Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie het een beetje als twee kwaden die elkaar opvreten. De Japanners negeren willens en wetens het verbod op walvisvangst omdat het milieu ze geen fuck interesseert zolang het maar ver van hun bed is. Zo'n totaal negeren van de regels roept agressie op die in principe te ver gaat, maar gerechtvaardigd wordt doordat niets anders werkt om ze op te doen houden.
Zo lang het blijft bij materiële schade en de Japanners weigeren zich aan de verdragen te houden kan niemand Sea Shepherd iets kwalijk nemen. Sterker nog, strikt gezien rammen de walvisvaarders de actievoerders van Sea Shepherd. Ze varen altijd op zo'n walvisvaarder in van de kant waarop zij volgens het internationaal maritiem reglement voorrang hebben. Komt het dan tot een botsing dan heeft volgens de vaarregels de walvisvaarder die veroorzaakt. Dat de walvisvaarders het initiatief nemen bij het veroorzaken van botsingen is echter nieuw. Kwestie van tijd voor ze naar echt geweld grijpen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja walvissen, japanners, het is mij om het even, maar terrorisme is terrorisme, of het nu hamas is die raketten schiet of een tijdje terug die hippies wat betonblokken in zee stortten. Ik weet in dit geval niet of ze wetten overtreden, maar in het algemeen zie ik het verschil tussen activisten en terroristen eigenlijk niet zo.
En verder, als ze die walvissen opeten vind ik het prima.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat zeg je ook alleen maar om te sarren of om "rationeel" over te komen. Dat mensen in Afrika massaal doodgaan door het gebrek aan eten, schaadt mij, de westerlingen, ook niet (of vrij weinig). Dat wil niet zeggen dat ik er niet ongevoelig voor ben. Net zoals het voort bestaan van walvissen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat weet jij stiekem ook wel, je loopt alleen maar te sarren. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
enige wat ik kan bedenken ten aanzien van direct belang tot mensen is dat de walvisschepen grondstoffen verbruiken terwijl dat verbruik niet nodig is... wat ik me afvraag is wat walvissoorten exact voor bijdrage leveren binnen het plankton-systeem en dus de aan- of afwezigheid van vissoorten... 1 van japans argumenten is dat balijnwalvissen planton eten en er dus minder vis naar dat specifieke gebied komen en dat tandwalvissen vissoorten eten die door mensen gevangen kunnen worden. ik heb even zitten zoeken en een aantal essays menen dat t.a.v. de tandwalvissen het zo is dat ze vooral grotere vissoorten eten waardoor vele andere kleinere vissoorten makkelijker kunnen voortbestaan. We weten weinig van de relatie mens-oceaanleven maar als iemand een ingeving heeft t.a.v. het voorgaande hoor ik het graag. voorlopig hou ik me afwezig van stellingname maar wil ik wel zeggen dat walvisjacht me nutteloos lijkt.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, ik wilde eigenlijk discussiëren op basis van een normale gezonde levensstijl, en dan kan je niet essentiële delen uit je voeding laten, of veel geld en moeite investeren in dat probleem te ondervangen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
en waarom zou dat specifiek slechter/beter zijn voor de mens... eerlijk gezegd heb ik geen flauw benul hoe belangrijk het de oceaancycli voor de mens zijn maar als je informatie daarover hebt post het astublieft. Citaat:
ik kan dat beide kanten op (beter/slechter) noch bevestigen noch ontkrachten, jij wel? offtopic vega meuk:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 08-02-2009 om 23:34. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap dat als geen ander en dat kan je doortrekken naar walvissen... maareh, het geeft geen antwoord op mijn vragen. ik kan het wel leuk 'immoreel' vinden dat anderen die beesten willen afslachten, in mootjes hakken, uitknijpen, op hun gezicht smeren en opeten, maar wat is er immoreel aan behalve dat het m.i. onnodig is. tegelijk zou ik het eten van een gekweekte walvis (visuals ![]()
||
Citaat:
Bovendien zwemmen walvissen niet waar vissers vaak komen, en snijdt dat Japanse excuus dus geen hout.
|||
Citaat:
Citaat:
wordt wel gevist hoor. het probleem is niet zo zeer dat het japanse argument m.i. geen hout snijdt (want natuurlijk snijdt het zo goed als een stuk textiel) maar dat het argument van de tegenstanders evenmin echt hout snijdt. hoewel je van een mens uit de 21ste eeuw mag verwachten het verwerpelijk te vinden om onschuldige dieren onnodig te doden. maargoed er wordt nog regelmatig geknuppeld, geschoten gevild e.d. dus wie is er de logische denker en wie rationeel.
||
Overigens ik eet wel paard ben ik nu een beetje hypocriet
![]() Citaat:
||
Citaat:
ik bedoel kom nou japan je zet "research" op je jagers, waarom zou je je intenties verbergen als je denkt dat je niet fout zit. militanten hebben meestal vuurwapens bij zich verder, ofzo.
|
Überhaupt zijn onze volksvertegenwoordigers weer lekker slap dat ze niet gewoon hun middelvinger opsteken naar die Japanners.
Japanse walvisvaarders pleegden een moordaanslag op de leider van Sea Shepherd. Ze beschoten de man vanaf een walvisvaarder toen hij aan dek stond. Ze hadden er alleen niet op gerekend dat hij een kogelwerend vest droeg, en dat Discovery een cameraploeg aan boord had die het hele gebeuren filmde. Ze gooien met flashbangs of andersoortige explosieven naar het schip van Sea Shepherd, dingen waarvan expliciet wordt gewaarschuwd dat het 'incendiary devices' zijn die niet bij mensen in de buurt gebruikt mogen worden. Bij de politie vlieg je direct de laan uit als je zoiets bewust doet. En de vertegenwoordigers van Balkenende IV, gaan door de knieën en bibberen van angst als het land dat die criminelen stuurt komt klagen over de acties van een paar actievoerders. Ik hoop werkelijk dat ik nooit afhankelijk zal zijn van Nederlandse vertegenwoordiging in het buitenland zolang dit kabinet reageert, want onder Balkenende IV verdomt men het stelselmatig om in het buitenland op te komen voor Nederland en Nederlanders. Een ander land had bijvoorbeeld een schip van de marine gestuurd als bleek dat illegale walvisvangers dodelijk geweld gebruikten tegen een Nederlands schip in internationale wateren. Je entert het, ontwapend ze, en houdt het vast totdat de schuldigen berecht kunnen worden. Dat is hoe het hoort te werken. Dat is hoe het werkt bij Somalië. Waarvoor werkt het voor Japanse piraten opeens anders? En dat allemaal omdat een decadent vreemd volkje zo nodig allerlei exotische gerechten wil eten, en hun land daarom schijt heeft aan alle milieuoverwegingen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
CE geschiedenis Calae | 37 | 04-06-2009 22:45 | |
Beleidszaken |
[N&A] Tiswah! Verwijderd | 69 | 09-03-2009 22:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS overweegt sancties voor IJsland wegens walvisvaarders Rabbi Daniel | 88 | 22-08-2003 00:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: vuurwerk is slecht voor het milieu, en daar moet iets aan gedaan worden $@nd€r $@l@m@nd€r | 56 | 04-01-2003 22:30 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
biotoop school is k*t | 4 | 22-03-2002 13:36 | |
Flora & Fauna |
Hebben wij als mens et recht.... D@mien | 5 | 17-01-2002 15:24 |