Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Goed, DP gaat de eerste ronde op abzg
Zie hier Citaat:
Zie hier Citaat:
Dan hangronde 2. DP stemt op Jurre zie hier Citaat:
Maar als duidelijk wordt dat [edit] zie hier Citaat:
Daarnaast valt me ook op dat dark phoenix een opvallend sympathieke houding heeft naar grl. Archont komt juist niet bepaald sympathiek op me over naar DP. Tot zover hangronde 2. In hangronde 3 gaat DP in de eerste instantie voor testout.com, maar verandert later naar JasperJD. Zie hier. Citaat:
Biertank gaat zelf ook voor JasperJD in een poging zijn hachje te redden. Zie hier Citaat:
---- Concreet komen er dus 3 namen uitrollen plus een kleine aanwijzing dat ze het liefst met de wolven meeliften. De opvallende sympathie voor grl, de stem van biertank op absinthe en het feit dat ze beiden op JasperJD gaan en zeggen dat er waarschijnlijk wolven in het rijtje van Biertank zitten. Misschien dat ze daar dan juist niet zitten.
|
Verwijderd
|
En hier dan nu de definitieve stemstatistieken van hangronde numero tre.
![]() JasperJD 1. grl 2. Barabas 3. Dark Phoenix 4. Biertank 52 Biertank 52 1. Daboman 2. Archont 3. Mutsieprutsie 4. Tink* 5. lentekriebel 6. Absinthe zoemzoem 1. JasperJD 2. Hanneke Mutsieprutsie 1. zoemzoem 2. Aapje* Archont 1. Allure ● Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde: Deze ronde is dit op niemand van toepassing. ![]() ● Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde: - Testout.com - Wammus ● Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde: Op dit moment nog geen van de twee, maar ik hoop dat we dit nog te horen krijgen. ![]() ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag eerste eetronde: Abzg ● Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier! ● Uitslag tweede eetronde: niemand opgevreten. |
![]() |
|
Hangronde 1 waren ze nog geen geliefden hč Dabo.
![]()
|
oh ja daar zeg je zoiets, dan is het logisch dat DP op dat moment zeker gewoon voor de wolven werkte. Misschien is het dan nog belangrijker dat de ziener iemand bekijkt waar ze mee te maken hadden om zo te kunnen bepalen met welke kant ze wilden meeliften.
Ik grl's stem op JasperJD opvallend in de context van hoe DP naar grl was. Waarom was DP zo vriendelijk naar grl en waarom gaat grl dan mee op JasperJD? Volgens mij was het toen DP op testout.com wilde stemmen helemaal nog niet zo duidelijk dat biertank eruit zou gaan dus misschien moet je er ook weer niet teveel korrels zout bij nemen.
|||
Citaat:
Bovendien zegt DP ook nog: Citaat:
![]() Edit: Ik zie dat je net gepost heb. Maar ik ging niet mee met iemand..? |
![]() |
|
Ok, ik zie dat je gelijk hebt. Dan is het misschien juist wel opvallend dat hij met jou mee ging. Hmm, als jouw stem oprecht is weet hij dat hij zo kans heeft om te overleven. Als hij met een wolf mee zou gaan is die kans kleiner. Dan zegt dat misschien weer iets over de mensen waarmee hij juist niet meeging. En misschien hoopte hij dat je door zijn sympathie hem nooit zou verdenken? Hij heeft je immers hier en daar op weg geholpen. Misschien is dat dan logischer.
||
Citaat:
De mensen met wie hij niet meeging: zoemzoem 1. JasperJD (onder voorbehoud) Mutsieprutsie 1. zoemzoem Archont 1. Allure (Nou ja, en jou maar dat was in het rijtje van Biertank dus dat is eigenlijk logisch). Ik vind het toch wel opvallend dat deze namen weer omhoog komen. Ik heb nog altijd m'n twijfels bij Jasper. Nog steeds om dezelfde reden als ik vorige hangronde al heb duidelijk gemaakt: Hij doet vaag. En een dorpeling hoort geen reden te hebben om vaag te doen. Met zoemzoem heb ik me nog niet zo heel erg beziggehouden eigenlijk. En de naam Allure blijft ook regelmatig opduiken als verdachte. Misschien morgen toch maar eens even over nadenken hoe dat nou precies zit. Maar goed, ik ga dus nu echt naar bed =) |
![]() |
|
Ik heb het gevoel dat zoemzoem/aapje wolf is aangezien DP en biertank niet in dat rijtje gingen staan om hun hagje te redden (omdat het me niet echt slim lijkt om bij een wolf in een rijtje te gaan staan als je wilt overleven
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-10-2009 om 08:18. |
![]() |
|
Wel raar (en jammer) dat Wammus en Testout.com weer geen stem hebben doorgegeven
![]() Barbaras is voorlopig even van mijn verdachtenlijstje af. De reden hiervoor staat in feite hierboven al. DP stemde op Jasper nadat Barbaras en ik dat ookal hadden gedaan. Blijkbaar ging hij er vanuit dat onze stemmen meetelden. Aangezien hij weet wie de wolven zijn, is barbaras dat dan waarschijnlijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Grl en Barabas zijn tijdelijk even vrijgesproken idd omdat ze blijkbaar nog hun hachje konden redden. Dat wil niet zeggen dat ze allebei geen wolf zouden kunnen zijn. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat één van twee wolf is, maar dat ze toch hoopten dat er meer mensen op JasperJD mee zouden gaan, of juist hem kozen om verwarring te scheppen over zijn functie, aangezien hij al wel verdacht was. Ervan uitgaande dat alle stemmen onder JasperJD waar zijn, moeten er ook minstens vijf onder Biertank waar zijn. Misschien kunnen we daar in verdere ronden nog wat mee.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wat je zegt is dus onlogisch. ter verduidelijking: Dark Phoenix zei al even na 19.00 uur gisteravond dat hij op jou zou stemmen. Even voor 20 uur zei Biertank uit lijfbehoud mee te gaan en op jou te stemmen. Nog volkomen logisch. Ik zeg echter pas daarna dat ik op mutsieprutsie stem. Biertank doet nog een subtiele poging mij over te halen om toch in het rijtje van jou te staan. dit heb ik niet gedaan. Waarom zou hij die moeite (jouw theorie volgend he) doen als hij wist dat ik wolf was en mijn stem toch geen invloed had. Gister ging ik niet mee op jou omdat ik je niet echt wantrouwde, echter daar begint nu wel verandering in te komen. |
![]() |
|
Ik ben gisteravond uit m'n werk doorgegaan naar een concert (green day in ahoy) en ben niet in de mogelijkheid geweest te stemmen. Ik ben nu op een feestje dus het zal vanuit hier vandaag ook stil blijven. Morgenavond kan ik wel gewoon op tijd stemmen en zal dit uiteraard ook gewoon doen.
|
Verwijderd
|
Shit, ik moet zo gaan werken en kan pas vnvd weer actief meeposten. Maar de eetronde komt eraan en nu ga ik er denk ik uit.
Zo niet, dan lees ik rustig de posten door en kom ik met een theorie want er zijn een hoop dingen duidelijk geworden nu. Zonder onderbouwing die komt later!! : grl, wammus, allure, zoemzoem blijven mijn verdachte. En testout.com voor het inactiviteit mag gewoon keihard gestraft worden. 3 post is écht veels te weinig weg ermee! Maar zoals al zei mijn heldere onderbouwing komt of vnvd na 12en of morgen pas, excuses hiervoor maar ik heb gewoon echt weinig tijd op dit moment! Nu ga ik werken! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed, op dit moment hebben we de volgende slechte functies nog in het spel zitten:
- 4 immer hongerige weerwolven; - 1 evilziener; - 1 leerling-verrader. De evilziener zal natuurlijk net als de goede ziener vooral de in het spel verdachte personen opvragen. Als hij/zij dan ziet dat zo'n persoon een wolf is, zal hij die persoon dan dus eerder beschermen inplaats van proberen die persoon opgehangen te krijgen (zoals de goede ziener zou doen). Van personen van wie de evilziener weet dat ze een onschuldige dorpeling zijn, zal de evilziener proberen om die onschuldige dorpelingen verdacht te maken (actief) of juist gewoon tijdens hangrondes zeggen op een ander persoon te stemmen, maar in werkelijkheid op die onschuldige dorpeling stemmen (passief). We moeten dus er achter proberen te komen of we met een actieve evilziener te maken hebben, of juist met een passieve. Ik persoonlijk vermoed dat de passieve methode wat meer loont en wat minder gevaarlijk is voor een evilziener (hij/zij is dan immers niet zo op de voorgrond), dus ik acht de kans redelijk hoog dat we dit spel een passieve evilziener hebben. Maar dat zijn slechts vermoedens; hopelijk weten we na een aantal hangrondes meer. ![]() Over de leerling-verrader kunnen we op dit moment helaas nog weinig tot niets zeggen, aangezien de leerling maar net dit "ambacht" toegewezen heeft gekregen. We zullen dus goed moeten opletten welke dorpeling zich plots vreemder gedraagt of een complete 180° doet en totaal andere dingen zegt dan hij/zij eerst had gedaan. Ik denk dat de leerling-verrader het wat dat betreft nog wel aardig moeilijk kan krijgen, zeker als het een meer onervaren speler is. We zullen zien hoe het gaat verlopen. ![]() Met dat gezegd hebbende, ga ik nu eens even naar de stemlijstjes van de vorige 3 hangrondes kijken. Zie beneden het tabelletje dat ik heb gemaakt. ![]() ![]() (Bij Hanneke staat in de eerste hangronde een + achter haar naam, dit om aan te geven dat haar stem voorlopig was en ze nooit heeft doorgegeven of haar stem op ggcy8 nou wel of niet definitief was.) Het eerste dat mij opvalt als ik de stemlijstjes zo naast elkaar zie, is dat alle drie de lijstjes één ding met elkaar gemeen hebben: Mutsieprutsie. Zij is de enige die in álle drie de stemlijstjes voorkomt, en dat op een relatief veilige plaats. Dit zou kunnen betekenen dat ze een wolf is, of misschien zelfs de evilziener. Maar aan de andere kant vraag ik me dan wel af: zou een slechterik dat nou wel zo doen? ![]() ![]() Wat mij verder ook opviel aan de stemlijstjes, is dat Archont in twee van de lijstjes voorkomt - en dat ook op een relatief veilige plaats. Tink* komt ook tweemaal voor, gek genoeg beide keren recht onder Mutsieprutsie (maar wel op minder veilige plaatsen). Bij zowel Archont als Tink* kan het natuurlijk puur toeval zijn, dus ik wil er nog niet meteen te zwaar aan tillen. Wel moet ik zeggen dat het feit dat Tink* twee keer recht onder Mutsieprutsie staat, haar voor mij gevoelsmatig verdacht(er) maakt. Ze maakt verder zeker zinnige posts en doet ook actief mee, maar mijn vertrouwen in haar had wel een deukje opgelopen nadat ze was vergeten te stemmen in hangronde #2, en dat terwijl dat zo belangrijk voor haar was om te doen. Immers, haar leven was toen ook in gevaar - dus het is een beetje vreemd dat ze zou zijn vergeten te stemmen. En nu dat ik zie dat ze twee keer in de stemlijstjes voorkomt, en dan ook nog onder Mutsieprutsie, dan denk ik toch een beetje: "Hmmmm.... toch maar eens wat meer in de gaten houden!" Ook hier ben ik wel nieuwsgierig naar wat anderen daarvan denken. ![]() Verder heb ik naar aanleiding van de dood van Biertank 52 en Dark Phoenix hun berichten doorgespit. Ik weet dat Daboman zich reeds de moeite heeft getroost om dat te doen, maar ik wou daar niet blind op af gaan en toch even alles zélf bekijken om zo zeker te weten dat ik alles met een frisse blik heb bekeken. ![]() ![]() Dark Phoenix is een ervaren speler, ik heb al talloze spellen samen met hem gespeeld. Ik kan me niet meer herinneren of hij ooit al eens eerder de verrader is geweest, maar zelfs als dit voor hem de eerste keer is geweest, heeft hij zeker genoeg algemene spelervaring met verraders (door ze tig keer te hebben meegemaakt en te hebben geobserveerd) om de kunst goed te hebben afgekeken. Het gebruik van reverse psychology behoort tot het standaard arsenaal van een verrader, en ik denk zeker dat hij daar al van meet af aan mee in de weer is geweest - zij het niet zelf, dan wel via zijn geliefde Biertank. Een compleet onervaren verrader zou vooral de niet-wolven verdacht hebben zitten maken, daarbij vergetend dat de dorpelingen na diens dood gewoon maar hoeven te kijken naar wie hij níét verdacht heeft gemaakt om te weten wie de wolven (kunnen) zijn. Ik denk niet dat Dark Phoenix die fout heeft gemaakt, tenzij hij van reverse psychology uitging - maar dat is wellicht iets een te groot risico om te nemen voor een verrader. Dus, kortom: een betere strategie voor een verrader is om vooral onschuldige dorpelingen verdacht te maken, maar af en toe ook een beetje een wolf verdacht te maken (maar niet te erg, zodat het verder ook niet opvalt als de verrader zijn milde verdenkingen richting de wolf laat varen ten faveure van een onschuldige dorpeling). Daarom moeten we dus ernstig rekening houden met het feit dat er minstens één wolf zit tussen de verdenkingen die Dark Phoenix heeft geuit. Maar, nu komt er nog iets bij dat de zaak iets gecompliceerder maakt: Dark Phoenix was naast verrader ook nog geliefde. Het opperdoel van de geliefden is om het spel samen te overleven, en om dit te bewerkstelligen, moeten ze tijdelijk met één van de twee partijen meeliften. Dus óf ze gaan tijdelijk bij de dorpelingen meehelpen (om ze vervolgens keihard af te slachten nadat het aantal dorpelingen tot een te overwinnen getal is gekomen), óf bij de weerwolven. Wat zal nu de logische keus zijn geweest voor een stelletje waarvan één de verrader was? De dorpelingen, of de weerwolven? Mij persoonlijk lijkt het aannemelijk dat ze met de dorpelingen hebben willen meeliften, omdat die groter in aantal zijn dan de weerwolven. Maar ze zullen de weerwolven toch een heel klein beetje hebben willen "helpen", omdat het nu juist ook weer niet de bedoeling was dat de wolven hen gingen opeten. Ze moesten dus continu schipperen tussen de twee partijen wat dat betreft, denk ik. En dan, op een gegeven moment, als er weinig dorpelingen meer waren, vooral de laatste dorpelingen afmaken en daarna pas de laatste weerwolven. Dat is wat ik denk - laat het me maar weten als hier een denkfout tussen zit, of gewoon jullie mening in het algemeen. ![]() Met dat gezegd hebbend, ga ik nu kijken naar de stemstatistieken van de afgelopen hangrondes en wat Biertank en Dark Phoenix daarbij hebben gedaan. ![]() Bij hangronde #1 heeft Dark Phoenix dus als verrader gezegd op de onschuldige dorpeling Abzg te stemmen (maar zal wel stiekem op ggcy8 hebben gestemd); Biertank heeft toen op Aapje* gestemd, maar omdat hij toen nog geen geliefde was met Dark Phoenix, kon hij nooit weten of Aapje* wél of níét een wolf was. Van Aapje* kunnen we dus minder goed peilen of ze wel of niet onschuldig is, dan bij de mensen die Dark Phoenix en Biertank verdacht hebben gemaakt toen ze eenmaal geliefden waren. Gedurende eetronde #1 heeft Dark Phoenix geen verdachten genoemd; Biertank daarentegen gaf te kennen dat hij op Absinthe wou stemmen als de hangronde er eenmaal weer was. Aangezien Biertank op dat moment geliefde was en dus wist wie de weerwolven waren, kan dit twee dingen betekenen: óf Absinthe is onschuldig, óf zij is een wolf (dit valt namelijk onder een weerwolf een ietsie pietsie verdacht maken, wat ik al eerder in deze post had uitgelegd). Ik ben echter geneigd te denken dat zij onschuldig is, want ik heb haar nog niets verdachts zien doen tot nu toe. ![]() De informatie die we uit Biertank's posts kunnen halen, houdt hierbij verder op. Verder dan zijn nepstem op Absinthe komen we niet. Daarom loont het dus meer om te kijken naar wat Dark Phoenix heeft uitgespookt. Het een en ander omtrent Dark Phoenix had ik zojuist al behandeld; laten we nu maar kijken naar wat hij allemaal heeft gezegd ná hangronde #2. Gedurende eetronde #2 heeft hij gezegd op Testout.com te willen stemmen in de komende hangronde, omdat deze volgens hem veel te stil was (wat eigenlijk waar is, maar goed). Niet lang daarna heb ik gezegd dat ik dacht hij de verrader was, waarbij ik ook zei dat zijn stem op Testout.com waarschijnlijk een manier was om even low-key te gaan en het bovendien ook een veilige stem was (bij een persoon met meer postactiviteit zou het iets meer gaan opvallen en liep hij meer kans zijn verrader-zijn te verraden). Daarom ben ik over het algemeen nog steeds geneigd te denken dat Testout.com onschuldig is - weliswaar afkeurenswaardig inactief, maar dat maakt hem/haar nog geen wolf of evilziener. Het kan natuurlijk zo zijn dat Dark Phoenix zich hier reeds al heeft willen indekken en dus van reverse psychology is uitgegaan; een beetje een onervaren wolf verdacht maken, zodat de dorpelingen na zijn dood eerder geneigd waren te denken dat Testout.com onschuldig is. Dat was wel veilig om te doen, omdat op voorhand wel al duidelijk zou zijn dat hij toch geen grote meerderheid van dorpelingen op Testout.com mee zou kunnen krijgen. Kortom: hoewel ik ook gevoelsmatig geneigd ben om te denken dat Testout.com onschuldig is, is het toch verstandig om hem/haar nog wat meer in de gaten te houden. Laten we ons voorlopig maar concentreren op personen die wat meer verdacht zijn en meer dingen op hun kerfstok hebben. Toen hangronde #3 eindelijk was gearriveerd, heeft Dark Phoenix nog wat meer verdachten genoemd. Hij heeft Archont opgenomen in zijn verdachtenlijstje; vreemd genoeg heeft hij dit in kleine letters tegen Archont gezegd (dit heeft hij verder bij niemand anders gedaan), wat misschien wel een hint kon zijn richting Archont over zijn verrader-zijn. Archont zou dus mogelijk een wolf kunnen zijn. Daarna heeft Dark Phoenix zijn stem op Testout.com gewijzigd naar JasperJD, uit lijfsbehoud (Biertank was daarin met hem meegegaan, ook uit lijfsbehoud). Of JasperJD nu wel of niet onschuldig is, is moeilijk te zeggen. Het is immers goed mogelijk dat JasperJD een wolf was en dat de geliefden hun belang vóór dat van de wolven lieten gaan: kortom, ze waren bereid om één wolf op te offeren als dat betekende dat ze samen verder zouden kunnen. Daarnaast vonden ze JasperJD misschien de zwakste schakel van de wolven, omdat hij alles onhandig aanpakte, waardoor ze hem er ook graag uit zouden willen hebben (mogelijk omdat hij ooit zelfs misschien in hun nadeel kon werken). Het is allemaal mogelijk; ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het hele gedoe met JasperJD moet interpreteren, dus laat jullie mening maar weten omtrent dit onderwerp. ![]() Tot zover de verdenkingen en stemmen van Dark Phoenix. Nu nog even kijken wie hij heeft lopen verdedigen of gewoon mild heeft aangevallen. - Gedurende eetronde #2 valt hij Daboman een beetje aan, in deze post en in deze post. Naar mijn weten is Daboman daarna niet echt meer onderwerp geweest van zijn beschuldigingen. Dit kan dus mogelijk een geval zijn van een weerwolf een beetje verdacht maken en daarna full-time concentreren op een onschuldige dorpeling (dat zou dan dus Testout.com zijn). - Gedurende eetronde #2 zei Dark Phoenix dat hij zoemzoem niet verdacht vond (in deze post), dit kan dus mogelijk bescherming van een weerwolf zijn. - Naast zijn geliefde Biertank verdedigt Dark Phoenix ook Barabas een beetje (in deze post). Dit kan mogelijk dus ook een geval zijn van weerwolf-bescherming. O ja, eventueel kan Dark Phoenix nog een subtiele verdachtmaking richting Allure (en haar post-inactiviteit) hebben gedaan in de zin "Ik zou ook niet naar mij luisteren. Luister liever naar Testout.com. En Allure." van deze post. Maar misschien lees ik er wel te veel in. ![]() Nou, tot zover mijn gedachtes. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-10-2009 om 16:11. Reden: Klein foutje gecorrigeerd. :) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is in elk geval veilig om met Severus mee te schapen in dit spel.
![]() Ik hecht dus ook vrij veel waarde aan haar theorieën, maar mčn wat een verhaal. ![]() Ik ben veel te moe om dat nu te lezen, dat doe ik later wel. Achteraf baal ik trouwens wel van de uitslag van gisteren. Sowieso omdat ik door die ene stomme stem van Biertank ineens een beetje 'in the picture' ben, maar ook omdat we nog wel even van DP als geliefde-verrader (met dus zeer belangrijke informatie) hadden kunnen profiteren. Ik denk tenminste dat ze hun best zouden doen om de wolven eruit te werken en niet alle dorpelingen. Maar goed, te laat. |
![]() |
||
Citaat:
Tot nu toe blijft mijn stem dus nog mooi bij jou.
||
Verwijderd
|
Ik vraag me trouwens af of de dorpelingen al goed één of twee wolven op het spoor waren, dit omdat Dark Phoenix na hangronde #2 nogal de nadruk begon te leggen op zelfstandig nadenken (wat voor een verrader erg handig is, zoals ik in deze post en ook deze post al uitgebreid al had uitgelegd). Heeft hij met het rookgordijn van "zelfstandig nadenken" de aandacht van één of twee wolven willen afleiden?
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet dat je een mens bent en wel eens fouten maakt, ik kan me vaag een spel herinneren waarin ik toch écht een onschuldige dorpeling was en jij ervan overtuigd was van niet.
![]() En ik heb je theorieboekwerk gelezen en ga er eens even over nadenken... Ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan stemmen morgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(daar leken namelijk al wat stemmen naartoe te gaan) |
![]() |
||
Citaat:
Dat ik m'n twijfels heb bij Tink heb ik al eerder bekend gemaakt, maar op dit moment zijn er voor mij andere mensen die meer opvallen dus hoewel ik haar in de gaten hou is ze van mij betreft niet meteen een eerste verdachte. Je noemt wel heel terecht dat ze vergat te stemmen terwijl ze eruit had kunnen gaan, dat is natuurlijk een beetje vreemd. Verder zie ik zo snel geen dingen die me opvallen aan je post. ![]() Oh, en maak je natuurlijk fouten maar voor een n00b zoals ik is het wel erg fijn dat er af en toe een verhelderende post (die niet direct gericht is op eigen hachje redden) komt want mijn hoofd loopt over van de complottheorieen ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik mijn mening over de eerste hangronde al eens eerder gegeven. Het lijkt mij dat de wolven dan juist het spel makkelijker naar hun hand kunnen zetten door voordat mensen 'random' wolven verdacht kunnen maken al wat mensen te noemen, zeggen dat ze erop gaan stemmen en dan vanzelf zien dat er wel wat schapen volgen. Dus het lijkt mij in hangronde 1 dat de eerste stemmers op ggcy8 en daarmee bedoel ik Hanneke, Wammus of Archont mogelijke wolven kunnen zijn. Bij Archont lijkt het me ook niet vreemd dat een ervaren speler als hij ook al doorhad dat Biertank de geliefde was en daarom ook in zijn rijtje staat, ook al zou hij een wolf zijn en zijn stem niet meetellen. Wammus kan ik niet echt peilen want hij is een beetje inactief nu en Hanneke, ja definitieve stemmen of niet, dat kan ik ook niet peilen. Ik ben het helemaal met je eens dat JasperJD nu net zo goed wolf of onschuldig kan zijn, want de geliefden staan boven elke andere partij dus dan zou je ook alles doen om je hachje te redden. Dus als verrader zijnde zou je ook gewoon op een wolf kunnen stemmen. Naast dat vind ik hem ook gewoon een vervelende speler, maar dat heb ik ook al toegelicht. Wat ik me nog wel afvraag is waarom je Mutsieprutsie als hoofdverdachte noemt samen met JasperJD, omdat je daarvoor wel liet zien dat ze in alle drie de lijstjes stond. Ik weet het nog niet, het kan twee kanten op, ze kan echt onschuldig zijn en gewoon toevallig of bedacht goed meestemmen, maar ze staat telkens wel 3e of later. Dus ze komt er zelf nooit mee. Nu wil ik niet zeggen dat ik wel overal mee kom, maar het is wel wat schaperiger dan als ze soms ook op plek 1 zou staan oid, want ik zie haar ook niet veel theorieën aandragen, alleen maar aansluiten bij anderen.
||
Er zijn twee dingen die me opvallen. Ten eerste deze post van Archont:
Citaat:
En dan de post van JasperJD waarin hij zegt dat omdat DP op hem stemt, hij waarschijnlijk geen wolf is. Nee Jasper, waarschijnlijk heeft DP op je gestemd omdat grl (waarschijnlijk) geen wolf is en het dus misschien nog gelijkspel kon worden met biertank. Verder ben ik het niet helemaal eens met Jurre over haar stemlijst analyse. Volgens mij was het voor mutsieprutsie juist helemaal niet veilig hoe ze stemde. Immers, de kans op gelijkspel was wel degelijk aanwezig en de kans dat de lijst waar zij in staat onder de loep wordt genomen dus ook. Daardoor ben ik geneigd om te geloven dat ook zij goed is.
||
Citaat:
Verder heb ik heel jurre's post gelezen en kan ik me er goed in vinden. Bovendien weten we natuurlijk dat zij aan de goede kant staat en te vertrouwen is, dat is ook wel weer fijn. Over Jasper heb ik zelf wel enige twijfel. Ook omdat Jasper zo mij en ZoemZoem verdacht probeert te maken. Van ZoemZoem weet ik het natuurlijk niet, maar van mezelf wel. Zijn theorie sloeg ook echt als een tang op een varken (ehh, die uitdrukking bestaat toch?). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
STOPSTOPSTOP!
Het forum lag eruit. Afgelopen 'uitslag' is niet geldig, en alle deadlines worden 24 uur verplaatst. Er is dus vandaag weer tot 20.30u de gelegenheid voor degenen die door forumfaal hun functie niet hebben kunnen uitvoeren, dat alsnog te doen. Dus eetronde 3 is nog steeds bezig. De volgende hangronde (nr 4) is pas weer afgelopen op maandag 19 oktober 20.30u. Excuses voor het ongemak, maar het was niet onze schuld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zo niet kan ik hierop nog altijd terugkomen maar voor de duidelijk (buiten grl om, blijven de andere voor mij wel verdachte, grl ga ik rustig bekijken) Nogmaals ik kom nu rechtstreeks van mijn werk af, morgen voetballen, dan weer werken. Dus ik kan hoogstwaarschijnlijk net een uurtje vrijmaken voor dit forum. Dan kom ik met een theorie en kan ik alles rustig doorlezen. Slaap lekker allen, ga ik ook doen. (hard gewerkt) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hmm, het lijkt er dus op dat de wolven doorgaans hun stem laat uitbrengen en ze hun stem vanavond niet hadden kunnen doorbrengen omdat het forum er van ongeveer 19:20 tot 20:40 uur uitlag (ik was erbij, de hele tijd - heb me toch wel een beetje zitten ergeren toen). Misschien iets om op te letten, met het oog op wie er rond die tijd on-line is.
Ik moet trouwens zeggen dat er dit spel wel érg veel mensen geen tijd hebben of niet (kunnen) stemmen vanwege real life-redenen. Dat zint me niet; er zal vast wel minimaal één fiese leugenaar tussen zitten. Ook iets om op te letten, want ik weet van vorige spellen dat slechteriken wel vaker zo'n excuus gebruiken om Bambi-onschuldig over te komen. Morgen ga ik nog wel in op andere zaken; nu ben ik moe en wil ik slapen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ga jij mij maar eens rustig bekijken hoor *grinnik* ik krijg nu helemaal beelden van Archont die mij aandachtig gaat zitten aanstaren En kut @ forumuitval en het gevolg ervan voor dit spel. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #71, deel 2. Severus | 152 | 19-08-2010 06:35 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63, deel 2 Lorelei | 420 | 05-11-2009 19:35 | |
De Kantine |
Weerwolfspel vervolg 63 Verwijderd | 1 | 19-10-2009 17:44 |