![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou mijn organen liever laten overhandigen aan mensen die er recht op hebben. Iemand die levens neemt hoort van mij geen organen te krijgen.
Zal trouwens wel wat zijn als ik vermoord wordt en mijn organen gaan naar de onbekende moordenaar die een ongeluk krijgt. Ook het idee dat mijn organen een prijskaartje krijgen vind ik niks. Ik ben liever gratis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
anatomisch instituut van een universiteit. Je hebt ook transplantatie onderzoek. Maar dat gaat alleen als je organen ongeschikt zijn. Kunnen ze mee oefenen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wou het ook wel, maar je kunt niet beiden in België. En mijn ouders zaten er niet om te springen en gezien je dan een aantal weken geen lichaam hebt, kan ik daar wel inkomen dat nabestaanden dat niet heel erg fijn vinden.
Stamceldonoren zijn er ook te weinig, maar dat lijkt me wel bijzonder onaangenaam om te doneren. Misschien ga ik dat overwegen als mijn rilgevoel over pijn, ziekenhuizen en ongemak een beetje bedaard is. |
![]() |
||
Citaat:
|
Huid doneren gebeurt meestal met beenhuid, toch? Zolang het huid wat zichtbaar zou zijn als ik opgebaard in een kist lig mijn eigen huid is, vind ik het prima.
||
Citaat:
|
Ik heb trouwens hoornvliezen uitgezonderd, niet omdat ik het een raar idee vind voor mezelf/het lijk dat opgebaard ligt, maar meer voor mijn nabstaanden. Dat ze theoretisch iemand tegen zouden kunnen komen die een deel van mijn ogen heeft en daar dan naar kijken. Ik we dat dit ook niet echt rationeel is, want je herkent een hoornvlies niet, maar het is gewoon het idee.
||
Citaat:
Al wil je maar één ding doneren, het is meer dan niks, elke donor meer is fantastisch, en kan weer levens redden. Het is mooi dat iemand iets wil doneren, dat moet je prijzen, niet iemand afzeiken omdat hij een dingetje liever bij zich houdt in z'n graf.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Koppel je nu intelligentie en emotie (aanvoelen) aan elkaar?
![]() En ik vind mezelf toch wel redelijk wat empathie hebben, maar het 'gevoel' van mensen die zeggen dat ze niet willen doneren omdat ze het een eng/gek idee vinden en/of er niet bij willen nadenken, terwijl je met doneren mensenlevens kan redden of significant kan verbeteren kan ik niet echt 'aanvoelen' hoor. Het is je recht, maar ik snap dat gevoel niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Ik zou het wel doen, omdat ik dan toch niks meer ben dan een hoopje vlees. Kan mij het wat schelen wat er dan met me gebeurd. Heb dan toch geen bewustzijn meer. |
![]() |
|
ik heb me jaren geleden al geregistreerd, ik zie geen enkele reden om niet geregistreerd te staan dat is mijn pro-reden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: zou jij donor willen zijn? floor&annemarth | 45 | 18-07-2010 13:56 | |
Psychologie |
donor worden/zijn Tripp | 181 | 27-05-2009 18:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 | |
Lichaam & Gezondheid |