Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2010, 21:29
xmanon
xmanon is offline
Ik zit bij een aardige jongen in de klas, maar hij heeft mij laatst verteld dat hij mij leuk vindt. Maar ik vind hem niet leuk, hij slijmt heel de tijd terwijl ik er niet op in ga, en hij vraagt heel de tijd of ik met hem wil afspreken. Ik kan dan bijna geen nee zeggen omdat hij dan door blijft vragen wanneer ik wel kan. Ik zag hem eerst als iemand met wie ik gewoon goed kan opschieten in de klas, hij zit ook bijna bij elk vak langs me, maar ik begin hem echt een beetje een stalkert te vinden. Het gaat allemaal te vlug, ik ken hem nu een weekje en hij wil me nu al aan zijn familie voorstellen. Ik wil van hem af, ik word er een beetje gestoord van. Hoe kan ik dit op een subtiele manier aanpakken? Ik wil hem niet kwetsen en al helemaal geen ruzie ofzo, want ik ben in een klas gezet waarin ik bijna niemand ken. Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2010, 21:32
deadlytown
deadlytown is offline
Als je er echt last van hebt dan moet je hem gewoon duidelijk maken dat het alleen vrienden is en meer niet.
Het is lastig enzo. maarja het word er niet beter op als je niks doet.
Oud 13-09-2010, 21:39
xmanon
xmanon is offline
Je hebt gelijk, ik heb tegen hem gezegt dat ik hem als vriend zie, maar dat heeft alles nog kleffer gemaakt. Ik denk dat hij het verkeerd heeft opgepakt. Morgen toch maar weer eens proberen, bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 21:45
TH1JS
TH1JS is offline
De subtiele aanpak gaat die jongen extra frustraties bezorgen, hij is verliefd en zal negatieve signalen miss niet goed oppakken. Wat je doet, is hem eens apart nemen, en hem even duidelijk maken hoe het zit. En praat duidelijke praat, ga niet aggressief of boos reageren, maar zeg gewoon wat je denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 22:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er is een hele simpele optie.
"Nee. Ik wil niet met je afspreken. Nee, ik wil het niet. Nee, volgende week ook niet. Nee, ook niet als je dit of dat doet. Nee." Het is niet moeilijk. Als je het subtiel wil doen moet je hem zelf om kunnen toveren naar iets dat niet vervelend en plakkerig is en geen hints kan snappen. En dat gaat niet subtiel. Dan moet je maar ophouden met alleen 'hints' geven en keiharde feiten geven. Als je niemand kent in je klas dan leer je vanzelf wel nieuwe mensen kennen. Dat is geen reden om dat alles van hem te pikken.
Oud 13-09-2010, 22:07
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Er is een hele simpele optie.
"Nee. Ik wil niet met je afspreken. Nee, ik wil het niet. Nee, volgende week ook niet. Nee, ook niet als je dit of dat doet. Nee." Het is niet moeilijk. Als je het subtiel wil doen moet je hem zelf om kunnen toveren naar iets dat niet vervelend en plakkerig is en geen hints kan snappen. En dat gaat niet subtiel. Dan moet je maar ophouden met alleen 'hints' geven en keiharde feiten geven. Als je niemand kent in je klas dan leer je vanzelf wel nieuwe mensen kennen. Dat is geen reden om dat alles van hem te pikken.
om subtiel te zijn hoef je geen hints te geven.

Maar ja kan hem niet op zn kloten geven door zo,n grote bek open te zetten,
het is al voor hem al hard genoeg dat het niet wederzijds is.
Oud 14-09-2010, 06:55
Verwijderd
Hey Manon,

Vervelend altijd weer ...! Wees gewoon eerlijk dat je niet met hem wilt afspreken en totaal geen gevoelens voor hem hebt en dat er ook niet gaat komen! Dan ben je hard maar ook meteen eerlijk.. Ik weet dat je slecht ben in nee zeggen maar dan krijgt hij juist het idee manon is verliefd op me snap je? Dus als ik jou was hard en eerlijk want anders snappen jongens dat niet!

xx
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 07:20
Verwijderd
Gewoon nee zeggen (liever niet met te veel andere mensen erbij), duidelijkheid is altijd fijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 12:13
Cherry Springs
Citaat:
om subtiel te zijn hoef je geen hints te geven.

Maar ja kan hem niet op zn kloten geven door zo,n grote bek open te zetten,
het is al voor hem al hard genoeg dat het niet wederzijds is.
Maar daar hoeft zij toch geen rekening mee te houden als ze hem al vaak genoeg af heeft gewezen? Hij doet het zichzelf aan. Hoe duidelijk wil hij het hebben.
Oud 14-09-2010, 13:42
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Maar daar hoeft zij toch geen rekening mee te houden als ze hem al vaak genoeg af heeft gewezen? Hij doet het zichzelf aan. Hoe duidelijk wil hij het hebben.
Maar aan de ene kant kan je hem toch er niet voor blamen?

dit is wat zijn gevoel doet.
Oud 14-09-2010, 16:39
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Maar aan de ene kant kan je hem toch er niet voor blamen?

dit is wat zijn gevoel doet.
Nee daar ben ik niet het niet mee eens. Hij begint vervelend te worden en dan heb je de grens bereikt. Als ik het goed begrijp is hij te opdringerig en slijmerig. Dan moet haar daar zelf de gevolgen van ondervinden. Niet dat je op hem moet inschelden, maar ik zou het gewoon rustig - zonder iemand anders erbij - tegen hem zeggen. Zo van:
"Laatst zei je dat je me leuk vind, maar hoe hard dat ook klinkt, ik vind jou niet leuk. Ik wil niet met je uit, ik wil niet daten, ik wil dus geen verkering met je. Als je wil kunnen we gewoon vrienden blijven. Sorry."
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Er is een redelijke kans dat hij al die hints niet heeft begrepen, verliefdheid maakt dat je met een plank voor je hoofd rondloopt. Had ik een keer, ik begreep de hints pas toen ik het er een keer met iemand over had. Die zei toen dat ik het bij zulke duidelijke hints moest opgeven.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 19:26
Cherry Springs
Waarom zou je uberhaubt aanbieden om vrienden te blijven met hem als hij zichzelf zo opdringt? Als je hem een hand geeft gaat hij er zo met je hele arm vandoor hoor.
Oud 14-09-2010, 21:19
xmanon
xmanon is offline
haha oke ik geef hem dus helemaal niks meer xd
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 21:40
Cherry Springs
Dat zou ik doen. Meisjes worden heel vaak aangeleerd dat ze altijd maar aardig moeten zijn en niet te hard maar dat is eigenlijk heel slecht. Het is juist erg belangrijk 'nee' te kunnen zeggen als je iets niet wil, op zo'n manier dat die ander je begrijpt. Er zijn ook heel veel vrouwen die geen nee kunnen zeggen en dus altijd maar dingen voor andere mensen doen en moeten oplossen en dingen doen waar ze eigenlijk geen zin in hebben.
Maar goed. Mijn punt is duidelijk denk ik.
Oud 14-09-2010, 22:13
deadlytown
deadlytown is offline
Cherry.

Als jij verliefd zou zijn op een Jongen, en hij zeg nee ik moet niks van je weten.
dan zeg je ook van wat zijn mannen gevoeloos tegenwoordig.

dus waarom zou er bij een jongen wel zo moeten en bij een meisje niet.

Laatst gewijzigd op 14-09-2010 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 22:22
xmanon
xmanon is offline
Ik denk dat als hij verliefd is de subtiele manier van NEE niet snapt, ik denk dat ik het gewoon op ga bouwen zodat hij het een beetje ziet aankomen..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 22:22
Cherry Springs
Citaat:
Cherry.

Als jij verliefd zou zijn op een Jongen, en hij zeg nee ik moet niks van je weten.
dan zeg je ook van wat zijn mannen gevoeloos tegenwoordig.

dus waarom zou er bij een jongen wel zo moeten en bij een meisje niet.
Er zit een subtiel verschil tussen de situatie. De laatste keer dat ik een jongen leuk vind ben ik ook hem op gaan zoeken, tegen hem gaan praten op msn en dat soort dingen. Al gauw reageerde hij niet meer en werd me duidelijk dat hij niks in mij zag dus ben ik ook maar afgehaakt. Zonder dat ik dacht, jeetje wat gevoelloos nou. Het is uberhaubt niet de bedoeling dat je als een hondje achter iemand aanloopt in de hoop dat die dan uiteindelijk je aanwezigheid maar gewoon accepteert. Laat staan als je dan uiteindelijk verteld wordt hoe de vork écht in de steel zit. Dan heb je dat er zelf naar gemaakt. Vriendelijke afwijzing verdient iedereen, maar daar kun je niet mee bezig blijven als iemand je niet met rust laat. Dat vind ik voor zowel mannen als vrouwen, maar voor mijn gevoel vinden vrouwen het moeilijker om luid en duidelijk 'nee' tegen iemand te zeggen.
Oud 14-09-2010, 22:24
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik denk dat als hij verliefd is de subtiele manier van NEE niet snapt, ik denk dat ik het gewoon op ga bouwen zodat hij het een beetje ziet aankomen..
als man kan ik je vertellen dat subtiel inderdaad niet aankomt. Vrouwen communiceren vaak heel subtiel en dat soort subtiele dingen gaan in ieder geval aan mij compleet voorbij. Als je iets duidelijk wilt maken dan moet je dat gewoon recht voor z'n raap zeggen.
Oud 14-09-2010, 22:27
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
als man kan ik je vertellen dat subtiel inderdaad niet aankomt. Vrouwen communiceren vaak heel subtiel en dat soort subtiele dingen gaan in ieder geval aan mij compleet voorbij. Als je iets duidelijk wilt maken dan moet je dat gewoon recht voor z'n raap zeggen.

Maar niet dat je boos word en tegen hem gaan lopen schreeuwen
Oud 15-09-2010, 07:57
Cherry Springs
Wie zei dat dan?
Oud 15-09-2010, 09:11
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Maar niet dat je boos word en tegen hem gaan lopen schreeuwen
Schreeuwen is ook wat overdreven, maar als je gewoon zegt:

1. het is niets
2. het zal ook nooit iets worden
3. veel plezier met je leven

dan is het denk ik wel duidelijk.
Oud 15-09-2010, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk, ik heb tegen hem gezegt dat ik hem als vriend zie, maar dat heeft alles nog kleffer gemaakt. Ik denk dat hij het verkeerd heeft opgepakt. Morgen toch maar weer eens proberen, bedankt
Hey schat ,wees gewoon hard en duidelijk mannen snappen het anders niet...gewoon k wil je niet en heb al een vriend hij laat je dan meteen met rust hoop ik. Xxxx
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:53
xmanon
xmanon is offline
yessss ik ben van hem af. kreeg een heeeel lang mailtje. ik ben al een paar dagen heel kortaf tegen hem, en in het mailtje stond dit:
-dat ik zo kortaf was
-dat ik zoooooo'n goede vriendin ben
-dat ik bijzonder ben
-of ik toch misschien een keertje met hem af wilde spreken

serieus ik ken hem 1 weekje, het gaat veel te vlug en ik zie niks in hem.
dus heb ik geantwoord: nee, houdoe.

en toen kreeg ik een mailtje: oke dan
met een huilsmiley.

ik hoop dat ik voor goed van hem af ben
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:13
Verwijderd
Goed gedaan meid! Duidelijk zijn tegen jongens

Misschien maak ik wel kans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 15:37
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Goed gedaan meid! Duidelijk zijn tegen jongens

Misschien maak ik wel kans
SLT dit was je al langer van plan.
Oud 15-09-2010, 15:40
xmanon
xmanon is offline
nou vraagt ie wat hij verkeerd heeft gedaan..
op reageren of negeren?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:43
deadlytown
deadlytown is offline
misschien beter niet reageren,

anders denkt ie dat hij gewoon je aandacht kan krijgen.
Oud 15-09-2010, 15:44
Verwijderd
Hij heeft niks gedaan hoor! Zeg gewoon dat je hem niet zo leuk vind

@deadlytown Ik geeft haar advies.. en we geinen samen wat ..waar ik soms wat van meen
Maar als je jaloers bent begrijp ik dat wel
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:52
deadlytown
deadlytown is offline
Haha jaloers?

you kdding me
Oud 15-09-2010, 15:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
op reageren of negeren?
Je kan gewoon iets zeggen als: "Ik ben niet verliefd op jou en daarom vind ik het niet zo fijn om met je af te spreken, want dat voelt het net alsof je je aan me opdringt, terwijl ik je verder best aardig vind."

Ik denk dat het juist nogal onaardig kan overkomen als je hem totaal gaat negeren, maar aan de andere kant is het ook wel handig als hij weet waar hij aan toe is.
Oud 15-09-2010, 16:05
TH1JS
TH1JS is offline
Niet negeren, even doorbijten en eerlijk zijn tegen hem. Zeg dat je niets voelt, etc...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:57
Cherry Springs
Ja, ik zou wel eerlijk tegen hem zijn. Als je hem gaat negeren kan het ook weer heel lang duren voor hij doorheeft dat je geen antwoord gaat geven.
Oud 15-09-2010, 18:55
hookee
hookee is offline
Citaat:
op reageren of negeren?
Verkeerd gedaan? Het lijkt erop dat hij nu zoekt naar "de juiste methode".
Nou, die is er niet, en in jouw geval zou zelfs de "juiste" methode niet werken; jij voelt niets voor hem.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:31
Pandemonium
Pandemonium is offline
Citaat:
op reageren of negeren?
Reageren in de trant van, je doet nix verkeerd, maar ik zie niets in jou, en dat zal ook niet komen ook. zoiets.

mocht ie nou blijven volhouden en misschien nog iets zeggen in de trant van: we kunnen ook uitgaan als vrienden?

dan gewoon een botte lul uithangen en zeggen:

Ik heb genoeg vrienden.

Ook een keer gehad, en toen ik dat zei werd het eindelijk duidelijk.

Succes!
Oud 17-09-2010, 22:54
xmanon
xmanon is offline
oke ik heb uiteindelijk niet gereageerd, ik vond dat hij dit maar face2face moet vragen en dit heeft hij uiteindelijk niet gedaan. hij snapt het nog steeds niet, ik praat niet tegen hem en als ik iets aan hem vraag dan reageer ik kortaf of doe alsof waar hij over praat debiel is (wat meestal het geval is). het gaat heel de tijd over zijn zusje waar hij ruzie mee heeft en dat hij zoooooo laat naar bed is geweest. slaapverwekkend. hij snapt het echt niet, ik zat bij scheikunde vandaag naast hem en ik draaide me met mijn rug naar hem toe en mijn gezicht naar de muur en NOG blijft hij verhalen vertellen over hoe 'stoer' hij is. zeg ik: oh praat jíj tegen MIJ? dan zegt hij sorry en kan ik het alsnog nog een keer gaan aanhoren. serieus ik negeer hem, en tijdens zijn verhaal werp ik geërgerde blikken naar klasgenoten (heb ze alles uitgelegd en waren het 100% met me eens) en die lachen dan, en gaan met hem praten dat hij mij met rust moet laten enzo. en had ik al gezegd dat hij mijn foto aan heel zijn familie heeft laten zien met: kijk dat is nou mijn toekomstige vriendin?
ik kom maar niet van hem af
en ik word bozer en bozer

ik wil hem niet voor lul zetten in de klas, maar dat is de enige manier dat hij ziet dat ik hem echt niet moet. aan de andere kant, hij zet mij ook aardig voor lul door rond te bazuinen dat ik zijn toekomstige vriendin ben

als ik al mijn klachten nu neer zou typen was ik morgen nog bezig..

HULP NODIG
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
oke ik heb uiteindelijk niet gereageerd, ik vond dat hij dit maar face2face moet vragen en dit heeft hij uiteindelijk niet gedaan. hij snapt het nog steeds niet, ik praat niet tegen hem en als ik iets aan hem vraag dan reageer ik kortaf of doe alsof waar hij over praat debiel is (wat meestal het geval is). het gaat heel de tijd over zijn zusje waar hij ruzie mee heeft en dat hij zoooooo laat naar bed is geweest. slaapverwekkend. hij snapt het echt niet, ik zat bij scheikunde vandaag naast hem en ik draaide me met mijn rug naar hem toe en mijn gezicht naar de muur en NOG blijft hij verhalen vertellen over hoe 'stoer' hij is. zeg ik: oh praat jíj tegen MIJ? dan zegt hij sorry en kan ik het alsnog nog een keer gaan aanhoren. serieus ik negeer hem, en tijdens zijn verhaal werp ik geërgerde blikken naar klasgenoten (heb ze alles uitgelegd en waren het 100% met me eens) en die lachen dan, en gaan met hem praten dat hij mij met rust moet laten enzo. en had ik al gezegd dat hij mijn foto aan heel zijn familie heeft laten zien met: kijk dat is nou mijn toekomstige vriendin?

ik wil hem niet voor lul zetten in de klas, maar dat is de enige manier dat hij ziet dat ik hem echt niet moet. aan de andere kant, hij zet mij ook aardig voor lul door rond te bazuinen dat ik zijn toekomstige vriendin ben

HULP NODIG
Wow lang verhaal

Ehrm praat er eens met je mentor over, dan bedoel ik zeg gewoon dat je [naam jongen] nogal vervelend vind doen en dat je liever een andere plaats zou willen. Dan zit je al niet meer naast hem. Verder gewoon keihard negeren. Je hebt de boodschap duidelijk gemaakt. Je moet gewoon niet naar hem kijken, niks zeggen en gewoon met andere vrienden gaan praten of weglopen. Dan houd hij uiteindelijk wel op.

Heb zelf ooit een meisje gekend die in onze vriendengroep wou alleen niemand mocht haar en ze bleef maar doorgaan. En na 3 weken negeren (ja duurde lang ) heb ik haar nooit meer gezien

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 15:47
Maxmale
Maxmale is offline
Het zou ook heel goed kunnen dat die jongen een psychische aandoening heeft
Ik had ook zo'n jongen in mijn klas zitten en die had hetzelfde probleem.
Hij was ook zwaar autistisch en had geen vrienden.
Hij begreep pas dat dat meisje hem niet leuk vond toen hij door haar in zijn gezicht geslagen werd

maar goed, gewoon GEEN aandacht geven en als hij aan je zit gewoon van je afbijten.
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:03
xmanon
xmanon is offline
Citaat:
Het zou ook heel goed kunnen dat die jongen een psychische aandoening heeft
Ik had ook zo'n jongen in mijn klas zitten en die had hetzelfde probleem.
Hij was ook zwaar autistisch en had geen vrienden.
Hij begreep pas dat dat meisje hem niet leuk vond toen hij door haar in zijn gezicht geslagen werd

maar goed, gewoon GEEN aandacht geven en als hij aan je zit gewoon van je afbijten.
Veel succes
Oke ik sla hem in zijn gezicht haha
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:20
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Er zit een subtiel verschil tussen de situatie. De laatste keer dat ik een jongen leuk vind ben ik ook hem op gaan zoeken, tegen hem gaan praten op msn en dat soort dingen. Al gauw reageerde hij niet meer en werd me duidelijk dat hij niks in mij zag dus ben ik ook maar afgehaakt. Zonder dat ik dacht, jeetje wat gevoelloos nou. Het is uberhaubt niet de bedoeling dat je als een hondje achter iemand aanloopt in de hoop dat die dan uiteindelijk je aanwezigheid maar gewoon accepteert. Laat staan als je dan uiteindelijk verteld wordt hoe de vork écht in de steel zit. Dan heb je dat er zelf naar gemaakt.
Inderdaad. Dat zie ik wel als een soort van hint zeg maar, als je crush niet meer reageert op msn en dat jij telkens degene bent die het gesprek begint.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 00:12
TH1JS
TH1JS is offline
Citaat:

HULP NODIG
Is het nu zo moeilijk hem duidelijk te zeggen dat je GEEN relatie met hem wilt. En zeg hem dat hij je gerust moet laten.

Vrouwen zijn soms toch eigenaardige schepsels
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 08:37
Verwijderd
Negeren is niet altijd duidelijk genoeg en het is niet erg netjes als je nog niet expliciet hebt aangegeven dat je hem niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten