![]() |
|
![]() |
ik ben 167 en ik weeg 55.. en ik heb ook problemen met mn gwicht.. ik denk dat het cijfertje niet zo erg uitmaakt het gaat er gewoon om hoe je er uit ziet.. als je dik ziet ben je ook wat dikker.. al weeg je meer en je bent vel. dan niet
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Devilbitchie, je hebt op zich geen slecht gewicht, voor een 13jarige is het aan de zware kant maar te dik ben je niet... Omdat je nu 13 bent zal je nog wel groeien (zo'n 10 a 15 cm schat ik), en je zult ook nog wel aankomen.
Waar je dus voor moet zorgen, is dat je niet té veel aankomt, want vaak worden mensen dikker als ze ouder worden ![]() Je hoeft niet te gaan lijnen, maar sporten is wel een goed idee. |
![]() |
|
volgens mij ben je niet té zwaar, maar je moet wel een beetje opletten, dit zeg ik écht niet om je te kwetsen, want dat moet ik zelf ook, snapje?!
verder... ik zie je lichaamsbouw niet. je kan zware botten hebben, of juist spieren (die immers zwaarder wegen dan vet) of het kan vet zijn. dat weet ik dus niet. -xxx-
|
[I] Neej ik denk niet dat je te zwaar bent hoor meisje..je bent wel goed een beetje bijkomen mag volgens *de regels* nog wel. Maarja wat zijn regels nou...als je maar lekker in je vel zit...toch??
Ik denk zelf ook altijd dat ik te dik ben...maar tis nie zo...ben goed. Er is een trucje voor om te kijken of je te dik bent : Oke.. je neemt je lente bijv. 1.75 m Dan doe je 2x1.75 = 3.0625 Dan neem je je gewischt bijv. 70 kg Dan doe je 70:3.0625 Uitkomst =22.857143 Uitkomst onder de 20 ? -> Je bent te dun Uitkomst tussen 20-25 ? -> Normaal gewicht voor je lengte Uitkomst boven 25? -> Je bent te zwaar Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet niet of het echt klopt maar het stelt mij meestal wel gerust... Dikke kus *succes* |
![]() |
||
Citaat:
ik: 1.60 en 48kg
||
Citaat:
2x1.75 = 3,5 |
![]() |
|
ey.....
heel interessant onderwerp hier.....ik wil ook wel eens weten of ik te zwaar ben.....ben 17.....1.66...en weeg 56 kilo zelf vind ik me te zwaar...maaar bij de ggd zegge ze dat ik voldoende tot goed weeg.......En effe een anrwoordt op wat hier wordt gezegt ik ook al ben je dik zolang de persoon er zich goed bij voel en het niet veel schade aanricht bij de gezondheid....mag je blijzijn dat je nog wat vet om je heen hebt.... .....laterzzzz.......
|
Verwijderd
|
Je zit denk ik net op het randje van gezond en van te zwaar. Toch moet je in de gaten houden dat je niet doorschiet naar te zwaar (zie BMI-methode). Nu kan je de BMI nog niet gebruiken omdat de verhoudingen de komende jaren flink zullen veranderen, maar zodra je een jaar of 20 bent, is het een goede methode om te bepalen of je het juiste gewicht hebt.
|
![]() |
|
ja inderdaad je bent irri.....wij praten hier over ik stel een vraaag sorry hoor als het niejt in je straatje past....maja toch fijn om het te weten thanks......
||
Citaat:
Rare dingen, die lichamen ![]()
|
![]() |
dat moet je dus echt niet doen!!
Weet je hoe weinig je dan weegt (42!) DAt is echt niet gezond hoor! Je kunt wel minder snoepen daar is niks mis mee, maar dan moet je verderwel gewoon blijven eten!! Ik denk dat je dan wel wat afvalt, maar geen 5 kilo, want dat lijkt me nogal veel!! Ik ben 16 en ikben maar een paar cm groter (1m 57 jammer genoeg) groterdan jou en ik weeg 47 en ik ben ook niet (super)dun, maar een beetje vet is ook wel mooi vindi k, in ieder geval een stuk mooier dan zon supermager sprietje (maardas mijn mening) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Net zo als veel mensen zeggen 'hoe duur kost dat' = gewoon irritant.) 56kg bij 1.66m is niet te zwaar, dat is gewoon goed. |
![]() |
|
Het is niet de bedoeling om je eigen gewicht te posten.
![]() En over dat gewicht van de topicstarter. Ik kan nu wel zeggen dat je een goed of slecht gewicht hebt, maar je vetpercentage is toch wat belangrijker. Iemand die veel weegt kan een laag vetpercentage hebben en iemand die weinig weegt een een hoog vetpercentage hebben.
|
nou, ik zou je moeten zien om t te kunnen beoordelen. zo ben ik bijvoorbeeld 5 kilo zwaarder dan een meisje uit mn klas dat even lang is, maar duidelijk meer vet met zich meedraagt. (grotere maat kleding etc) hangt volgens mij toch van veel dingen af. twijfel je echt, ga je toch ff langs de huisarts?
|
Jullie moeten allemaal niet zo zeuren!! Het maakt toch niet uit of je een beetje teveel weegt ofzo?? Het gaat toch om wie je bent? *preekpreek*
![]() Hmm... ik praat mezelf tegen, want ik vind mezelf ook een vetklep.. Ben 14, 1.68 en 54 kilo, getver... ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ten eerste.. we doen het ons wel zelf aan dus daar heeft marco gelijk in. In het begin overkomt het je, maar daarna kies je compleet voor de anorexia. Je WILT het niet kwijt. (klinkt heel raar maar het is zo, we kiezen er uiteindelijk voor en geven alles ervoor op, omdat anorexia het belangrijkste wordt wat we hebben in ons leven) ten tweede.. niet sterk genoeg? Ik denk dat wij sterker zijn dan jij, want wij hebben genoeg discipline om onze doelen te bereiken. Genoeg wilskracht. Ik durf te wedden dat jij niet sterk genoeg bent om 7 dagen te vasten en dus alleen op water te leven. en daarna je kcal aantal nog onder de 200 te houden. dus praat alsjeblieft niet over dat we niet sterk zijn! ten derde.. je hebt het over dat we ons lichaam niet kunnen accepteren, maar dat is dus het punt het gaat helemaal niet om ons lichaam. Psychische ziekten ontstaan altijd door iets anders. En we uiten dat door ons lichaam. NU gaat het om mijn lichaam ja. Maar het ontstaan door iets anders. Daar ligt het probleem dus niet.. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Kijk, ik snap wel dat er een zekere wilskracht voor nodig is om 7 dagen alleen maar op water te leven, maar het is zeker niet iets waar ik trots op zou zijn. Je verkloot je eigen eetpatroon en verziekt je lichaam... goh, ge-wel-dig. Citaat:
Er zijn natuurlijk wel factoren die ervoor zórgen dat iemand niet tevreden is met zijn lichaam (sociale factoren, psychische factoren, maatschappelijke factoren), maar daar ging het mij niet om.
|
![]() |
13 is best wel jong om je zorgen te maken over je gewicht... Tot je 16e blijf je ongeveer nog groeien, dus je kan nog een stuk de hoogte in, daarbij ben je alleen een beetje stevig.... Het is niet echt een probleem... Ik had ongeveer dezelfde verhoudingen op mijn 13e, en weeg nu nog 47 kilo op 1.68. Alles kan dus nog...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben 1.76 en weeg 65....dan benik volgens die berkeningen te dun ![]() ![]() ik heb dus zelf ook 1 jaar anorexia gehad ik weet dus hoe het is om broodmager te zijn en ik vind dat dit meisje een gewoon goed gewicht heeft Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:03. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
niet te zwaar? nickkiemen | 4 | 03-04-2014 13:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
te zwaar? Verwijderd | 3 | 11-06-2011 14:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
te dik keeltje1996 | 3 | 23-03-2011 20:19 | |