Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 21:30
stout!
stout! is offline
Als je kon kiezen (helaas is dat niet zo)....waar zou je dan voor kiezen?
- Liefde meemaken en dus ook de vreselijke pijn die liefde kan doen
- Geen liefde meemaken maar er ook geen last van hebben en verder wel een leuk leven met veel vrienden ed

Ik weet t niet echt, t laatste lijkt me wel lekker rustig. Liefde heeft me tot nu toe meer pijn dan geluk gebracht. Maar aan de andere kant is het wel mooi om zulke intense gevoelens voor iemand te kunnen hebben. Op t moment zou ik voor de laatste optie kiezen, maar voor de lange termijn de eerste...

Jullie??
Oud 21-04-2002, 21:33
Verwijderd
'It's better to have loved and lost, than to have never loved at all.'
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Als je ruim de tijd neemt om tot een goede en verantwoorde partnerkeuze te komen, hoeft de liefde geen pijn te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:36
stout!
stout! is offline
Helaas heb je niet altijd zelf de keuze op wie je verliefd wordt.

Als dat wel zo was zou ik het met je eens zijn.
Oud 21-04-2002, 21:37
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
stout! schreef:
Helaas heb je niet altijd zelf de keuze op wie je verliefd wordt.
O nee? Wie dan?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:48
stout!
stout! is offline
Ik denk niet dat er sprake is van een keuze. Wel de keuze om er iets mee te doen, het toe te laten etc... maar een keuze op wie je verliefd word? Ik geloof dat dat niet zoiets beredeneerbaars als een keuze is.

Anders had ik wel andere keuzes gemaakt...
Oud 21-04-2002, 22:56
Verwijderd
/ALS/ je kon kiezen, maar ik denk niet dat je liefde kiest... Ik ben net verhuisd en was niet echt van plan een serieuze relatie aan te gaan voor ik een beetje alles thuis op orde had, op school gewend was en een beetje vrienden maakte. Gewoon omdat het al zo druk was.
Maar guess what? Liefde kies je niet... Al de goede momenten doen je toch wel de slechte gedeeltelijk vergeten. K´heb nu een vriend. Best serieus eigenlijk; ben ik ook heel blij mee. Hoe kut ik me dan ook voel als hij mij bijvoorbeeld dus zou dumpen ( wat ik niet waarschijnlijk acht ) Maar zoals Abt zei: Als je ruim de tijd neemt om tot een goede en verantwoorde partnerkeuze te komen, hoeft de liefde geen pijn te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 23:10
maar
maar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik sluit me hier bij aan
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 23:56
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Citaat:
maar schreef:

Ik sluit me hier bij aan
me 2
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:07
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als je ruim de tijd neemt om tot een goede en verantwoorde partnerkeuze te komen, hoeft de liefde geen pijn te doen.
Zoals al is gezegd, liefde overkomt je; je kunt het niet beredeneren. Dus wat jij stelt slaat imo nergens op.

Citaat:
de abt van sion schreef:
O nee? Wie dan?
Het kan aan mij liggen, maar ik snap dit niet...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:30
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Het kan aan mij liggen, maar ik snap dit niet...
Nou, simpel gezegd: als jij niet bepaald op wie je verliefd word, wie doet het dan wel?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:44
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Nou, simpel gezegd: als jij niet bepaald op wie je verliefd word, wie doet het dan wel?
Ooh...

Wie het wel doet? Niemand
Wat het wel doet? De natuur; instinct en al die andere natuurlijke reacties
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:54
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Wie het wel doet? Niemand
Wat het wel doet? De natuur; instinct en al die andere natuurlijke reacties
Maar dat ben jij toch?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:06
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Maar dat ben jij toch?
Offtopic:
Ja, maar daar heb je (nog) geen controle over. Dus je kunt niet zelf kiezen op wie je fliet wordt. Dit wordt voor je 'gedaan' door de natuur.

Maar ik kies ervoor om liefde mee te maken, omdat ik nog geen echte liefde heb gekend, ben ik wel benieuwd hoe het is/voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:11
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
stout! schreef:
- Geen liefde meemaken maar er ook geen last van hebben en verder wel een leuk leven met veel vrienden ed

Ik weet t niet echt, t laatste lijkt me wel lekker rustig. Liefde heeft me tot nu toe meer pijn dan geluk gebracht. Maar aan de andere kant is het wel mooi om zulke intense gevoelens voor iemand te kunnen hebben. Op t moment zou ik voor de laatste optie kiezen, maar voor de lange termijn de eerste...

Jullie??
ik ben het helemaal met je eens. Op het moment de laatste optie (van liefde word ik alleen maar ongelukkig!) Maar ja ooit (hoop ik) kom ik een leuke jongen tegen waar de liefde wederzijds is en hoop dat het dan leuk is!
Oud 22-04-2002, 09:16
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Offtopic:
Ja, maar daar heb je (nog) geen controle over. Dus je kunt niet zelf kiezen op wie je fliet wordt. Dit wordt voor je 'gedaan' door de natuur.

Maar ik kies ervoor om liefde mee te maken, omdat ik nog geen echte liefde heb gekend, ben ik wel benieuwd hoe het is/voelt.
Je hebt er geen controle over, maar je kiest er wel voor?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
lees de vraagstelling nog eens...

En ik quote:
Citaat:
D'r staat dus:
Als je kon kiezen (helaas is dat niet zo)

Dan zou ik dus kiezen voor de liefde.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:22
stout!
stout! is offline
Citaat:
******** schreef:
Je hebt er geen controle over en je kiest er dus NIET voor,

maar hoe zit het eigenlijk met jou ********? Waar zou jij voor kiezen?
Oud 22-04-2002, 09:24
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
*schaak mat*
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:25
FB
FB is offline
Ik zou kiezen voor die eerste...

Ik heb dankzij de liefde erg veel mooie momenten meegemaakt... Veel verdriet gevoeld ook, maar in vergelijking met sommige anderen mag ik niet zeuren.

Ik heb nu mijn ware Liefde ontmoet, en ook al zal ik de rest van mijn leven pijn lijden, de momenten die ik met haar heb gehad zijn zeker de moeite waard.

Grtz,
Fubz
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:29
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
maar hoe zit het eigenlijk met jou ********? Waar zou jij voor kiezen?
Nou, ik zal heel eerlijk zijn, en hopelijk niet al te zeikerig overkomen. De keuzes waren:

En:

Ik heb geen van beide. Ik voel wel liefde (althans dat denk ik, misschien is het meer wanhoop), maar meegemaakt heb ik het nog niet. Zoals je schreef, is de keerzijde van liefde ook wel dat het vreselijk pijn kan doen. In de tweede keuze geef je een leuk leventje aan met veel vrienden en dergelijke, maar geen liefde. Ook dat heb ik niet.

Maar goed, iedereen heeft liefde nodig, dus ik zou het graag ervaren. De mogelijke pijn ervan is gegeven, die moet je maar voor lief nemen

Ik zou dus voor de eerste optie kiezen. Ik ervaar liever een keer liefde van 1 persoon dan dat ik veel vrienden heb. Dit omdat je dan voor jezelf weet dat je ook 'iets' waard bent, en mensen wel degelijk iets in jou zien. Dat heb je bij vriendschap niet in die mate..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 11:39
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies!!
Oud 22-04-2002, 11:40
miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 11:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oud 22-04-2002, 12:35
Verwijderd
liefde hebben, als je geen liefde hebt gekregen in je leven ga je daaraan kapot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 12:40
stout!
stout! is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
liefde hebben, als je geen liefde hebt gekregen in je leven ga je daaraan kapot.
Ik heb het over romantische liefde, niet over ouderlijke/vrienschappelijke liefde of wat voor andere soort liefde dan ook.

Ik denk dat als je er zelf voor kiest, je best kunt leven zonder romantische liefde. Al zou ik het niet willen.
Oud 22-04-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:

Ik heb het over romantische liefde, niet over ouderlijke/vrienschappelijke liefde of wat voor andere soort liefde dan ook.

Ik denk dat als je er zelf voor kiest, je best kunt leven zonder romantische liefde. Al zou ik het niet willen.
ik denk toch niet dat ik het kan hoor!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:52
stout!
stout! is offline
Kun je niet gelukkig zijn zonder een vriendje?

Ik zou ook niet mijn hele leven zonder WILLEN, maar ik weet dat ik ook een gelukkig leven KAN hebben zonder.
Oud 22-04-2002, 13:08
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Kun je niet gelukkig zijn zonder een vriendje?

Ik zou ook niet mijn hele leven zonder WILLEN, maar ik weet dat ik ook een gelukkig leven KAN hebben zonder.
ik kan het wel zonder,voordat ik iets met hem kreeg was ik ook gelukkig,maar ik kan het me er niks meer bij voorstellen...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 13:25
ABrules
ABrules is offline
Verdriet zal mijn hart niet versomberen, verdriet zal mijn hart onderwijzen.

Geldt dus ook voor leifdesverdriet he.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:13
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
stout! schreef:
zou je willen leven en sterven, of zou je nooit geboren willen worden?

Zou je een rondje om de berg fietsen, of zou je omhoog fietsen en van het uitzicht willen genieten?
Oud 22-04-2002, 15:43
Verwijderd
Liefde. Duh. En dan wederzijds. Want deze niet-wederzijdse shit word ik ook zat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:00
sunflouwer
sunflouwer is offline
liefde meemaken, Het voelt zo goed, en je hoeft er lang niet altijd pijn van te hebben...
Oud 22-04-2002, 16:58
Verwijderd
Ik sluit me bij nare man aan (goh, alweer )
Ik wil gewoon alles een keer hebben ervaren, dus ook liefde..

Toch is er ook wel een "wat niet weet, wat niet deert" gevoel bij mij.. maja daar ben ik al te laat voor

Verder heeft ook de Abt wel gelijk, dat liefde niet altijd pijn hoeft te doen.. Is precies hoe je er zelf voor staat en hoe je ermee omgaat..

Maar voor mij zou het optie 1 zijn.. Naja daar zit ik zegmaar midden in

Ik hou van hem
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 17:50
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
stout! schreef:
All I need is love... Ookal doet het soms gigantisch pijn... Tsjah, dat hoort erbij! Andere dingen kunnen je ook pijn doen?! Hmm, dat slaat eigenlijk weer nergens op... Liefde is zo mooi! Zeker met Sander! Whooo, ik raak in een slijm bui! Najah goed, optie 1 voor mij dus!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:02
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik zou echt een keer zwaar verliefd willen worden en depijn die ik dan heb als het uitgaat neem ik dan voorlief, je hebt dan wel al die tijd de beste gevoelens ooit meegemaakt, lijkt mij dan he....

Misschien dat je achteraf anders praat, maar nu zouik graag een keer die pijn hebben, wel na een geweldige tijd, ik vind het zoals het nu is net ietste saai.
Oud 22-04-2002, 19:10
stout!
stout! is offline
Zijn er ook mensen die nog geen geluk hebben gehad in de liefde die toch zouden kiezen voor de eerste optie?

Als je het geluk van wederzijdse liefde hebt ervaren kan ik me voorstellen dat je daar ook de pijn die (voorbije) liefde met zich meebrengt voor over hebt.

Zou je die pijn er echter ook voor over hebben, alleen al om liefde te kunnen voelen? Dus niet de pijn van een voorbije relatie maar in dit geval de pijn van de afwijzing, van de eenzijdige, onbeantwoorde liefde. Zou jij er dan voor kiezen om die gevoelens helemaal niet te hebben, of zou je de pijn voor lief nemen omdat je je eigen gevoelens niet wil 'afvlakken'?

Ben benieuwd... ik moet hier zelf ook nog even over nadenken.
Oud 22-04-2002, 19:18
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oud 22-04-2002, 19:21
stout!
stout! is offline
Weet je, ik vind dat echt een mooie uitspraak maar k begin er nu toch een beetje moe van te worden.
Oud 24-04-2002, 05:35
stout!
stout! is offline
Citaat:
stout! schreef:
Zijn er ook mensen die nog geen geluk hebben gehad in de liefde die toch zouden kiezen voor de eerste optie?
Ik wil t echt weten , dus sorry dat ik een beetje mijn eigen topic aan het up-en ben, zie mijn vorige post voor uitleg.
Oud 02-05-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:

Jullie??

als jij alleen woont en jij bent boos/kwaad en je brult in je hele huis dan heeft niemand er last van. maar als jij samen woont en brult omdat je bijvoorbeeld kwaad bent dan kan je partner vragen wat er aan de hand is ( hoezo ben je kwaad, of ben je verdrietig? ) en dan kan je partner je misschien erbij gaan steunen... maar stel jij woont alleen en je zegt aardige dingen of stel jij bent vrolijk dan zegt niemand wat aardigs terug... maar stel jij woont met iemand samen en jij zegt allemaal aardige dingen kan kan jou partner aardige dingen terug zeggen... dus is jou de keus wat jou mooier lijkt...

ik weet in ieder geval waarvoor ik kies ( de 2e )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:02
Danny
Danny is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eens.
Oud 02-05-2002, 23:51
Verwijderd
It's better to have fucked and been dumped, than to have wanked all your life

(ofzo)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 01:42
Severus
Severus is offline
Citaat:
stout! schreef:
Ik zou kiezen voor het laatste. Ik heb liefde al meegemaakt, en de liefde heeft me verscheurd. Nooit wil ik dat nog meemaken, nooit wil ik alweer mijn hart uit mijn borstkas gerukt hebben. Never nooit niet.

Dus ik ga veel liever voor de 2e optie: geen liefde meemaken, geen last er van hebben, maar verder wel een leuk leven. Dat is zo veel beter dan het alternatief, echt waar. Mijns inziens, dan.

Love's a bitch.

Ripper
Oud 03-05-2002, 08:55
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
stout! schreef:
Weet je, ik vind dat echt een mooie uitspraak maar k begin er nu toch een beetje moe van te worden.
Ja okay sorry, maar geef toe het is waar...

Ik vind persoonlijk liefde iets wat in je leven hoort.
Daar draait volgens mij ook het grootste gedeelte bijna om

Duz...
vandaar

bubaajz...
Oud 03-05-2002, 09:13
moenbase
moenbase is offline
'k zou alleen niet weten hoe je een leuk leven kan hebben als niemand van je houdt
Oud 03-05-2002, 16:39
stout!
stout! is offline
Citaat:
moenbase schreef:
'k zou alleen niet weten hoe je een leuk leven kan hebben als niemand van je houdt
Het is niet zo dat niemand van je houdt, maar dat je geen liefde ervaart op een "romantische" manier, dus geen gebroken hart maar ook geen geluk in de liefde.
Verder heb je dan wel een leven vol vriendschap, familie ed, dus er wordt wel van je gehouden.
Oud 03-05-2002, 17:30
chanel
chanel is offline
Ik zou voor de liefde gaan met alle gevolgen van indien, kom op... je leeft toch voor een beetje spanning en avontuur.. wat is er nou leuk aan een kant en klaar vooruitzicht zonder afwisseling?

Chanel
Oud 03-05-2002, 18:30
sha
sha is offline
Als je de ongelooflijke pijn van liefde hebt ervaren, kan ik begrijpen dat je voor de 2e kiest. Door liefde krijg je pijn en die kan je weer verzachten met liefde.

LOVE is PAIN is LOVE is PAIN............

x]sha
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 20:30
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
stout! schreef:

Het is niet zo dat niemand van je houdt, maar dat je geen liefde ervaart op een "romantische" manier, dus geen gebroken hart maar ook geen geluk in de liefde.
Verder heb je dan wel een leven vol vriendschap, familie ed, dus er wordt wel van je gehouden.

hm, moeilijk...toch kies ik 1. :/
Reageren

Regels voor berichten