Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2011, 16:09
Verwijderd
Ik ben bezig met een keuze maken, maar het is moeilijk
Advertentie
Oud 12-12-2011, 16:09
Martiño
Martiño is offline
Wat toen wel heel bizar was vond ik dat ik dat hele interview met Fortuyn bij Ruud de Wild had gehoord, en dat ik om zes uur de radio had uitgezet en iets anders was gaan doen. Pas rond half negen, toen ik muziekrepetitie had hoorde ik dat hij was neergeschoten.
Oud 12-12-2011, 16:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
23 doden, 950 gewonden, 1250 dakloos, 1500 woningen zwaar beschadigd.

Bijlmer:
43 doden, 26 gewonden (waarvan 11 werden opgenomen in het ziekenhuis)

Nee, valt wel mee in Enschede ja.
Materiële schade weegt niet op tegen doden!
Oud 12-12-2011, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Met Enschede werd trouwens beter omgegaan dan met Pim Fortuyn. Ik was in die tijd nogal uitgesproken tegen Fortuyn, Leefbaar Nederland en de LPF, en voor mijn veelal wat rechtse klasgenoten was Fortuyn de eerste echte kennismaking met de politiek en ze vonden het maar wat spannend allemaal. Ik vond Fortuyn maar een droplul en als we in de les wel eens debatteerden was ik altijd degene die het opnam voor diversiteit in de samenleving etc. etc.
De dag nadat hij vermoord was, was toen best naar, een jongen kwam zelfs boos op me af lopen en schreeuwde naar me of ik nu dan eindelijk mijn zin had.
Hè bah.

Onze basisschoolklas was ook vrij naar. Ze waren heel erg voor Verdonk, en toen goede kennissen/vrienden werden uitgezet zeiden ze dat het 'hun eigen schuld was, al die moslims zijn toch maar dieven'. Ze waren niet eens moslim, maar ik voelde me erg genoopt om er tegenin te gaan, want mijn familie was dat wel. De volgende dag stonden er hakenkruizen en White Power-tekens op mijn schrift.

Kutkinders.
Oud 12-12-2011, 16:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gaaf!
Dank!
Oud 12-12-2011, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vond heel die Enschede-toestand nogal een opgeblazen (ksaD:;D) bedoeling. Het was geen Bijlmerramp ofzo.
Waarom is het hier op het forum hip om rampen te bagatelliseren? Er zijn wel 22 doden bij gevallen.

edit: oh, ik ben al spuit 11
Oud 12-12-2011, 16:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hè bah.

Onze basisschoolklas was ook vrij naar. Ze waren heel erg voor Verdonk, en toen goede kennissen/vrienden werden uitgezet zeiden ze dat het 'hun eigen schuld was, al die moslims zijn toch maar dieven'. Ze waren niet eens moslim, maar ik voelde me erg genoopt om er tegenin te gaan, want mijn familie was dat wel. De volgende dag stonden er hakenkruizen en White Power-tekens op mijn schrift.

Kutkinders.
Oh dat is nog naarder dan. Bij mij kon ik het nog wel verklaren (niet begrijpen) omdat de emoties toen gewoon heel heftig waren, laterna viel het ook allemaal wel weer mee, het was echt een incident. Maar hakenkruizen en white power tekens vind ik wel een stukje ernstiger.
Oud 12-12-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is nog naarder dan. Bij mij kon ik het nog wel verklaren (niet begrijpen) omdat de emoties toen gewoon heel heftig waren, laterna viel het ook allemaal wel weer mee, het was echt een incident. Maar hakenkruizen en white power tekens vind ik wel een stukje ernstiger.
Mja. Nouja, ze zijn allemaal randdebielen geworden, opgepakt wegens vernieling (ze hebben het lerarenkatoortje in onze basisschool helemaal in elkaar gestampt zonder enige verdere reden), een paar wegens mishandeling, dat soort dingen.

Sommige klasgenoten waren wel leuk trouwens, maar we hadden echt zo'n groepje jochies dat zich met dat soort dingen bezighield/-houdt. Die mochten van hun ouders ook niet met moslims voetballen en alles.
Oud 12-12-2011, 16:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hè bah.

Kutkinders.
Ja, wat een tumoren van de mensheid zijn dat toch
Oud 12-12-2011, 16:30
Verwijderd
Hoi, wat is het inschrijven voor vakken en zorgen dat er geen overlap is tussen werkgroepen en hoorcolleges een bitch, groetjes.
Oud 12-12-2011, 16:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja. Nouja, ze zijn allemaal randdebielen geworden, opgepakt wegens vernieling (ze hebben het lerarenkatoortje in onze basisschool helemaal in elkaar gestampt zonder enige verdere reden), een paar wegens mishandeling, dat soort dingen.

Sommige klasgenoten waren wel leuk trouwens, maar we hadden echt zo'n groepje jochies dat zich met dat soort dingen bezighield/-houdt. Die mochten van hun ouders ook niet met moslims voetballen en alles.
Hebben we het hier over de basisschool?? Jezus, in wat voor een zieke stad leef ik?
Oud 12-12-2011, 16:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi, wat is het inschrijven voor vakken en zorgen dat er geen overlap is tussen werkgroepen en hoorcolleges een bitch, groetjes.
HBO doen, lekker makkelijk, je roosters worden gewoon gemaakt en gemaild en klaar.
Oud 12-12-2011, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Hebben we het hier over de basisschool?? Jezus, in wat voor een zieke stad leef ik?
Ja, maar die dingen hebben ze wel gedaan toen ze al van de basisschool af waren. De vernielingen en mishandelingen dus, de hakenkruizen lieten gewoon zien dat het altijd al in ze zat.

Maar inderdaad, Den Bosch is héél erg crimineel - ben je wel eens in de Hambaken geweest?

O en mijn basisschool stond in Rosmalen hè, niet in Den Bosch.
Oud 12-12-2011, 16:37
Martiño
Martiño is offline
Ohja, Rosmalen, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Ja, en over de Hambaken heb ik ook wel verhalen gehoord.
Oud 12-12-2011, 16:37
Verwijderd
Citaat:
HBO doen, lekker makkelijk, je roosters worden gewoon gemaakt en gemaild en klaar.
NJA het is niet heel erg maar het systeem is TYFUSTRAAG
Oud 12-12-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
In Modern Warfare doe je alsof, in Rusland gebeurd het!
Ohja dat weet ik ook nog. Maar niet waar ik was. Nouja, op de bank het journaal aan het kijken, maar ik heb het niet live gevolgd.
Oud 12-12-2011, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Wat toen wel heel bizar was vond ik dat ik dat hele interview met Fortuyn bij Ruud de Wild had gehoord, en dat ik om zes uur de radio had uitgezet en iets anders was gaan doen. Pas rond half negen, toen ik muziekrepetitie had hoorde ik dat hij was neergeschoten.
Ja, ik had dat ook zo. Maar dan zonder muziekrepetitie.
Oud 12-12-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Hè bah.

Kutkinders.
he bah wat een nare klas
Oud 12-12-2011, 16:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ik had dat ook zo. Maar dan zonder muziekrepetitie.
Dat was voor mij wel het ultieme doordeweeksemiddaggevoel op de middelbare school. Om drie uur thuiskomen, om vier uur de radio aan en tijdens Ruud de Wild huiswerk maken (of urenlang poppetjes tekenen ).
Verwijderd
Ik weet vooral ook nog van de gijzeling in het theater.
mollerator
mollerator is offline
Op het moment dat je een meeting request voor 9 uur 's avonds moet afwijzen omdat je dan al een meeting hebt, weet je dat je het te druk hebt
Oud 12-12-2011, 16:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik weet vooral ook nog van de gijzeling in het theater.
In Rusland toen?
Oud 12-12-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Dat was voor mij wel het ultieme doordeweeksemiddaggevoel op de middelbare school. Om drie uur thuiskomen, om vier uur de radio aan en tijdens Ruud de Wild huiswerk maken (of urenlang poppetjes tekenen ).
heb ik ook jaren zo gedaan na school eerst even de krant lezen en koekjes eten en dan aan de slag met de radio aan.
Oud 12-12-2011, 16:47
mollerator
mollerator is offline
Betaalden jullie geen schoolgeld?
Oud 12-12-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Betaalden jullie geen schoolgeld?
Op de middelbare school? nee
Oud 12-12-2011, 16:49
Martiño
Martiño is offline
Mijn ouders betaalden op de basisschool en middelbare school wel schoolgeld, dat was dan een paar tientjes vrijwillig per jaar waarvan de uitjes enzo betaald werden (dat heette dan ook de ouderbijdrage). Maar dat was strikt genomen niet verplicht.

Ohja, en het boekenfonds natuurlijk, maar dat was niet zo veel. Ik snap nog steeds niet waarom sommige scholen hun leerlingen verplichten die boeken te kopen, een boekenfonds is veel goedkoper en praktischer.
Oud 12-12-2011, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders betaalden wel schoolgeld, dat was dan een paar tientjes vrijwillig per jaar waarvan de uitjes enzo betaald werden (dat heette dan ook de ouderbijdrage). Maar dat was strikt genomen niet verplicht.
oh bij ons ging dat gewoon per uitje. Dan kreeg je een brief mee naar huis met volgens mij formulier voor een automatische incasso.
Oud 12-12-2011, 16:51
mollerator
mollerator is offline
O apart, bij ons was het iets van 600-800 euro.
Oud 12-12-2011, 16:51
Verwijderd
Ik geloof dat het wel moest als je 18+ was? Maar ik verjaar in april, dus tegen de tijd dat ik aan het begin van een kwartaal 18 was, had ik al eindexamen gedaan.
Oud 12-12-2011, 16:52
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik geloof dat het wel moest als je 18+ was? Maar ik verjaar in april, dus tegen de tijd dat ik aan het begin van een kwartaal 18 was, had ik al eindexamen gedaan.
Bij ons 16
Oud 12-12-2011, 16:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oh bij ons ging dat gewoon per uitje. Dan kreeg je een brief mee naar huis met volgens mij formulier voor een automatische incasso.
Wij moesten alleen bijbetalen voor de reis die we in 4 HAVO maakten, toen gingen we een week naar München (vandaar dat ik ook weet dat München een stukje verder weg ligt dan Munster). Ja, en voor het "eindexamenontbijt", maar dat was iets dat de leerlingen zelf organiseerden.
Oud 12-12-2011, 16:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
O apart, bij ons was het iets van 600-800 euro.
Serieus? Nou, dan hadden jullie vast gave uitjes.
Oud 12-12-2011, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders betaalden op de basisschool en middelbare school wel schoolgeld, dat was dan een paar tientjes vrijwillig per jaar waarvan de uitjes enzo betaald werden (dat heette dan ook de ouderbijdrage). Maar dat was strikt genomen niet verplicht.

Ohja, en het boekenfonds natuurlijk, maar dat was niet zo veel. Ik snap nog steeds niet waarom sommige scholen hun leerlingen verplichten die boeken te kopen, een boekenfonds is veel goedkoper en praktischer.
Precies dit, ja.

Voor school in Rusland hebben we wel schoolgeld betaald, dat moet iedereen vanaf de basisschool. Of misschien op de basisschool ook, dat weet ik eigenlijk niet.
Oud 12-12-2011, 16:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
In Rusland toen?
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post32183212
Oud 12-12-2011, 16:55
Verwijderd
Ohja boekenfonds, dat hadden wij ook
Oud 12-12-2011, 16:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ohja boekenfonds, dat hadden wij ook
Altijd weer dringen om die boeken te krijgen en ze dan in je eastpak te proppen. En dan kaften... (tenminste, in de onderbouw, in de bovenbouw vond ik kaften maar onzin).
Oud 12-12-2011, 16:57
Verwijderd
Het gaat heel slecht en ik moet straks werken. Naja, misschien omdat ik straks moet werken.
Oud 12-12-2011, 16:58
Martiño
Martiño is offline
Wat deed jij ook alweer Stefenootje?
Oud 12-12-2011, 16:59
Verwijderd
wat ruikt het hier toch altijd lekker naar jus als ik trek heb

Goed, ik ga naar huis! doeg!
Oud 12-12-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
+1. True Grit is een toffe Coen. Jeff Bridges <3
Quoted for truth!
Oud 12-12-2011, 17:23
Carn
Carn is offline
Hmm, ze gaan weer n rits best betaalbare appartementen neerzetten in Utrecht.
Oud 12-12-2011, 17:31
Martiño
Martiño is offline
Weet iemand hoe je alerts aanzet voor twitter op je iPhone? Dat als er iets van een bepaalde account wordt getweet dat je dan een popupje krijgt.
Oud 12-12-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, die mensen snappen niet wat melancholie is. Het is best een prettig gevoel, namelijk. Lekker in je eentje door de stad wandelen en melancholisch zijn, omnomnom. Je route uitkiezend op dat de zon in je ogen staat zodat het aangenaam warm is en de mensen die je tegemoet lopen gereduceerd worden tot silhouetten. En dan deze luisteren:

[filmpje]
Oud 12-12-2011, 17:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Presentatoren BNN gaan elkaar opeten

Laatste update: 12 december 2011 16:52 info

AMSTERDAM – In het nieuwe BNN-programma Proefkonijnen gaan presentatoren Valerio Zeno en Dennis Storm een stuk van elkaars vlees opeten.

Bij beide presentatoren heeft een chirurg een stukje uit hun zij en bil verwijderd. In de tweede aflevering wordt dat bereid en krijgen ze elkaars vlees voorgezet.
Zeno wil al sinds het zien van de film Alive dolgraag weten hoe mensenvlees smaakt. Daarin eten de overlevenden van een vliegtuigcrash het vlees van de doden op om te overleven.

Bij zijn collega was die vraag nog nooit opgekomen. "Maar toen ik de vraag hoorde, wilde ik het antwoord absoluut weten," aldus Storm. "En mocht er ooit iemand vragen hoe ik aan dat litteken op mijn bil kom, kan ik mooi zeggen: 'Dat heeft Valerio opgegeten'."

Strafbaar

Volgens advocaat Gerard Spong, die tijdens de betreffende uitzending in de studio is, zijn de presentatoren volgens de wet strafbaar als ze daadwerkelijk elkaars vlees gaan opeten. Niet vanwege kannibalisme, dat is niet bij wet verboden, maar vanwege heling.
"Het snijden en vlees wegnemen uit een gezond lichaam zonder medische noodzaak is onwettig. Het eten van het op deze wijze verkregen vlees is een vorm van heling en daarom strafbaar."
De populair wetenschappelijke show Proefkonijnen wordt vanaf woensdag 14 december om 21.40 uur uitgezonden op Nederland 3.
Oud 12-12-2011, 18:04
Verwijderd
wij hebben de boeken nooit hoeven te betalen, eerste deed de school ze op eigen kosten via van dijk bestellen. en sinds vorig jaar heeft de school de boeken opgekocht en heeft de school een iegen boekenfonds. en wij mogen ze nog steeds gratis zonder boete te betalen verneuken. de mensen die examen hebben gedaan regelen alles van inleveren en ophalen. toch was het via van dijk makkelijker, toen kreeg je ze gewoon in dozen opgestuurd. nu moet je ze persoonlijk op school komen ophalen. 2volle tassen op de fiets. gelukkig niet meer sinds de 2e. dit jaar en volgend jaar kan dezelfde gebruiken. geen gesleep met 2tassen meer.
Oud 12-12-2011, 18:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
http://www.dumpert.nl/mediabase/1878...rt_smeets.html

Ik weet niet wie ik erger vind hier, Giel Beelen of Mart Smeets. Wat een pijnlijk gesprek.
Oud 12-12-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ze gaan weer n rits best betaalbare appartementen neerzetten in Utrecht.
Oud 12-12-2011, 18:13
Verwijderd
Ik heb een film gevonden die ik al jaaaaaren zocht, die ik vroeger altijd keek en waar ik altijd bij moest huilen, maar nu durf ik hem niet te kijken omdat de cover er zo walgelijk (oubollig) uitziet, dat ik bang ben dat ie enorm tegenvalt als ik hem nu weer zie
Oud 12-12-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
In Rusland toen?
jep.
Oud 12-12-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1878...rt_smeets.html

Ik weet niet wie ik erger vind hier, Giel Beelen of Mart Smeets. Wat een pijnlijk gesprek.
Vervelende mensen allebei inderdaad. Maar de manier waarop Smeets Jinek schoffeerde kan Beelen nog wel een puntje aan zuigen. Treurigheid troef.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten