Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2010, 19:48
Element
Element is offline
Is een iPod Nano nou geld verspilling of niet? En waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2010, 20:05
Verwijderd
Ander subforum dan dit iig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 20:07
Rivka
Rivka is offline
Nee.
Oud 16-09-2010, 20:10
Element
Element is offline
Citaat:
Nee.
En waarom?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 20:27
Verwijderd
Ik vind een Zen persoonlijk beter.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 20:31
Volk
Volk is offline
Het hangt er helemaal van af van wat je van zo'n ding verwacht en wil.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 23:17
TBSpatient
TBSpatient is offline
Eenmaal lang geleden een Ipod (mini) gekocht, en NOOT meer.
Alles werkt via de teeeering slome klote itunes, terwijl je met de meeste andere spelers gewoon direct bestanden naar mappen kunt kopieëren, wat veel sneller en gemakkelijker gaat. Daarnaast had ie ook totaal geen power op de koptelefoonuitgang, beetje bass erbij en het geluid vervormde al.

En goedkoop zijn ze ook niet in vergelijk met andere merken. Ben voor het uiterlijk gegaan, en dat moet je nooit doen. Voor minder had ik beter kunnen krijgen.
Er zijn veel betere merken, zoals bijvoorbeeld archos of sony
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 07:32
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik ben persoonlijk heel erg blij met mijn iPod Nano (5th generation), 16GB.
Het is inderdaad een duur grapje, maar ik vind het een erg prettig apparaatje in gebruik. Er zitten veel extra's op zoals een videocamera (kwaliteit is hoger dan je zou verwachten!), voice-memo recorder, fm radio (met live pauze, erg leuk!) en zelfs een stappenteller.
Mijn iPod is nu een aantal keren (bijna) geplet en gevallen, maar hij doet het nog perfect. En dan heb je nog het pluspunt dat de iPod Nano er erg mooi uitziet.
iTunes is inderdaad geen droomprogramma, maar aanstellen is ook een vak. Als je weet hoe je ermee omgaat is het best te overleven.
Maar uiteraard zijn er ook veel andere goede merken, het is maar wat je prefereert.
Oud 17-09-2010, 08:04
Verwijderd
Nee maar een shuffle wel.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 16:19
Verwijderd
Ik heb er zelf een gehad (4e generatie) en ik vind van wel:

-korte accuduur
-geluid kan beter
-slechte afwerking (scherp randje dat steeds in mn nagel sneed)
-verplicht iTunes gebruiken
-clickwheel werkte slecht
-minuscuul scherm bij de 6e generatie -> door je lijst met muziek heengaan lijkt me nogal moeilijk

Voor het geld kan je beter krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 12:31
Infidel
Infidel is offline
Tot nog toe vind ik de iPod series allemaal crap. Te duur voor te weinig kwaliteit, alleen omdat er een Apple logo op zit. Dat gaat voor mij te ver. Geef mij dan maar een simpele Clickanddrag-systeem waarmee je muziek over kan zetten, waarbij de speler niet automatisch synchroniseert door alles er eerst af te gooien (en ja, ik weet ondertussen dat je dat uit kunt zetten). Ik heb net de nieuwe generatie gezien en ik moet zeggen dat de nieuwe iPod nano wel weer aantrekkelijker wordt vanwege het formaat. Maar tot nog toe vind ik alleen de iPod shuffle een redelijk ding, maar ook alleen omdat ik toch altijd alles shuffle en een kleine speler is wel zo handig.
Ik had ooit een iPod nano (2G), die werd gestolen, ik kreeg een tegoedbon en kocht een prima mp4speler mét scrollwiel (voor de geilerds) van 8G voor hetzelfde geld. Nuja. Meer valt er niet echt over te zeggen.
Oud 18-09-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
mét scrollwiel (voor de geilerds) van 8G voor hetzelfde geld. Nuja. Meer valt er niet echt over te zeggen.
hoezo voor de geilerds
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 15:28
Balance
Balance is offline
Ik heb niet zo lang terug een Ipod Nano gekocht. Hiervoor had ik een Creative Zen en daarvoor een Iriver.
Van de 3 mp3-spelers vind ik de Nano verreweg het slechtst.
Het menu en de knoppen vind ik vaak helemaal niet logisch, waardoor ik loop te knoeien om eindelijk het nummer te krijgen wat ik wil horen. Verder is de batterij vaak op (bijv. als ik hem een tijdje heb laten liggen, dan loopt de batterij toch vrij rap terug terwijl hij niet in gebruik is) en hij komt niet zo degelijk over. Zo zit het deel waar het snoertje van de koptelefoon is bij mij nogal los, terwijl de holt-knop af en toe juist muurvast zit.
Itunes snap ik totaal niet, maar volgens mij doe ik het gewoon altijd zonder dat programma.

Maar terugdenkend had ik liever gehad dat ik weer een Creative had gekocht. Die was ook erg klein en bovendien logischer en degelijker dan de iPod. En natuurlijk goedkoper.
Oud 18-09-2010, 16:32
Hakuna
Hakuna is offline
Ik ben inmiddels al toe aan mijn 3e Ipod (voorheen heb ik Philips gehad) maar de eerste 2 Ipods (classic en 2 Gb nano) had ik veel last van software en vastloop problemen, bovendien was Itunes een regelrechte ramp (de oude Itunes software wel te verstaan) Maar het bloed kruipte toch waar het niet kon gaan en ik kocht in april van dit jaar de 5e generatie met 16 Gb en heb de nieuwe Itunes geinstalleerd.

Conclusie, Ipod en Itunes is er op voorruit gegaan, het geluid van de nieuwe Ipods daar en tegen valt mij best wel tegen, weinig power dan kun je beter voor Sony of toch maar weer voor het oer Hollandse Philips gaan.

Ipod is leuk vanwege het design, naam en uiterlijk, maar technisch veels te duur betaald.

Maar toch ben ik stiekem verliefd geworden op de nieuwe 6e generatie nano met klein touchscreen schermpje.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Verder is de batterij vaak op (bijv. als ik hem een tijdje heb laten liggen, dan loopt de batterij toch vrij rap terug terwijl hij niet in gebruik is)
Dat is juist beter voor de levensduur van je accu
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 16:58
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
hoezo voor de geilerds
Ik ken mensen die een iPod kopen, puur en alleen omdat ze dat scrollwiel zo gaaf vinden. Vandaar. Zelf vond ik het een ramp, overigens. Ik heb nu (derde speler) al bijna twee jaar een Walkman van Sony en die vind ik tot nog toe verreweg het beste. Goed geluid, handige indeling, genoeg geheugen en ook niet zo schreeuwend duur.
Oud 18-09-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ken mensen die een iPod kopen, puur en alleen omdat ze dat scrollwiel zo gaaf vinden. Vandaar.
ja maar ik snap je redenatie ''voor de geilerds'' niet,
waarom zou je met zin in seks een ipod kopen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:53
Caviamax
Caviamax is offline
Ik zou gewoon een goede mobiel kopen met muziek speler. Ik heb nu de Nokia E72, geweldig als telefoon én muziekspeler.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 21:13
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
ja maar ik snap je redenatie ''voor de geilerds'' niet,
waarom zou je met zin in seks een ipod kopen?
Dat is een uitspraak. Als je geilt op een scrollwiel, betekent dat je per se een scrollwiel op je MP4 moet hebben, op die manier.
Oud 18-09-2010, 22:03
Verwijderd
Wat een gezeur over iTunes hij werkt PERFECT en snel, (op men Mac lol) op windows is het egt k*t
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 22:30
TBSpatient
TBSpatient is offline
En laat nu net bijna iedereen windows hebben
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 02:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat is juist beter voor de levensduur van je accu
Dat kan zo zijn, maar ik erger me nu teveel aan het apparaatje doordat het steeds op is op de momenten dat ik hem wil gebruiken. Dat had ik bij mijn vorige mp3spelers nooit.
Oud 19-09-2010, 10:59
MooZboot
MooZboot is offline
Ik heb een IPod touch.
Ik vind het geweldig.
Goed geluid, goed scherm, alleen een beetje groot xD
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is een uitspraak. Als je geilt op een scrollwiel, betekent dat je per se een scrollwiel op je MP4 moet hebben, op die manier.
geil
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 15:08
tokio
tokio is offline
Als je nog een nano wilt gaan kopen, moet je snel zijn,
k geloof dat alleen de MacMe stores de Nano5 nog hebben
Nano6 is heel onhandig, en met touchscreen
te lijkt niet eens op een Nano
maar bij deze
ook kun je as je een Nano wilt, gewoon naar MacMe shop gaan en zeggen dat ze er uitlopen omdat de nieuwe Nano er in komt..
kun je zo'n 30 euro voordeel mee halen

Maar ik gebruik iPod's Nano al sinds die bestaat, en het bevalt me nog steeds hartstikke goed Nano5 heeft als leuke extraatjes, geintegreerde stappenteller, voicerecorder en een filmcamera(alleen om te filmen (dus geen foto's))
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2010, 15:15
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ik heb een Nano en ik vind 'm prima hoor. Het downloaden gaat wel wat sloom, maar verder heb ik er geen enkel probleem mee. Mooi beeld ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten