Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-03-2003 @ 11:54:
TaeKwondo zou ik zeer zeker niet kiezen, want op straat in een echt gevecht gaat het er heel anders aan toe dan dat ze je daar leren, geloof me
Er zijn 2 stijlen Taekwondo. ITF en WTF, full-contact en semi-contact. Daarbij verschilt het per club waar je op getraind wordt, namelijk technieken of wedstrijden.

Wedstrijden bij WTF is punten maken .. bij ITF is het onderuit trappen terwijl je punten maakt (na ja, daar komt het op neer )

Geloof me, als je bij ITF Taekwondo altijd tegen mensen spart die beter dan jij zijn, krijg je altijd klappen en leer je ook te incasseren.

Het enige dat jammer is, zijn mensen die op Taekwondo gaan zonder dat ze willen sparren. Dat vind ik stom, dan kunnen ze net zo goed Tae-bo ofzo gaan doen.

Taekwondo is trouwens minder 'fancy' dan Karate. De technieken zijn meer rechttoe / rechtaan en ook zeer effectief.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Sansonnet schreef op 28-03-2003 @ 09:41:
Nee, dat is zo, als je met karate iemand echt knock out wilt slaan moet je er eerst wel een aantal jaren mee bezig zijn. Maar waarom vind je karate te "fancy"???
Het hangt er maar vanaf wat je leert.

Leuk voorbeeldje uit Taekwondo:

Als je een Dwit Chagi (achterwaartse trap) geeft, doe hem tijdens een wedstrijd dan zo dat je voet naar beneden kijkt, maar trap naar boven richting solar-plexus. De kracht van de schop haal je uit de heup, door goed te draaien. Gevolg: jouw hiel gaat met volle vaart op de solar plexus van de tegenstander. Dat is minstens een knock down, misschien wel meer..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-03-2003 @ 15:37:
voor degene die wat meer willen weten over viet vo dao:

http://www.vovinam.com/
http://www.arpnet.it/~vodao/ewelcome.htm
http://www.utas.edu.au/docs/sports_c...et_vo_dao.html

maar ok, Ninjitsu is ook wel goed voor zelfverdediging.

Btw, kijkt hier iemand K1 / Pride FC / UFC / KOTC of iets dergelijks?
K-1 meeste

PRide en UFVC een beetje en zeer zelden king of the cage
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 31-03-2003 @ 21:07:
daar ben ik het niet geheel mee eens. bovenstaande vechtsporten (Kyokushinkai, Muay Thai, Krav Maga en Mix-fighting) zijn misschien wel doel treffend, alleen dan wel als je met maar 1 persoon vecht en aangezien je op straat toch vaak sneller ruzie en problemen krijg met groepen jongeren kan je toch wel beter een van de zogenaamde "fancy" vecht sporten nemen. de zogenaamde "fancy" vechtsporten leren je wel met meerdere tegenstanders omgaan(behalve judo) en heten niets voor niets verdedigingsporten terwijl de bovengenoemde sporten meer vechtsporten voor in de ring zijn.

jij zegt dat je teakwondo beter niet kunt nemen. naar mijn mening is teakwondo toch een stuk effectiever dan Kyokushinkai. en ik weet niet wat jij bedoeld met "fancy" maar jouw sport is zelf ook wel redelijk fancy. je moet bij Kyokushinkai net als bij teakwondo en karate gewoon kata's leren(voor de leken: een reeks van vecht handelingen achter elkaar), je moet net zoals die twee vechtsporten de hele tijd een bepaalde stoot stoten of een bepaalde trap trappen en ga zo maar door. oke je sparrelt mischien wel iets meer, maar dan kan je beter muay thai of iets dergelijks gaan doen.

je vergeet ook dat bij die zogenaamde "fancy" vechtsporten de techniek al duizenden jaren oud is en is ontwikkeld en echt wel het effecients is vergeleken met en ongecoordineerde stoten van bijvoorbeeld kick boksen.

naar mijn mening is geen 1 vecht sport echt fancy(zelf niet capoeira of viet vo dao) en is zelf jawel, teakwondo een zoals jij het noemt een realistische vechtsport.
begrijp me niet verkeerd, het was niet de bedoeling om jouw sport af te kraken, ik verdedig alleen de andere sporten die jij wel afkraakt
whaha capoeira niet fancy... , het is neit eens een vechtsport...

En hoe kun je nou tegen een groep verdedigen als je niet eens 1v1 zo goed ervan af komt.... Tegen een groep leg je het eigenlijk sowieso wel af, of je nou freefight doet of Muay thai of karate, behalve met Krav maga kun je het misschien slim overnemen.

En Kickbocsken neit gecontroleerd trappen? yeah rrright..

en het meest efficient? haha wat een uit de lucht gegrepen onzin (zie bijvoorbeeld K-1 waar het dus NIET efficient blijkt te zijn, dus wat je zegt klopt gewoonweg NIET)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:28
brokensilence
brokensilence is offline
TAEKWONDO -> http://www.taekwondobond.nl
Oud 03-04-2003, 16:34
brokensilence
brokensilence is offline
Citaat:
******** schreef op 02-04-2003 @ 11:24:
Er zijn 2 stijlen Taekwondo. ITF en WTF, full-contact en semi-contact. Daarbij verschilt het per club waar je op getraind wordt, namelijk technieken of wedstrijden.

Wedstrijden bij WTF is punten maken .. bij ITF is het onderuit trappen terwijl je punten maakt (na ja, daar komt het op neer )

Geloof me, als je bij ITF Taekwondo altijd tegen mensen spart die beter dan jij zijn, krijg je altijd klappen en leer je ook te incasseren.

Het enige dat jammer is, zijn mensen die op Taekwondo gaan zonder dat ze willen sparren. Dat vind ik stom, dan kunnen ze net zo goed Tae-bo ofzo gaan doen.

Taekwondo is trouwens minder 'fancy' dan Karate. De technieken zijn meer rechttoe / rechtaan en ook zeer effectief.
NIET alleen bij semi contact krijg je klappen, bij full contact kan je zeer harde klappen krijgen. wil je een punt krijgen moet je toch enig zins met wat krachttrappen, daarbij komt nog kijken dat je voluit mag trappen op het gezicht....er komt dan ook wel eens voor dat men knock out kan gaan....
je kan een vechtsport zo hard maken als je zelf wilt....wedstrijden of geen wedstrijden sparren of alleen stijlfiguren lopen [vergelijkbaar met katas van karate].....
Oud 06-04-2003, 14:05
leviathan
leviathan is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-03-2003 @ 11:54:

Kyokushinkai
Mijn sport, leert veel incaseren, en al doe je het een tijdje, word je lichaam echt hard. Het is ook veel met sparren, niet dat je op het hoofd mag slaan, maar trappen op het hoofd mag wel. Ik zou het in combinatie nemen met boksen. 1 ding waar Kyokushinkai heel goed in is, zijn de low-kicks. Mijn mening is, is dat Kyokushinkai de beste trappen heeft van alle vechtsporten (en ga nou niet zeggen dat dat Taekwondo is, want die trappen zijn alleen maar mooi, maar niet zo hard). Na een paar maanden zijn je bovenbenen iets van anderhalf keer zo dik, en je leert bij Kyokushinkai niet alleen maar mooie technieken, maar ook heel veel vuile technieken die handig zijn op de straat. Je word van Kyokushinkai ook heel sterk. Naar mijn mening is Kyokushinkai de enigste sport die niet onderdoet aan Muay Thai in een K1 gevecht. Beroemde vechters zijn Andy Hug (RIP), Francisco Filho enzo.

Ik zou geen Taekwondo, Aikido, Judo, meeste Karate (bv Shotokan), en de meer "fancy vechtsporten" kiezen, want irl heb je der weinig aan.

Succes met je keuze!

Jelle [/B]
Sorry, maar volgens mij is kyokushinkai gewoon een karate stijl hoor!
tenminste, ik doe aan karate en er staat op mijn diploma's dat t kyokushinkai stijl is.
Oud 06-04-2003, 20:09
SWA
SWA is offline
kyokushin ROCKZ!!!!!!!!
net me eerste wedstijd gehad
ben nu 3e van nederland
en heb ook een gast K.O. gekickt met een mawashi
beetje zielig, hij lag meer dan een uur K.O. maaja hoort erbij
k ben eg BLIJ!!!!!!!!!!
Oud 07-04-2003, 13:02
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-04-2003 @ 17:45:
whaha capoeira niet fancy... , het is neit eens een vechtsport...

En hoe kun je nou tegen een groep verdedigen als je niet eens 1v1 zo goed ervan af komt.... Tegen een groep leg je het eigenlijk sowieso wel af, of je nou freefight doet of Muay thai of karate, behalve met Krav maga kun je het misschien slim overnemen.

En Kickbocsken neit gecontroleerd trappen? yeah rrright..

en het meest efficient? haha wat een uit de lucht gegrepen onzin (zie bijvoorbeeld K-1 waar het dus NIET efficient blijkt te zijn, dus wat je zegt klopt gewoonweg NIET)
wat lul je nou capoeira? geen vechtsport....... capoeira is wel degelijk een vechtsport. het is ontwikkeld door braziliaanse slaven die geen vechtsport mochten doen. capoeira vermonde het vechten in dansachtige bewegingen. mensen die capoeira doen schoppen even goed als mensen die teakwondo doen of wellicht zelfs beter.(zoek maar eens wat filmpjes via kazaa van joe eigo)

ik zei Gecoördineerd trappen sukkel. kick boksers schoppen echt wel minder gecoordineerd dan teakwondoers. hun schoppen zijn alleen hard, thats it.

en wtf bedoel je met je laatste zin. daar kan ik echt geen brood uit eten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
brokensilence schreef op 03-04-2003 @ 17:34:
NIET alleen bij semi contact krijg je klappen, bij full contact kan je zeer harde klappen krijgen. wil je een punt krijgen moet je toch enig zins met wat krachttrappen, daarbij komt nog kijken dat je voluit mag trappen op het gezicht....er komt dan ook wel eens voor dat men knock out kan gaan....
je kan een vechtsport zo hard maken als je zelf wilt....wedstrijden of geen wedstrijden sparren of alleen stijlfiguren lopen [vergelijkbaar met katas van karate].....
Bij ITF mag je idd naar het hoofd trappen, bij WTF niet. Dat is dan ook opvallend bij WTF'ers: ze houden hun dekking lekker laag

En bij Taekwondo moet je altijd met kracht trappen. Snelheid is namelijk belangrijk, anders word je zo onderuit gehaald. Het is alleen zo dat het er bij ITF iets ruiger aan toe gaat. Het aantal blessures ligt bij ITF lager, omdat mensen meer op hun hoede zijn, maar als er iets fout gaat, gaat het goed fout.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:40
Verwijderd
MZV is ook leuk ^_^'
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
leviathan schreef op 06-04-2003 @ 15:05:
Sorry, maar volgens mij is kyokushinkai gewoon een karate stijl hoor!
tenminste, ik doe aan karate en er staat op mijn diploma's dat t kyokushinkai stijl is.

Jah, dat dacht ik ook. Staat ook op mijn kyokushinkai-karate-diploma's. (en ook op die van Swa, als het goed is)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
SWA schreef op 06-04-2003 @ 21:09:
kyokushin ROCKZ!!!!!!!!
net me eerste wedstijd gehad
ben nu 3e van nederland
en heb ook een gast K.O. gekickt met een mawashi
beetje zielig, hij lag meer dan een uur K.O. maaja hoort erbij
k ben eg BLIJ!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd man!
Ging alles owkee? Netjes gevochten zo te zien
Goede voorbereiding zeker? mawashi geri's komen aan!
wanneer moet je weer vechten?

greetz
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:56
SWA
SWA is offline
THANX
t was eg zo relax joh, dankzij de goede trainingen, we wisten niet hoe de wedstrijden waren, dus hebben we harde trainingen gehad, harder dan de wedstrijd zelf gelukkig
goed voorbereiding dus
k weet verder niet wanneer de volgende zijn, maar ik hoop zo snel mogelijk, gelukkig bevalt het full contact, dus hebben we nu eindelijk meerdere wedstrijden dit jaar
enige waar k nog beetje last van heb is beetje beurse knie, valt dus best mee
ik weet echt niet waar k trotser op ben joh die KO of me derde prijs
doe jij ook nog wedstrijden trouwens?

btw: kyokushin is een stijl ja
Oud 09-04-2003, 15:58
SWA
SWA is offline
Citaat:
******** schreef op 02-04-2003 @ 11:24:

AHUM???????????
Oud 09-04-2003, 16:00
SWA
SWA is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 28-03-2003 @ 09:41:
Nee, dat is zo, als je met karate iemand echt knock out wilt slaan moet je er eerst wel een aantal jaren mee bezig zijn.
owja? hehe
Oud 10-04-2003, 08:18
Sansonnet
Sansonnet is offline
, geldt niet voor SWA...........!!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 08:25
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
eej SWA gefeliciteerd.
Oud 10-04-2003, 08:54
Verwijderd
Swa: ik doe geen wedstrijden meer. Ik heb een keer mun voet verbrijzeld bij een wedstrijd Full contact kan ik het niet meer aan denk ik. Ik ga het zekers nog een keer proberen. Voelt lekker he? zo'n gast knock trappen. Vorige week zaterdag nog ruzie gehad, en ik was ook genoodzaakt iemand neer te slaan. Niet echt mijn bedoeling, maar hij vroeg erom. Hoewel ik niet op ruzie uit was, heb ik hem wel knock out gemept. Geeft idd een heel goed gevoel. Maar als je hem daar dan ziet liggen met heel zijn gezicht open, dan vraag je je af en toe toch af of het allemaal wel zoveel zin heeft. Sansonnet had dus niet gelijk, hehe. Laat me weten wanneer je volgende wedstrijd is SWA, misschien kom ik wel ffkes checke. Dat je nu 3e bent is heel goed! keep up the good work

Greetz
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:07
SWA
SWA is offline
ja dan geeft het helemaal een goed gevoel a ls je echt ruzie hebt, weet je cker dat ie zn bek niet meer open trekt als je em KO mept. maja k had ook wel beetje last van me geweten, hij moest ook naar het ziekenhuis weetje. maja dat kan je verwachten als je meedoet, k niet echt spijt dat ik het gedaan heb, k zit echt te wachten op die video. rewind play rewind play rewind play
maar hoe komt het eigenlijk dat je voet was verbrijzeld? met kick geven ofzo?
maar je moet het gewoon proberen maar wel goed trainen he

enne thanx J3LL31987MB
Oud 13-04-2003, 10:07
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
voet verbrijzelen is k*t
ik had ook vrij lang een blessure gehad aan me voet.
Ik wou een lowkick geven, alleen die andere zag het te snel en tilde ze voet op. je voet tegen een scheen is nie lache
Oud 13-04-2003, 14:49
brokensilence
brokensilence is offline
Citaat:
******** schreef op 07-04-2003 @ 15:47:
Bij ITF mag je idd naar het hoofd trappen, bij WTF niet. Dat is dan ook opvallend bij WTF'ers: ze houden hun dekking lekker laag

En bij Taekwondo moet je altijd met kracht trappen. Snelheid is namelijk belangrijk, anders word je zo onderuit gehaald. Het is alleen zo dat het er bij ITF iets ruiger aan toe gaat. Het aantal blessures ligt bij ITF lager, omdat mensen meer op hun hoede zijn, maar als er iets fout gaat, gaat het goed fout.
Ik doe zelf taekwondo WTF (fullcontact) (wedstrijden) en bij WTF mag je JUIST op het hoofdtrappen tegenwoordig krijg je daar zelfs 2punten of soms zelf 3 punten voor!!! dus die denking laag...dat lijkt mij niet slim.....bij WTF mag je niet vloeren wij trappen vanaf de romp en hoger. ik zal hier wel een link sturen dan kan je op een websites wedstrijden bekijken (wtf-full contact)
Oud 13-04-2003, 14:58
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
******** schreef op 07-04-2003 @ 15:47:

Euhm... dan weet je vast wel dat tegenwoordig tegen het hoofd trappen drie punten oplevert. En dus tegen het hoofd wel degelijk is toegestaan!!! Bij WTF dus....
Oud 13-04-2003, 15:17
SWA
SWA is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 13-04-2003 @ 11:07:
voet verbrijzelen is k*t
ik had ook vrij lang een blessure gehad aan me voet.
Ik wou een lowkick geven, alleen die andere zag het te snel en tilde ze voet op. je voet tegen een scheen is nie lache
k weet er alles van.....
Oud 13-04-2003, 15:21
Verwijderd
daarom is MZV leuker.

als jij trapt met je kisten, en de ander blokt met zijn schenen, dan heeft hij veel pijn.

Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:14
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
voet tegen elleboog is ook niet erg lache...
Oud 13-04-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 13-04-2003 @ 19:14:
voet tegen elleboog is ook niet erg lache...
nee.

voet ónder neus ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:46
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Havock schreef op 13-04-2003 @ 21:20:
nee.

voet ónder neus ook niet.
Wat dacht je van een uitgestrekte knie tegen een scheenbeen aan??
Oud 13-04-2003, 20:59
SWA
SWA is offline
knie tegen knie ook niet
Oud 14-04-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 13-04-2003 @ 15:58:
Euhm... dan weet je vast wel dat tegenwoordig tegen het hoofd trappen drie punten oplevert. En dus tegen het hoofd wel degelijk is toegestaan!!! Bij WTF dus....
Apart.

Het werd me verteld, omdat er bij ons iemand mee trainde uit Cuba voor het WK. Bij het sparren kon je duidelijk zien dat hij een totaal andere stijl had en zijn dekking laag hield. Mijn trainer gaf toen als verklaring dat ze bij WTF niet naar het hoofd trappen :/

Ik ga het vanavond wel ff uitzoeken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
SWA schreef op 13-04-2003 @ 21:59:
knie tegen knie ook niet
En scheen tegen scheen ook niet..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 14-04-2003 @ 13:43:
En scheen tegen scheen ook niet..
moet je je scheentjes harden hé
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
brokensilence schreef op 13-04-2003 @ 15:49:
Ik doe zelf taekwondo WTF (fullcontact) (wedstrijden) en bij WTF mag je JUIST op het hoofdtrappen tegenwoordig krijg je daar zelfs 2punten of soms zelf 3 punten voor!!! dus die denking laag...dat lijkt mij niet slim.....bij WTF mag je niet vloeren wij trappen vanaf de romp en hoger. ik zal hier wel een link sturen dan kan je op een websites wedstrijden bekijken (wtf-full contact)
Heb je dan ook hoofdbescherming, of mag je tegenstanders gewoon niet te hard raken?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:36
Thomas
Thomas is offline
K1.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:51
japie
japie is offline
Citaat:
******** schreef op 07-03-2003 @ 10:54:
De Aikido-manier:
- Tegenstander stoot
- Je stapt naar de kant waar zijn elleboog is
- Grijp naar zijn arm en stuur hem verder in zijn bewegingsrichting
- Duw de arm naar beneden en draai jezelf van hem af in 1 vloeiende beweging, waardoor je zijn arm verdraait en hij zijn evenwicht verliest en valt.
- Doe met hem wat je wil
Als je nou zorgt dat je zo'n vervelende klem aan legt, dan kan je echt alles met hem doen. Bij aikibudo hebben ze van die leuke klemmen. Ik heb er vorige week nog in gelegen, en ik kan je zeggen dat je daar niet te lang in wilt liggen . Als je tegenstander vervelend begint te doen, hoef je alleen die klem een beetje aan te zetten en hij piept opeens anders . Dan spartelt hij opeens niet meer tegen
Oud 16-04-2003, 15:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 07-04-2003 @ 14:02:
wat lul je nou capoeira? geen vechtsport....... capoeira is wel degelijk een vechtsport. het is ontwikkeld door braziliaanse slaven die geen vechtsport mochten doen. capoeira vermonde het vechten in dansachtige bewegingen. mensen die capoeira doen schoppen even goed als mensen die teakwondo doen of wellicht zelfs beter.(zoek maar eens wat filmpjes via kazaa van joe eigo)

ik zei Gecoördineerd trappen sukkel. kick boksers schoppen echt wel minder gecoordineerd dan teakwondoers. hun schoppen zijn alleen hard, thats it.

en wtf bedoel je met je laatste zin. daar kan ik echt geen brood uit eten.
capoeira is dans en ondanks de 'vechtbewegingen' noem ik het geen vechtsport nee (tae bo is ook geen vechtsport )

Je zei dat kickbocksers ongecoordineerd trappen, wat dikke onzin is...'sukkel'...

En met die laatste zin bedoel ik dat wanneer alle stijlen bij elkaar komen, Kickbocksen/muay thai het meest effectief blijken te zijn (Zie K-1). En dus is die stijl van je helemaal niet het meest efficient.

en ********, dat rijtje om te ontwijken is leuk, maar dat is meestal slechts theorie, het toepassen is niet zo makkelijk (maarja op straat waarschijnliojk makkelijker dan in een wedstrijd)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:47
Verwijderd
vroeger wou ik altijd op kung fu (schrijf je dat zo?) of op jiu jitsu.. nu niet meer, maar vind t wel mooi om te zien (vooral kung fu)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 18:52
Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
ik ga misschien iaido doen, ik heb al een goede katana
Oud 25-04-2003, 11:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik zou nog wel es een keertje kendo willen leren...
Oud 30-04-2003, 16:23
Verwijderd
jiujitsu is goed voor je zelfverdediging
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten