Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 15:50
sneakie
sneakie is offline
ik weet niet of iemand antwoord kan geven op mijn vraag maar ik zal het eens proberen. ik heb gehoord dat je doormiddel van meditatie contact kunt krijgen met je gidsen, en ook met eventueel andere mensen die op dat zelfde ogenblik mediteren, maar mijn vraag is hoe wil je dit bereiken en is het wel waar dat je contact kunt krijgen?
Oud 09-03-2003, 16:06
Isa
Isa is offline
Je moet gewoon op je intuitie vertrouwen en je overgeven aan god en je gidsen en welke goede macht er ook is. Stel een vraag en wacht op het antwoord, dat hoeft niet per se te komen in de vorm van woorden, maar ook in een vaag begrijpen, inzichten, etc.
Oud 09-03-2003, 16:11
sneakie
sneakie is offline
maar als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om een soort van contact te krijgen?
Oud 09-03-2003, 19:24
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
neh
met meditatie kun je in contact komen met je intiutie en je hogere en lagere bewustzijn.
Oud 10-03-2003, 10:50
Isa
Isa is offline
Citaat:
sneakie schreef:
maar als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om een soort van contact te krijgen?
Ik denk van wel.

Offtopic: P.S. zie signature
Oud 11-03-2003, 11:45
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Als ik aan het mediteren ben dan voel ik me na een tijdje niet op mijn gemak .
Alsof ik niet meer alleen ben.
En mijn hoofd begint ook te draaien als ik langer dan een kwartier mijn ogen sluit en adem
Ik moet wel zeggen dat ik vage vormen van zwart en rood ziet als ik een tijd je goed mediteer
Oud 12-03-2003, 08:56
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik denk dat het op zich wel zou kunnen dat je contact krijgt met je gidsen of andere mediterende mensen. Maar dat is zoiezo wel alleen als je dat zelf wilt bewust en onbewust. Als je het namelijk niet wil, dan sluit je jezelf ervooraf.

Ik weet wel dat je als je heel diep mediteerd contact kunt krijgen me je eigen onderbewuste.
Oud 12-03-2003, 19:05
Diovai
Diovai is offline
Ik voel me soms ook niet meer alleen als ik mediteer. Wat ik zie wordt steeds witter, meestal. Als ik ga zitten in de klassieke Boeddha houding, voel ik na een tijdje mijn handen niet heel erg meer, daarna mijn benen niet meer. Meestal komt er een enorme warmte over me heen. Als ik in bed ga liggen met mijn ogen dicht, zonder te slapen (soms wel een uur ofzo), wordt alles wat ik zie steeds witter en ga ik meestal in mijn gedachten in een soort trance op, totdat ik er een uur of wat later weer uitkom. Heerlijk is dat.
Advertentie

Regels voor berichten