Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2012, 08:56
Verwijderd
Citaat:
De vraag is meer óf het verjaart. Argumenten als "land is gestolen" etc. zijn tegenwoordig vrij nietszeggend, omdat elk land wel op de één of andere manier in het verleden van iemand anders is overgenomen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je over een overzichtelijke termijn (bijvoorbeeld 25 jaar) een regeling treft. Het wordt onzinnig en lastig herleidbaar om nu terug te kijken naar de Indianen, laat staan al die arme Goten en Franken die 1600 jaar geleden door de Hunnen en Vandalen zijn opgejaagd. De termijn hiervan zou ik me echter niet aan wagen. Natuurlijk is het land waarschijnlijk eens of meerdere keren op gewelddadige wijze van eigenaar gewisseld, maar er is maar een vrij beperkte periode waarover een samenleving daar rekenschap van kan geven. In geval van Israël/Palestina lijkt het me al lastig om te gaan reconstrueren welke bezittingen van wie waren ten tijde van 1947/8.

Misschien zouden we een streep moeten zetten over de min of meer afgesloten conflicten (Armeense genocide, Tweede Wereldoorlog) en de nog slepende conflicten constructief op te lossen (Balkan, Cyprus, Israel). Dan dringt de vraag zich op wat er nu werkelijk afgesloten is, in verband met erkenningen en nog levende ex-nazis. Het gegeven dat over verleden conflicten nog steeds 'moeilijk om gedaan wordt' (excuus voor deze minder respectvolle benadering) biedt weinig hoop voor een snelle en goede oplossing van wat nu nog sleept.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2012, 10:43
hookee
hookee is offline
Citaat:
Jij deelt de wereld in naar religie?
Ik zou anders niet weten waar Axel11 anders op zou doelen als hij spreekt over een "minderheidsgroep". Of sprak hij over rechtsdragende mannen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 11:53
Verwijderd
Mannen met pijpenkrullen en leuke hoedjes, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 16:56
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik zou anders niet weten waar Axel11 anders op zou doelen als hij spreekt over een "minderheidsgroep". Of sprak hij over rechtsdragende mannen?
Mannen zijn ook een minderheid in Israel, dus dat zou kunnen. Of de Arabieren, of mensen die in een dorp wonen, kweeniet, vond het nogal opvallend dat je meteen naar religie greep. Want dan zijn orthodoxe joden misschien ook een minderheid.
Oud 23-11-2012, 18:10
arPos
arPos is offline
grap van het jaar; "het conflict om de eufraat oplossen"

En hoezo wéér; probeer nog steeds
Oud 24-11-2012, 23:45
Verwijderd
Ach, zolang het geen Cyprus-style oplossing wordt...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 06:58
arPos
arPos is offline
sinds wanneer is er op cyprus dan een oplossing gevonden?
Oud 26-11-2012, 09:47
Verwijderd
Denk jij dat er nog wat gaat veranderen daar? Zo nee, dan is dit waar we op uitgekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 13:36
Verwijderd
Hoera, Palestina is nu min of meer een staat en Israel begint met 'strafmaatregelen', zoals inhouden van 80 miljoen aan belastingen en het bouwen van nieuwe, illegale, nederzettingen. Nu nog een grondoffensief en alle mensenrechten die ze kunnen schenden, zijn zo'n beetje geschonden.

Dibs op de popcorn en straks vuurwerk bij het Internationaal Strafhof.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 19:41
hookee
hookee is offline
Citaat:
Hoera, Palestina is nu min of meer een staat en Israel begint met 'strafmaatregelen', zoals inhouden van 80 miljoen aan belastingen en het bouwen van nieuwe, illegale, nederzettingen. Nu nog een grondoffensief en alle mensenrechten die ze kunnen schenden, zijn zo'n beetje geschonden.
Ik zie niet wat dat met mensenrechten te maken heeft. Je gedraagt je als een allochtoon die bij ieder gelegenheid "discriminatie !" roept. Misschien moet je een topic over Syrië beginnen? Oh wacht, een Internationaal Strafhof heeft dan geen zin, Assad (en zijn familie) zie ik binnenkort wel gewoon achter een pickup door de straten gesleurd worden.

Israel beweert de 80 miljoen van de openstaande rekening van geleverde elektriciteit af te trekken. Zit wat in, als je een eigen stem wil hebben tussen de grote jongens mag je ook je ook alvast proberen je eigen broek wat op te houden.

Over de settlements, ook daar heb ik mijn bedenkingen over. Ja, het land is in 1967 veroverd en tot nog toe is er geen enkele reden om dit land terug te geven zolang er niets tegenover staat (zoals Egypte deed met de Sinaï).
Maar goed, voordat er werkelijk wat gebouwd wordt (ze spreken over 5 jaar) zullen er nog heel wat raketten vanuit de Gaza worden afgevuurd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 09:40
De Veroorzaker
Gaan die Joden nu weer kolonisten van Catan spelen? Zou je bijna hopen dat de Duitsers ook weer ouderwetsche gezelschapsspellen van zolder halen en afstoffen.
Oud 03-12-2012, 10:07
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Zullen die allochtonen ook wel gelijk hebben dan.
Oud 04-12-2012, 09:53
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ik zie niet wat dat met mensenrechten te maken heeft. Je gedraagt je als een allochtoon die bij ieder gelegenheid "discriminatie !" roept. Misschien moet je een topic over Syrië beginnen? Oh wacht, een Internationaal Strafhof heeft dan geen zin, Assad (en zijn familie) zie ik binnenkort wel gewoon achter een pickup door de straten gesleurd worden.

Israel beweert de 80 miljoen van de openstaande rekening van geleverde elektriciteit af te trekken. Zit wat in, als je een eigen stem wil hebben tussen de grote jongens mag je ook je ook alvast proberen je eigen broek wat op te houden.

Over de settlements, ook daar heb ik mijn bedenkingen over. Ja, het land is in 1967 veroverd en tot nog toe is er geen enkele reden om dit land terug te geven zolang er niets tegenover staat (zoals Egypte deed met de Sinaï).
Maar goed, voordat er werkelijk wat gebouwd wordt (ze spreken over 5 jaar) zullen er nog heel wat raketten vanuit de Gaza worden afgevuurd.
Je weet hopelijk wel dat Israël de mensen rechten schend en weigert te luisteren naar de VN?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Je weet hopelijk wel dat Israël de mensen rechten schend en weigert te luisteren naar de VN?
En het raketten afschieten door Palestijnen is volledig in lijn met de rechten van de mens en de richtlijnen van de VN?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 11:05
Mati
Mati is offline
Citaat:
En het raketten afschieten door Palestijnen is volledig in lijn met de rechten van de mens en de richtlijnen van de VN?
Maar wie begon der eig mee door land te stelen van anderen? Niet zij.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 11:14
Verwijderd
Mwa, dat ligt er nogal aan wie je precies met "zij" bedoelt, Arabieren vielen Israël binnen in 1948.

Ik denk dat het weinig zin heeft om te doen alsof er één partij in dit conflict meer schuld heeft, fouter is, dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 11:57
hookee
hookee is offline
Citaat:
Welke mensenrechten bedoel je precies? Ze ontnemen mensen het recht op eten, onderdak, eigen mening, geloof, gezinsvorming?
Saillant detail; geloofsgebouwen (zoals moskeeën) worden tijdens aanvallen door alle westerse landen gemeden, ook al is bekend dat ze vol staan met wapens.
Het eerste gebouw dat na het vertrek van alle joden uit de Gaza in 2005 door de Gazanen met de grond gelijk werd gemaakt was de synagoog, en eerder waarschijnlijk ook al deze uit 1870
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 14:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar wie begon der eig mee door land te stelen van anderen? Niet zij.
En ik maar denken dat Israël gesticht is door het VK na WOII
Oud 04-12-2012, 14:31
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En ik maar denken dat Israël gesticht is door het VK na WOII
Het ligt ook wel wat genuanceerder
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 16:27
arPos
arPos is offline
ach ik zeg maar altijd zo:

Muur om heel het gebied, volstorten met beton, asfalteren, McDrive erop, iedereen gelukkig.
Oud 04-12-2012, 17:17
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Israël valt een staat aan dat geen luchtmacht, marine, leger, zware wapens, artillerie, tanks, pantserwagens en zich niet kan beschermen tegen raketten. De gebieden die Israël bombarderen hebben nauwelijks tot geen militaire doeleinden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 17:21
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Welke mensenrechten bedoel je precies? Ze ontnemen mensen het recht op eten, onderdak, eigen mening, geloof, gezinsvorming?
Ze ontnemen mensen ook recht op zorg, niet vergeten he.

welke ze overtreden (waar ik zeken van ben):
-Recht op eerlijke gevangenschap
-Recht op sociale zekerheid
-Recht op zorg
-Recht op een vrije en eerlijke wereld
-Recht op asiel
-Recht op een proces
-Recht op eerlijke (en onafhankelijke) rechtbanken
-Recht op gelijkwaardigheid.

Voila, het zullen er vast nog wel meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
ach ik zeg maar altijd zo:

Muur om heel het gebied, volstorten met beton, asfalteren, McDrive erop, iedereen gelukkig.
Heel Arabierië dan graag. Man man man wat ik ben ik klaar met die taal op het journaal.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 19:45
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ze ontnemen mensen ook recht op zorg, niet vergeten he.

welke ze overtreden (waar ik zeken van ben):
-Recht op eerlijke gevangenschap
-Recht op sociale zekerheid
-Recht op zorg
-Recht op een vrije en eerlijke wereld
-Recht op asiel
-Recht op een proces
-Recht op eerlijke (en onafhankelijke) rechtbanken
-Recht op gelijkwaardigheid.

Voila, het zullen er vast nog wel meer zijn.
Ik dacht dat Hamas de scepter zwaaide in de Gaza? Is Israël verantwoordelijk voor bovenstaande zaken ? Het is toch niet hun land? Of toch wel? Wat is het nou?

Maar "recht op een vrije en eerlijke wereld" spant de kroon. Je moet je opgeven voor "mr. universe" en zo je boodschap uitbrengen.

Verder stel ik voor elk van deze zaken eens tegen het licht te houden en niet uitgaan van reacties van onwetenden op nieuwsberichten (of forums). Kijk deze eens.
Als je dat doet, hou ze dan vooral eens tegen het licht wat schijnt vanuit alle omliggende landen ( en het rijtje landen dááromheen).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Israël valt een staat aan dat geen luchtmacht, marine, leger, zware wapens, artillerie, tanks, pantserwagens en zich niet kan beschermen tegen raketten. De gebieden die Israël bombarderen hebben nauwelijks tot geen militaire doeleinden.
Maar dat is precies wat de Arabieren bij Israël deden. Kom nou, ik ben wel klaar met die eenzijdige kritiek, alsof er maar één partij fout is in dit conflict. Wat een nonsens.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:47
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ik dacht dat Hamas de scepter zwaaide in de Gaza? Is Israël verantwoordelijk voor bovenstaande zaken ? Het is toch niet hun land? Of toch wel? Wat is het nou?

Maar "recht op een vrije en eerlijke wereld" spant de kroon. Je moet je opgeven voor "mr. universe" en zo je boodschap uitbrengen.

Verder stel ik voor elk van deze zaken eens tegen het licht te houden en niet uitgaan van reacties van onwetenden op nieuwsberichten (of forums). Kijk deze eens.
Als je dat doet, hou ze dan vooral eens tegen het licht wat schijnt vanuit alle omliggende landen ( en het rijtje landen dááromheen).
Ja natuurlijk zijn zij verantwoordelijk voor de onderstaande zaken zij zien het als hun land, althans ze beheren het. Zo kan je moeilijk ontkennen dat ze bijvoorbeeld zorg ontzeggen (zoals in de Gazastrook gebeurt moet je weten). Palestina is een staat zonder land. Israël heeft controle over het gebied, ja zij zijn dus verantwoordelijk.

Tja, ik vind het ook een beetje kinderachtig klinken, heb het snel van een site gehaald. Maar je begrijpt mijn punt wel? Misschien is dit te idealistisch maar 'recht op een eerlijk proces' is zeker realistisch om maar een voorbeeld te noemen, en deze wordt ook niet gehandhaafd.

Geweldig artikel! Wat is precies je punt? Dat de Palestijnen terroristen hebben? Zo ja, dat wist ik al. Vervolgens kan ik ook genoeg voorbeelden aanhalen waar Palestijnen onmenselijk worden behandeld door de Israëliërs. Verder is mijn informatie geheel gebaseerd op lesstof dus niet op rare media berichten e.d.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:49
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Maar dat is precies wat de Arabieren bij Israël deden. Kom nou, ik ben wel klaar met die eenzijdige kritiek, alsof er maar één partij fout is in dit conflict. Wat een nonsens.
Nee, onzin. Begrijp me niet verkeerd, waar twee partijen vechten hebben twee partijen schuld. Maar ik kan er niet tegen dat Israël in de slachtoffer positie wordt geplaatst. Dit was misschien het geval bij de zesdaagse oorlog in 1967 of de Suezcrisis, maar niet in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, onzin. Begrijp me niet verkeerd, waar twee partijen vechten hebben twee partijen schuld.
Daar ben ik het niet per definitie mee eens, de Polen of bijvoorbeeld de Nederlanders hadden in 1939 en 1940 geen schuld. Maar in dit geval zijn er wel zo duidelijk twee partijen (of eigenlijk nog meer) fout.

Citaat:
Maar ik kan er niet tegen dat Israël in de slachtoffer positie wordt geplaatst. Dit was misschien het geval bij de zesdaagse oorlog in 1967 of de Suezcrisis, maar niet in dit geval.
Ik zeg nergens dat Israël in de slachtofferpositie hoort.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 21:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
Heel Arabierië dan graag. Man man man wat ik ben ik klaar met die taal op het journaal.
als vanzelfsprekend
Oud 04-12-2012, 21:43
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet per definitie mee eens, de Polen of bijvoorbeeld de Nederlanders hadden in 1939 en 1940 geen schuld. Maar in dit geval zijn er wel zo duidelijk twee partijen (of eigenlijk nog meer) fout.

Ik zeg nergens dat Israël in de slachtofferpositie hoort.
Oke oke, in deze situatie dan. God wat een mierenneuken zeg...

Zeg ik dan dat jij dat zegt? Nee, niet echt he?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 22:49
hookee
hookee is offline
Citaat:
Israël heeft controle over het gebied, ja zij zijn dus verantwoordelijk.
Ah, dáár zit je denkfout. Nee, democratisch gekozen Hamas beheert het Gaza gebied en Fatah het west bank gebied. ZIJ hebben de zorg over hun "volk", krijgen daarvoor miljarden aan internationale steun, gratis energie vanuit Israël en dan nog verzaakt hun regering op alle niveaus om de mensenrechten van hun eigen volk te waarborgen.
En over het gejammer dat Israël veel sterker is; ja, als jij steentjes (blijft) gooien naar iemand die drie keer zo groot is als jij kùn je een keer een rake tik terug verwachten. En dat er meer Palestijnse doden vallen dan Israëlische zou kunnen komen door Israëlische bunkers, en omgekeerd door het feit dat de Hamas militia zich blijkbaar het liefst tussen zoveel mogelijk burgers begeeft.

Er is maar één ding waar Israël zich sterk voor maakt en dat is veiligheid voor al hun inwoners. Zolang er raketten vanuit de Gaza komen binnenvallen blijft Israël druk uitoefenen op alle mogelijke fronten; militair en economisch. Zo simpel is het. Er is een simpele oplossing, maar Hamas wil er niet aan en hoe langer ze doorgaan, des te kleiner wordt de kans het tij te keren.

Denk eens na, wat heeft Israël eraan om Gaza binnen te vallen of mensen aldaar te onderdrukken? Zouden ze niet veel liever hun leger opheffen en dat geld investeren in hun al bruisende economie? Waarom een muurtje bouwen? Kost toch alleen maar geld?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 07:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Denk eens na, wat heeft Israël eraan om Gaza binnen te vallen of mensen aldaar te onderdrukken? Zouden ze niet veel liever hun leger opheffen en dat geld investeren in hun al bruisende economie? Waarom een muurtje bouwen? Kost toch alleen maar geld?
Dat is een beetje simpel gezegd. De Israëlische regering zit natuurlijk met electorale belangen, en dan is de rationele beslissing vaak niet de electoraal handige beslissing. Misschien dat ten tijde van Rabin de duiven in de meerderheid waren, maar veel Israëli's hebben weinig vertrouwen in een oplossing (wellicht terecht), dus de haviken bepalen de koers.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 07:24
De Veroorzaker
Citaat:
Er is maar één ding waar Israël zich sterk voor maakt en dat is veiligheid voor al hun inwoners.
Palestinian rocket and mortar attacks on Israel from the Gaza Strip have occurred since 2001. Between 2001 and January 2009, over 8,600 rockets had been launched, leading to 28 deaths and several hundred injuries.

Zet dat af tegen een homicide rate van 2 komma zoveel doden per 100.000 inwoners, wat ongeveer 150 doden per jaar is en je kunt beter wat meer agentjes opleiden dan raketten terugschieten dus ik denk dat je bedoelde dat Isreal zich sterkt maakt voor veiligheid van al hun inwoners tov die smerige arabieren net over de grens in door isreal bezet gebied.
Oud 05-12-2012, 10:41
hookee
hookee is offline
Citaat:
..leading to 28 deaths and several hundred injuries.
..and decades of people having to run to shelter a few times a day, causing traumas..

Maar ik zie ook dat je de volgende regel vanuit Wikipedia bent vergeten, ik zal hem hier nog even voor je plaatsen: Two major motivations for homicide in Israel are violence against women (including honor killings in Muslim families) and politically motivated violence i.e. Arab terrorism against Israelis.
Misschien zou het inderdaad beter zijn alle arabieren uit Israël te sturen, dat is beter voor de statistieken.. (hmm Ivo? Misschien een ideetje om het dodental onder grensrechters te beperken?)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 11:07
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ah, dáár zit je denkfout. Nee, democratisch gekozen Hamas beheert het Gaza gebied en Fatah het west bank gebied. ZIJ hebben de zorg over hun "volk", krijgen daarvoor miljarden aan internationale steun, gratis energie vanuit Israël en dan nog verzaakt hun regering op alle niveaus om de mensenrechten van hun eigen volk te waarborgen.
En over het gejammer dat Israël veel sterker is; ja, als jij steentjes (blijft) gooien naar iemand die drie keer zo groot is als jij kùn je een keer een rake tik terug verwachten. En dat er meer Palestijnse doden vallen dan Israëlische zou kunnen komen door Israëlische bunkers, en omgekeerd door het feit dat de Hamas militia zich blijkbaar het liefst tussen zoveel mogelijk burgers begeeft.

Er is maar één ding waar Israël zich sterk voor maakt en dat is veiligheid voor al hun inwoners. Zolang er raketten vanuit de Gaza komen binnenvallen blijft Israël druk uitoefenen op alle mogelijke fronten; militair en economisch. Zo simpel is het. Er is een simpele oplossing, maar Hamas wil er niet aan en hoe langer ze doorgaan, des te kleiner wordt de kans het tij te keren.

En vervolgens kan Israël veel invloed uitoefenen op het gebied. Ze bouwen nu zelfs daar nederzettingen waardoor er een realistische kans bestaat, dat oost-Jeruzalem niet meer bereikbaar wordt voor de Palestijnen. Ook geven ze bijvoorbeeld de Palestijnen hun belastinggeld niet (60 miljoen euro). Je gaat me toch niet vertellen dat de bijvoorbeeld de muur, nederzettingen en het ontzeggen van sociale voorzieningen (zoals zorg, rode kruis wordt niet toegelaten). De schuld is van Hamas? Verder is het ook erg makkelijk om te zeggen dat de problemen door Hamas komen, omdat zij momenteel het gezag hebben. Het verleden speelt ook een belangrijke rol, het gebied was al kapot gemaakt door de intifada's, oorlogen, bombardementen etc. Dan wordt het lastig om een land goed op te bouwen, kijk maar naar de meeste voormalige koloniën, guess who did that

Onzin. Je doet nu alsof Hamas de hele tijd speldenprikken uitdeelt en vervolgens een grote klap incasseert. Het is een conflict die al ongelooflijk lang gaande is, alleen hebben de Palestijnen veel minder middelen tot hun beschikking, dat is gewoon een feit. Dat kan je ook mooi zien aan het aantal slachtoffers bij beide partijen. Israël heeft een heus anti-raket schild en kan mensen evacueren. Heeft gevechtsvliegtuigen tot hun beschikking en geavanceerde wapens. Ze hebben veel meer mogelijkheden om Palestina te bombarderen dan andersom, daar ooit aan gedacht? De intifada's zijn een mooi voorbeeld qua machtsverschil. Natuurlijk mag Israël zich ook verdedigen, alleen sommige gebeurtenissen (zoals ontnemen van zorg, opstandelingen neerschieten e.d.) vallen buiten het verdedigen van hun bevolking en dit is ook niet te rechtvaardigen.

Verder zei Netanyahu dat Israël koloniën blijft stichten in 'strategische plekken voor Israël'. Dus de Westelijke-Jordaanoever en de Gazastrook hebben toch wel strategische waarde zo te zien..

Laatst gewijzigd op 05-12-2012 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 12:15
De Veroorzaker
Citaat:
..and decades of people having to run to shelter a few times a day, causing traumas..

Maar ik zie ook dat je de volgende regel vanuit Wikipedia bent vergeten, ik zal hem hier nog even voor je plaatsen: Two major motivations for homicide in Israel are violence against women (including honor killings in Muslim families) and politically motivated violence i.e. Arab terrorism against Israelis.
Misschien zou het inderdaad beter zijn alle arabieren uit Israël te sturen, dat is beter voor de statistieken.. (hmm Ivo? Misschien een ideetje om het dodental onder grensrechters te beperken?)
Ik was die regel niet vergeten want die telt ook dode arabieren mee en die tellen niet in israel. Maar arabieren uitzetten lijkt me ook een prima plan, hoe dan ook die raketjes zijn een dom excuus om moslims af te slachten als ze dat nu gewoon toe zouden geven dan zou ik het niet zo een ramp vinden maar als je israeliers wilt beschermen kun je inderdaad beter arabieren wegsturen of meer verkeersagenten inzetten om het aantal verkeersdoden omlaag te brengen, red je makkelijk meer joden dan 28 per 10 jaar mee en daar gaat het om toch?.
Oud 05-12-2012, 18:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik was die regel niet vergeten want die telt ook dode arabieren mee en die tellen niet in israel.
In de statistieken in ieder geval wel. Verder heeft iedere Israëliër gewoon stemrecht, net als in Nederland. Verkeersagenten en verkeerslichten genoeg, APK kennen ze ook, evenals flinke boetes voor bellen tijdens het rijden, max snelheid op de snelweg 100km/u, alleen het rijgedrag is nogal Mediterraans.

Ik zou echter als boer m'n aandacht over verschillende gebieden spreiden; als m'n kippen elke dag van de leg zijn van een vos ga ik er echt wel achteraan, al hebben m'n koeien ook aandacht nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 00:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En vervolgens kan Israël veel invloed uitoefenen op het gebied. Ze bouwen nu zelfs daar nederzettingen waardoor er een realistische kans bestaat, dat oost-Jeruzalem niet meer bereikbaar wordt voor de Palestijnen.
Wie op de kaart heeft gekeken naar wat een 'nederzetting' is, kan weinig anders dan smakelijk lachen om de ophef. Het gaat veelal over dorpen die er al waren, deels over de achterhaalde grens liggen, of de normale uitbreiding van een stad op die grens zijn. De 'nederzetting' waarin laatst 1500 huizen werden gebouwd is bijvoorbeeld een van de weinig open plekken aan de zuidkant van Jerusalem. Dat was Gilo geloof ik.

Kijk zelf:
https://maps.google.nl/?ll=31.737329...66047&t=h&z=15

Dat is iets heel anders dan echte settlements diep in de West Bank.

Een probleem schoppen over bouwen in plekken die gewoon domweg bij Israelische steden horen maar zich toevallig aan de andere kant van een denkbeeldige lijn bevinden slaat natuurlijk nergens op, maar het nieuws doet meestal niet de moeite om te achterhalen waar er precies gebouwd gaat worden, ze gillen gewoon na wat de PLO of Teheran de VN roept zonder hun feiten te checken.
Citaat:
Ook geven ze bijvoorbeeld de Palestijnen hun belastinggeld niet (60 miljoen euro).
Dat geld is helemaal niet van 'de Palestijnen', het is geld dat de PLO aan belastingen heft. Maar de PLO verdomde het om hun elektriciteitsrekening te betalen.

In eerdere akkoorden is afgesproken dat wanneer de PLO zijn verplichtingen niet nakomt, Israel beslag mag leggen op andere gelden, en die 60 miljoen belasting die niet werd afgedragen, is dus gewoon netjes zoals afgesproken.
Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat de bijvoorbeeld de muur, nederzettingen en het ontzeggen van sociale voorzieningen (zoals zorg, rode kruis wordt niet toegelaten). De schuld is van Hamas?
Hamas en hun vriendjes plegen aanslagen over de grens heen, waardoor er een hek op de grens moet komen.

Ik zie echt niet hoe je iemand anders dan de Palestijnse terreurgroepen daar de volledige schuld van kan geven. Het Rode Kruis niet toelaten klinkt als een Pallywood-leugen, dat zou ik niet serieus kunnen nemen totdat het gecontroleerd is, en inderdaad het geval blijkt te zijn zonder goede reden.
Citaat:
kijk maar naar de meeste voormalige koloniën, guess who did that
Volgens een klein aantal zielige racisten die het westen haten, en die door niemand serieus genomen worden, is dat allemaal de schuld van het westen.
Oud 07-12-2012, 01:02
HomoSignificans
Raar dat ze altijd zo moeilijk doen als je aan de andere kant van de grens bouwt, ook al is het gewoon duidelijk van jou.
Oud 07-12-2012, 07:50
hookee
hookee is offline
Citaat:
Je doet nu alsof Hamas de hele tijd speldenprikken uitdeelt en vervolgens een grote klap incasseert. Het is een conflict die al ongelooflijk lang gaande is, alleen hebben de Palestijnen veel minder middelen tot hun beschikking, dat is gewoon een feit.
Ik vraag me af hoeveel speldenprikken jij in je rug van je klasgenoot achter je incasseert voordat je (weer) ingrijpt.
Citaat:
Het is een conflict die al ongelooflijk lang gaande is, alleen hebben de Palestijnen veel minder middelen tot hun beschikking, dat is gewoon een feit.
Inderdaad een feit, ook Syrië, en Libanon, en Egypte, en Jordanië.. Ik vraag me af hoe dat komt. Misschien doen ze het zichzelf aan; misschien werken ze niet zo hard als de Israëli's, misschien zijn ze te druk met bidden, raketten bouwen of haat kweken i.p.v. hun kinderen opleiden voor een toekomst, ze hebben er genoeg financiële steun voor gekregen.
Tsja, jij zou ook veel rijker/slimmer kunnen zijn dan je klasgenootje, is dat een reden om maar speldenprikken te incasseren?
.
Ik durf te beweren dat als Hamas als geste "de vernietiging van de joodse staat" uit hun handvest zou schrappen, zelfs Israël stappen zou ondernemen de kinderen van de "arme arabieren" uit het slop te trekken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 08:56
De Veroorzaker
Citaat:
In de statistieken in ieder geval wel. Verder heeft iedere Israëliër gewoon stemrecht, net als in Nederland. Verkeersagenten en verkeerslichten genoeg, APK kennen ze ook, evenals flinke boetes voor bellen tijdens het rijden, max snelheid op de snelweg 100km/u, alleen het rijgedrag is nogal Mediterraans.

Ik zou echter als boer m'n aandacht over verschillende gebieden spreiden; als m'n kippen elke dag van de leg zijn van een vos ga ik er echt wel achteraan, al hebben m'n koeien ook aandacht nodig.
is goed hoor, maak nog maar wat arabieren dood dan komt het wel goed met die veiligheid

leuke analogie, arabieren met varkens vergelijken is voor een volgende keer misschien nog grappiger! serieus ingaan op wat ik zeg is zeker niet te doen? gaat het om minder dode joden of om meer dode arabieren? want nogmaals, als het om het eerste gaat zijn er betere manieren om dat te bereiken, raketschild? of gaat het heel specifiek om minder dode joden door arabieren want een als een jood zijn buurman vermoord schieten ze zelden zijn huis, familie en buren (steun geven aan moordenaars moet je niet willen) plat met raketten toch?
Oud 07-12-2012, 11:43
arPos
arPos is offline
Ze moeten elkaar juist in grotere getalen doodmaken, een paar per week schiet niet op.
Oud 07-12-2012, 19:20
hookee
hookee is offline
Citaat:
leuke analogie, arabieren met varkens vergelijken is voor een volgende keer misschien nog grappiger!
Ik heb geen varkens genoemd, dat doe je nu zelf (wat wel interessant is, gezien het feit dat juist moslims het woord varkens in de mond neemt wanneer ze refereren naar joden).
Citaat:
..gaat het om minder dode joden of om meer dode arabieren?
Er zijn nog meer opties. Dat er meer dode arabieren in het conflict vallen heb ik al eerder uitgelegd, het hoeft niet, als ik de aanslag op Ahmed Jabari nog eens terugkijk. Het wordt anders als raketten vanuit woonwijken worden afgevuurd.
Citaat:
..als een jood zijn buurman vermoord schieten ze zelden zijn huis
Volgens mij hebben ze een normaal rechtssysteem in Israel, wat doet je vermoeden dat dat niet zo is? Heb je bronnen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 17:37
Verwijderd
Denk dat het beste misschien is dat niemand zich er meer druk om maakt, levert toch allemaal geen hol op. Soort never-ending Story, maar dan zonder die leuke draak.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 19:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Denk dat het beste misschien is dat niemand zich er meer druk om maakt, levert toch allemaal geen hol op. Soort never-ending Story, maar dan zonder die leuke draak.
Ja, dit soort conflicten kent geen oplossing, dat zie je wel in Noord-Ierland.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 18:13
HomoSignificans
Noord-Ierland is toch best aardig opgelost?
Oud 10-12-2012, 18:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Sorry, ik was de smiley vergeten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 21:52
floooorrrr
floooorrrr is offline
Wauw veel mensen hebben al gereageerd op dit onderwerp Tja, waarom Nederland zo stil er over is? Omdat wij misschien nergens ingrijpen als Nederland? Wij laten het maar gebeuren? We voelen ons schuldig omdat wij in de tweede wereldoorlog de Joden ook niet goed genoeg hebben geholpen? En blijkbaar vindt Nederland Paul Turner van TVOH die meedoet aan de nieuwe editie van Sterren Dansen Op Het IJs op SBS6 toch een stuk belangrijker nieuws dan dit?? (Serieus, ik las dit op nu.nl... Het stond op de hoofdpagina.) Best wel triest.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 14:47
Verwijderd
Ik voel me niet schuldig omdat de joden hier 'niet goed genoeg' geholpen zijn hoor. Denk met mij het metendeel van de Nederlanders. En tja, het plebs vindt talentenshows belangrijker dan wat er in Israël en Palestina gebeurt, dat zie je ook terug op sites als nu.nl. Hoe oud ben je trouwens als ik mag vragen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 11:32
De Veroorzaker
Citaat:
Volgens mij hebben ze een normaal rechtssysteem in Israel, wat doet je vermoeden dat dat niet zo is? Heb je bronnen?
zeker, wet 1 is dat arabieren geen mensen zijn prima landje, lekker een massamoordenaar arabierenverdelger tot leider kiezen

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_a...ponsibility.22

http://en.wikipedia.org/wiki/Cave_of...Israeli_public

met duizenden tegelijk een andere arabierenverdelger eren

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli...d_Palestinians

en net over de grens maken we natuurlijk duidelijk onderscheid tussen joden en arabieren

Dus ja, ze hebben vast ergens een wetboek waarin heel netjes staat hoe ze willen dat de wereld denkt dat ze zijn. Maar uiteindelijk is het een land waarin 5% van de mensen staat te juichen als er arabieren die zitten te bidden geslacht worden en een meerderheid het wel ok vind/toejuicht dat hun leider een moordenaar is.
Reageren

Regels voor berichten