Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2009, 16:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
beter hatebreed dan korn of tokio hotel, dat mag duidelijk zijn
Je kunt van Korn zeggen wat je wil, maar ze doen ten minste niet alsof ze iets anders zijn dan wat ze zijn, hoe oninteressant dat ook is. Hatebreed doet alsof ze keiharde metal maken, terwijl het gewoon zwakke pussymuziek is. Bovendien zijn Hatebreedfans vaak waardeloze mongolen, terwijl het met Kornfans meestal nog wel goed komt. Die gaan ook vaak op hun achttiende betere muziek luisteren. Hatebreed wordt volgens mij nog steeds geluisterd door trieste twintigers.
Oud 26-01-2009, 17:26
Verwijderd
hatebreed doet alsof ze metal maken, ja?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 17:45
Uice
Uice is offline
Nou ja, ik weet niet precies hoe ze zichzelf noemen, maar de nadruk lag niet op metal. Wat ik bedoel is dat ze tough over willen komen.
Oud 26-01-2009, 17:53
Verwijderd
oh ja dat is het stijltje een beetje hč, bandana's en al. trek ik ook slecht maar beter dan wat ze in de metal flikken, je weet wel, met die lange haren op een zwart/wit foto in een bos zo gemeen mogelijk kijken. zou ik de muziek leuk vinden dan zou ik me daar wel overheen zetten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
trek ik ook slecht maar beter dan wat ze in de metal flikken, je weet wel, met die lange haren op een zwart/wit foto in een bos zo gemeen mogelijk kijken.
stigmatisering!
Oud 26-01-2009, 18:46
Englander
Englander is offline
lol burzum gay
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:49
Verwijderd
Citaat:
stigmatisering!
nee gek, ik zeg dat dat in metal voorkomt, niet dat iedere metalstroming of band daar aan mee doet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 19:36
Verwijderd
Citaat:
nee gek, ik zeg dat dat in metal voorkomt, niet dat iedere metalstroming of band daar aan mee doet
Wel te veel, 1 vd redenen dat ik nooit de drang heb gehad om me er in te verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 21:08
Carn
Carn is offline
semantics, semantics. mijn CD collectie bestaat voor 80% uit 'metal' en misschien dat er ongeveer 0,25 % aan de 'boze bosmannen' omschrijving voldoet.
Oud 26-01-2009, 21:13
Englander
Englander is offline
Citaat:
Wel te veel, 1 vd redenen dat ik nooit de drang heb gehad om me er in te verdiepen.
: ' )

Judas Priest blaast 99,9% van alle andere metal bands aan gort en die hebben (voor zover ik weet) nog nooit in het bos geposed, so there ya go.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:41
Verwijderd
Sowieso een rare reden om ergens niet naar te luisteren, dat Olivier Messiaen katholiek was of Zappa libertariër houdt me ook niet tegen om er naar te luisteren. Je hoeft een muzikant toch niet cool te vinden om de muziek te waarderen, of dat nu grimme metalmannen met corpsepaint zijn of debiele martial-nazi's.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:17
Verwijderd
Daar heeft kaaset norrega wel gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 14:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
oh ja dat is het stijltje een beetje hč, bandana's en al. trek ik ook slecht maar beter dan wat ze in de metal flikken, je weet wel, met die lange haren op een zwart/wit foto in een bos zo gemeen mogelijk kijken. zou ik de muziek leuk vinden dan zou ik me daar wel overheen zetten
Ik bedoel meer dat ze ook muzikaal gezien stoer willen doen, de riffs klinken alsof ze hard willen zijn. Korn is tenminste gewoon pathetische dramaqueenmuziek, je krijgt niet de indruk dat ze harder willen zijn dan ze zijn.
Oud 27-01-2009, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Sowieso een rare reden om ergens niet naar te luisteren, dat Olivier Messiaen katholiek was of Zappa libertariër houdt me ook niet tegen om er naar te luisteren. Je hoeft een muzikant toch niet cool te vinden om de muziek te waarderen, of dat nu grimme metalmannen met corpsepaint zijn of debiele martial-nazi's.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Als iets leuk klinkt is het natuurlijk niet zo dat ik het boycot omdat het bij een bepaald genre hoort. Maar een groepering/subcultuur/muziekstijl met bepaalde uiterlijk of levenswijze waar je jezelf niet bij vindt passen nodigt natuurlijk niet uit om je er in te gaan verdiepen. Daarnaast is politiek of geloof wel degelijk een reden voor mij om een muzikant te boycotten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Als iets leuk klinkt is het natuurlijk niet zo dat ik het boycot omdat het bij een bepaald genre hoort. Maar een groepering/subcultuur/muziekstijl met bepaalde uiterlijk of levenswijze waar je jezelf niet bij vindt passen nodigt natuurlijk niet uit om je er in te gaan verdiepen. Daarnaast is politiek of geloof wel degelijk een reden voor mij om een muzikant te boycotten.
Nou, ik kan toch een hoop weggooien als ik alleen maar naar muziek van sociaal-liberale atheďstische intellectuelen zou luisteren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik kan toch een hoop weggooien als ik alleen maar naar muziek van sociaal-liberale atheďstische intellectuelen zou luisteren.
Via ebay levert het je nog wat op!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel meer dat ze ook muzikaal gezien stoer willen doen, de riffs klinken alsof ze hard willen zijn. Korn is tenminste gewoon pathetische dramaqueenmuziek, je krijgt niet de indruk dat ze harder willen zijn dan ze zijn.
maar dat is het ding, korn maakt ook geen harde muziek en hatebreed wel. tuurlijk, er is altijd hardere en lompere muziek maar soft of melodisch is het niet
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:44
Carn
Carn is offline
ja, maar bij Hatebreed krijg je om de 5 minuten een 'raise your fist!' voor je smoel, dat is natuurlijk weer alles behalve hard. hmmmm.
Oud 27-01-2009, 21:27
Verwijderd
avant garde heeft wel gelijk, gaat me niet alleen om hoe het klinkt
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 22:25
Englander
Englander is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat je dan een boel goede muziek mist hoor. Nou mis je niet bepaald veel als je het over extreems rechtse groepjes hebt (behalve Arghoslent misschien), maar vooral op christelijk heavy metal gebied bevalt er genoeg te beleven (en dan dus geen stoere mannen in het bos type bands ). Maar goed, als je niet eens de moeite wilt nemen je in metal te verdiepen houdt het op he.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 00:22
Verwijderd
Citaat:
avant garde heeft wel gelijk, gaat me niet alleen om hoe het klinkt
Mij wel, dus knorrega heeft gelijk!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 08:46
Mobius
Mobius is offline
Ik luister ook geen Twister of Truth omdat die vieze Bas Kemp erin meespeelt.

Daarnaast luister ik wel GY!BE, ook al zijn het joden. En de frontman van Death was ook een jood. En ik heb hier nog steeds wat van Creed, ook al zijn het gristenhonden.
Oud 28-01-2009, 16:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
maar dat is het ding, korn maakt ook geen harde muziek en hatebreed wel. tuurlijk, er is altijd hardere en lompere muziek maar soft of melodisch is het niet
Als Hatebreed hard is, is Korn het ook. Hatebreed is gewoon een stel pussies. Slayer was in de jaren '80 al veel harder en zelfs Motörhead vind ik ruiger overkomen.
Oud 28-01-2009, 16:30
antigone
antigone is offline
willen de echte hipsters nu opstaan?
Oud 28-01-2009, 16:36
slint
slint is offline
Citaat:
Ik luister ook geen Twister of Truth omdat die vieze Bas Kemp erin meespeelt.

Daarnaast luister ik wel GY!BE, ook al zijn het joden. En de frontman van Death was ook een jood. En ik heb hier nog steeds wat van Creed, ook al zijn het gristenhonden.
beter check je je feiten, enkel efrim is joods.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 18:05
verfblik
verfblik is offline
idd, die breakdown troep die hatebreed maakt is echt superlomp, de mensen die er naar luisteren zijn meestal ook superlomp, vinden het helemaal geweldig om te moshen of te praten over hoeveel breakdowns er in een of ander hatebreed lied zit.
die gasten vinden het blijkbaar nog steeds vet stoer om de macho uit te hangen, maar volgens mij zijn ze zware pussies in het echt, stelletje sukkels!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Als Hatebreed hard is, is Korn het ook. Hatebreed is gewoon een stel pussies. Slayer was in de jaren '80 al veel harder en zelfs Motörhead vind ik ruiger overkomen.
ja dan loopt het hier vast vrees ik uice, want ik vind hatebreed lompere, of laat ik het anders zeggen, minder poppy muziek maken dan korn
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:30
capibara
capibara is offline
Jongens jongens, voor de goede orde even wat capibara's.
Oud 29-01-2009, 11:49
Verwijderd
Woord, geweldig chille beesten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
ja dan loopt het hier vast vrees ik uice, want ik vind hatebreed lompere, of laat ik het anders zeggen, minder poppy muziek maken dan korn
Is niet alleen een mening, maar simpelweg een feit, aangezien Korn meerdere top 40 noteringen heeft gehad en Hatebreed, ehm, nul?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Is niet alleen een mening, maar simpelweg een feit, aangezien Korn meerdere top 40 noteringen heeft gehad en Hatebreed, ehm, nul?
Hmm, meet je dan hoe poppy iets is louter af aan het commerciële succes in de vorm van hitsingles? Dan zou bijvoorbeeld de deathmetalband Amorphis ook "poppy" zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 21:19
botulismf
botulismf is offline
Of Tool poppier dan Kraak & Smaak.
Oud 29-01-2009, 21:30
Verwijderd
Het ligt er aan hoe je popmuziek definieert. Popular Music (als in populaire muziek) of als muziek stijl. In beide gevallen kan je dat toepassen op Korn:
1) meer top 40 noteringen, dus populairder.
2) veel melodieuzer en toegankelijker dan Hatebreed.

Dus absoluut meer 'poppy'.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 00:29
Verwijderd
als je gewoon ff met je gezond verstand luistert hoor je hopelijk dat korn een stuk meer top 40-proof is dan hatebreed
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 12:20
Uice
Uice is offline
Zoveel vind ik het niet uitmaken. Hatebreed is wel wat harder, maar nog steeds niet écht hard en drijft ook op catchy refreintjes.
Reageren

Regels voor berichten