Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hoera, Palestina is nu min of meer een staat en Israel begint met 'strafmaatregelen', zoals inhouden van 80 miljoen aan belastingen en het bouwen van nieuwe, illegale, nederzettingen. Nu nog een grondoffensief en alle mensenrechten die ze kunnen schenden, zijn zo'n beetje geschonden.
Dibs op de popcorn en straks vuurwerk bij het Internationaal Strafhof. |
![]() |
||
Citaat:
Israel beweert de 80 miljoen van de openstaande rekening van geleverde elektriciteit af te trekken. Zit wat in, als je een eigen stem wil hebben tussen de grote jongens mag je ook je ook alvast proberen je eigen broek wat op te houden. Over de settlements, ook daar heb ik mijn bedenkingen over. Ja, het land is in 1967 veroverd en tot nog toe is er geen enkele reden om dit land terug te geven zolang er niets tegenover staat (zoals Egypte deed met de Sinaï). Maar goed, voordat er werkelijk wat gebouwd wordt (ze spreken over 5 jaar) zullen er nog heel wat raketten vanuit de Gaza worden afgevuurd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Saillant detail; geloofsgebouwen (zoals moskeeën) worden tijdens aanvallen door alle westerse landen gemeden, ook al is bekend dat ze vol staan met wapens. Het eerste gebouw dat na het vertrek van alle joden uit de Gaza in 2005 door de Gazanen met de grond gelijk werd gemaakt was de synagoog, en eerder waarschijnlijk ook al deze uit 1870 |
![]() |
||
Citaat:
|
ach ik zeg maar altijd zo:
Muur om heel het gebied, volstorten met beton, asfalteren, McDrive erop, iedereen gelukkig.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
welke ze overtreden (waar ik zeken van ben): -Recht op eerlijke gevangenschap -Recht op sociale zekerheid -Recht op zorg -Recht op een vrije en eerlijke wereld -Recht op asiel -Recht op een proces -Recht op eerlijke (en onafhankelijke) rechtbanken -Recht op gelijkwaardigheid. Voila, het zullen er vast nog wel meer zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Maar "recht op een vrije en eerlijke wereld" spant de kroon. Je moet je opgeven voor "mr. universe" en zo je boodschap uitbrengen. ![]() Verder stel ik voor elk van deze zaken eens tegen het licht te houden en niet uitgaan van reacties van onwetenden op nieuwsberichten (of forums). Kijk deze eens. Als je dat doet, hou ze dan vooral eens tegen het licht wat schijnt vanuit alle omliggende landen ( en het rijtje landen dááromheen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tja, ik vind het ook een beetje kinderachtig klinken, heb het snel van een site gehaald. Maar je begrijpt mijn punt wel? Misschien is dit te idealistisch maar 'recht op een eerlijk proces' is zeker realistisch om maar een voorbeeld te noemen, en deze wordt ook niet gehandhaafd. Geweldig artikel! Wat is precies je punt? Dat de Palestijnen terroristen hebben? Zo ja, dat wist ik al. Vervolgens kan ik ook genoeg voorbeelden aanhalen waar Palestijnen onmenselijk worden behandeld door de Israëliërs. Verder is mijn informatie geheel gebaseerd op lesstof dus niet op rare media berichten e.d. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zeg ik dan dat jij dat zegt? Nee, niet echt he? |
![]() |
||
Citaat:
En over het gejammer dat Israël veel sterker is; ja, als jij steentjes (blijft) gooien naar iemand die drie keer zo groot is als jij kùn je een keer een rake tik terug verwachten. En dat er meer Palestijnse doden vallen dan Israëlische zou kunnen komen door Israëlische bunkers, en omgekeerd door het feit dat de Hamas militia zich blijkbaar het liefst tussen zoveel mogelijk burgers begeeft. Er is maar één ding waar Israël zich sterk voor maakt en dat is veiligheid voor al hun inwoners. Zolang er raketten vanuit de Gaza komen binnenvallen blijft Israël druk uitoefenen op alle mogelijke fronten; militair en economisch. Zo simpel is het. Er is een simpele oplossing, maar Hamas wil er niet aan en hoe langer ze doorgaan, des te kleiner wordt de kans het tij te keren. Denk eens na, wat heeft Israël eraan om Gaza binnen te vallen of mensen aldaar te onderdrukken? Zouden ze niet veel liever hun leger opheffen en dat geld investeren in hun al bruisende economie? Waarom een muurtje bouwen? Kost toch alleen maar geld? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zet dat af tegen een homicide rate van 2 komma zoveel doden per 100.000 inwoners, wat ongeveer 150 doden per jaar is en je kunt beter wat meer agentjes opleiden dan raketten terugschieten dus ik denk dat je bedoelde dat Isreal zich sterkt maakt voor veiligheid van al hun inwoners tov die smerige arabieren
||
Citaat:
Maar ik zie ook dat je de volgende regel vanuit Wikipedia bent vergeten, ik zal hem hier nog even voor je plaatsen: Two major motivations for homicide in Israel are violence against women (including honor killings in Muslim families) and politically motivated violence i.e. Arab terrorism against Israelis. Misschien zou het inderdaad beter zijn alle arabieren uit Israël te sturen, dat is beter voor de statistieken.. (hmm Ivo? Misschien een ideetje om het dodental onder grensrechters te beperken?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Onzin. Je doet nu alsof Hamas de hele tijd speldenprikken uitdeelt en vervolgens een grote klap incasseert. Het is een conflict die al ongelooflijk lang gaande is, alleen hebben de Palestijnen veel minder middelen tot hun beschikking, dat is gewoon een feit. Dat kan je ook mooi zien aan het aantal slachtoffers bij beide partijen. Israël heeft een heus anti-raket schild en kan mensen evacueren. Heeft gevechtsvliegtuigen tot hun beschikking en geavanceerde wapens. Ze hebben veel meer mogelijkheden om Palestina te bombarderen dan andersom, daar ooit aan gedacht? De intifada's zijn een mooi voorbeeld qua machtsverschil. Natuurlijk mag Israël zich ook verdedigen, alleen sommige gebeurtenissen (zoals ontnemen van zorg, opstandelingen neerschieten e.d.) vallen buiten het verdedigen van hun bevolking en dit is ook niet te rechtvaardigen. Verder zei Netanyahu dat Israël koloniën blijft stichten in 'strategische plekken voor Israël'. Dus de Westelijke-Jordaanoever en de Gazastrook hebben toch wel strategische waarde zo te zien.. Laatst gewijzigd op 05-12-2012 om 15:26. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zou echter als boer m'n aandacht over verschillende gebieden spreiden; als m'n kippen elke dag van de leg zijn van een vos ga ik er echt wel achteraan, al hebben m'n koeien ook aandacht nodig. |
![]() |
|||||
Citaat:
Kijk zelf: https://maps.google.nl/?ll=31.737329...66047&t=h&z=15 Dat is iets heel anders dan echte settlements diep in de West Bank. Een probleem schoppen over bouwen in plekken die gewoon domweg bij Israelische steden horen maar zich toevallig aan de andere kant van een denkbeeldige lijn bevinden slaat natuurlijk nergens op, maar het nieuws doet meestal niet de moeite om te achterhalen waar er precies gebouwd gaat worden, ze gillen gewoon na wat de PLO of Citaat:
In eerdere akkoorden is afgesproken dat wanneer de PLO zijn verplichtingen niet nakomt, Israel beslag mag leggen op andere gelden, en die 60 miljoen belasting die niet werd afgedragen, is dus gewoon netjes zoals afgesproken. Citaat:
Ik zie echt niet hoe je iemand anders dan de Palestijnse terreurgroepen daar de volledige schuld van kan geven. Het Rode Kruis niet toelaten klinkt als een Pallywood-leugen, dat zou ik niet serieus kunnen nemen totdat het gecontroleerd is, en inderdaad het geval blijkt te zijn zonder goede reden. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Tsja, jij zou ook veel rijker/slimmer kunnen zijn dan je klasgenootje, is dat een reden om maar speldenprikken te incasseren? . Ik durf te beweren dat als Hamas als geste "de vernietiging van de joodse staat" uit hun handvest zou schrappen, zelfs Israël stappen zou ondernemen de kinderen van de "arme arabieren" uit het slop te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() leuke analogie, arabieren met varkens vergelijken is voor een volgende keer misschien nog grappiger! serieus ingaan op wat ik zeg is zeker niet te doen? gaat het om minder dode joden of om meer dode arabieren? want nogmaals, als het om het eerste gaat zijn er betere manieren om dat te bereiken, raketschild? of gaat het heel specifiek om minder dode joden door arabieren want een als een jood zijn buurman vermoord schieten ze zelden zijn huis, familie en buren (steun geven aan moordenaars moet je niet willen) plat met raketten toch?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wauw veel mensen hebben al gereageerd op dit onderwerp
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voel me niet schuldig omdat de joden hier 'niet goed genoeg' geholpen zijn hoor. Denk met mij het metendeel van de Nederlanders. En tja, het plebs vindt talentenshows belangrijker dan wat er in Israël en Palestina gebeurt, dat zie je ook terug op sites als nu.nl. Hoe oud ben je trouwens als ik mag vragen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_a...ponsibility.22 http://en.wikipedia.org/wiki/Cave_of...Israeli_public met duizenden tegelijk een andere arabierenverdelger eren ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli...d_Palestinians en net over de grens maken we natuurlijk duidelijk onderscheid tussen joden en arabieren Dus ja, ze hebben vast ergens een wetboek waarin heel netjes staat hoe ze willen dat de wereld denkt dat ze zijn. Maar uiteindelijk is het een land waarin 5% van de mensen staat te juichen als er arabieren die zitten te bidden geslacht worden en een meerderheid het wel ok vind/toejuicht dat hun leider een moordenaar is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Koran-Memorization Channel Indoctrinates Anti-Semitism In Children. Gatara | 199 | 20-09-2009 13:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel versus Hezbollah deel III Verwijderd | 500 | 27-07-2006 13:34 | |
Israel wilt Arafat verbannen! Isa | 7 | 14-09-2003 19:53 | |
Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen Rabbi Daniel | 179 | 13-08-2003 13:41 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 | |
Israel vs Pallestina bratislava | 3 | 30-09-2002 09:01 |