen sterf, maar ik reïncarneer als een ander mens die niets meer weet van z'n vorige leven(s). Dan is de oorspronkelijke PatoLoco toch gewoon weg, foetsie, verdwenen. Net zoals wanneer er helemaal niets na de dood is? Mijn ziel gaat misschien wel over maar so what...

Veel mensen zien in reïncarnatie een geruststelling... ik dus niet

Waarom is het "beter" (lees: geruststellender) dan helemaal niets na de dood, als je toch geen besef hebt van die andere levens?

Gelukkig zijn er mensen die zich hun vorig leven als rockster nog goed herinneren

Hmmm... dit is mss wel beetje offtopic allemaal
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Het heeft te maken met hysterese. De zon is op zijn minst krachtigst op 21 december, maar het blijft daarna wel afkoelen omdat vooral het water veel warmte opslaat. Om dezelfde reden is het vaak na 21 juni het warmst, in juli en augustus (juist omdat het water dan nog koud is).
Ok!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 00:47
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Er is een boedhistische stroming dat het idee aanhangt dat je alles doorgeeft aan je kinderen. De pluspunten en ook je onhebbelijkheden en dat dat reincarnatie is.

"Lisaaah" vond dat ik wijze woorden sprak. Wil iemand een link?
Oud 23-01-2009, 01:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Er is een boedhistische stroming dat het idee aanhangt dat je alles doorgeeft aan je kinderen. De pluspunten en ook je onhebbelijkheden en dat dat reincarnatie is.

Dingen doorgeven aan je kinderen is geen reincarnatie.
Oud 23-01-2009, 05:52
Verwijderd
Citaat:

Ik wil wel een link.

Of anders wil ik wel met je daten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 13:10
eatdrumseatcym_
Waarom niet?
Oud 23-01-2009, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Reïncarnatie is terugkeren na je dood.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vraag me af of jongens van rond de 14 echt zo'n hekel hebben aan (aandacht van) meisjes of dat ze doen alsof om stoer te lijken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:30
Verwijderd
Ik heb er totaal geeen hekel aan. Maar klasgenoten roepen meteen haha Lennart en *naam* :D;ddd;!!1111`222 En dat is wel irritant.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dus ze doen alsof, om stoer te lijken?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:33
Verwijderd
Zoiets. Denk ik. Maar ze doen wel meer om stoer te lijken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 14:13
eatdrumseatcym_
Citaat:
Dus ze doen alsof, om stoer te lijken?
Ze schamen zich een beetje maar vinden je wel tof. aantrekkelijk. begerenswaardig.
Ze schamen zich voor hun gevoelens omdat ze ermee geplaagd worden. Dus zijn meisje "maar stom". Die ice-gill is een laatste poging van ze om die "alles onder controle" vertoon hoog te houden.
Oud 26-01-2009, 16:09
Verwijderd
ik vraag me af hoe mijn omgeving gaat reageren als ik iets met iemand begin die wat ouder is
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 20:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik vraag me af hoe mijn omgeving gaat reageren als ik iets met iemand begin die wat ouder is
hangt ervanaf hoeveel 'wat ouder' die persoon is eh
Oud 26-01-2009, 22:57
Verwijderd
als ik om vijf uur moet opstaan, waarom kan ik dan nog maar 5 uur slapen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 23:14
Verwijderd
Citaat:
hangt ervanaf hoeveel 'wat ouder' die persoon is eh
hmmmm 9jaar?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 23:17
Verwijderd
Och meid Komt goed

Over een halfjaar trouwt mijn 23jarige zus met haar 33jarige vriend, ze zijn al bijna acht jaar bij elkaar dus tel uit hoe het is begonnen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 23:42
BendeBen
BendeBen is offline
ik vraag me af hoe je als 25 jarige (volwassen) kan vallen op een 15 jarige (adolescent)
Oud 21-02-2009, 11:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe komt het dat een bruistablet, zo'n vitamineding, zo bruist? Zoveel lucht kan er toch niet in zo'n samengeperst dingetje zitten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 16:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoe komt het dat een bruistablet, zo'n vitamineding, zo bruist? Zoveel lucht kan er toch niet in zo'n samengeperst dingetje zitten?
Er zit koolzuur in die tabletten (H2CO3), bij contact met water valt dat uit elkaar in water (H2O) en koolstofdioxidegas (CO2). Het koolstofdioxidegas stijgt op in kleine belletjes, en is het gas dat je ziet. Omdat het overgaat van vaste stof naar gas, en neemt het volume dus toe.
Oud 21-02-2009, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ik vraag me af hoe je als 25 jarige (volwassen) kan vallen op een 15 jarige (adolescent)
Bepaalde verbindingen in de hersenen die ontwikkeld zijn in de groeiperiode.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 03:13
Verwijderd
Citaat:
Meh. Het is eerder dat je leeftijd niet exact bijhoudt maar gewoon op bepaalde trekken valt. En daarbij is het natuurlijk enorm specifiek voor een situatie. Als iemand constant meisjes van 12 tot 14 leuk vindt, vind ik dat niet hetzelfde als wanneer iemand dus zeg maar iemand leert kennen en beide vergissen zich in de leeftijd van de ander en willen in eerste instantie weer afstand van elkaar nemen maar blijkbaar was dat ook geen goed idee
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 03:16
Verwijderd
Ik vraag me af hoe mijn leven er over 5 jaar uitziet.

En ik vraag me af hoe buitenstaanders mij echt zien (irl, duh, suffies) enzo. En bijvoorbeeld mijn relatie of het feit dat ik al 20 werd toen de studie begon of of of.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 11:12
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vraag me af waarom mensen tot een uur of 4 blijven forumen. Dan is het toch teringsaai hier?
Oud 22-02-2009, 11:17
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik heb al drie keer achtereen geen extra pasfoto ingeleverd voor de ov chipkaart, krijg ik er dan een zonder foto?
Oud 22-02-2009, 12:45
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Ik heb al drie keer achtereen geen extra pasfoto ingeleverd voor de ov chipkaart, krijg ik er dan een zonder foto?
Ze gebruiken gewoon een foto van vier jaar geleden.
Oud 22-02-2009, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af waarom mensen tot een uur of 4 blijven forumen. Dan is het toch teringsaai hier?
Voor mezelf geldt dat ik opnieuw wakker was.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 17:24
Verwijderd
Waarom iemand in plaats van de doppen in zijn oren te doen, ze ernaast zou hangen zodat ze fungeren als boxen voor je snoeiharde kutmuziek. In de stiltecoupe. Srsly, WAAROM?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 17:42
Uice
Uice is offline
Vast voor een lollig filmpje van BNN.
Oud 24-02-2009, 18:09
Verwijderd
Is woede eigenlijk fysiek schadelijk? M.a.w. leef je korter als je vaak kwaad bent? (En dan bedoel ik niet dat je door woede in gevaarlijke situaties terecht komt, maar in de zin van druk op het hart o.i.d.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten