Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2011, 16:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
wat ga je kaufen, noedeliepoedelie?
Een Mac ;:;D;dD

Nah, ik ga iets samenstellen in een webshop en dat aan huis laten bezorgen. Wel al in mekaar gezet, natuurlijk, want zelf in elkaar zetten durf ik niet
Advertentie
Oud 08-03-2011, 16:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik moet schoenen En het duurt nog zolang voor ik salaris krijg en schoenen kan kopen
Hoeveel werk je nu per week eigenlijk?
Oud 08-03-2011, 16:59
Verwijderd
Ik moest vandaag 1 ding testen, maar het werkte maar niet en ik snapte er niks van. Dus ik bel de helpdesk op: "Ja dat klopt, die functie hebben we uitgeschakeld vandaag"
Oud 08-03-2011, 17:02
Lorelei
Lorelei is offline
Haai, jullie zijn saai.
Oud 08-03-2011, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk echt reikhalzend uit naar het moment dat ik mijn nieuwe computer aan kan schaffen
Zo duur is dat toch niet?
Oud 08-03-2011, 17:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zo duur is dat toch niet?
Noedels is een frielansur. Dan heb je dat.
Oud 08-03-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Noedels is een frielansur. Dan heb je dat.
Dan is het nog goedkoper want dan kan je het aftrekken van de belasting en betaal je geen BTW
Oud 08-03-2011, 17:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dan is het nog goedkoper want dan kan je het aftrekken van de belasting en betaal je geen BTW
Eh ja, maar je moet eerst wel genoeg verdienen om die computer (zonder BTW) te kunnen betalen zonder dat je de rest van de week op water en brood hoeft te leven
Oud 08-03-2011, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Eh ja, maar je moet eerst wel genoeg verdienen om die computer (zonder BTW) te kunnen betalen zonder dat je de rest van de week op water en brood hoeft te leven
Dan is het echt 400 euro ofzo, 4 dagen werk en klaar.
Oud 08-03-2011, 17:16
Verwijderd
Sterker nog, ik had laatst een opdracht verstuurd. 1 dag werk, 600 euro kon ik afdragen. Aan een Indiër notabene.
Oud 08-03-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Dan is het echt 400 euro ofzo, 4 dagen werk en klaar.
Voor 400,- heb je niet de computer die Noedel wil/nodig heeft voor z'n werk
Oud 08-03-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Voor 400,- heb je niet de computer die Noedel wil/nodig heeft voor z'n werk
Wat voor speciaals moet daar dan inzitten?
Mijn computer is 500 euro (incl btw) en kan GTA 4 full spec afspelen.
Oud 08-03-2011, 17:18
Verwijderd
Ik kan ook echt niet zo ineens een computer kopen, als ik dat zou willen.
Oud 08-03-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
100,- is nogal een verschil in computerland, he. En wat Noedel wil/nodig heeft, lijkt me, is een computer die de komende jaren alle Creative Suite-pakketten fatsoenlijk kan draaien en raad weet met 3ds Max/Maya/zijn 3D-programma of choice. Dat haal je niet voor 400,-.
Oud 08-03-2011, 17:25
Verwijderd
Citaat:
100,- is nogal een verschil in computerland, he.
400 excl btw ~500 incl btw
Citaat:
En wat Noedel wil/nodig heeft, lijkt me, is een computer die de komende jaren alle Creative Suite-pakketten fatsoenlijk kan draaien en raad weet met 3ds Max/Maya/zijn 3D-programma of choice. Dat haal je niet voor 400,-.
Tuurlijk wel, ik heb Maya en pro/E hier als een zonnetje lopen.

En de nieuwste Creative Suite draait volgens de aanbevolen systeemeisen zonder probleem; alles is beter of gelijk. En in geval van nood kan je ook wel even een stripje erbij duwen.
Oud 08-03-2011, 17:28
Carn
Carn is offline
Citaat:

wat, met 3 cubes en 2 lightsources?
Oud 08-03-2011, 17:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, het duurste onderdeel is de professionele 27" flatscreen, die kan best tussen de 1000,- (goedkope variant) en 3000,- kosten.

En dan lekker veel geheugen erbij, goeie videokaart (voor de nodige games tussendoor) en misschien nog wat legale software.

En stiekem wil ik dit jaar ook nog wel verhuizen en nog wat andere aankoopjes doen, dus eerst maar ff wat cashen en stashen.
Oud 08-03-2011, 17:30
Carn
Carn is offline
overigens kan je zelf voor 4 a 500e,- een prima computer samenstellen; randapparatuur niet meegerekend.
Oud 08-03-2011, 17:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens betaalde ik voor mijn geassembleerde pc uit 2003 iets van 1300,- denk ik. De meeste onderdelen lopen nog (videokaart moest ik wel vervangen, en de voeding een keertje).
Oud 08-03-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Nou, het duurste onderdeel is de professionele 27" flatscreen, die kan best tussen de 1000,- (goedkope variant) en 3000,- kosten.

En dan lekker veel geheugen erbij, goeie videokaart (voor de nodige games tussendoor) en misschien nog wat legale software.

En stiekem wil ik dit jaar ook nog wel verhuizen en nog wat andere aankoopjes doen, dus eerst maar ff wat cashen en stashen.
Een 27" flatscreen heb je al vanaf 400 euro.

Waarom wil je lekker veel geheugen, er zijn geen programma's die zoveel geheugen gebruiken. Bovendien kan je dat altijd later nog bijkopen.

En afhankelijk van welke games je speelt heb je heus geen erg dure videokaart nodig.
Oud 08-03-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
overigens kan je zelf voor 4 a 500e,- een prima computer samenstellen; randapparatuur niet meegerekend.
Nee precies, ik reken de monitor ook als randapparatuur eigenlijk.
Oud 08-03-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:

En de nieuwste Creative Suite draait volgens de aanbevolen systeemeisen zonder probleem; alles is beter of gelijk. En in geval van nood kan je ook wel even een stripje erbij duwen.
Ik zeg toch 'de komende jaren'. Over een jaar zit je alweer onder de aanbeloven systeemeisen en over twee jaar moet je inderdaad beginnen met onderdelen vervangen of erbij doen. Ik gok ook dat je voor die 400,- een vrij brak mobo hebt, die nog gebruik maakt van DDR2-geheugen, waar de nieuwere generatie multicores niet in past, en met een vrij laag limiet voor geheugen. Als je dan inderdaad onderdelen moet gaan aanvullen/vervangen loop je daar tegenaan, want DDR2-geheugen is niet meer de standaard, dus het is momenteel duurder én minder goed dan DDR3.. Als je al überhaupt boven de 4 of 8 GB mag komen met je mobo, want zoals ik al zei, dat lijkt me niet veel soeps.

TL;DR ik spreek je over een paar jaar wel
Oud 08-03-2011, 17:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoeveel werk je nu per week eigenlijk?
20, volgens mijn contract.
Oud 08-03-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg toch 'de komende jaren'. Over een jaar zit je alweer onder de aanbeloven systeemeisen en over twee jaar moet je inderdaad beginnen met onderdelen vervangen of erbij doen. Ik gok ook dat je voor die 400,- een vrij brak mobo hebt, die nog gebruik maakt van DDR2-geheugen, waar de nieuwere generatie multicores niet in past, en met een vrij laag limiet voor geheugen.
Onjuist, met USB3-poort, DDR3 en AM3-socket. En volgens mij kan er 4*4 GB in, dus dat gebruik je de komende 4 jaar nooit.
Oud 08-03-2011, 17:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Een 27" flatscreen heb je al vanaf 400 euro.

Waarom wil je lekker veel geheugen, er zijn geen programma's die zoveel geheugen gebruiken. Bovendien kan je dat altijd later nog bijkopen.

En afhankelijk van welke games je speelt heb je heus geen erg dure videokaart nodig.
Ja, een low-end huis, tuin- en keukenmodel kost 400,-. Ik wil 100% kleurechtheid met goeie response time en schermfrequentie.

3D-max (voor realtime animatie en renderen), 3D-sculptingsoftware heeft ook aardig wat geheugen nodig en Photoshop kan best wel wat geheugen gebruiken.
Oud 08-03-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je lekker veel geheugen, er zijn geen programma's die zoveel geheugen gebruiken.
Als die programma's niet bestaan, waarom bestaan er dan computers die zoveel geheugen aankunnen? After Effects (bijvoorbeeld) ligt enorm zwaar op je RAM door de RAM preview. Het is wel mogelijk om daar omheen te werken (o.a. door die functie nauwelijks te gebruiken, zoals Noedel nu doet) maar dat werkt vrij onprettig.

Maar later bijkopen kan wel, ja. Alleen heb je dan dus niet 400,- uitgegeven aan je pc maar meer.

Citaat:
Je videokaart doet wel meer dan games draaien, sommige manieren van renderen gaan vooral via je videokaart.
Oud 08-03-2011, 17:43
Carn
Carn is offline
@Noodles: ik zou gewoon 600 / 700 euro reserveren voor het systeem; dat is meer dan 'voldoende' (of het zal iig genoeg uitbreidingsmogelijkheden bieden)
Oud 08-03-2011, 17:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Je videokaart doet wel meer dan games draaien, sommige manieren van renderen gaan vooral via je videokaart.
Dat valt nog best mee; dat is meer een 'trend' om de CPU te ontlasten.
Oud 08-03-2011, 17:46
Verwijderd
Even tussen neus en lippen door: AM3 is natuurlijk ruk. Intel heeft by far de meest interessante produkten als je niet écht low budget zoekt.
Oud 08-03-2011, 17:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Even tussen neus en lippen door: AM3 is natuurlijk ruk. Intel heeft by far de meest interessante produkten als je niet écht low budget zoekt.
7 jaar terug was AMD nog relatief goed (op sommige vlakken zelfs beter en duurzamer) ten opzichte van het duurdere Intel, maar nu heeft Intel een inhaalslag gemaakt?
freezer
freezer is offline
De bonbon nu in mijn mond is supahh lekker
Verwijderd
Interessante pagina, dit. :')
Oud 08-03-2011, 17:53
freezer
freezer is offline
Citaat:
Interessante pagina, dit. :')
haha ook mijn post tussen dat gezeik over pc's haha
Oud 08-03-2011, 17:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@Noodles: ik zou gewoon 600 / 700 euro reserveren voor het systeem; dat is meer dan 'voldoende' (of het zal iig genoeg uitbreidingsmogelijkheden bieden)
Hm, misschien. Ik moet me nog even oriënteren en kijken wat er momenteel allemaal te krijgen is. Ik kan het natuurlijk best gefaseerd kopen.
Oud 08-03-2011, 17:55
Verwijderd
Het is zover, mensen. Ik kan Stan van Eminem helemaal meerappen. Cleaning out my Closet ook. Without me ook. Ik heb blijkbaar superveel naar die nummers geluisterd
Oud 08-03-2011, 17:58
freezer
freezer is offline
Citaat:
Het is zover, mensen. Ik kan Stan van Eminem helemaal meerappen. Cleaning out my Closet ook. Without me ook. Ik heb blijkbaar superveel naar die nummers geluisterd
Ik ook bijna
Ik houd van de oude Eminem
Oud 08-03-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Onjuist, met USB3-poort, DDR3 en AM3-socket.
Los van wat Dobermann al zegt over AMD - dan heb je wellicht een gare chipset, of er kunnen geen CPU's met meer dan 4 cores op, of nog iets. Er bestaat met computers niet zoiets als voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, er valt wel wat van de prijs af te smokkelen als je zelf je onderdelen uitzoekt en je pc zelf in elkaar zet, maar als je voor goedkoper gaat dan lever je altijd ergens op in. Niet dat je altijd het allerduurste moet nemen natuurlijk, je moet een beetje voor jezelf bepalen hoe goed je computer moet zijn, maar je kunt niet voor 400,- iets kopen waar je gewoonlijk 700,- voor neertelt.

Ervan uitgaande dat je geen kortingen of weetikveel, cadeaubonnen hebt ofzo, dan.

Citaat:
En volgens mij kan er 4*4 GB in, dus dat gebruik je de komende 4 jaar nooit.
Jij misschien niet, maar er zijn genoeg mensen die dat wel goed kunnen benutten.
Oud 08-03-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
7 jaar terug was AMD nog relatief goed (op sommige vlakken zelfs beter en duurzamer) ten opzichte van het duurdere Intel, maar nu heeft Intel een inhaalslag gemaakt?
Nou ja, Intel heeft inderdaad wat flaters gehad, zoals het Prescott-drama, maar zo ongeveer sinds de eerste core2duo is AMD eigenlijk weggeblazen, zeker in het high end gebied op de consumentenmarkt. De enterprise servermarkt is geheel voor Intel these days, voornamelijk door superieure hardwarematige support voor virtualisatie.

En dat is jammer. Ik ben voor goede concurrentie en stiekem een AMD-fanboy. Maar ik kan voorlopig geen scenario bedenken waarbij AMD de voorkeur geniet boven Intel, en de roadmaps voorspellen niet veel goeds voor AMD.
Oud 08-03-2011, 18:13
Rationeel
Rationeel is offline
ik was vroegah ook een amd fanboy, mijn oude bakkie draait nog steeds soepel op een athlon xp 3000+, maar sinds
de komst van de dual+ cores is intel weer echt baas. ook voor mensen op budget niveau die verder vooruit kijken dan één jaar.
Oud 08-03-2011, 18:17
Carn
Carn is offline
kameraad van me heeft laatst gekocht voor 650e:

Core i5-2500T 3.3 ghz
4 gb intern
Win 7 64b
500 gb sata III
gigabyte mobo
Geforce GT 430 1gb
Oud 08-03-2011, 18:20
Verwijderd
met dat computer gepraat voel ik me net een vrouw
Oud 08-03-2011, 18:21
Carn
Carn is offline
ach, je kan ook de teksten van Eminem-songs gaan onthouden.
Oud 08-03-2011, 18:21
freezer
freezer is offline
Citaat:
met dat computer gepraat voel ik me net een vrouw
Ik snap er ook niks van haha
Oud 08-03-2011, 18:24
freezer
freezer is offline
Citaat:
Dat is niet onthouden, Eminem's songs luisteren is de songs leven!
Oud 08-03-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
nou ik word blijer van een zakje M&M's dan een eminem cd'tje
Oud 08-03-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet onthouden, Eminem's songs luisteren is de songs leven!
Ja carn, je weet toch!!!!
Oud 08-03-2011, 18:28
freezer
freezer is offline
Citaat:
Ja carn, je weet toch!!!!
Mattie Carn swa beter doe je pokie wokie normaal over die fucking Eminem want ik weet waar je huis woont swa en dan ga ik je schieten met di emes swa !!

Ff die nigga style
Oud 08-03-2011, 18:30
Verwijderd
..maar ik vind 8 Mile best oké. Dat dan weer wel.
Oud 08-03-2011, 18:32
Verwijderd
Eminem is jeugdsentiment en ik vind het stiekem nog steeds best gaaf maar alleen the marshall matters LP want die had ik toen ik 12/13 was. Mijn eerste gebrande cd, vet gaaf
Oud 08-03-2011, 18:33
Verwijderd
Ik heb 'm opstaan nu en ik vrees dat ik nog steeds alles mee kan rappen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten