Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @Marleen; je kunt ook meerdere berichten in een keer quoten, gebruik het knopje met de +
||
Citaat:
![]() Ik was voor het eerst in lange tijd weer eens op mijn laptop online en dan werkt dat een beetje naar en ik had nog niet alles gelezen voordat ik ging reageren dus reageerde ik telkens opnieuw ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nothing said here...
![]() Even hervormd: Een studie is eigenlijk sowieso iets wat je niet echt zou willen doen als je wist waar je hoogst waarschijnlijk mee achterbleef. Het is namelijk een schuld-verwekkend tijdsverdrijf om vervolgens niet aan de baan te komen die bij je studie of ( < is niet persé >) passie past. Ik vind het sowieso een beetje stom van je om überhaupt te zeggen dat Dyslexie (altijd) een smoes is.
Laatst gewijzigd op 17-03-2015 om 13:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bètavakken raken hele andere cognitieve vlakken dan taalvakken Sterke invloed in succes op de vakken: bètavakken = p.q (praktische intelligentie) taalvakken = v.q (verbale intelligentie). Vergelijk het met een autist (sinds dat die vaak ergens heel goed in zijn maar de rest niet kunnen), hij is erg goed in Technische natuurkunde en het bouwen van bijv. vliegtuigen maar spreken kan hij niet. Wat het ook vaak bij hoogbegaafde en autisten is, is dat er vaak een intelligentiekloof is (zoek maar op). Daardoor zijn ze dus aan 1 kant heel slim, aan de andere kant heel dom (ik weet hoe frustrerend het is als je je niet kunt uiten in woorden of juist andersom).
Laatst gewijzigd op 17-03-2015 om 13:50. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb overigens niet gezegd dat dyslexie "tussen de oren" zit, wel wordt het vaak als excuus gebruikt door mensen die geen dyslexie hebben maar gewoon niet zo snugger zijn. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Met het zeggen van Citaat:
Maar... Srry maakte daarbij wel een fout, want je zei inderdaad niet dat het 'tussen de oren' zit/zat. Alleen met wat je zei kwam je wel aardig oordelend over. #AlSjEdItLeEsTdAnHeBjEgEeNLeVeN
Laatst gewijzigd op 17-03-2015 om 13:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Veel mastercolleges worden ook in het Engels gegeven (aan o.a. de TU Delft alle inmiddels), en er zijn ook verplichte vakken waarbij de docent niet eens Nederlands spreekt (eigen ervaring aan de TU Delft). Het is wel duidelijk dat je niet weet wat de taal in de bèta-wetenschap is, dat is namelijk Engels ![]() |
![]() |
|
Ik volg een Nederlandse talige bètastudie. En weet je wat zo leuk is, niet alle vakken worden in het Nederlands gegeven! Soms kan een docent beter Engels en ten behoeven van de leskwaliteit wordt het college dan gewoon in het Engels gegeven. Ook zijn op één boek na al mijn boeken Engelstalig. Je kan er bij een bètastudie voor kiezen je boeken niet te gebruiken, maar de college slides zijn soms ook in het Engels. Zelfs als het vak in het Nederlands gegeven wordt. Zonder enige kennis of begrip van de Engelse taal kan je niet meekomen op het juiste niveau.
||
![]() |
Citaat:
BTW heb ik volgens mij al wat keren erkent te lui/moe te zijn of gewoon geen zin te hebben om iets te doen (en daarbij dus lui).
Laatst gewijzigd op 17-03-2015 om 13:32. |
![]() |
|
![]() |
Srry voor al mijn luie ontwetendheid, inderdaad is alles bijna compleet in het Engels (Zelfs ookal is het een 'Nederlandstalige' bètastudie)
Ik geef toe dat ik eens mijn handkanus moet houden voor dat ik onderzoek over het onderwerp doe waar ik op wil reageren. Maar al en al zijn er, zoals jullie al weten, meerdere studies die aantonen dat leerlingen beter presteren onder andere omstandigheden.. En fuckregering doet er niets mee. Als laatste: Vinden jullie eigenlijk ook niet dat je meer rechten over je eigen topic zou moeten bezitten?? Zoals het sluiten en misschien zelfs verwijderen van je eigen topic als je het zelf bijvoorbeeld als beschamend beschouwd, nadat je het impulsief begonnen bent. Te lezen aan mijn handtekening: I'm on a journey, a journey of life.
||
Citaat:
Daarnaast geldt ook nog vaak dat je hier vrij anoniem bent, dat je je account kunt verwijderen waardoor je nickname bij al je posts verdwijnt, en dat je altijd een nieuwe account kunt aanmaken om mee verder te forumen. Desalniettemin kun je altijd een PM sturen aan de forumbaas van het subforum of een topic openen op Meldpunt & Mededelingen en vragen om sluiting of verwijdering in het geval van bijzondere omstandigheden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Laatste schooljaar op High School - ervaringen? gimmeyourcookie | 2 | 06-02-2013 08:24 | |
Psychologie |
Leren, voor je plezier? Se7enUp | 12 | 21-06-2012 16:28 | |
Psychologie |
kleuter psychologische en sociale ontwikkeing Verwijderd | 13 | 31-10-2005 19:53 | |
Drugs & Alcohol |
Mensen die geen drugs gebruiken? Femic | 48 | 30-05-2004 22:41 | |
Algemene schoolzaken |
{Klachtenbrief} Is deze te doen? Verwijderd | 5 | 22-02-2004 14:02 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met vriend wat te doen ~Love Angel~ | 13 | 03-02-2004 07:30 |