Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 23:12
Verwijderd
Die Bambitrui van Annemarie Jung
Advertentie
Oud 02-08-2012, 23:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
<33333 Held.

Blij dat ik nog even naar het bezoek ben gegaan, gezellig nog een tijdje in de tuin gezeten met olielampjes aan en gekletst en gelachen en naar de rondvliegende vleermuisjes gekeken en mijn Engels geoefend (want Britse vriendin van broertje is er). Fijn dus

Verder: wat een naar kots-gesprek hier. Ik HAAT kotsen. Maar dan ook echt. De keren dat ik 'droog' moest kotsen (als in er kwam niets uit) zat ik er ook constant bij te huilen, het gevoel was gewoon te naar.
Oud 02-08-2012, 23:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar nu ga ik toch maar slapen denk ik. Dahag!
Oud 02-08-2012, 23:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ook. Kusjes!
Oud 02-08-2012, 23:47
Verwijderd
We zijn terug van de film, hij was leuk

Dat haar, omg wat mooi! Sowieso een heel erg goed gemaakt personage.
Ik moet van Noedels zeggen; en schattig en een tof accent.

We vonden het berengedoe wat minder.
Oud 02-08-2012, 23:59
Verwijderd
*heeft teruggelezen*

Echt tof dat je het verteld hebt Zep!

Heb nog wat vraagjes voor je, maar die stel ik wel via pm ofzo.
Oud 03-08-2012, 00:00
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
We zijn terug van de film, hij was leuk

Dat haar, omg wat mooi!
Dat haar vond ik het enige visueel echt mooie aan de film.

Citaat:
We vonden het berengedoe wat minder.
De berenactiescènes zijn aanzienlijk minder goed dan bijvoorbeeld Brad Bird die gemaakt zou hebben (chaotisch, richtingloos), maar ik vond haar moeder als beer echt heel leuk. Hou ze zich een houding probeert te geven in haar nieuwe lichaam. Dat hele stuk in het bos, met die vissen enzo, vond ik denk ik het leukste van de film.

Laatst gewijzigd op 03-08-2012 om 00:09.
Oud 03-08-2012, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Dat haar vond ik het enige visueel echt mooie aan de film.

De berenactiescènes zijn aanzienlijk minder goed dan bijvoorbeeld Brad Bird die gemaakt zou hebben (chaotisch, richtingloos), maar ik vond haar moeder als beer echt heel leuk. Hou ze zich een houding probeert te geven in haar nieuwe lichaam. Dat hele stuk in het bos, met die vissen enzo, vond ik denk ik het leukste van de film.
Naahh... het begon bijna weer te lijken op het euvel waar Pixar wel vaker last van heeft. Het begint veelbelovend en grappig en mooi en leuk, maar zodra die
Spoiler
werd het toch weer enigszins kinderachtig en kluchterig. Ik had ook niet verwacht dat het verhaal die kant op zou gaan eerlijk gezegd.

Dat met die vissen was wel even grappig ja.
Oud 03-08-2012, 00:48
Qimm
Qimm is offline
Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen, ik vond het geslaagd. Er zijn weinig films, die met name gericht zijn op het jongere publiek, zonder cliché's en andere zoetigheid. Kon me er niet heel erg aan storen.
Oud 03-08-2012, 01:09
Verwijderd
Ja, ik heb ook zeker wel gelachen hoor!

Maar als ik dan een minpunt moet noemen dan was het op sommige momenten het verhaal. Dat was soms wat zwakjes ofzo.

Ik vond trouwens dat die lichtwezentjes zo'n leuk geluidje maakten <3
Oud 03-08-2012, 01:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben een beetje op de moeder van mijn oppaskindje. En toen knipoogde ze ook nog naar me toen ze wegging. Hihi
Oud 03-08-2012, 01:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hier, een briefje van een klein meisje en haar verzet tegen disney:

Oud 03-08-2012, 01:24
Verwijderd
Noedel:

Die Pathé Spuimarkt is me trouwens toch een inferieure bioscoop. Je komt binnen en je loopt tegen een stel automaten op, waar je kaartjes kunt ophalen als je ze gereserveerd hebt. Dus wij op zoek naar een KASSA met echte mensen erin, moesten we een uur door een Pathé's Betoverde Doolhof struinen. Eenmaal gevonden bij het BUFFET kochten we onze kaartjes.

De film begon wel goed, maar ze deden het licht niet uit Dus pas een klein half uur in de film dimden de lichten en konden we in alle rust de film kijken. Nouja, los van de oplichtende mobieltjes!

Maar wel een leuke film
Oud 03-08-2012, 01:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Huh, je kan bij die automaat ook gewoon meteen je kaartjes kopen hoor. En dat van dat licht is idd wel lame, maar dat heb ik er nog nooit meegemaakt.
Oud 03-08-2012, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Hier, een briefje van een klein meisje en haar verzet tegen disney:

[afbeelding]
Oud 03-08-2012, 01:51
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
De film begon wel goed, maar ze deden het licht niet uit Dus pas een klein half uur in de film dimden de lichten en konden we in alle rust de film kijken.
Dan ga je toch naar een suppoost?
Oud 03-08-2012, 02:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi liefjes ik kwam eigenlijk alleen even lezen, ik ga nu denk ik wel gewoon slapen doei!
Oud 03-08-2012, 08:01
Zeppelin
Zeppelin is offline
Op het werk had iemand poep in z'n gezicht lopen smeren.
Oud 03-08-2012, 08:16
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
*heeft teruggelezen*

Echt tof dat je het verteld hebt Zep!

Heb nog wat vraagjes voor je, maar die stel ik wel via pm ofzo.
vraag maar raak
het verbaasde me trouwens wel dat je het niet doorhad, want een tijdje terug had ik het met jou nog over zwangeren op msn en hoe aantrekkelijk ik die vind
Maar goed, misschien zit het 'oh noes iemand heeft een vermoedennnn' nog wel teveel in mijn systeem
Oud 03-08-2012, 08:17
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Hoi liefjes ik kwam eigenlijk alleen even lezen, ik ga nu denk ik wel gewoon slapen doei!
laat me ff weten wanneer je wakker bent, ik bel je gelijk ja?
Oud 03-08-2012, 08:45
Verwijderd
hoi! eindelijk thuis van vakantie. En heerlijk mijn eigen bed. De poes doet alsof ze me niet meer kent en negeert me.

Laatst gewijzigd op 03-08-2012 om 08:59.
Oud 03-08-2012, 09:53
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook zeker wel gelachen hoor!

Maar als ik dan een minpunt moet noemen dan was het op sommige momenten het verhaal. Dat was soms wat zwakjes ofzo.
Als we dan inderdaad moeten kiezen wat het minst was, ja dan dat.
en
Citaat:
Ik vond trouwens dat die lichtwezentjes zo'n leuk geluidje maakten <3
dat vond ik ook al
Oud 03-08-2012, 12:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Op het werk had iemand poep in z'n gezicht lopen smeren.
Lekker
Citaat:
laat me ff weten wanneer je wakker bent, ik bel je gelijk ja?
Ik ben wakker, dat was ik om 8 uur nog niet ik zal je even smsen, want ik denk niet dat jij al wakker bent.
Oud 03-08-2012, 12:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pf, ik vind het stom als ik wegga voor een paar dagen en niet alleen terug kom. Dan moet ik mijn kamer helemaal netjes achterlaten enzo, gedoe.
Oud 03-08-2012, 12:53
Verwijderd
Mijn nichtje komt zo. <3
Oud 03-08-2012, 13:26
Verwijderd
Er zijn zeker geen mensen die heel goed weten hoe je een scriptie enzo moet schrijven of wel ? Ik heb echt allemaal van die kleine mierenneukerige vragen waar ik geen goed antwoord op kan vinden omdat het waarschijnlijk geen reet uitmaakt, maar dan wil ik wel graag bevestiging dat het geen reet uitmaakt
Oud 03-08-2012, 13:57
Verwijderd
Citaat:
vraag maar raak
het verbaasde me trouwens wel dat je het niet doorhad, want een tijdje terug had ik het met jou nog over zwangeren op msn en hoe aantrekkelijk ik die vind
Maar goed, misschien zit het 'oh noes iemand heeft een vermoedennnn' nog wel teveel in mijn systeem
Nee, doordat je dat zei toen gingen mijn vermoedens inderdaad al die kant op
Oud 03-08-2012, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zeker geen mensen die heel goed weten hoe je een scriptie enzo moet schrijven of wel ? Ik heb echt allemaal van die kleine mierenneukerige vragen waar ik geen goed antwoord op kan vinden omdat het waarschijnlijk geen reet uitmaakt, maar dan wil ik wel graag bevestiging dat het geen reet uitmaakt
Misschien kan een huisgenoot je tekst even overlezen om antwoord te geven op je mierenneukerige vragen?
Oud 03-08-2012, 14:37
Verwijderd
Ja, alleen zit ik nu in de bieb. Alleen . Dus dan moet ik wachten! En er is denk ik nu 1 huisgenoot thuis en hij had al gezegd dat hij geen zin had
Oud 03-08-2012, 14:50
Verwijderd
Citaat:
De hoe-vraag verschilt heel erg per studierichting en fase van studie, dus ik denk niet dat ik je kan helpen. Maar als je vragen algemeen zijn, wil ik ze wel beantwoorden voor zover ik het kan. Ik heb geen tijd om je scriptie te lezen maar je kunt je vragen wel even op een rijtje zetten misschien?
Oud 03-08-2012, 14:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
OMG ik heb net tomatensap over mijn nieuwe truitje gegooid. Dat ik pas twee dagen heb .typisch ik weer.
Oud 03-08-2012, 14:56
Verwijderd
Ik heb zonet gelukkig al wat hulp gehad maar het zijn voornamelijk dingen als voetnoten. Ik vind het een beetje moeilijk om te bedenken wanneer iets in een voetnoot moet en wanneer niet. Duidelijk als je echt een verwijzing hebt naar bepaalde literatuur, maar ik weet niet of dat nu echt het enige is wat in voetnoten moet of dat je er ook andere dingen in mag/kan zetten. Zoals bijvoorbeeld bepaalde termen die je gebruikt die heel kort uitgelegd kunnen worden. Moet je daar dan je zin voor onderbreken, of doe je dat in een voetnoot?
Oud 03-08-2012, 14:57
Verwijderd
En nog meer standaard dingen. Ik heb gewoon deelvragen en probleemstellingen enzo, maar dan maak je per deelvraag ook weer hoofdstukken en daar binnen die hoofdstukken komen ook nog weer kleine subhoofdstukjes. Moet dat echt allemaal in je inhoudsopgave?

En nog stommer moet je het per sé een cijfer geven? Als in, dit is hoofdstuk 1 en dat hoofdstuk 2?
Oud 03-08-2012, 14:57
Verwijderd
Dat kan ook in een voetnoot. Als iets niet echt in de hoofdtekst thuishoort of het een irritante onderbreking in de hoofdtekst zou worden, zet ik het in een voetnoot.
Oud 03-08-2012, 14:58
Miekje*
Miekje* is offline
Klaarrrrr met werken voor deze zomer . Nu ga ik mijn kamer opruimen, want ik heb hier oveel was dat ik (echt!) geen schone shirtjes meer in de kast heb .
Oud 03-08-2012, 14:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
OMG ik heb net tomatensap over mijn nieuwe truitje gegooid. Dat ik pas twee dagen heb .typisch ik weer.
Dasty . Of ossengalzeep.
Oud 03-08-2012, 14:59
Verwijderd
Citaat:
En nog meer standaard dingen. Ik heb gewoon deelvragen en probleemstellingen enzo, maar dan maak je per deelvraag ook weer hoofdstukken en daar binnen die hoofdstukken komen ook nog weer kleine subhoofdstukjes. Moet dat echt allemaal in je inhoudsopgave?

En nog stommer moet je het per sé een cijfer geven? Als in, dit is hoofdstuk 1 en dat hoofdstuk 2?
Ja eh.."moet". Dat is wel zo handig, daar is een inhoudsopgave voor. Algemeen wordt trouwens wel aangeraden niet verder te gaan dan drie levels (dus bijv Hoofdstuk 2.4.1). Dan blijft het nog redelijk overzichtelijk.

Again: niks moet, maar is wel zo handig.
Oud 03-08-2012, 15:00
Verwijderd
Nu heb ik ook een vraag: hoe zouden jullie "public awareness" vertalen? Google translate maakt er "publieke bewustzijn" van, maar hm.
Oud 03-08-2012, 15:01
Verwijderd
Ah, oke. Ja, bij mij gaat het dan ook niet verder dan 3 levels. Gelukkig .
Oud 03-08-2012, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Nu heb ik ook een vraag: hoe zouden jullie "public awareness" vertalen? Google translate maakt er "publieke bewustzijn" van, maar hm.
Staat het in een zin ergens die je moet vertalen? Ik zou er eerder iets van publiek besef van maken.
Verwijderd
Luwte naamzoek, ik heb m'n lay-out alweer omgegooid ;d;::;dD:;dD;;d;d;D:;;;
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Publiek besef?
Oud 03-08-2012, 15:04
Verwijderd
l) public awareness of the issues.
Dus niet echt een zin. Het is een juridisch stuk, dus ik heb ook niet zoveel dichterlijke vrijheid zeg maar.
Oud 03-08-2012, 15:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
l) public awareness of the issues.
Dus niet echt een zin. Het is een juridisch stuk, dus ik heb ook niet zoveel dichterlijke vrijheid zeg maar.
Het publiek besef van de gevallen/problemen?
Oud 03-08-2012, 15:15
Verwijderd
Hm dan neig ik toch meer naar "het publieke bewustzijn van de problematiek".
Maar het doet allemaal zo geforceerd aan.
Oud 03-08-2012, 15:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dasty . Of ossengalzeep.
Ja thuis heb ik dat wel, maar ik zit de komende drie uur nog in trein en auto
Oud 03-08-2012, 15:22
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja thuis heb ik dat wel, maar ik zit de komende drie uur nog in trein en auto
Oei, helaas! Maar dan krijg je het er thuis alsnog wel uit, hoor .
Oud 03-08-2012, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Kun je het niet bij public awareness houden? Public health hoort ook onvertaald te blijven omdat openbare gezondheidszorg en volksgezondheid etc allemaal al een andere betekenis hebben.
Oud 03-08-2012, 15:26
Verwijderd
Of misschien kan maatschappelijk bewustzijn?
Oud 03-08-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:

Dit soort dingen staan meestal in de scriptiehandleiding van de faculteit, en als ze daar niet in staan en je hebt verder geen instructies gekregen, dan is het ''niks moet, alles mag''. Maar ja, het is wel zo leesbaar om die dingen in een inhoudsopgave te zetten. Protip: zoek in de bieb naar andere scripties, als het goed is staan er een aantal met een cijfer 8 of hoger, juist als voorbeeld. Dan kun je ook zien dat veel verschillende stijlen ''goed'' zijn.
Ik zou overigens niet PER deelvraag hoofdstukken maken, maar iedere deelvraag in een hoofdstuk zetten (dus dan heb je: inleiding (1), hoofdstuk 1 (2), hoofdstuk 2 (3) etc en conclusie (4)). Die hoofdstukken maximaal opdelen in paragrafen en subparagrafen, maar niet in nog meer onderdelen, dat is niet leesbaar. Wat je ook doet, wees consequent. Dat wil zeggen dat als je het ene hoofdstuk opdeelt in 6 korte onderdelen ,je niet het volgende hoofdstuk uit een enkel stuk moet laten staan. En als je kiest voor subparagrafen, moeten die overal gebruiken (behalve wellicht inleiding en conclusie).
In voetnoten zet ik naast literatuur soms ook kleine nuanceringen die in de hoofdtekst zouden afleiding. Dus in hoofdtekst: "Zowel meneer X als Y beweren dat het gebruik van fora voor je scriptie schadelijk is."* En dan in de voetnoot: *"Onder schadelijk moet hier natuurlijk niet meer worden verstaan dan bla bla bla. Overigens volgt niet iedereen deze lijn, zie bijvoorbeeld het boek van mevrouw Z over de goede effecten van moderne media op de schrijfkunst."

Citaat:
Algemeen bewustzijn, algemeen besef, algemeen gevoelen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten