Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 11:25
Evangelion
Evangelion is offline
Hej,

ik zit al een paar jaar met een probleem...iets wat me dagelijks bezighoudt en het is iets waar ik eigenlijk geen oplossing voor kan vinden.

Ik ben al sinds ik klein was erg sterk geweest. Sinds een paar jaar ben ik regelmatig gaan sporten, fitnessen en anders gaan eten. Hierdoor werd ik nog 'gespierder'. Mijn probleem is dat ik te veel kracht uitoefen bij bijna alles wat ik doe. Mensen een hand geven, dingen vasthouden, oppakken, het maakt niet uit.

Ik maak allerhande dingen kapot en doe mensen pijn terwijl ik dit zelf niet wil en niet kan stoppen. Bij veel dingen die ik doe moet ik gewoon oppassen dat ik mensen geen pijn doe of dingen niet kapot maak...en ik word er aardig ziek van.

Zo ook in bed...ik moet me soms vreselijk inhouden omdat ik weet dat het voor mijn partner anders pijnlijk kan zijn...
Ik wil gewoon dat dit ophoudt. Geen kapotte dingen meer, geen mensen die ik per ongeluk pijn doe. Ik ben absoluut niet aggressief, zelfs verre van dat, maar het gebeurt steeds weer.

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? (n.b. dit is echt geen grote egotrip ofzo, het is serieus een probleem)

alvast bedankt,

-E
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:29
Thomas
Thomas is offline
Nou, misschien ligt het aan je houding? Dus hoe je in het leven staat? Ik doel hiermee op het feit dat je misschien ergens op gefrustreerd bent en dat je dit op deze manier onbewust los laat dmv van veel kracht zetten bij alles wat je doet.

Vraagje: en als je je inhoud, lukt dat dan of gaat dat ook niet?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:33
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Nou, misschien ligt het aan je houding? Dus hoe je in het leven staat? Ik doel hiermee op het feit dat je misschien ergens op gefrustreerd bent en dat je dit op deze manier onbewust los laat dmv van veel kracht zetten bij alles wat je doet.

Vraagje: en als je je inhoud, lukt dat dan of gaat dat ook niet?
Dat ben ik zeker niet. Vroeger misschien wel, maar vroeger was ik ook iets aggressiever...nog steeds niet anders dan normaal, maar ik ben nu erg vredelievend (imho). Frustraties reageer ik wel af in de sportschool

Als ik me probeer in te houden lukt dit wel, het is gewoon irritant om te doen en het haalt bij mij gewoon een deel van het plezier (bijv. tijdens sex) weg.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:37
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Evangelion schreef:
Dat ben ik zeker niet. Vroeger misschien wel, maar vroeger was ik ook iets aggressiever...nog steeds niet anders dan normaal, maar ik ben nu erg vredelievend (imho). Frustraties reageer ik wel af in de sportschool

Als ik me probeer in te houden lukt dit wel, het is gewoon irritant om te doen en het haalt bij mij gewoon een deel van het plezier (bijv. tijdens sex) weg.
Om ff te reageren op het laatste gedeelte? Heb je ooit reacties gehad van mensen die vonden dat je te sterk was? En dan bedoel ik dit mn in negatieve zin, want het kan immers ook alleen in je hoofd afspelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:40
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Om ff te reageren op het laatste gedeelte? Heb je ooit reacties gehad van mensen die vonden dat je te sterk was? En dan bedoel ik dit mn in negatieve zin, want het kan immers ook alleen in je hoofd afspelen.
Vaak genoeg, het is iets wat dagelijks gebeurt. Mijn ouders, mijn vriendin, mijn vrienden...meestal in negatieve zin (hoewel ze zich wel veilig voelen als ze met me op stap gaan enzo ). Ik wil mensen geen pijn doen maar dat valt soms gewoon niet te omzeilen (en omgekeerd natuurlijk ook, iedereen doet wel wat, ik denk niet dat wat ik nu doe verschilt van de lompheid () van anderen maar ik moet me nu nog vreselijk inhouden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:43
Destrøyer
Destrøyer is offline
Mja, heb ik ook last van... Je kan ontstoken groeischijven e.d. krijgen als je er teveel kracht op zet.. (heb ik nu voor de 2e keer al )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:15
Marsel
Marsel is offline
Sorry hoor.. maar het is toch geen moeite om gewoon normaal dingen te doen zonder kracht erachter.. daar is toch niks moeilijks aan... gewoon je zelf beheersen.. ik denk dat het meer tusse je oren zit en je je wil bewijzen ofzo iets... want je zou gewoon je lichaam onder controle moeten houden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:05
Verwijderd
Misschien kun je stoppen met het trainen van je armen, en voortaan gaan hardlopen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Marsel schreef:
Sorry hoor.. maar het is toch geen moeite om gewoon normaal dingen te doen zonder kracht erachter.. daar is toch niks moeilijks aan... gewoon je zelf beheersen.. ik denk dat het meer tusse je oren zit en je je wil bewijzen ofzo iets... want je zou gewoon je lichaam onder controle moeten houden
Of hij is gewoon sterk en kan met een kleine inspanning al veel kracht zetten. Daar kan hij niks aan doen, het is moeilijk om de hele tijd op jezelf te letten nog minder kracht te zetten.
Het is niet zo dat hij expres extra hard gaat knijpen als hij iemand een hand geeft, hij is gewoon sterk, en wat voor hem een klein beetje knijpen is, is voor iemand anders heel hard knijpen.
Probeer jij maar eens bij alles wat je doet minder kracht te zetten...

@ Evangelion: Ik heb net wel gezegd dat het heel moeilijk is om minder kracht te zetten, maar misschien moet je daar toch op gaan letten.
En misschien stoppen met krachttraining, omdat je van jezelf toch al sterk bent, zoals je zei.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 06:50
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
...
Tja...het probleem is dat ik dus een manier zoek waarbij ik -niet- hoef te letten op wat ik doe...hoewel het twijfelachtig is dat ik die ooit nog ga vinden.

Ik wil echt niet stoppen met krachttraining...conditietraining heb ik een beetje een hekel aan, ook omdat ik er niet echt goed in ben (zwaar asthmatisch), dus veel hardlopen oid is ook out of the question.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 11:38
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Evangelion schreef:
Tja...het probleem is dat ik dus een manier zoek waarbij ik -niet- hoef te letten op wat ik doe...hoewel het twijfelachtig is dat ik die ooit nog ga vinden.

Ik wil echt niet stoppen met krachttraining...conditietraining heb ik een beetje een hekel aan, ook omdat ik er niet echt goed in ben (zwaar asthmatisch), dus veel hardlopen oid is ook out of the question.
Zwemmen is misschien een optie.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Evangelion schreef:
Hej,

ik zit al een paar jaar met een probleem...iets wat me dagelijks bezighoudt en het is iets waar ik eigenlijk geen oplossing voor kan vinden.

Ik ben al sinds ik klein was erg sterk geweest. Sinds een paar jaar ben ik regelmatig gaan sporten, fitnessen en anders gaan eten. Hierdoor werd ik nog 'gespierder'. Mijn probleem is dat ik te veel kracht uitoefen bij bijna alles wat ik doe. Mensen een hand geven, dingen vasthouden, oppakken, het maakt niet uit.

Ik maak allerhande dingen kapot en doe mensen pijn terwijl ik dit zelf niet wil en niet kan stoppen. Bij veel dingen die ik doe moet ik gewoon oppassen dat ik mensen geen pijn doe of dingen niet kapot maak...en ik word er aardig ziek van.

Zo ook in bed...ik moet me soms vreselijk inhouden omdat ik weet dat het voor mijn partner anders pijnlijk kan zijn...
Ik wil gewoon dat dit ophoudt. Geen kapotte dingen meer, geen mensen die ik per ongeluk pijn doe. Ik ben absoluut niet aggressief, zelfs verre van dat, maar het gebeurt steeds weer.

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? (n.b. dit is echt geen grote egotrip ofzo, het is serieus een probleem)

alvast bedankt,

-E
Ik doe ook kracht training maar ik ben echt niet zo sterk, record met bankdrukken is 68.5 kilo maar dat was vroeg laatste 13 herhalingen van 50kilo, dat was heavy maar noem jij is cijfers dan, ben benieuwd en niet liegen he
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:24
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Zwemmen is misschien een optie.
Chloorallergie
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Evangelion schreef:
Chloorallergie
Gelukkig zijn er tegenwoordig ook veel zwembaden zonder chloor (worden ontsmet met iets anders, water proeft altijd een beetje zoutig, maar ik weet niet meer hoe dat heet).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten