Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2003, 20:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef op 06-06-2003 @ 18:28:
jij bent dus echt te ligt.
Shit...

Ik ben 1.80m en 54kg... nog erger dus...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 20:05
Koning
Koning is offline
1,82m 130 kilo ergst
Oud 09-06-2003, 20:30
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-06-2003 @ 21:01:
Shit...

Ik ben 1.80m en 54kg... nog erger dus...
voor jongens ligt het anders, die hebben geen borsten enzo

ik weeg dus teveel, 1.78 en ongeveer 70 kilo. Zie er niet zo zwaar uit, maar voel het me wel.
ik denk dat het fout zit als je je zwaar voelt, anders is er geen probleem
Oud 16-06-2003, 19:26
dreamer16
dreamer16 is offline
ik ben ongeveer 1.57 denk ik en ik weeg 47..
ben truowens 16
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:20
mrjn
mrjn is offline
ik ben 167 en ik weeg 55.. en ik heb ook problemen met mn gwicht.. ik denk dat het cijfertje niet zo erg uitmaakt het gaat er gewoon om hoe je er uit ziet.. als je dik ziet ben je ook wat dikker.. al weeg je meer en je bent vel. dan niet dus niet zo op cijfers letten.. ook al doe ik dat zelf wel..
Oud 18-06-2003, 15:16
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
volgens mij is het wel een normaal gewicht...

en het ligt er denk ik ook aan hoever je bent in de puberteit...

en al zou je te zwaar zijn (algemeen bedoeld) als je je lekker voelt, is dr toch niets aan de hand!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:38
Verwijderd
Devilbitchie, je hebt op zich geen slecht gewicht, voor een 13jarige is het aan de zware kant maar te dik ben je niet... Omdat je nu 13 bent zal je nog wel groeien (zo'n 10 a 15 cm schat ik), en je zult ook nog wel aankomen.
Waar je dus voor moet zorgen, is dat je niet té veel aankomt, want vaak worden mensen dikker als ze ouder worden. Stel dat je 1.60 meter wordt, dan kun je het best rond je 20ste zo tussen de 50 en de 60 kilo wegen, en stel dat je 1.65 meter wordt, dan is het het beste als je rond je 20ste ergens tussen de 53 en de 64 kilo weegt.
Je hoeft niet te gaan lijnen, maar sporten is wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:40
Fantôme
Fantôme is offline
volgens mij ben je niet té zwaar, maar je moet wel een beetje opletten, dit zeg ik écht niet om je te kwetsen, want dat moet ik zelf ook, snapje?!

verder... ik zie je lichaamsbouw niet.
je kan zware botten hebben, of juist spieren (die immers zwaarder wegen dan vet) of het kan vet zijn.
dat weet ik dus niet.

-xxx-
Oud 20-06-2003, 22:09
Ruthjuh
Ruthjuh is offline
[I] Neej ik denk niet dat je te zwaar bent hoor meisje..je bent wel goed een beetje bijkomen mag volgens *de regels* nog wel. Maarja wat zijn regels nou...als je maar lekker in je vel zit...toch??
Ik denk zelf ook altijd dat ik te dik ben...maar tis nie zo...ben goed.
Er is een trucje voor om te kijken of je te dik bent :

Oke.. je neemt je lente bijv. 1.75 m
Dan doe je 2x1.75 = 3.0625
Dan neem je je gewischt bijv. 70 kg
Dan doe je 70:3.0625
Uitkomst =22.857143

Uitkomst onder de 20 ? -> Je bent te dun
Uitkomst tussen 20-25 ? -> Normaal gewicht voor je lengte
Uitkomst boven 25? -> Je bent te zwaar

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet niet of het echt klopt maar het stelt mij meestal wel gerust...
Dikke kus *succes*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:11
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
phensic schreef op 06-06-2003 @ 19:53:
Ik zou wat sporten als ik jou was.
In de pubertijd maak je - heb ik van horen zeggen - uw vetcellen aan die je later nooit meer kwijtgeraakt! Die cellen kunnen wel nog krimpen of uitzetten (cellulitis).
Als je nu wat spieren kweekt dan heb je kans dat je niet zal vlug zal verzwaren.
Je weegt niet te veel. Je zitten tussen normaal en ietske meer, dus eigenlijk nog juist goed.
Als je wilt vermageren is 2 kg al ruim voldoende.

Zou verhuizen naar het grote lijntopic...
kijk,zo geef je mensen echt wel complexen... de ene is zwaarder gebouwd of lichter gebouwd dan de ander,en ik denk hoe dan ook al dat ze allesbehalve dik is...

ik: 1.60 en 48kg
Oud 21-06-2003, 10:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ruthjuh schreef op 20-06-2003 @ 23:09:
[I] Neej ik denk niet dat je te zwaar bent hoor meisje..je bent wel goed een beetje bijkomen mag volgens *de regels* nog wel. Maarja wat zijn regels nou...als je maar lekker in je vel zit...toch??
Ik denk zelf ook altijd dat ik te dik ben...maar tis nie zo...ben goed.
Er is een trucje voor om te kijken of je te dik bent :

Uitkomst =22.857143

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet niet of het echt klopt maar het stelt mij meestal wel gerust...
Dikke kus *succes*
ik weet niet waar jij hebt lere rekenen, maar bij mij is:
2x1.75 = 3,5
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:56
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
ey.....

heel interessant onderwerp hier.....ik wil ook wel eens weten of ik te zwaar ben.....ben 17.....1.66...en weeg 56 kilo zelf vind ik me te zwaar...maaar bij de ggd zegge ze dat ik voldoende tot goed weeg.......En effe een anrwoordt op wat hier wordt gezegt ik ook al ben je dik zolang de persoon er zich goed bij voel en het niet veel schade aanricht bij de gezondheid....mag je blijzijn dat je nog wat vet om je heen hebt....

.....laterzzzz.......
Oud 21-06-2003, 14:36
Verwijderd
Je zit denk ik net op het randje van gezond en van te zwaar. Toch moet je in de gaten houden dat je niet doorschiet naar te zwaar (zie BMI-methode). Nu kan je de BMI nog niet gebruiken omdat de verhoudingen de komende jaren flink zullen veranderen, maar zodra je een jaar of 20 bent, is het een goede methode om te bepalen of je het juiste gewicht hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:11
blackcamel
blackcamel is offline
ff irritant doen hoor:

het is OF ben ik te zwaar OF weeg ik teveel en niet weeg ik te zwaar
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:47
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
ja inderdaad je bent irri.....wij praten hier over ik stel een vraaag sorry hoor als het niejt in je straatje past....maja toch fijn om het te weten thanks......
Oud 21-06-2003, 18:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 21-06-2003 @ 10:11:
kijk,zo geef je mensen echt wel complexen... de ene is zwaarder gebouwd of lichter gebouwd dan de ander,en ik denk hoe dan ook al dat ze allesbehalve dik is...

ik: 1.60 en 48kg
En dan moet je ook nog even bedenken dat spiercellen veel zwaarder (geloof 5 x ofzo) zijn dan vetcellen, waardoor je dus door veel sporten juist zwaarder kan worden, maar je dus qua uiterlijk afvalt..

Rare dingen, die lichamen
Oud 21-06-2003, 19:54
just.a.girl
just.a.girl is offline
ben 15,.1.50 en 47kg,wil er graag 5 kg eraf gewoon zonder te snoepen(deed k best veel)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:37
dreamer16
dreamer16 is offline
dat moet je dus echt niet doen!!
Weet je hoe weinig je dan weegt (42!) DAt is echt niet gezond hoor!
Je kunt wel minder snoepen daar is niks mis mee, maar dan moet je verderwel gewoon blijven eten!! Ik denk dat je dan wel wat afvalt, maar geen 5 kilo, want dat lijkt me nogal veel!!
Ik ben 16 en ikben maar een paar cm groter (1m 57 jammer genoeg) groterdan jou en ik weeg 47 en ik ben ook niet (super)dun, maar een beetje vet is ook wel mooi vindi k, in ieder geval een stuk mooier dan zon supermager sprietje (maardas mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
blackcamel schreef op 21-06-2003 @ 17:11:
ff irritant doen hoor:

het is OF ben ik te zwaar OF weeg ik teveel en niet weeg ik te zwaar
'k vind het niet irritant, je hebt gewoon gelijk.

(Net zo als veel mensen zeggen 'hoe duur kost dat' = gewoon irritant.)

56kg bij 1.66m is niet te zwaar, dat is gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:09
dollie
dollie is offline
ik ben 14 ben 1.58 en weeg 51 is dit te zwaar??? ik denk zelf van wel ma ik weet het niet! please zeg ff wat jullie denken
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:22
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 03-07-2003 @ 10:09:
ik ben 14 ben 1.58 en weeg 51 is dit te zwaar??? ik denk zelf van wel ma ik weet het niet! please zeg ff wat jullie denken
Nee, je bent niet te zwaar. Je gewicht is goed in vergelijking met je lengte.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:11
Vice
Vice is offline
Het is niet de bedoeling om je eigen gewicht te posten.

En over dat gewicht van de topicstarter. Ik kan nu wel zeggen dat je een goed of slecht gewicht hebt, maar je vetpercentage is toch wat belangrijker. Iemand die veel weegt kan een laag vetpercentage hebben en iemand die weinig weegt een een hoog vetpercentage hebben.
Oud 03-07-2003, 20:16
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik zou je moeten zien om t te kunnen beoordelen. zo ben ik bijvoorbeeld 5 kilo zwaarder dan een meisje uit mn klas dat even lang is, maar duidelijk meer vet met zich meedraagt. (grotere maat kleding etc) hangt volgens mij toch van veel dingen af. twijfel je echt, ga je toch ff langs de huisarts?
Oud 04-07-2003, 01:34
Mystically
Mystically is offline
Jullie moeten allemaal niet zo zeuren!! Het maakt toch niet uit of je een beetje teveel weegt ofzo?? Het gaat toch om wie je bent? *preekpreek*

Hmm... ik praat mezelf tegen, want ik vind mezelf ook een vetklep.. Ben 14, 1.68 en 54 kilo, getver... ik probeer wel af te vallen, alleen het lukt niet, er gaat nooit iets af, maar er komt ook nooit iets bij
Oud 04-07-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 04-07-2003 @ 02:34:
Jullie moeten allemaal niet zo zeuren!! Het maakt toch niet uit of je een beetje teveel weegt ofzo?? Het gaat toch om wie je bent? *preekpreek*

Hmm... ik praat mezelf tegen, want ik vind mezelf ook een vetklep.. Ben 14, 1.68 en 54 kilo, getver... ik probeer wel af te vallen, alleen het lukt niet, er gaat nooit iets af, maar er komt ook nooit iets bij
voor een 14jarige heb je een normaal postuur, en als er niets bijkomt en je bent op je 17e nog steeds 1.68 en 54 kilo, dan ben je dan juist hartstikke dun
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:02
happy phantom
happy phantom is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 14:08:
Nou ja, zo zie ik dat...

Ze zijn blijkbaar zelf niet sterk genoeg om hun eigen lichaam te accepteren. Dan kunnen ze mss beter dáár aan werken dan het eten maar op te geven.

't Is misschien idd wel een beetje zwart-wit ja... maar ze zijn er altijd nog zelf bij.
Hier een reactie van iemand die zelf al 2 jaar anorexia heeft..
ten eerste.. we doen het ons wel zelf aan dus daar heeft marco gelijk in. In het begin overkomt het je, maar daarna kies je compleet voor de anorexia. Je WILT het niet kwijt.
(klinkt heel raar maar het is zo, we kiezen er uiteindelijk voor en geven alles ervoor op, omdat anorexia het belangrijkste wordt wat we hebben in ons leven)

ten tweede.. niet sterk genoeg? Ik denk dat wij sterker zijn dan jij, want wij hebben genoeg discipline om onze doelen te bereiken. Genoeg wilskracht. Ik durf te wedden dat jij niet sterk genoeg bent om 7 dagen te vasten en dus alleen op water te leven. en daarna je kcal aantal nog onder de 200 te houden. dus praat alsjeblieft niet over dat we niet sterk zijn!

ten derde.. je hebt het over dat we ons lichaam niet kunnen accepteren, maar dat is dus het punt het gaat helemaal niet om ons lichaam. Psychische ziekten ontstaan altijd door iets anders. En we uiten dat door ons lichaam. NU gaat het om mijn lichaam ja. Maar het ontstaan door iets anders. Daar ligt het probleem dus niet..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:35
Verwijderd
Niets mis mee toch

Ligt het nou aan mij of is die titel verkeerd?
Weeg ik te veel of ben ik te zwaar?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-07-2003 @ 12:03:
voor een 14jarige heb je een normaal postuur, en als er niets bijkomt en je bent op je 17e nog steeds 1.68 en 54 kilo, dan ben je dan juist hartstikke dun
Hoe weet je nou dat ze een normaal postuur heeft. Heb je haar irl gezien.
Oud 04-07-2003, 17:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
happy phantom schreef op 04-07-2003 @ 16:02:
ten tweede.. niet sterk genoeg? Ik denk dat wij sterker zijn dan jij, want wij hebben genoeg discipline om onze doelen te bereiken. Genoeg wilskracht. Ik durf te wedden dat jij niet sterk genoeg bent om 7 dagen te vasten en dus alleen op water te leven. en daarna je kcal aantal nog onder de 200 te houden. dus praat alsjeblieft niet over dat we niet sterk zijn!
Noem je dat sterk?? Ik noem het gewoon stom...

Kijk, ik snap wel dat er een zekere wilskracht voor nodig is om 7 dagen alleen maar op water te leven, maar het is zeker niet iets waar ik trots op zou zijn. Je verkloot je eigen eetpatroon en verziekt je lichaam... goh, ge-wel-dig.
Citaat:
ten derde.. je hebt het over dat we ons lichaam niet kunnen accepteren, maar dat is dus het punt het gaat helemaal niet om ons lichaam. Psychische ziekten ontstaan altijd door iets anders. En we uiten dat door ons lichaam. NU gaat het om mijn lichaam ja. Maar het ontstaan door iets anders. Daar ligt het probleem dus niet..
Naar mijn weten ontstaat anorexia vooral doordat mensen niet tevreden zijn met hun figuur of gewicht. Het lijkt me dus dat het probleem daar dan wél ontstaat.

Er zijn natuurlijk wel factoren die ervoor zórgen dat iemand niet tevreden is met zijn lichaam (sociale factoren, psychische factoren, maatschappelijke factoren), maar daar ging het mij niet om.
Oud 07-07-2003, 10:58
Vee
Vee is offline
13 is best wel jong om je zorgen te maken over je gewicht... Tot je 16e blijf je ongeveer nog groeien, dus je kan nog een stuk de hoogte in, daarbij ben je alleen een beetje stevig.... Het is niet echt een probleem... Ik had ongeveer dezelfde verhoudingen op mijn 13e, en weeg nu nog 47 kilo op 1.68. Alles kan dus nog...
Oud 07-07-2003, 11:24
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
happy phantom schreef op 04-07-2003 @ 16:02:
Hier een reactie van iemand die zelf al 2 jaar anorexia heeft..

dat probeer ik hier verscheidene mensjes al duidelijk te maken. goed gezegd
Oud 07-07-2003, 11:28
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Hemagirl schreef op 06-06-2003 @ 19:25:
Heey,
IK wilde ff zeggen dat ik toch wel denk dat je iets te zwaar weegt.
Ik ben zelf namelijk 1.65m en ik weeg 45 en ik heb daarby een normaal postuur.

Verder wil ik ff zeggen dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat je iets te zwaar bent, want dit is helemaal niet alarmerend!

Xussiez
Ja, ik ben ook 1.65m en ik weeg 58kg. Mijn bmi is ong. 22. Dus te zwaar/dik? Nee.
Oud 07-07-2003, 12:46
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Nou ik ben 1,74 en weeg 83. Een beetje aan 't zware kantje dus, maar gelukkig niet dik , en al zouden jullie het vinden, ik ben trots op mezelf (dit ben ik) en ik zou ook niet willen veranderen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2003 @ 18:52:
Kijk, ik snap wel dat er een zekere wilskracht voor nodig is om 7 dagen alleen maar op water te leven, maar het is zeker niet iets waar ik trots op zou zijn. Je verkloot je eigen eetpatroon en verziekt je lichaam... goh, ge-wel-dig.Naar mijn weten ontstaat anorexia vooral doordat mensen niet tevreden zijn met hun figuur of gewicht. Het lijkt me dus dat het probleem daar dan wél ontstaat.

Er zijn natuurlijk wel factoren die ervoor zórgen dat iemand niet tevreden is met zijn lichaam (sociale factoren, psychische factoren, maatschappelijke factoren), maar daar ging het mij niet om.
Ik geloof toch dat happy phantom gelijk heeft...'t is in eerste instantie psychisch en dat uit zich lichamelijk...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:00
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Citaat:
SuPaHWoMaN schreef op 31-07-2003 @ 13:54:
Uitkomst =22.857143

Dikke kus *succes*

ik ben 1.76 en weeg 65....dan benik volgens die berkeningen te dun klopt niet helemaal [/B][/QUOTE]

ik heb dus zelf ook 1 jaar anorexia gehad ik weet dus hoe het is om broodmager te zijn en ik vind dat dit meisje een gewoon goed gewicht heeft

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:03.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten