Advertentie | |
|
![]() |
|
ohja dit heb ik geleerd met maatschappijleer
![]() De taken van de politie zijn: · Openbare orde handhaven · Hulp verlenen · Strafbare feiten opsporen, hierbij heeft de politie bepaalde bevoegdheden: o De politie mag een persoon staande houden en vragen naar zijn persoonlijke gegevens o De politie mag een verdachte aanhouden en meenemen naar het bureau voor verhoor. Maximaal 6 uur. o De politie mag een verdachte onder bepaalde omstandigheden langer vasthouden o De politie mag onder bepaalde voorwaarden voorwerpen in beslag nemen o De politie mag door het aanbieden van een schikking de straf op bepaalde overtredingen zelf afhandelen (komt van http://huiswerk.scholieren.com/werks...w.php3?id=4796)
|
Nee, ik vind het gewoon schandalig dat alleen de mensen met een 'verkeerde uitstraling' er altijd tussenuit worden gepikt.
Het wordt alleen toegepast zodat de portiers bepaalde mensen kunnen 'pesten'. Van de politie vraag ik me af of het wel rechtsgeldig is
||
![]() |
Citaat:
Ja tuurlijk, er zijn toch wetten voor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens is het in de grote steden sowieso zo, dat in de meeste discotheken je bij de ingang altijd (iig als jongensfiguur) gefouilleerd wordt. En terecht. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() terug naar PREVENTIEF FOUILLEREN OP STRAAT
|
Verwijderd
|
als je goed had gekeken dan had je ook gezien dat in 1 avond 12 handvuurwapen 1 geweer 1 machine geweer en dan nog zoveel messen knuppels en potjuhs pepperspray van de straat af gehaald zijn
![]() en het is nog altijd vrijwillig het is niet zo dat je beet pakken tegen de muur smijten en met hun klauwen overal graaien ze houden je tegen en vragen of ze in je zakken enzo mogen kijken zeg jij van niet dan is het makkelijk dan krijg je een enkeltjuh buro maare als jij geen wapens hebt wat is dan het probleem ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het helemaal niet erg dat men preventief wil gaan fouilleren. Het is een illusie om te denken dat wij in een maatschappij leven waarin de mentaliteit van de mensen verandert wanneer er een belerend spotje oid op de TV uitgezonden wordt. Het is in heel veel gevallen gewoon niet meer veilig op straat. Niet alleen in cafe's en discotheken, maar bijvoorbeeld ook in het openbaar vervoer en bij voetbal wedstrijden. Wanneer je niets te verbergen hebt, hoef je in principe ook niet bang te zijn wanneer je gefouilleerd wordt. Ook zul je heus niet zomaar hardhandig gefouilleerd worden, omdat er heel veel mensen nog tegen fouilleren zijn, waardoor de (aan)klachten niet van de lucht zullen zijn. Trouwens, wanneer dit doorgezet wordt, zullen er toch wetten moeten komen die het preventief fouilleren wel aan banden zullen leggen....
|
![]() |
|
mn pa werkt bij de politie:
ze vragen wel of ze je mogen fouilleren, zeg je nee, dan heb je vast iets te verbergen en wordt je toch even halt gehouden. zeg je ja, dan fouilleren ze je even en mag je gaan, als je nix hebt. En dit zou niet worden gedaan als het niet nodig was, maar je de maatschappij van tegenwoordig.... groetjes, ![]() ps, ik ben er overigens voor, en niet omdat mn pa er werkt of zo. dat boeit me namelijk niet. ![]()
|
Ik heb er helemaal niks op tegen... De laatste tijd gebeuren er gewoon teveel (gewelds)delicten waardoor ze zoiets bijna moeten.
Dat ze alleen de mensen met verkeerde uitstraling er tussenuit halen zal vast wel een reden hebben. Ik bedoel.. als je niks te verbergen hebt, waarom zou je dan moeilijk doen? Degenen die dan juist wel moeilijk doen halen ze eruit. Natuurlijk is het ff lullig dat je misschien 3 minuten halt wordt gehouden, maar wat dan nog? Ik vind de openbare orde en veiligheid ietsie belangrijker.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Zolang ik geen studies onder ogen krijg waaruit blijkt dat preventief fouilleren een significante reductie van geweldsdelicten en andere criminaliteit tot gevolg heeft ben ik tegen.
|
Aan de ene kant vind ik t belachelijk (privacy), maar aan de andere kant schijnt t wel weer nodig te zijn. Als er niemand iets fouts bij zou hebben, dan zou t ook niet nodig zijn. Schijnbaar is t dus toch nodig, maar kben er niet echt voorstander van
||
![]() |
Citaat:
Dat is waar ik op doelde ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb helemaal niets tegen preventief fouilleren. Als je niets te verbergen hebt zal je er ook niet zo snel tussenuit gevist worden. De politie pikt er alleen mensen uit waarvan ze verwachten dat die wel eens iets bij zich kunnen hebben. En het is tenslotte voor je eigen veiligheid!
Ohwja, en een fouillering door de politie (zo eentje die preventief op straat gedaan wordt) stelt lang niet zoveel voor als je bij Schiphol gefouilleerd wordt als je piept bij zo'n metaaldetectie poortje (werk zelf op Schiphol in de beveiliging, dus ik fouilleer dagelijks mensen..). Hebben jullie daar dan ook bezwaar tegen om gefouilleerd te worden terwijl je niets bij je hebt? |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Debat Preventief Fouilleren Mikkelmike | 8 | 14-11-2005 17:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Preventief fouilleren. JantjePietje | 42 | 19-03-2004 16:46 | |
Grootscheepse fouilleer-actie op Schiphol MissCzechMeOut | 21 | 26-05-2003 18:24 | |
Drugs & Alcohol |
Preventief fouilleren & Drugs Mad Ruda | 2 | 30-01-2003 14:34 | |
CDA: preventieve controles in auto en trein Atje85 | 29 | 10-01-2003 21:13 | |
Preventief fouilleren Aegishjalmur | 43 | 01-10-2002 17:50 |