Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2010, 12:21
kwallevissie
kwallevissie is offline
hallo.

ik ben 12 en ook nog niet ongesteld. maar volgens mij is het echt normaal..
ik weet wat je voelt, ongeveer de rest van je klas is wel ongesteld(das bij mij zo o.O)
en ik hoor van iedereen ook wees er blij mee..
maar toch is het wel een teken van vrouwelijk heid..
ik hoorde ook van veel mensen dat ik minder vrouwelijk als de rest was..
ik ben toen mijn uiterlijk gaan veranderen, meer make up op doen enzovoort
ik ben ook mijn houding gaan aanpassen.
wat ik heb gemerkt.
is dat ongesteld zijn niks met je uiterlijk en uitstraling te maken heeft.
het kan zo zijn dat je jezelf vrouwelijker voelt als je ongesteld bent, maar aan je uitstraling is daar niks aan te merken.

ik ben blij dat ik nog niet ongesteld ben..
dat moet jij ook zijn, het enige wat er gebeurt als je ongesteld bent ik dat je vruchtbaar bent.
al heb je er natuurlijk niks aan (denk ik o.O)
en het is vervelend want je kan je er heel slecht door voelen *dat is meestal zo*

hele dikke kussen van een meisje dat precies het zelfde voelt als jij
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 13:22
Verwijderd
Tjongejongejonge alsof je al vrouwelijk moet zijn op je 12e... je bént nog een meisje, geniet daar maar van, je kunt de rest van je leven nog vrouwelijk zijn en doen. Prft.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 02:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Tjongejongejonge alsof je al vrouwelijk moet zijn op je 12e... je bént nog een meisje, geniet daar maar van, je kunt de rest van je leven nog vrouwelijk zijn en doen. Prft.
Dit dus.

En is het mss wel eens bij je opgekomen dat niet iedereen van die meisjes uit de klas de waarheid spreekt?
Ik heb ook meisjes meegemaakt die deden alsof ze al ongesteld waren om 'stoer' over te komen.
Heel sneu, want het boeit helemaal niks. Pas als je na je 16e nog niet ongesteld bent geweest zou ik me een klein beetje zorgen gaan maken, maar anders niet hoor.

Maar srsly, waren houden meisjes van 12 zich zo bezig met er vrouwelijk uitzien en make-up opdoen en sexy overkomen enzo. That makes me a saaaad panda.
Oud 05-01-2010, 13:50
Verwijderd
Ik ben het gelukkig ook nog niet maar ik ben ook 13 en waarschijnlijk wordt ik het binnekort

Xxx
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 21:05
jjohan
jjohan is offline
Citaat:
haha idd, als je jong bent wil je oud worden en ben je oud wil je weer jong worden
Oud 05-01-2010, 21:58
Sandra.93
Sandra.93 is offline
Ik was eind 14 net een paar dagen voor m'n verjaardag. Toen we met de hele familie in de woonkamer zaten en iemand vroeg wat ik allemaal voor m'n verjaardag heb gekregen zei m'n vader: 'hormonen!'
en toen fluisterde m'n moeder: ssst! dat moet je toch niet zeggen.
ik werd knalrood en ben later maar even binnen gaan zitten. Ik hoopte zo dat ze het niet zouden snappen ofzo.
Ik zou het zelfs minder erg vinden als m'n moeder ermee bedoeld, want m'n vader heeft er toch gewoon geen verstand van, wat denk ie wel niet

Een vriendin van mij werd het pas toen ze begin 17 was.

Je bent nog maar 13, je hoeft je daar echt helemaal geen zorgen over te maken hoor. Sommigen zijn het heel vroer en anderen niet..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 15:55
ninicool
ninicool is offline
ik ben 11 en ben het nog niet !! mijn oeder heeft er altiojd heel erg veel pijn aan maar ze slikt een pil ds nu niet meer en mijn oma heeft er ook altijd heel erg pijn aan dus ik denk ik ook !! xx ps ik hoop dat ik het op mijn 13e pas krijg ofzo xx ninicool
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 17:34
Xantalien
Xantalien is offline
Citaat:
Bijna twaalf. Vrij vroeg dus. Al ken ik iemand die het net na haar 14e verjaardag werd, ze was al bang dat het nooit zou komen.
Dat was ik toevallig (ook)
Oud 05-02-2010, 18:48
Mema
Mema is offline
Citaat:
Jij bent sinds je 11de niet meer gegroeid? Hoe oud ben je nu dan?
Ik ben ook op mn 11e voor het eerst ongesteld geworden en daarna ook nog maar een jaartje doorgegroeid. Ben dan ook vrij klein gebleven
Oud 06-02-2010, 22:39
miekmuis
miekmuis is offline
Ik was 11. Ik was 5 minuten lang trots en daarna kwam ik erachter wat een ellende het is. Buikpijn, mooie lingeriesetjes verpest, hoofdpijn, hormonale buien, puistjesaanvallen, rugpijn, angst voor doorlekken... wees blij dat dat je nog even bespaard blijft. Al wilde ik dat ook niet aannemen voor ik het zelf ervaarde
Oud 08-02-2010, 16:33
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
hoi ik ben nu 11 en ik heb altijd het gevoel dat mijn ondernbroek nat is maar dan is hij wel vochtig maar er is dan geen bloed en o=ik heb ook regelmatig buikpijn .
is dit okeey ?? help my opleasexx ninicool
Mjah volgens mij wel. Ik heb heel lang veel afscheiding gehad voordat ik daadwerkelijk ongesteld werd. Buikpijn weet ik niet. Kan dat ook van iets anders komen? Last van je darmen oid? Of als het nog maar kort is word je misschien wel binnenkort ongesteld. Als de buikpijn te lang aanhoudt kun je altijd even langs de huisarts gaan.
Oud 10-02-2010, 20:03
BORED
BORED is offline
ik was 12, maar jij bent 13 don't care. het komt allemaal wel goed meid. sommige meiden worden het heel snel andere pas op hun 15de.
als je op je 15-16de nogsteeds niet ongesteld bent. dan zou ik wel even naar de huisartsgaan!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 00:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
hoi ik ben nu 11 en ik heb altijd het gevoel dat mijn ondernbroek nat is maar dan is hij wel vochtig maar er is dan geen bloed en o=ik heb ook regelmatig buikpijn .
Al een tijd voordat je echt ongesteld wordt veranderen er dingen in je lichaam. Dit kan als resultaat hebben dat je wat meer last hebt van afscheiding, dat is niet raar. (Ook volgens wikipedia).Alleen als de buikpijn erg hevig is en lang aanhoudt zou ik eens bij de huisarts langsgaan (better safe than sorry etc.)

Ik had zelf toen ik een jaar of 10 was al eens rode vlekjes in m'n onderbroek en vertelde dit, heel beschaamd, aan m'n vader (Ik dacht dat ik een ziekte had ofzo. Wist ik veel...). Hij liet mij net zo beschaamd (het is tenslotte een man) weten dat dat kwam omdat ik een grote meid aan't worden was.
Mijn eerste gedachte: "Oh shit. "
Oud 12-02-2010, 14:28
Diamera
Diamera is offline
Ik was 13 en werd het op moederdag, dus heeft mijn moeder ontbijt met een kruik voor mij gemaakt in plaats van ik voor haar
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 15:43
just someone
just someone is offline
Ik was 14 en een half.
ook best laat, maar opzich ook wel fijn. want ongesteld zijn is niet leuk, haha.
maar ben maar niet bang. maar als je na je 17de nog niet ongesteld bent, zou ik als ik jou was contact opnemen met een doktor ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 15:45
just someone
just someone is offline
Citaat:
voor dat ik ongesteld word heb ik ook altijd buikpijn.
dat is gewoon normaal, als je dat hebt zal je binnenkort ongesteld worden
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 14:40
SweetXBad
SweetXBad is offline
Hey ,,
Ik was 12 bijna 13 nog een paardagen en ik was 13. Was wel super irritant had net een toneel uitvoering Majaa .. en trouwens is super normaal het wil niet zeggen dat als je vriendin het al met 13 is dat jij het dan ookmet 13 moet zijn ... het wordt pas abnormaal als je met 16 nog niet ongesteld bent... Maar maak je niet druk vroeg of laat komt het er toch aan ben maar blij dat je nog niet met die schit zit
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 15:25
Lijanne
Lijanne is offline
14
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 00:06
***ailá***
***ailá*** is offline
ik was net 13. Ik was zeg maar ongeveer *de middelste* van mijn vriendinnen die ongesteld werd. Nu bijna 10 jaar geleden dus *koopt taartje*
Oud 21-02-2010, 16:11
djennnn
djennnn is offline
Dat is heel normaal, ik was zelf pas 15!
Ik had toen zelf ook het gevoel van, al mijn vriendinnen zijn het al, is er iets mis met me?! Maar komt er op neer, geduld is een schone zaak!
(ps. als je het eenmaal bent, wens je dat je het nog later was geworden, dus geniet er nog maar even van)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 12:39
loep
loep is offline
Citaat:
Ik was 12, bijna 13 geloof ik. Het was iig in de voorjaarsvakantie en ik ben in mei jarig. Ik ben daarna nog zeker 12 cm gegroeid.
Dat is wel logisch.
Het is namelijk zo dat na dat je voor het eerst ongesteld wordt nog 2 jaar doorgroeit.
Ik was in groep 8 ongesteld geworden.. en ben daarna nog 2 cm gegroeid ongeveer...
Ik vind het wel raar dat ik nog steeds geen regelmatig patroon heb in mijn menstruatie.. dat is wel vervelend.. Mijn vriendin is 15 en die is ook nog niet ongesteld.. je moet je er geen zorgen om maken, ik dacht ook van: ik wil ongesteld worden.; en nu denk ik huh.. hoe kon ik dat nou denken.. je moet nl. echt niet denken dat die mensen (die al ongesteld zijn) zich ouder mógen voelen ofzoow.. of dat zij verder zijn.. ze zijn namelijk wel verder.. maar somige zijn wel ongesteld geweest maar zijn nog zo kinderlijk als wat.. dus ja..
ik werd er ook niet blij van dat iedereen zei: wees blij. dat is logisch.. je wilt er ook bij horen
maar je zult het ooit wel ervaren
zoals ze hierboven zeggen: heb geduld..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 20:47
ninicool
ninicool is offline
okeey meiden ik heb een probeem als ik nodig koet plassen dan ga ik een beetje lekken !! en dat is erg vervelend !!
herkent iemand dit ???
help want het is kut !!
en ik ben 11 jaar
groetjes ninicool
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 20:52
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
okeey meiden ik heb een probeem als ik nodig koet plassen dan ga ik een beetje lekken !! en dat is erg vervelend !!
herkent iemand dit ???
help want het is kut !!
en ik ben 11 jaar
groetjes ninicool
dat heeft weinig te maken met ongesteld zijn, dwz: als je urine lekt als je nodig moet plassen.
tijd voor bekkenbodem training (google is your friend) en naar het toilet gaan zodra je aandrang voelt kan ook een boel helpen.
Oud 18-03-2010, 22:49
Verwijderd
Ik zat in groep 7 dus toen ik 10 of 11 was..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 14:49
ninicool
ninicool is offline
ik ben 11 en nog niet ongesteld en ik wil het niet !! veel vriendinnen zij het , dus ik weet wel hoe jeje dan voelt !!
mijn vriendin moet op ene donderdag van fde maand janken !! (wel ene aansteller maar miss doet het erg pijn)
xx doei ninicool
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 15:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
ik ben 11 en nog niet ongesteld en ik wil het niet !! veel vriendinnen zij het , dus ik weet wel hoe jeje dan voelt !!
mijn vriendin moet op ene donderdag van fde maand janken !! (wel ene aansteller maar miss doet het erg pijn)
xx doei ninicool
Ik zou haar geen aansteller noemen voordat je zelf ongesteld bent geweest. Bij de een doet het helemaal geen pijn, de ander moet overgeven van de pijn en kan niet staan.
Citaat:
als ik nodig moet plassen dan lek ik een beetje ....
heeft iemand hier ervaring mee ??
en ik le geen bloed maar plashelop me !!
xx ninicool
Eerder plassen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 14:02
Verwijderd
Ik was 12 ongeveer!
Bij iedereen is het verschillend!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 14:54
melisjuh16
melisjuh16 is offline
ik was 11

ik ken iemand van 16 die het nog niet is
dus maak je maar niet druk
Oud 28-03-2010, 16:19
Verwijderd
Ik was net 11 geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 19:49
Verwijderd
Ik was 12 bijna 13. Het is mega normaal dat je nog niet ongetsld bent wees blij!!! het is geen pretje over een tijdje word jij het ook wel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 01:04
Lisanne
Lisanne is offline
.

Laatst gewijzigd op 06-04-2010 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 08:34
Vamp.
Vamp. is offline
Ik was 11 en een half, op moederdag nogwel o.O
Af en toe doet het wel pijn, maar dat is meer rugpijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 19:35
xikhouvanje
xikhouvanje is offline
ik werd het op me 12e, heb ook een vriendin die het op haar 9e al was..
bij mij doet alleen 2e dag altijd heeel veel pijn en slik dan ook iets van 5/6 aspirienes op een dag
Oud 07-04-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
ik werd het op me 12e, heb ook een vriendin die het op haar 9e al was..
bij mij doet alleen 2e dag altijd heeel veel pijn en slik dan ook iets van 5/6 aspirienes op een dag
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar er zijn ook pijnstillers die bij je menstruatie beter helpen dan aspirine. Zelf gebruik ik soms Aleve Feminax, maar volgens mij zijn er ook wel goedkopere pijnstillers te vinden die dezelfde werking hebben. Die werken bij mij veel fijner dan aspirine.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 15:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zo duur is Aleve Feminax niet, en het werkt best wel goed. Niet dat de pijn weggaat of zo, maar het dempt een beetje, als je normaal niet meer kan lopen en erg misselijk bent, heb je dan alleen maar buikpijn. En dat is met één pil, niet met vijf of zes, dus zo veel duurder dan asperine is het niet!

Best veel mensen op hun elfde al, dan zit je nog op de basisschool. Ik geloof niet dat ik er ooit naar verlangd heb om ongesteld te worden, het leek me nogal stom en dat bleek het ook te zijn.

Sarah schreef:
Citaat:
Mocht iemand dit interessant vinden:
In 1997 was in Nederland het gemiddelde meisje voor het eerst ongesteld toen ze 13 jaar en 2 maanden was (bron: A.M. Fredriks, Growth diagrams 1997 (promotieonderzoek)). Tussen haar 13e en haar 20e groeit het gemiddelde Nederlandse meisje nog 10 cm: van 1.60 meter bij 13 jaar naar 1.70 meter bij 20 jaar (bron: groeidiagram zoals kinderartsen die gebruiken). Er is waarschijnlijk niet veel veranderd in de afgelopen 12 jaar wat dat betreft.
Oh, dat vind ik wel interessant! Ik heb die 1.70 nooit bereikt hoor, was wel zo'n 1.60 op mijn dertiende en nu 1.63, hmpf.
Oud 10-04-2010, 17:39
Verwijderd
Ik ben blij dat ik nog niet ongesteld ben. Want dan groei ik tenminste nog! Het lijkt me ook pijn doen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 11:57
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik ben blij dat ik nog niet ongesteld ben. Want dan groei ik tenminste nog! Het lijkt me ook pijn doen...
Ook na je menstruatie groei je nog door hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 14:11
loep
loep is offline
Citaat:
ja nog anderhalf jaar..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 16:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar niet veel meer.
Zoals ik in een eerdere post al zijn ben ik daarna nog maar iets van 1 á 2 cm gegroeid, meer niet. Na m'n 12e verjaardag ben ik iig niet meer langer geworden.
Oud 13-04-2010, 18:37
xSunshinex
xSunshinex is offline
Ik was 14 (bijna 15)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:35
Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar niet veel meer.
Zoals ik in een eerdere post al zijn ben ik daarna nog maar iets van 1 á 2 cm gegroeid, meer niet. Na m'n 12e verjaardag ben ik iig niet meer langer geworden.
Ik ben nog zeker 10 cm gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 20:15
Verwijderd
Ik heb het aan de hand van een oud paspoort op kunnen zoeken; ik ben tussen mijn 14de (eerste keer ongesteld) en nu nog zo'n 2cm gegroeid...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 20:22
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 19:21
niinaa
niinaa is offline
haha ik was net 14. het is normaal hoor ik weet zelfs mensen die het pas op hun 17e waren. Maar als je het na je 17e niet bent of 16 ofzo moet je je wel even na laten kijken geloof ik maar als je nog maar 13 bent heb je een grote kans dat het heus nog wel komt!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 20:07
Chikey
Chikey is offline
Citaat:
heyy,
ik ben 13 en nog niet ongesteld.... is dat normaal??
hoe oud waren jullie toen het voor het eerst gebeurde??

Xxxx
Ik was 12 en wees blij dat je het nog niet bent
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 20:09
Chikey
Chikey is offline
Citaat:
Ik vorig jaar mei was net paar maanden 13.
Eerste keer had ik zoveel buikpijn nu is het wel wat minder.
Moest maandag naar de GGD (2e klas onderzoek) en die zei dat ik nog 1 jaar zou groeien (dus 2 jaar na 1e keer ongesteld) nog een paar cm ongeveer.
Ben nu 1,63 en wilde eigenlijk toch wel 1,70 worden maar dat zit er volgensmij niet in.
Hee ik moest ook op maandag ook naar de GGd en ik word maar 1,61!!!!!! daar ben ik niet zo blij mee want ik ben nu 1,59 dus ik groei nog maar 2 cm
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:09
dineke151
dineke151 is offline
ongeveeer 12,5 jaar
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 14:26
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik was 13.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 15:24