Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is waar. Maar ik bedoelde te zeggen, "als ze het voor het geld deden". Dus mijn punt is dat mensen iig geen politicus puur omdat die wachtgeldregeling zo aantrekkelijk is, die doen dat omdat ze politiek bedrijven interessant vinden. Dat ze wachtgeld krijgen is een mooie arbeidsvoorwaarde, maar het afschaffen van die regeling zorgt er niet voor dat mensen de politiek niet meer in willen.
Ik ben bang dat er dan alleen nog maar ouderen wethouder willen worden, als jij op je 35e wethouder wordt en ieder moment je inkomen kan kwijtraken doe je dat niet, hoe leuk je het ook vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2011, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Er is toch ook al een BSA ingevoerd?
Lager dan een 4 gehaald? Jammer, maar je moet een jaar langer blijven.
Niet genoeg punten gehaald? Daar is het gat van de studie-deur.

Ik vind het onzinnig om dan met terugwerkende kracht ook nog eens een geld-boete te gaan geven, want studenten staan tegenwoordig al veel meer onder druk dan vroeger.

Dat 6 jaar doen over een eerste jaars vak kan niet eens meer, wat in de tijd van Mr. Verhagen en Mr. Rutte dus nogal anders lag.
Srsly, 8 en 11 jaar doen over een studie geschiedenis... Ze zouden zich kapot moeten schamen.
Dat lager dan een 4 halen ben ik het trouwens ook niet mee eens, het kan altijd een keer gebeuren dat je door omstandigheden een slecht cijfer haalt bij de eerste mogelijkheid of zelfs het tentamen helemaal niet kunt maken. Als het cijfer dan bij de tweede (of latere) mogelijkheid gewoon in orde is zie ik geen enkele reden om iemand het volgende jaar terug te laten komen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 21:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Omdat 'ze' blijkbaar uit ervaring weten dat als iemand de 1e keer lager dan een 4 haalt, dat hij/zij het de 2e keer dan ook niet gaat halen.

Terwijl ik, en vele studenten met mij, uit ervaring weten dat dit poep is en dat je een tentamen de 2e keer makkelijk kan halen.

Ik had afgelopen vrijdag een tentamen en omdat ik zware griep had, wist ik helemaal niks meer tijdens het tentamen. Nu mag ik 'm dus niet overdoen en volgend jaar bestaat het vak niet meer. wtf is deze?!
Oud 18-01-2011, 22:54
MiBe
MiBe is offline
Nee hè, mijn hogeschool voegt zich bij de hippies
De school zelf organiseert zelfs een busreis van Zwolle naar Den Haag, van mijn collegegeld verdomme.
Oud 19-01-2011, 00:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mee eens. Linkse hobby's zijn niet echt iets voor mij, al helemaal niet omdat de helft er toch alleen heengaat om te rellen en ze amper weten waarom ze dat nu precies doen.
Grappig hoe rechtse mensen de term "linkse hobby's" te pas en te onpas gebruiken En nee hoor, die PVV-tokkies demonstreren nóóit he?
Spoiler

Citaat:
De school zelf organiseert zelfs een busreis van Zwolle naar Den Haag, van mijn collegegeld verdomme.
Het leven zit je ook niet mee
Oud 19-01-2011, 00:10
MiBe
MiBe is offline
Het zit me inderdaad niet mee
Ik kan er niet tegen wanneer ze gaan zeuren om meer geld en ondertussen wel geld uitgeven aan zo'n busreis. Laat ze lekker met het OV gaan.

Ik demonstreer overigens niet en ik weet precies waar ik op stem
Oud 19-01-2011, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Grappig hoe rechtse mensen de term "linkse hobby's" te pas en te onpas gebruiken En nee hoor, die PVV-tokkies demonstreren nóóit he?
Spoiler

Het leven zit je ook niet mee
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 00:22
Lorelei
Lorelei is offline

LINKSE HOBBY ALERT!!!!!!!!

I rest my case.
Oud 19-01-2011, 00:23
Verwijderd
Ik hou elke dag een beetje meer van je.

OT: ik ben er dus, samen met Lorelei

Daarnaast vind ik goed onderwijs willen een linkse hobby noemen een beeeeetje apart.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 00:24
Verwijderd
Zouden ze weten wat een politiek proces inhoudt, overigens?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 00:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zouden ze weten wat een politiek proces inhoudt, overigens?
Ik vind het bord "Linkse elite + islam = dictatuur" ook wel een interessante.. daar ga ik vannacht nog even over liggen filosoferen denk ik.

Of is dat ook een linkse hobby?
Oud 19-01-2011, 02:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het zit me inderdaad niet mee
Ik kan er niet tegen wanneer ze gaan zeuren om meer geld en ondertussen wel geld uitgeven aan zo'n busreis. Laat ze lekker met het OV gaan.
Het lijkt me dat je school wel vaker geld uitgeeft aan zaken die niet direct met onderwijs te maken hebben. Een stem laten horen tegen de actieve sabotage van hun werk lijkt me een prima reden om een paar centen uit te geven. Wat kost zo'n busreis nou helemaal.
Oud 19-01-2011, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Jouw collegegeld is maar een fractie van wat jouw studietijd daadwerkelijk kost. Een druppel water tegenover een hele emmer. De overige kosten worden gedragen door de overheid, doordat ze investeren in het onderwijs. En als je dat ook een linkse hobby vindt: vooral op Wilders blijven stemmen, dan mag je over een tijdje 50.000 euro per jaar dokken aan collegegeld. Net als in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Jouw collegegeld is maar een fractie van wat jouw studietijd daadwerkelijk kost. Een druppel water tegenover een hele emmer. De overige kosten worden gedragen door de overheid, doordat ze investeren in het onderwijs. En als je dat ook een linkse hobby vindt: vooral op Wilders blijven stemmen, dan mag je over een tijdje 50.000 euro per jaar dokken aan collegegeld. Net als in Amerika.
Deze op de feiten druk slap galmt heerlijk door.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 08:13
Rationeel
Rationeel is offline
sowieso kun je ouwehoeren wat je wilt, maar heb je per definitie ELKE discussie verloren voordat je eraan begint als je op wilders hebt gestemd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 08:14
Rationeel
Rationeel is offline
kut, nu maak ik me schuldig aan die ene rechtse hobby: generaliseren
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 09:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben bang dat er dan alleen nog maar ouderen wethouder willen worden, als jij op je 35e wethouder wordt en ieder moment je inkomen kan kwijtraken doe je dat niet, hoe leuk je het ook vindt.
Dat is bij elke baan wel het geval, dat je die zomaar kunt kwijtraken
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:49
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Dat de 'linkse hobby' ironisch bedoeld was kwam blijkbaar niet helemaal over, dat brengt ons wel bij de volgende (tevens ironisch bedoelde, ik zal het er maar even bij zeggen) linkse hobby: Happen

Wat onderwijs betreft is de PVV zo erg nog niet trouwens, die kun je beter hebben dan bijvoorbeeld de VVD en ook enkele linkse partijen die van de studiefinanciering sowieso een lening willen maken.
Oud 19-01-2011, 11:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat de 'linkse hobby' ironisch bedoeld was kwam blijkbaar niet helemaal over, dat brengt ons wel bij de volgende (tevens ironisch bedoelde, ik zal het er maar even bij zeggen) linkse hobby: Happen

Wat onderwijs betreft is de PVV zo erg nog niet trouwens, die kun je beter hebben dan bijvoorbeeld de VVD en ook enkele linkse partijen die van de studiefinanciering sowieso een lening willen maken.
dat vind je dan weer wel een slecht idee?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:54
Verwijderd
Dat vind ik juist een vrij goed idee.

Edit: liever niet natuurlijk, maar liever dat ze op die manier bezuinigen in het onderwijs dan de andere alternatieven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 11:55
Verwijderd
Verder:

Citaat:
sowieso kun je ouwehoeren wat je wilt, maar heb je per definitie ELKE discussie verloren voordat je eraan begint als je op wilders hebt gestemd
<3.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:04
Verwijderd
http://www.nu.nl/politiek/2426300/cd...rsiteiten.html

Ja want studenten gaan er ook echt heen terwijl ze tegen zijn. Gewoon een dagje lekker thuis hangen als ze vrij zijn doen studenten niet
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:05
Verwijderd
"Al zeker 11.000 studenten hebben zich aangemeld voor een demonstratie tegen de plannen van Zijlstra vrijdag op het Malieveld in Den Haag. Zijlstra is jarig die dag en is bij de betoging aanwezig."

Goede verjaardag
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:06
Lorelei
Lorelei is offline
Hij krijgt wel een groot feestje
Oud 19-01-2011, 13:36
Verwijderd
Citaat:
"Al zeker 11.000 studenten hebben zich aangemeld voor een demonstratie tegen de plannen van Zijlstra vrijdag op het Malieveld in Den Haag. Zijlstra is jarig die dag en is bij de betoging aanwezig."

Goede verjaardag
Haha, leuk cadeau <3
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:36
Roosje
Roosje is offline
Ik ben er yay!
Oud 19-01-2011, 14:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik snap überhaupt dat gezeur van sommigen hier tegen het protest niet. We leven hier in een democratische samenleving, als je het niet eens bent met iets heb je het recht je stem daartegen te laten horen. Hoezo is dat nou weer een linkse hobby of maakt dat je tot een hippie? Hippies kwamen tenminste nog op voor zichzelf in plaats van op hun reet te blijven zitten en alles maar te laten gebeuren.
Oud 19-01-2011, 15:01
Verwijderd
Dat geneuzel over dat universiteiten nu studenten voor hun karretje zouden spannen is ook zo lekker suf
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 15:07
Verwijderd
Ik hoop dat de 12.000 mensen die zich op facebook hebben aangemeld er ook daadwerkelijk zijn. En hopelijk nog een stuk meer
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 15:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het hangt aan een zijden draadje, ligt eraan of ik mijn moeder alleen kan laten.
Oud 19-01-2011, 17:45
MiBe
MiBe is offline
@.sann: Probeer je je postcount op te krikken ofzo? Je kunt ook gewoon de edit-knop gebruiken i.p.v. 4 keer achter elkaar iets te posten.
Oud 19-01-2011, 17:47
Spelleider
Spelleider is offline
Kan.

Edit: oeps verkeerde account

Kijk ik kan het
Oud 19-01-2011, 17:48
Verwijderd
Maar.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:48
Verwijderd
Dit is leuker

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

LINKSE HOBBY ALERT!!!!!!!!

I rest my case.
Nice
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 18:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@.sann: Probeer je je postcount op te krikken ofzo? Je kunt ook gewoon de edit-knop gebruiken i.p.v. 4 keer achter elkaar iets te posten.
Wel een rechtse hobby, zeuren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 04:37
Verwijderd
Nee, want werken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 18:43
Lorelei
Lorelei is offline
Voor diegenen die er morgen zijn: ik neem twee vriendinnen mee en ben niet uit de forumkast dus jullie zijn vanaf dan vrienden van sann of zo
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 18:47
Verwijderd
Mwuh ik wil ook. Maar ik heb stage.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 18:48
Verwijderd
Weet iemand tot hoelaat die protesten duren?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 20:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Voor diegenen die er morgen zijn: ik neem twee vriendinnen mee en ben niet uit de forumkast dus jullie zijn vanaf dan vrienden van sann of zo
Als ik het haal, zal ik eraan denken sann naamzoek, bedenk vast en connectie voor ons
Oud 20-01-2011, 21:11
Verwijderd
Ik moet morgen werken maar schreeuw die afstudeerboete er maar af. Nouja, anders maakt het me ook niet zo veel uit maar er blijft dan wel minder over van de erfenis. ;x
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand tot hoelaat die protesten duren?
Er staat 16:30 op facebook, maar het is een half uur vervroegd, dus dat zou dan 16:00 moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Als ik het haal, zal ik eraan denken sann naamzoek, bedenk vast en connectie voor ons
JIj bent het nichtje van mijn beste vriendin en sinds we elkaar ontmoet hebben zijn we buddies
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Ik moet morgen werken maar schreeuw die afstudeerboete er maar af. Nouja, anders maakt het me ook niet zo veel uit maar er blijft dan wel minder over van de erfenis. ;x
Mag ik daar dan ook alvast een deel van? het is toch wel duidelijk dat we later gaan trouwen dus laten we de gemeenschap van goederen maar vast in laten gaan
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Mag ik daar dan ook alvast een deel van? het is toch wel duidelijk dat we later gaan trouwen dus laten we de gemeenschap van goederen maar vast in laten gaan
Eerst schreeuwen en dan zien we wel, doe je best liefje <3 maar anders vind ik het okay hoor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Eerst schreeuwen en dan zien we wel, doe je best liefje <3 maar anders vind ik het okay hoor
Tuurlijk ga ik schreeuwen, maar het is fijn als ik bij deze al weet dat ik een back up heb <3
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 00:08
Changshan
Changshan is offline
Ik ga het proberen, maar heb tot 13:00 tentamen.
Oud 21-01-2011, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ga het proberen, maar heb tot 13:00 tentamen.
Als je komt gaan we bier drinken <3
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 00:12
Verwijderd
Ik kan niet, ik heb om half 2 (onmogelijke tijd) gesprek met gastdocent Lukt me nooit om voor óf na die tijd op locatie aanwezig te zijn. Maar misschien wil iemand extra hard voor mij schreeuwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten