Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 00:01
Dicht®
Dicht® is offline
Citaat:
Peace schreef op 30-07-2003 @ 13:43:
met deze situatie zou je wel kunne spreken van DE zondebok...
God?

Sorry, ik ben helemaal geen atheïst of zo, maar als we het over het en de gaan hebben...
Oud 06-08-2003, 00:09
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2003 @ 12:29:
Precies. Maar joden hebben nu eenmaal een soort aangeboren of aangeleerde neiging om alles maar meteen enorm op te kloppen.
Jezus Christus zeg, nare man, dat is je reinste racisme! Waar is je verstand gebleven?
Oud 06-08-2003, 00:11
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-07-2003 @ 22:22:
Wordt dit nu weer het zoveelste scheldtopic op moslims? Oeh, wat zijn het toch ook slechte mensen.
We mogen in dit geval toch op zijn minst van onaangepast gedrag spreken, niet?
Oud 06-08-2003, 00:14
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 23:42:
1 vorm om antisemitisme tegen te gaan is je niet gehaat te maken.
Hoe, beste forumbaas, kan een groep mensen zich gehaat maken door het misdragen van enkelen? Mag ik je erop wijzen dat je op s.com een voorbeeldfunctie te vervullen hebt en dat bovenstaand citaat deze uitwerking niet lijkt te hebben. Dit is gewoon een ordinair vooroordeel. Maar wel, ik nodig je uit om bij de eerstvolgende gelegenheid je joodse wijkgenoten bij de plaatselijke neo-ss aan te geven voor fusilade.
Oud 06-08-2003, 00:18
Denkelijk
Denkelijk is offline
Werkelijk onuitstaanbaar, de haat die uit de recties van sommigen in deze discussie spreekt. Waarop die haat gefundeerd is mag Joost weten. Op het twijfelachtige politieke beleid van de staat Israel? Misschien op demografische gegevens? Nee, volgens mij op vooroordelen en een nieuwe vorm van anti-semitisme. Chapeau!
Oud 06-08-2003, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Werkelijk onuitstaanbaar, de haat die uit de recties van sommigen in deze discussie spreekt. Waarop die haat gefundeerd is mag Joost weten. Op het twijfelachtige politieke beleid van de staat Israel? Misschien op demografische gegevens? Nee, volgens mij op vooroordelen en een nieuwe vorm van anti-semitisme. Chapeau!
Ik zal het niet ontkennen, maar waarom zou ik het altijd met het joodse volk eens zijn? Zij haten ook palastijnen, waarom mag dat wel weer. Ga toch weg man, ik zal mij mijn kritiek op het joodse volk zeker niet onthouden om wat hen in de 2e wo is gebeurd als je dat graag zou hebben. Nee, als zij zo graag een eigen volk zijn met een eigen thuisland moeten zij ook kritiek kunnen hebben. Maar ach, als je kritiek hebt op het joodse volk, ben je gelijk maar weer een anti-semiet. Ik heb niets tegen joden in het algemeen, maar wel iest tegen zionisten en orthodoxe joden, netzoals ik iets heb tegen die hard moslims en christenen.
Oud 06-08-2003, 04:50
Verwijderd
Citaat:
Denkelijk schreef op 06-08-2003 @ 01:18:
Ja hoor, daar is-ie weer. De bekende "kritiek op Israël is antisemitisme"!

Geen enkel fatsoenlijk mens kan het goedkeuren wat Israël, de Zionisten, daar allemaal niet durven te doen, mijns inziens. En nee, ik keur de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen niet goed. Maar ik heb d'r verdomd veel begrip voor, om in termen van mevrouw Duisenberg te spreken.
Oud 06-08-2003, 06:33
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-08-2003 @ 05:50:
Ja hoor, daar is-ie weer. De bekende "kritiek op Israël is antisemitisme"!

Geen enkel fatsoenlijk mens kan het goedkeuren wat Israël, de Zionisten, daar allemaal niet durven te doen, mijns inziens. En nee, ik keur de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen niet goed. Maar ik heb d'r verdomd veel begrip voor, om in termen van mevrouw Duisenberg te spreken.
en dat noemt zichzelf 'normaal'.
het is een bekend feit dat anti-israel toch ook vaak anti-joods = anti-semitisch is.
wat doen 'de zionisten' allemaal fout? palestijntjes pesten? daar heb je het, want dat gebeurt helemaal niet, ook al slagen de israelische arabieren er goed in je dat te laten geloven (met behulp van dorpsgekken als gretta natuurlijk).
Oud 06-08-2003, 07:08
Tio
Tio is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 06-08-2003 @ 07:33:
en dat noemt zichzelf 'normaal'.
het is een bekend feit dat anti-israel toch ook vaak anti-joods = anti-semitisch is.
Dit is nu dus ook weer scheve logica. Ergens eerder in dit topic werd erop gehamerd dat lang niet alle Israëli's Joden zijn en dat "de Joden" dus niet in verband gebracht moeten worden met Israël. Maar als er dus kritiek wordt geleverd op Israël, is het wel weer kritiek op "de Joden"?

Citaat:

wat doen 'de zionisten' allemaal fout? palestijntjes pesten? daar heb je het, want dat gebeurt helemaal niet, ook al slagen de israelische arabieren er goed in je dat te laten geloven (met behulp van dorpsgekken als gretta natuurlijk).
De fouten van de Zionistische politiek worden al eeuwenlang uitgelegd door allerei andere mensen op dit forum, maar om de één of andere reden heb je blijkbaar nooit de moeite genomen om daar iets van te lezen. Misschien zou een eerste stap in het inzien van fouten van de zionistische politiek zijn, om te bedenken dat niemand volmaakt is, dus ook de zionisten van jou niet, en proberen objectief na te denken, of ja, je zelfs in andermans standpunt te verplaatsen. Dat zou de discussies hier een stuk aangenamer en constructiever maken.

B.v.d.
Oud 06-08-2003, 09:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Denkelijk schreef op 06-08-2003 @ 01:14:
Hoe, beste forumbaas, kan een groep mensen zich gehaat maken door het misdragen van enkelen? Mag ik je erop wijzen dat je op s.com een voorbeeldfunctie te vervullen hebt en dat bovenstaand citaat deze uitwerking niet lijkt te hebben. Dit is gewoon een ordinair vooroordeel. Maar wel, ik nodig je uit om bij de eerstvolgende gelegenheid je joodse wijkgenoten bij de plaatselijke neo-ss aan te geven voor fusilade.
Enig idee waarom ik ueberhaupt die opmerking geplaatst heb?
Zonee, dan lees mijn overige reacties eerst.

En ik sprak slechts over 1 vorm.
Ik zei niet:
"om antisemitisme tegen te gaan moet je je niet gehaat maken",
maar ik zei "1 vorm om antisemitisme ...etc"

En daarbij kijk ik met een scheef oog naar het beleid van Israeal.

Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 09:15.
Oud 06-08-2003, 09:21
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 01:43:
Ik zal het niet ontkennen, maar waarom zou ik het altijd met het joodse volk eens zijn? Zij haten ook palastijnen, waarom mag dat wel weer. Ga toch weg man, ik zal mij mijn kritiek op het joodse volk zeker niet onthouden om wat hen in de 2e wo is gebeurd als je dat graag zou hebben. Nee, als zij zo graag een eigen volk zijn met een eigen thuisland moeten zij ook kritiek kunnen hebben. Maar ach, als je kritiek hebt op het joodse volk, ben je gelijk maar weer een anti-semiet. Ik heb niets tegen joden in het algemeen, maar wel iest tegen zionisten en orthodoxe joden, netzoals ik iets heb tegen die hard moslims en christenen.
Er is een fundamenteel verschil tussen kritiek en irrationele haat. Het meeste dat ik hier tegenkom behelst vooroordelen.

Het is misschien een rare vraag, maar hoeveel joden ken jij? Ik persoonlijk ken er nauwelijks, net zo min als ik veel marrokanen of turken ken. Je moet dan eerlijk zijn en je mening als een vooroordeel presenteren, niet als een gegeven. Overigens doel ik daarmee niet specifiek op jou, Gauloises
Oud 06-08-2003, 09:23
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2003 @ 10:12:
Enig idee waarom ik ueberhaupt die opmerking geplaatst heb?
Zonee, dan lees mijn overige reacties eerst.

En ik sprak slechts over 1 vorm.
Ik zei niet:
"om antisemitisme tegen te gaan moet je je niet gehaat maken",
maar ik zei "1 vorm om antisemitisme ...etc"

En daarbij kijk ik met een scheef oog naar het beleid van Israeal.
Israel en het joodse volk zijn twee verschillende dingen. Weliswaar zijn deze twee zaken niet gemakkelijk van elkaar te scheiden, maar het onderscheid is er. Net zo goed als er verschil bestaat tussen Nederlanders en Nederland. Je kunt toch moeilijk beweren dat heel Nederland achter het politieke beleid van Nederland staat? Sommigen schamen zich daar net zo diep voor als menig jood mijns inziens zou mogen doen voor het beleid van Israel...
Oud 06-08-2003, 09:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Denkelijk schreef op 06-08-2003 @ 10:23:
Israel en het joodse volk zijn twee verschillende dingen. Weliswaar zijn deze twee zaken niet gemakkelijk van elkaar te scheiden, maar het onderscheid is er. Net zo goed als er verschil bestaat tussen Nederlanders en Nederland. Je kunt toch moeilijk beweren dat heel Nederland achter het politieke beleid van Nederland staat? Sommigen schamen zich daar net zo diep voor als menig jood mijns inziens zou mogen doen voor het beleid van Israel...
Natuurlijk. Maar het speelt door. Helaas.
Hoeveel Amerikanen zijn er nu bijvoorbeeld niet argwanend tegenover moslims?
Of: hoeveel Duitsers werden van nazisme beschuldigd?

Ik denk dat als Israel haar beleid veranderd, de haat op joden erg veel minder wordt.
Ik las vandaag dat de VS Israel mogelijk wil sanctioneren voor het bouwen van de muur. Ik denk dat dit ten goede komt om het antisemitisme de kop in te drukken.

Kijk. Ik geloof niet dat antisemitisme helemaal uitgeroeid kan worden. Net zo min als racisme of andere vormen van discriminatie. Er zijn nu eenmaal een paar ééncelligehersenwezens die kosten wat kost van mening zijn dat zij de uebermensch zijn en de ander de untermensch. Maar gelukkig zijn het er maar een paar
Nu echter, zijn er ook veel mensen die antisemitische uitlatingen doen, omdat ze de idee hebben dat ze zelf - of hun volk - benadeeld wordt door het joodse volk (lees: Israel). Het is meer politiek, hun haat. Dat betekent dus dat je die haat zou kunnen laten verdwijnen.

Dat opperde ik ook met mijn zin.
Oud 06-08-2003, 09:35
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2003 @ 10:28:
Natuurlijk. Maar het speelt door. Helaas.
Hoeveel Amerikanen zijn er nu bijvoorbeeld niet argwanend tegenover moslims?
Of: hoeveel Duitsers werden van nazisme beschuldigd?

Ik denk dat als Israel haar beleid veranderd, de haat op joden erg veel minder wordt.
Ik las vandaag dat de VS Israel mogelijk wil sanctioneren voor het bouwen van de muur. Ik denk dat dit ten goede komt om het antisemitisme de kop in te drukken.

Kijk. Ik geloof niet dat antisemitisme helemaal uitgeroeid kan worden. Net zo min als racisme of andere vormen van discriminatie. Er zijn nu eenmaal een paar ééncelligehersenwezens die kosten wat kost van mening zijn dat zij de uebermensch zijn en de ander de untermensch. Maar gelukkig zijn het er maar een paar
Nu echter, zijn er ook veel mensen die antisemitische uitlatingen doen, omdat ze de idee hebben dat ze zelf - of hun volk - benadeeld wordt door het joodse volk (lees: Israel). Het is meer politiek, hun haat. Dat betekent dus dat je die haat zou kunnen laten verdwijnen.

Dat opperde ik ook met mijn zin.
Het zou al een hoop helpen als in deze kwestie de naam israeli's voor inwoners van de politieke eenheid Israel gebruikt zou worden en de naam Joden voor mensen die het Joodse geloof aanhangen...
Oud 06-08-2003, 09:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Denkelijk schreef op 06-08-2003 @ 10:35:
Het zou al een hoop helpen als in deze kwestie de naam israeli's voor inwoners van de politieke eenheid Israel gebruikt zou worden en de naam Joden voor mensen die het Joodse geloof aanhangen...
Maar doen veel joden dat zelf wel?
Sim Shalom is volgens mij van mening dat die twee sterk met
elkaar verbonden zijn.
Oud 06-08-2003, 09:45
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2003 @ 10:38:
Maar doen veel joden dat zelf wel?
Sim Shalom is volgens mij van mening dat die twee sterk met
elkaar verbonden zijn.
Geen idee of ze dat zelf ook doen. Maar iemand moet het goede voorbeeld geven, niet? Overigens zou het dwaasheid zijn om het jodendom los te koppelen van Israel. Het Joodse geloof is nu eenmaal een van die geloven die gekoppeld zijn aan een stuk land. Op zich niet zo clever, maar goed, als ze dat nou fijn vinden...
Oud 06-08-2003, 10:23
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 01:43:
het joodse volk
Oja, die.
Oud 06-08-2003, 11:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Denkelijk schreef op 06-08-2003 @ 10:45:
Geen idee of ze dat zelf ook doen. Maar iemand moet het goede voorbeeld geven, niet? Overigens zou het dwaasheid zijn om het jodendom los te koppelen van Israel. Het Joodse geloof is nu eenmaal een van die geloven die gekoppeld zijn aan een stuk land. Op zich niet zo clever, maar goed, als ze dat nou fijn vinden...
En daarmee is het niet raar dat men de schuld aan alle joden van het beleid van Israel geeft.
Oud 06-08-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Er is een fundamenteel verschil tussen kritiek en irrationele haat.Het meeste dat ik hier tegenkom behelst vooroordelen.
Jep, dat merk ik ook
Nee, jij ziet bepaalde kritiek als een vooroordeel. Het probleem is dat kritiek op Israel niet mag, want oei daar wonen Joden, en die mag je niet bekritiseren, dat is dan meteen een vooroordeel/ haat.

Citaat:
En daarmee is het niet raar dat men de schuld aan alle joden van het beleid van Israel geeft.
Mooi gesproken Gatara
Oud 06-08-2003, 14:02
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
moslims stinken
Oud 06-08-2003, 14:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 06-08-2003 @ 15:02:
moslims stinken
Nee, dat is een deodorant geur. Mischien heb je die bussen wel eens in de supermarkt gezien. Daarmee spuit je wat onder je oksles zodat je niet zo stinkt (in jouw geval lekker ruikt)
Oud 06-08-2003, 14:26
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
moslims stinken
Ban aub.
Oud 06-08-2003, 14:27
Machiavelli
Machiavelli is offline
Voor wie geintereseerd is hier de tekst van de 'Roadmap':

U.S. DEPARTMENT OF STATE
Office of the Spokesman
April 30, 2003

A PERFORMANCE-BASED ROADMAP TO A PERMANENT TWO-STATE SOLUTION TO THE ISRAELI-PALESTINIAN CONFLICT

The following is a performance-based and goal-driven roadmap, with clear phases, timelines, target dates, and benchmarks aiming at progress through reciprocal steps by the two parties in the political, security, economic, humanitarian, and institution-building fields, under the auspices of the Quartet [the United States, European Union, United Nations, and Russia]. The destination is a final and comprehensive settlement of the Israel-Palestinian conflict by 2005, as presented in President Bush's speech of 24 June, and welcomed by the EU, Russia and the UN in the 16 July and 17 September Quartet Ministerial statements.

A two state solution to the Israeli-Palestinian conflict will only be achieved through an end to violence and terrorism, when the Palestinian people have a leadership acting decisively against terror and willing and able to build a practicing democracy based on tolerance and liberty, and through Israel's readiness to do what is necessary for a democratic Palestinian state to be established, and a clear, unambiguous acceptance by both parties of the goal of a negotiated settlement as described below. The Quartet will assist and facilitate implementation of the plan, starting in Phase I, including direct discussions between the parties as required. The plan establishes a realistic timeline for implementation. However, as a performance-based plan, progress will require and depend upon the good faith efforts of the parties, and their compliance with each of the obligations outlined below. Should the parties perform their obligations rapidly, progress within and through the phases may come sooner than indicated in the plan. Non-compliance with obligations will impede progress.

A settlement, negotiated between the parties, will result in the emergence of an independent, democratic, and viable Palestinian state living side by side in peace and security with Israel and its other neighbors. The settlement will resolve the Israel-Palestinian conflict, and end the occupation that began in 1967, based on the foundations of the Madrid Conference, the principle of land for peace, UNSCRs 242, 338 and 1397, agreements previously reached by the parties, and the initiative of Saudi Crown Prince Abdullah — endorsed by the Beirut Arab League Summit — calling for acceptance of Israel as a neighbor living in peace and security, in the context of a comprehensive settlement. This initiative is a vital element of international efforts to promote a comprehensive peace on all tracks, including the Syrian-Israeli and Lebanese-Israeli tracks.

The Quartet will meet regularly at senior levels to evaluate the parties' performance on implementation of the plan. In each phase, the parties are expected to perform their obligations in parallel, unless otherwise indicated.

PHASE I: ENDING TERROR AND VIOLENCE, NORMALIZING PALESTINIAN LIFE, AND BUILDING PALESTINIAN INSTITUTIONS — PRESENT TO MAY 2003

In Phase I, the Palestinians immediately undertake an unconditional cessation of violence according to the steps outlined below; such action should be accompanied by supportive measures undertaken by Israel. Palestinians and Israelis resume security cooperation based on the Tenet work plan to end violence, terrorism, and incitement through restructured and effective Palestinian security services. Palestinians undertake comprehensive political reform in preparation for statehood, including drafting a Palestinian constitution, and free, fair and open elections upon the basis of those measures. Israel takes all necessary steps to help normalize Palestinian life. Israel withdraws from Palestinian areas occupied from September 28, 2000 and the two sides restore the status quo that existed at that time, as security performance and cooperation progress. Israel also freezes all settlement activity, consistent with the Mitchell report.

At the outset of Phase I:

Palestinian leadership issues unequivocal statement reiterating Israel's right to exist in peace and security and calling for an immediate and unconditional ceasefire to end armed activity and all acts of violence against Israelis anywhere. All official Palestinian institutions end incitement against Israel.

Israeli leadership issues unequivocal statement affirming its commitment to the two-state vision of an independent, viable, sovereign Palestinian state living in peace and security alongside Israel, as expressed by President Bush, and calling for an immediate end to violence against Palestinians everywhere. All official Israeli institutions end incitement against Palestinians.

SECURITY

Palestinians declare an unequivocal end to violence and terrorism and undertake visible efforts on the ground to arrest, disrupt, and restrain individuals and groups conducting and planning violent attacks on Israelis anywhere.

Rebuilt and refocused Palestinian Authority security apparatus begins sustained, targeted, and effective operations aimed at confronting all those engaged in terror and dismantlement of terrorist capabilities and infrastructure. This includes commencing confiscation of illegal weapons and consolidation of security authority, free of association with terror and corruption.

GOI takes no actions undermining trust, including deportations, attacks on civilians; confiscation and/or demolition of Palestinian homes and property, as a punitive measure or to facilitate Israeli construction; destruction of Palestinian institutions and infrastructure; and other measures specified in the Tenet work plan.

Relying on existing mechanisms and on-the-ground resources, Quartet representatives begin informal monitoring and consult with the parties on establishment of a formal monitoring mechanism and its implementation.

Implementation, as previously agreed, of U.S. rebuilding, training and resumed security cooperation plan in collaboration with outside oversight board (U.S.-Egypt-Jordan). Quartet support for efforts to achieve a lasting, comprehensive cease-fire.

All Palestinian security organizations are consolidated into three services reporting to an empowered Interior Minister.

Restructured/retrained Palestinian security forces and IDF counterparts progressively resume security cooperation and other undertakings in implementation of the Tenet work plan, including regular senior-level meetings, with the participation of U.S. security officials.

Arab states cut off public and private funding and all other forms of support for groups supporting and engaging in violence and terror.

All donors providing budgetary support for the Palestinians channel these funds through the Palestinian Ministry of Finance's Single Treasury Account.

As comprehensive security performance moves forward, IDF withdraws progressively from areas occupied since September 28, 2000 and the two sides restore the status quo that existed prior to September 28, 2000. Palestinian security forces redeploy to areas vacated by IDF.

PALESTINIAN INSTITUTION-BUILDING

Immediate action on credible process to produce draft constitution for Palestinian statehood. As rapidly as possible, constitutional committee circulates draft Palestinian constitution, based on strong parliamentary democracy and cabinet with empowered prime minister, for public comment/debate. Constitutional committee proposes draft document for submission after elections for approval by appropriate Palestinian institutions.

Appointment of interim prime minister or cabinet with empowered executive authority/decision-making body.

GOI fully facilitates travel of Palestinian officials for PLC and Cabinet sessions, internationally supervised security retraining, electoral and other reform activity, and other supportive measures related to the reform efforts.

Continued appointment of Palestinian ministers empowered to undertake fundamental reform. Completion of further steps to achieve genuine separation of powers, including any necessary Palestinian legal reforms for this purpose.

Establishment of independent Palestinian election commission. PLC reviews and revises election law.

Palestinian performance on judicial, administrative, and economic benchmarks, as established by the International Task Force on Palestinian Reform.

As early as possible, and based upon the above measures and in the context of open debate and transparent candidate selection/electoral campaign based on a free, multi-party process, Palestinians hold free, open, and fair elections.

GOI facilitates Task Force election assistance, registration of voters, movement of candidates and voting officials. Support for NGOs involved in the election process.

GOI reopens Palestinian Chamber of Commerce and other closed Palestinian institutions in East Jerusalem based on a commitment that these institutions operate strictly in accordance with prior agreements between the parties.

HUMANITARIAN RESPONSE

Israel takes measures to improve the humanitarian situation. Israel and Palestinians implement in full all recommendations of the Bertini report to improve humanitarian conditions, lifting curfews and easing restrictions on movement of persons and goods, and allowing full, safe, and unfettered access of international and humanitarian personnel.

AHLC reviews the humanitarian situation and prospects for economic development in the West Bank and Gaza and launches a major donor assistance effort, including to the reform effort.

GOI and PA continue revenue clearance process and transfer of funds, including arrears, in accordance with agreed, transparent monitoring mechanism.

CIVIL SOCIETY

Continued donor support, including increased funding through PVOs/NGOs, for people to people programs, private sector development and civil society initiatives.

SETTLEMENTS

GOI immediately dismantles settlement outposts erected since March 2001.

Consistent with the Mitchell Report, GOI freezes all settlement activity (including natural growth of settlements).

PHASE II: TRANSITION — JUNE 2003-DECEMBER 2003

In the second phase, efforts are focused on the option of creating an independent Palestinian state with provisional borders and attributes of sovereignty, based on the new constitution, as a way station to a permanent status settlement. As has been noted, this goal can be achieved when the Palestinian people have a leadership acting decisively against terror, willing and able to build a practicing democracy based on tolerance and liberty. With such a leadership, reformed civil institutions and security structures, the Palestinians will have the active support of the Quartet and the broader international community in establishing an independent, viable, state.

Progress into Phase II will be based upon the consensus judgment of the Quartet of whether conditions are appropriate to proceed, taking into account performance of both parties. Furthering and sustaining efforts to normalize Palestinian lives and build Palestinian institutions, Phase II starts after Palestinian elections and ends with possible creation of an independent Palestinian state with provisional borders in 2003. Its primary goals are continued comprehensive security performance and effective security cooperation, continued normalization of Palestinian life and institution-building, further building on and sustaining of the goals outlined in Phase I, ratification of a democratic Palestinian constitution, formal establishment of office of prime minister, consolidation of political reform, and the creation of a Palestinian state with provisional borders.

INTERNATIONAL CONFERENCE: Convened by the Quartet, in consultation with the parties, immediately after the successful conclusion of Palestinian elections, to support Palestinian economic recovery and launch a process, leading to establishment of an independent Palestinian state with provisional borders.

Such a meeting would be inclusive, based on the goal of a comprehensive Middle East peace (including between Israel and Syria, and Israel and Lebanon), and based on the principles described in the preamble to this document.

Arab states restore pre-intifada links to Israel (trade offices, etc.).

Revival of multilateral engagement on issues including regional water resources, environment, economic development, refugees, and arms control issues.

New constitution for democratic, independent Palestinian state is finalized and approved by appropriate Palestinian institutions. Further elections, if required, should follow approval of the new constitution.

Empowered reform cabinet with office of prime minister formally established, consistent with draft constitution.

Continued comprehensive security performance, including effective security cooperation on the bases laid out in Phase I.

Creation of an independent Palestinian state with provisional borders through a process of Israeli-Palestinian engagement, launched by the international conference. As part of this process, implementation of prior agreements, to enhance maximum territorial contiguity, including further action on settlements in conjunction with establishment of a Palestinian state with provisional borders.

Enhanced international role in monitoring transition, with the active, sustained, and operational support of the Quartet.

Quartet members promote international recognition of Palestinian state, including possible UN membership.

PHASE III: PERMANENT STATUS AGREEMENT AND END OF THE ISRAELI-PALESTINIAN CONFLICT — 2004-2005

Progress into Phase III, based on consensus judgment of Quartet, and taking into account actions of both parties and Quartet monitoring. Phase III objectives are consolidation of reform and stabilization of Palestinian institutions, sustained, effective Palestinian security performance, and Israeli-Palestinian negotiations aimed at a permanent status agreement in 2005.

SECOND INTERNATIONAL CONFERENCE: Convened by Quartet, in consultation with the parties, at beginning of 2004 to endorse agreement reached on an independent Palestinian state with provisional borders and formally to launch a process with the active, sustained, and operational support of the Quartet, leading to a final, permanent status resolution in 2005, including on borders, Jerusalem, refugees, settlements; and, to support progress toward a comprehensive Middle East settlement between Israel and Lebanon and Israel and Syria, to be achieved as soon as possible.

Continued comprehensive, effective progress on the reform agenda laid out by the Task Force in preparation for final status agreement.

Continued sustained and effective security performance, and sustained, effective security cooperation on the bases laid out in Phase I.

International efforts to facilitate reform and stabilize Palestinian institutions and the Palestinian economy, in preparation for final status agreement.

Parties reach final and comprehensive permanent status agreement that ends the Israel-Palestinian conflict in 2005, through a settlement negotiated between the parties based on UNSCR 242, 338, and 1397, that ends the occupation that began in 1967, and includes an agreed, just, fair, and realistic solution to the refugee issue, and a negotiated resolution on the status of Jerusalem that takes into account the political and religious concerns of both sides, and protects the religious interests of Jews, Christians, and Muslims worldwide, and fulfills the vision of two states, Israel and sovereign, independent, democratic and viable Palestine, living side-by-side in peace and security.

Arab state acceptance of full normal relations with Israel and security for all the states of the region in the context of a comprehensive Arab-Israeli peace.
------------------------------------------------------------------------------
Oud 06-08-2003, 15:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
moslims stinken

Val dood.
Oud 06-08-2003, 16:31
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 13:18:
Jep, dat merk ik ook
Nee, jij ziet bepaalde kritiek als een vooroordeel. Het probleem is dat kritiek op Israel niet mag, want oei daar wonen Joden, en die mag je niet bekritiseren, dat is dan meteen een vooroordeel/ haat.
Ik zou niet weten waarom je de politiek van Israel niet zou mogen bekritseren. Wel is enige voorzichtigheid op zijn plaats, omdat het een nogal delicate kwestie betreft. Het lot van de staat Israel raakt veel meer mensen dan alleen de Joden. Veel Christenen voelen zich evenzogoed met Israel verbonden. Ook voor moslims is Israel een belangrijk land, zij het om andere redenen. Al die belangen moet je zorgvuldig afwegen...
Oud 06-08-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Wel is enige voorzichtigheid op zijn plaats, omdat het een nogal delicate kwestie betreft.
Ja hoor, tuurlijk, volgens mij is het alleen maar zo delicaat omdat je als je kritiek uitoefent gewoon voor anti-semiet word uitgemaakt .

Citaat:
Al die belangen moet je zorgvuldig afwegen...
Ja, het probleem is dat al deze belangen in de afgelopen 60 jaar
dus niet zorgvuldig zijn afgewogen, over sommige belang hebbenden is nooit echt nagedacht kun je wel bijna stellen.
Oud 06-08-2003, 20:20
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 19:55:
Ja hoor, tuurlijk, volgens mij is het alleen maar zo delicaat omdat je als je kritiek uitoefent gewoon voor anti-semiet word uitgemaakt .
Zoals ik net al betoogde, de kwestie is delicaat vanwege de grote hoeveelheid verschillende belanghebbenden in de Israel kwestie.

Anti-semiet ben je pas als je uitspraken over Joden doet die niet meer als kritiek te duiden zijn, maar nog alleen als haat. Hetzelfde geld voor alle andere vormen van haat, natuurlijk.
Oud 07-08-2003, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik net al betoogde, de kwestie is delicaat vanwege de grote hoeveelheid verschillende belanghebbenden in de Israel kwestie.
Elke kwestie kent verschillende belanghebbenden, dus is deze kwestie net zo delicaat als alle anderen. Er zijn alleen mensen die deze kwestie verheven omdat het hierbij om een bevolkingsgroep gaat die graag terug verwijst naar bepaalde gebeurtenissen 65 jaar geleden, en daardoor andere mensen zeer delicaat de mond snoert. Heb ik het zo delicaat genoeg gezegt
Oud 07-08-2003, 09:06
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 01:10:
Elke kwestie kent verschillende belanghebbenden, dus is deze kwestie net zo delicaat als alle anderen. Er zijn alleen mensen die deze kwestie verheven omdat het hierbij om een bevolkingsgroep gaat die graag terug verwijst naar bepaalde gebeurtenissen 65 jaar geleden, en daardoor andere mensen zeer delicaat de mond snoert. Heb ik het zo delicaat genoeg gezegt
Niet elke kwestie heeft meer dan een miljard belanghebbenden... Maar dat terzijde. Dat door oorlogsslachtoffers nog vaak wordt gesproken over de oorlog vind ik volkomen terecht. Ik zie ook niet in waarom je alle afschuwelijke zaken die toen plaatsgehad hebben zou moeten vergeten. Nauwelijks anders wordt het wanneer nieuwere generaties Joden met enige angst (en gevoel voor theater) over de oorlog spreken. Weliswaar hebben zij deze niet meegemaakt, maar het is mijns inziens niet ongegrond om te vrezen voor een nieuwe golf van anti-semitisme en de daarmee gepaard gaande doden.

Een goed deel van het probleem in deze kwestie wordt veroorzaakt door het nogal vaste geloof in het eigen gelijk. Dat een beetje relativeren de hele zaak aanzienlijk zou verbeteren, lijken geen van de partijen te beseffen. Maar relativatievermogen is dan misschien ook een Christelijke verworvenheid
Oud 07-08-2003, 09:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
moslims stinken
Ik hoop oprecht voor je dat je dit niet meent.
Oud 07-08-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Niet elke kwestie heeft meer dan een miljard belanghebbenden... Maar dat terzijde. Dat door oorlogsslachtoffers nog vaak wordt gesproken over de oorlog vind ik volkomen terecht. Ik zie ook niet in waarom je alle afschuwelijke zaken die toen plaatsgehad hebben zou moeten vergeten. Nauwelijks anders wordt het wanneer nieuwere generaties Joden met enige angst (en gevoel voor theater) over de oorlog spreken. Weliswaar hebben zij deze niet meegemaakt, maar het is mijns inziens niet ongegrond om te vrezen voor een nieuwe golf van anti-semitisme en de daarmee gepaard gaande doden.
Zij zijn over het algemeen geen oorlogs slachtoffer meer. Ik zeg niet dat je de holocaust moet vergeten, maar het is weleens tijd om eens niet altijd naar hun verleden te kijken en daarom medelijden te voelen en alles van ze te tolereren.
Het is in mijn ogen zeer wel ongegrond om te vrezen voor een nieuwe golf en de daarmee gepaarde doden. Ik ga toch ook niet bang zijn voor een nieuwe golf anti socialisme en de daarmee gepaard gaande doden.

Nee, iedereen kan bang zijn voor haat want iedereen word wel door een ander gehaat. Ik zie niet in waarom het voor hen weereens erger is dan voor anderen. Ze zijn niet speciaal, maar gewoon mensen zoals jij en ik, en daarom moeten ze ook zo behandeld worden, en niet verheven.
Oud 07-08-2003, 15:42
Denkelijk
Denkelijk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 12:50:
Zij zijn over het algemeen geen oorlogs slachtoffer meer. Ik zeg niet dat je de holocaust moet vergeten, maar het is weleens tijd om eens niet altijd naar hun verleden te kijken en daarom medelijden te voelen en alles van ze te tolereren.
Het is in mijn ogen zeer wel ongegrond om te vrezen voor een nieuwe golf en de daarmee gepaarde doden. Ik ga toch ook niet bang zijn voor een nieuwe golf anti socialisme en de daarmee gepaard gaande doden.

Nee, iedereen kan bang zijn voor haat want iedereen word wel door een ander gehaat. Ik zie niet in waarom het voor hen weereens erger is dan voor anderen. Ze zijn niet speciaal, maar gewoon mensen zoals jij en ik, en daarom moeten ze ook zo behandeld worden, en niet verheven.
In je betoog klinkt bijna een soort afgunst door ('voor hen weereens erger'). Nou ja, ik zal het me wel inbeelden.
Oud 07-08-2003, 16:42
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 12:50:
Het jodendom bestaat al vrij lang, ondanks alle vervolging, pogroms, endlösungen en dergelijke idioterie. Er zijn ook wel voorbeelden te verzinnen van religies die met wortel en tak zijn uitgeroeid, maar die hoor je niet. Joden zijn al zo'n 2000 jaar in grote delen van de wereld minderwaardig, worden verjaagd en gedood.

Het verschil zou hem daarin wel eens kunnen zitten.
Oud 07-08-2003, 22:16
Verwijderd
Het zijn gewoon mensen met een bepaalde geloofsovertuiging en ik zie niet in waarom wij ze anders zouden behandelen.

Ik denk dat de angst zeer overdreven is, anti semitisme zal altijd bestaan, want elke bevolkings groep of ideologiche groep word gehaat door weer andere groepen. Ze stellen zich aan en doen net alsof er weer een 2e holocaust op komst is, en iedereen tegen ze is. En wat mij persoonlijk stoort dat je op niets kritiek mag geven wat ook maar in het verre met de joden te maken heeft, omdat je dan voor antisemiet word uitgemaakt.

Zie meer een gevaar opkomen voor kritische mensen dan voor de joden.
Oud 07-08-2003, 22:51
tacidvs
tacidvs is offline
Generaliseren is ook een vak.
Oud 07-08-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Generaliseren is ook een vak.
Vertel mij wat
Maar men kan niet iedereen los bekijken, maar ik doel hierbij vooral op de mensen die wat extremer in het geloof hangen.

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 23:41.
Oud 08-08-2003, 03:30
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 23:16:
Het zijn gewoon mensen met een bepaalde geloofsovertuiging en ik zie niet in waarom wij ze anders zouden behandelen.

Ik denk dat de angst zeer overdreven is, anti semitisme zal altijd bestaan, want elke bevolkings groep of ideologiche groep word gehaat door weer andere groepen. Ze stellen zich aan en doen net alsof er weer een 2e holocaust op komst is, en iedereen tegen ze is. En wat mij persoonlijk stoort dat je op niets kritiek mag geven wat ook maar in het verre met de joden te maken heeft, omdat je dan voor antisemiet word uitgemaakt.

Zie meer een gevaar opkomen voor kritische mensen dan voor de joden.
En dat noemt zichzelf kritisch??
Oud 08-08-2003, 07:00
Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 08-08-2003 @ 04:30:
ja dat is wel belachelijk, dat iemand die het niet 100% met jou eens is dat doet!
Oud 08-08-2003, 09:14
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
de meeste moslims zijn crimineel
Oud 08-08-2003, 09:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 08-08-2003 @ 10:14:
de meeste moslims zijn crimineel

Bronnen? Argumenten? Nee? Dacht ik al.

Bovendien gaat het hier niet specifiek over moslims.
Oud 08-08-2003, 10:15
Verwijderd
Dat je er nog een reactie op post. Restecp
Oud 08-08-2003, 10:43
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
en toch is het zo
Oud 08-08-2003, 10:49
Verwijderd
Inderdaad En alle joden zijn smerige handelaren, die handenwringend met hun haakneuzen achter dure bureau's proberen mensen leningen aan te smeren met woekerrente, bij de minste of geringste kritiek beginnen te bleren over de holocaust en het helemaal aan zichzelf te wijten hebben dat ze al tweeduizend jaar lang door alle volkeren op de wereld uitgekotst worden

Ik stel voor dat we een politiek-incorrect-topic maken, gewoon voor de gein Gewoon lekker met vooroordelen smijten
Oud 08-08-2003, 12:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2003 @ 11:49:
Ik stel voor dat we een politiek-incorrect-topic maken, gewoon voor de gein Gewoon lekker met vooroordelen smijten
Oke, alle advocaten zijn gierige zakkenvullers die zich inlaten met criminele praktijken, 3 zwitserse bankrekeningen hebben en belastingfraude plegen.
Oud 08-08-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-07-2003 @ 22:22:
Wordt dit nu weer het zoveelste scheldtopic op moslims? Oeh, wat zijn het toch ook slechte mensen
even een correctie uitvoeren
Oud 08-08-2003, 16:18
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2003 @ 11:15:
Dat je er nog een reactie op post. Restecp
God, ik vind Ali G wel zo ontzettend vervelend... dat is echt Mister Bean-niveau humor :/
Oud 08-08-2003, 17:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-08-2003 @ 17:18:
God, ik vind Ali G wel zo ontzettend vervelend... dat is echt Mister Bean-niveau humor :/

hoe kom je erbij. mister bean is een aardig mens dat door die engelse intellectualisten belachelijk gemaakt word. Ali G maakt hen juist belachelijk. loof de heer whaha.
Oud 08-08-2003, 17:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Illuminati!
Lijkt me prachtig
Oud 08-08-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad En alle joden zijn smerige handelaren, die handenwringend met hun haakneuzen achter dure bureau's proberen mensen leningen aan te smeren met woekerrente, bij de minste of geringste kritiek beginnen te bleren over de holocaust en het helemaal aan zichzelf te wijten hebben dat ze al tweeduizend jaar lang door alle volkeren op de wereld uitgekotst worden
Wat een uitstekende beschrijving!
Oud 08-08-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Bij jou vergeleken ben ik zeer wel kritisch.
Ben een neutraal buitenstaander in deze kwestie, omdat ik bij geen van beide bevolkingsgroepen hoor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten