Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 09:51
ratsja
ratsja is offline
zie titel.

wat voor depressie heb je (of doorgemaakt)
voor hoelang ?
en wat voor medicijnen heb je (gebruikt)

ben ik even nieuwsgierig naar
Oud 16-11-2002, 10:22
Verwijderd
hehe, grappig topic.
ik heb een dystieme stoornis, nu ongveer 2 jaar en ik slik seroxat al bijna een jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
zie titel.

voor hoelang ?

Wat bedoel je precies met 'wat voor depressie heb je?" Bedoel je hoe zwaar? Of bedoel je chronisch?

ik heb iig effexor geslikt. (geloof dat het zo heette) en verder nog wat homepatische dingen.

De echte depressie duurde denk ik ruim 2.5 jaar. Ik weet het niet, heb het niet zo bijgehouden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 16:07
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Wat bedoel je precies met 'wat voor depressie heb je?" Bedoel je hoe zwaar? Of bedoel je chronisch?

ik heb iig effexor geslikt. (geloof dat het zo heette) en verder nog wat homepatische dingen.

De echte depressie duurde denk ik ruim 2.5 jaar. Ik weet het niet, heb het niet zo bijgehouden.
je hebt verschillende depressies, bv: manisch, hypmonanisch, en nog wel meer
Oud 16-11-2002, 16:41
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ratsja schreef:
je hebt verschillende depressies, bv: manisch, hypmonanisch, en nog wel meer
In plaats van een manische depressie spreekt men tegenwoordig van een bipolaire stoornis. De term hypomanisch duidt op een verlaagde stemming en maakt in die zin ook deel uit van een bipolaire stoornis.

Laatst gewijzigd op 16-11-2002 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 17:36
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
In plaats van een manische depressie spreekt men tegenwoordig van een bopolaire stoornis. De term hypomanisch duidt op een verlaagde stemming en maakt in die zin ook deel uit van een bipolaire stoornis.
bipolaire stoornis toch en das het zelfde als manisch, en hypomanisch is en kan een fase zijn in een manische depressie
Oud 16-11-2002, 17:50
Anne
Anne is offline
Ik heb in ieder geval niets geslikt.
Oud 16-11-2002, 18:01
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ratsja schreef:
bipolaire stoornis toch en das het zelfde als manisch, en hypomanisch is en kan een fase zijn in een manische depressie
Ik bedoelde inderdaad een bipolaire stoornis, maar ik had bij het posten van die reply niet opgemerkt dat ik per vergissing een o in plaats van een i had getypt, iets wat ik inmiddels al heb gecorigeerd. De term manische depressie is een verouderde term, vandaar dat men in plaats daarvan tegenwoordig de term bipolaire stoornis hanteert.
Oud 16-11-2002, 18:52
rare kwast
rare kwast is offline
jah manisch-deprie is verouderd maar ik leer het nog wel zo, het valt onder bipolaire stoornis
maar om even met de vraag door te gaan, ik ben manisch deprie
Oud 16-11-2002, 19:11
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k had dr eentje die ongeveer een half jaar duurde, t was een gewone depressie, beetje zwaar maar nix vergeleken met degene die k nu heb.. k heb geen medicijnen gehad, naja k werd beswel verliefd op een jongen.. das voor mij t beste medicijn,

en k heb dr nu weer 1, die umm ffe denken als sinds vorig jaar maart is.. dus nu umm 8 maanden duurt.. maar t gaat al beter dus zo lang zal t wel niet meer duren. k heb dr nog geen medicijnen voor, ook geen hulp ofzo, heb ik ook niet nodig, gewoon de afwezigheid van mn broer is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 20:14
~*Marsmallow*~
~*Marsmallow*~ is offline
klinkt als: " Welk merk schoenen draag je?"

Ik had vorig jaar een lichte depressie, geen medicijnen maar een maatschappelijk werkster jeugdzorg en het duurde ongeveer 4 maanden.
Oud 17-11-2002, 17:40
Krastain
Krastain is offline
Geen. Sorry.
Oud 17-11-2002, 17:52
Eend
Eend is offline
wat voor depressie heb je?
Ik weet niet wat voor een depressie ik heb, iig geen manische. waarschijnlijk meer van het denken. Ik denk ook niet dat ik een chronische depressie heb.

voor hoelang?
Het heeft altijd al een beetje in me gezeten, omdat het tot stand kwam door m'n andere twee 'ziektes'. Ik zit er nog steeds in. Vanaf eind groep 8, begin brugklas is het echt doorgebroken en ben ik helemaal vastgelopen in mn leven.
Dus zo'n 5/6 jaar ongeveer.

en wat voor medicijnen heb je (gebruikt)?
Ik heb eigenlijk nooit medicatie gewild, maar tijdens m'n laatste opname wilde ik echt aan mezelf werken en zag dat medicatie me daar bij kon helpen.
Zelf heb ik altijd 1 maal daags 50 mg Zoloft en ik heb per dag 10mg Oxazepam gebruikt tegen m'n spanningen en angsten, maar sinds dat ik ontslagen ben, heb ik het niet meer gekregen.

Liefs

Eendje
Oud 17-11-2002, 17:56
Eend
Eend is offline
Damn ik ben zo jaloers op de mensen die er maar 4 maanden last van hebben gehad Owkeej, tis wel erg enzow Maar ik zal er waarschijnlijk heel mn leven last van blijven houden en moet leren om er mee om te gaan door middel van allemaal behandelingen Maar dat komt ook weer door die andere twee ziektes (Borderline en authisme, ja, het klopt dat je borderline pas na je 18de echt vast kan stellen, maar ik heb wel de beginselen en we zijn nou aan het voorkomen, dat ik ermee om leer gaan, voordat het zich groter uit gaat breiden)

In ieder geval wel knap van diegene dat ze er zo snel overheen konden komen! *geeft pluim*

Nog een keer liefs

Nog een keer Eendje
Oud 17-11-2002, 18:19
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
een gewone depressie met gedragsproblemen in het thuisfront, sociale onzekerheid, laag zelfbeeld.. dat soort dingen.. voor weetkveel hoelang... ben opgenomen... ga over 2 weken met ontslag

medicatie, seroxat toen prozac en dipiperon
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
een gewone depressie met gedragsproblemen in het thuisfront, sociale onzekerheid, laag zelfbeeld.. dat soort dingen.. voor weetkveel hoelang... ben opgenomen... ga over 2 weken met ontslag

medicatie, seroxat toen prozac en dipiperon
Das wel beter

*feliciteerd*
Oud 17-11-2002, 19:41
mood indigow
mood indigow is offline
waar slaat dit topic op?!

elkaar een btje lopen te vertellen hoe depri je wel niet bent/ was..

en wat schiet je ermee op?
nix..

btje onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 20:32
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
mood indigow schreef:

nix..

btje onzinnig.

je hoeft niet te reageren
en tevens nog het volgend.....het is iets wat jij vind
Oud 17-11-2002, 20:46
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
mood indigow schreef:

nix..

btje onzinnig.
Misschien komt dit topic op jou onzinnig over omdat je er zelf niets mee opschiet, maar het is best mogelijk dat anderen er wel iets aan hebben, dus wat dat betreft is dit topic misschien wel zinnig voor anderen.
Oud 17-11-2002, 21:28
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Misschien komt dit topic op jou onzinnig over omdat je er zelf niets mee opschiet, maar het is best mogelijk dat anderen er wel iets aan hebben, dus wat dat betreft is dit topic misschien wel zinnig voor anderen.
daarom
Oud 18-11-2002, 13:49
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Had een " gewone " depressie ... en nu ... GEEN * trots *
Oud 18-11-2002, 18:17
Verwijderd
soort : klote depressies
medicijn : vrienden en een hoop liefde
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 22:24
?OWAN!
?OWAN! is offline
post-traumatische-stress-stoornis
heb er al ruim een half jaar last van....sinds de traumatische gebeurtenis....
Ga binnenkort aan de medicatie tegen de stress.....
ben wel angstig over de medicatie.
Oud 18-11-2002, 22:25
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
?OWAN! schreef:
post-traumatische-stress-stoornis
heb er al ruim een half jaar last van....sinds de traumatische gebeurtenis....
Ga binnenkort aan de medicatie tegen de stress.....
ben wel angstig over de medicatie.
krijg je een kalmeringsmiddel of anti depressiva ?
Oud 18-11-2002, 23:14
?OWAN!
?OWAN! is offline
Citaat:
ratsja schreef:
krijg je een kalmeringsmiddel of anti depressiva ?
De laatste keer noemde mijn psychiater een waslijst van middelen waaronder Prozac als opties.....Weet ook niet echt wat voor middel waar tegen dient en wat het inhoud...
ben laatste tijd regelmatig depressief....vooral na een afspraak met de psych voelt het alsof al mijn levenslust is verdwenen.
Oud 19-11-2002, 08:09
Wasteland
Wasteland is offline
Burn out syndroom, ongeveer 5 maanden last van gehad. Zonder medicijnen terug gekeerd in mijn eigen ritme! Ben der ook best trots op!!
Oud 19-11-2002, 13:46
Quiana
Quiana is offline
Een lange. Wat voor soort?
Posttraumatische shit. (weet t niet zeker )
Er word ook gedacht dat ik manisch depressief ben,
het geerfd van mn moeder heb,
maar daar geloof ik niet in.
voor hoelang ?
Tis nu zo ongeveer 2,5 jaar beverstigd.
Maar de hele zooi zit er langer, veel langer
Nu niets, heb wel ooit geprobeerd,
om er heel snel mee te stoppen.
Oud 19-11-2002, 14:24
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
In mijn hoofd zit een spons met suikergoed, daarom ben ik altijd vrolijk, Dus geen last van...
Oud 19-11-2002, 17:24
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Heb last van winterdepressies, komende winter wordt het vierde jaar. Het duurt meestal ongeveer vijf maanden.
Ben naar vertrouwenspersoon op school geweest, jeugdzorg, helderziende homeopaat, huisarts en ga nu als ik het nodig vind naar een psycholoog, ik heb in ieder geval de telefoonnummers, dus als ik er behoefte aan heb -wat nu nog niet het geval is- kan ik zo bellen. Ik heb homeopatische middeltjes geslikt, bloesemtherapie van Bach vooral.
Oud 19-11-2002, 19:40
C'est moi
C'est moi is offline
wat ik heb!! ik heb een lichtre vorm van manische depressie en een posttraumatische stress stoornis.en wat ik geslikt heb!!! seroxat prozak en nu en 25 mg oxazepam per dag met nog diazepam. wat ik nu slik is af en toe voor de wat moelijkere tijden oxazepam. en hoe lang ik depressief ben geweest is ongeveer 6 jaar. maar het gaat nu goed en dat wil ik graag zo houden en het lukt me nu eigenlijk best wel aardig!

groetjes chretienne
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 21:02
Gwenniej
Gwenniej is offline
kweet nie wat voor vorm k had....gewone depressie..
duurde een klein jaartje ofzow,
en k heb er bewust nix voor willen slikken
Oud 19-11-2002, 22:30
Kazanka
Kazanka is offline
Diagnose was: Depressie d.m.v. post-traumatische-ervaring, wat dus mijn ziekte Psoriases is en alles wat daarbij kwam kijken, sociale onzekerheid, minderwaardigheidsgevoel, etc...

De daadwerkelijke depressie is op dit moment in remise en kan zonder medicijnen uitstekend worden behandeld. Ik neem dus ook geen medicijnen, heb wel enige tijd slaapmedicatie gehad, maar dat is niet meer van toepassing.

De duur van de depressie zal ergens tussen de 3 en 4 jaar inzitten.
Oud 22-11-2002, 12:31
revolucia
revolucia is offline
Ben hypomanisch en zit nog steeds te twijfelen of ik met medicatie moet beginnen....mn psych zegt van wel maar ik ga t zo lang mogelijk proberen uit te stellen...wil t eigenlijk op eigen kracht doen
Oud 22-11-2002, 12:51
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
revolucia schreef:
Ben hypomanisch en zit nog steeds te twijfelen of ik met medicatie moet beginnen....mn psych zegt van wel maar ik ga t zo lang mogelijk proberen uit te stellen...wil t eigenlijk op eigen kracht doen
pcies dat had ikkke oowk
Oud 22-11-2002, 14:41
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
revolucia schreef:
kben ook hypomanisch met rapid cycling, slik nu depakine (naast seroxat) en dat bevalt me wel.
seroxat nu meer als een jaar en depakine bijna 4 week

nog echt afwachten dus.
Oud 22-11-2002, 22:41
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik weet niet wat voor depressie, maar bij mij is het niet heel ernstig. Al lijken hulpverleners daar op de een of andere manier anders over te denken. Zij willen me aan de medicijnen hebben, maar ik verdom mezelf te vergiftigen met die rotzooi.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 23:50
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
ratsja schreef:
zie titel.

1) wat voor depressie heb je (of doorgemaakt)
2) voor hoelang ?
3) en wat voor medicijnen heb je (gebruikt)

1) De Moenbase-depressie
2) Een jaartje of 5 á 6
3) Ohhh, hier zijn geen medicijnen voor.
Oud 23-11-2002, 01:44
Verwijderd
1. Momenteel de godverdomme-er-is-geen-bier-meer-depressie
2. Paar uur.
3. Het enige medicijn daartegen is een peukie en slapen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten