| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
mjah ok, bij de belangrijkere leidinggevende functies is dat ook nog wel 'normaal' gok ik. Maar goed, daar staat doorgaans ook een prima salaris tegenover.
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Mijn contract zegt 36 uur, maarja diensten dus soms ben ik voor 58,5 uur in een week ingeroosterd en soms voor 13,5 uur. En ik werk altijd wat meer dan ik ingeroosterd ben, maar ik ben wel blij dat ik in een ziekenhuis zit waar je gewoon naar huis gaat als je dag is afgelopen én je klaar bent met je werk, zonder dat je met de nek wordt aangekeken omdat je eigenlijk elke dag tot halfacht zou moeten blijven. Perfectionisme en ambitie is goed, streberigheid niet.
|
|
|
|||
|
Citaat:
Maar alleen als het om voor mezelf eten gaat. Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind het niet zo raar dat je de kosten van eten deelt eigenlijk, zeker niet als student.
(Niet dat het niet op een rare manier gegaan is, maar toch)Edit: jij had gewoon moeten zeggen: nou die salade was 5 euro (ik noem maar wat) en drinken 3. Dus we staan quitte oke? |
|
|
|
|
en ooooh man wat zijn mensen vervelend. We hebben woensdag een concert en vrijdag de generale repetitie ervan, en we hadden acht weken geleden de bladmuziek al gekregen. Ik kende zes weken geleden mijn rol uit mijn hoofd. Een week geleden waren er nog mensen die hun rol ook MET bladmuziek niet konden zingen. Nou probeer ik dus een repetitie te regelen en ik heb iedereen een mail gestuurd met alle tijden waarop ik beschikbaar ben. Elke dag minstens drie uur gedaan. Sommige mensen doen dan ook mee, maar ik krijg net van iemand van de vooropleiding, die maar 3 uur per week les heeft en van wie ik weet dat hij geen fulltime baan heeft, een mail dat hij alleen woensdagmiddag kan. WTF.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan vind ik 'de confrontatie aangaan' nogal een heftig woord. Ik zou gewoon zeggen "joh ik heb er even over nagedacht, maar zus en zo is het geval, eigenlijk ben ik jullie geen geld schuldig". |
|
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
![]() En ze hebben niet eens helpen afwassen trouwens. ;x Citaat:
|
||||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het is wat vreemd dat hij eerst vroeg: heb je vandaag boodschappen moeten doen? nee? dan krijg ik geld van je. Wat maakt het nou uit of je vandaag boodschappen hebt moeten doen omdat je niks in huis had, of ze morgen moet doen omdat je nu niets meer in huis hebt
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Mja, ik vind de manier waarop die gast het brengt vreemd, en daarbij vind ik het een beetje aanstellerij. Fizzle heeft haar bijdrage geleverd in de vorm van een huis, drank en een salade, en hij neemt een pizza mee. Dan vind ik niet dat Fizzle daar ook nog geld voor moet betalen, omdat het haar niets extra's gekost heeft.
Als ik met mensen samen eet, ben ik natuurlijk bereid om mee te betalen als het bij de ander is, maar ik ben meer van 'joh, volgende keer weer bij mij' of andersom. Of als de samen boodschappen doet, allebei een paar artikelen betalen ofzo. Zo op de cent kijken vind ik nogal vervelend. |
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
En voor mij is het de confrontatie aangaan omdat ik het echt supermoeilijk vind. Maar ik moet het maar gewoon zeggen. Zelfs al houden ze die 8 euro, dan heb ik het in elk geval gezegd.
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ie met vandaag niet echt vandaag bedoelde, maar gewoon in het algemeen. Anyhowww, just my 2 cents. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
heeft Fizzle een moestuin in haar kamer?
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Het is trouwens ook niet mijn schuld dat ze niet gewoon diepvriespizza van een euro hebben gehaald. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik vind het niet raar om de kosten te delen, dat bedoelll ik. Fizzle had gewoon moeten zeggen: ja, dit heeft het mij ongeveer gekost. Punt. En @Absinthe, omstebeurt voor elkaar koken vind ik ook veel leuker hoor, maar dit was de eerste keer dat die mensen bij fizzle kwamen, dus dan is gewoon kosten delen wat makkelijker denk ik. Huhu nu voelt het net alsof ik moeilijk doe met geld, terwijl ik eigenlijk heel makkelijk ben daarmee
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eh ja, het is ook niet hun schuld dat je ze geen komkommer hebt gegeven en een glaasje water.
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Over omstebeurt koken gesproken; Melite Lorelei Martiño Rationeel (en .sann, maar die is er al) naamzoek. Komen jullie binnenkort pasta met kruiden bij me eten, met een goede rode wijn erbij, en muntthee na? |
||
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
MAAR DAN WIL IK WEL DE KOSTEN DELEN! Citaat:
Maar ik doe er ook niet moeilijk over als iemand wél krent wil zijn en de kosten wil delen. En ik ken zoveel mensen die dat willen dat ik het niet raar vind
|
|||
|
|
|
Verwijderd
|
Ik was als student ook wel een beetje krent, maar dan nog wel meer in de trant van 'we hebben nu met ons zessen gegeten, de boodsschappen waren 16 euro en Pietje had de wijn mee genomen dus ik krijg van de rest 3 euro', en dan had Pietje die wijn meestal ook gewoon nog staan. Vooral aan het eind van de maand als je eigenlijk van die 16 euro de hele week had willen eten
|
|
|
||
|
Citaat:
Als ik meer geld had gehad was het ook een minder grote big deal geweest, maar dan zou ik er alsnog op terugkomen denk ik. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|